zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2009, 20:03 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Dat geloof ik niet. Er leven maar 6.8 miljard mensen op aarde, dus zou ieder mens iets van MJ in huis moeten hebben.
Ja ongeveer 44 cd's gemiddeld per mens.Dat geloof ik niet. Er leven maar 6.8 miljard mensen op aarde, dus zou ieder mens iets van MJ in huis moeten hebben.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 20:06 uur
Aantal berichten verwijderd, die geen directe betrekking meer hebben op de dood van MJ.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 20:58 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
Ja ongeveer 44 cd's gemiddeld per mens. Lijkt me sterk, aangezien er ook een grote groep is die niks heeft met Jackson, nooit naar muziek luistert, of het geld niet heeft om een cd aan te schaffen (een grote groep van de wereldbevolking leeft in armoede) laat staan 44 cd's.
Waar haal jij bovendien de informatie vandaan dat hij 300 miljard platen verkocht heeft? Volgens mij heb je het bericht verkeerd gelezen.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 21:50 uur
Tja, ik dacht met het noemen van 300 miljard plaatjes de stijlvorm overdrijving van een nieuwe dimensie te hebben voorzien. Was er niet van uit gegaan dat dat aantal ook serieus genomen zou kunnen worden. Dus nee, niet waar. Ik geloof dat 110 miljoen voor Thriller meer in de buurt komt. Ook best veel.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 22:33 uur
VanDeGriend schreef:
Tja, ik dacht met het noemen van 300 miljard plaatjes de stijlvorm overdrijving van een nieuwe dimensie te hebben voorzien. Was er niet van uit gegaan dat dat aantal ook serieus genomen zou kunnen worden. Dus nee, niet waar. Ik geloof dat 110 miljoen voor Thriller meer in de buurt komt. Ook best veel.
Tja, ik dacht met het noemen van 300 miljard plaatjes de stijlvorm overdrijving van een nieuwe dimensie te hebben voorzien. Was er niet van uit gegaan dat dat aantal ook serieus genomen zou kunnen worden. Dus nee, niet waar. Ik geloof dat 110 miljoen voor Thriller meer in de buurt komt. Ook best veel.
Toen MJ doodging, had hij er 750 miljoen verkocht.
Ik verwacht dat hij er ongeveer evenveel zal verkopen als Elvis Presley en The Beatles, die allebij meer dan een miljard platen hebben verkocht.
Maar 300 miljard, nee, dat zal nooit gebeuren.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 23:24 uur
MJ wordt de grootste entertainer genoemd allertijden nu na zijn dood. Is dit wel terrecht want acteurs zijn ook entertainers. Hoe dan ook, mensen gaan eenmaal dood. Laatst was er een co-piloot die terplekken tijdens een vlucht overleed aan een hartstilstand.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 juli 2009, 10:23 uur
Ik denk wel dat we hem de grootste entertainer ooit kunnen noemen, maar dat is uiteraard iets anders dan de grootste muzikant ooit. 

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 juli 2009, 10:25 uur
Michael Jackson heeft misschien wel veel betekend voor de onderlinge verhoudingen van Blank en Zwart wat betreft videoclips, maar hij was voor mij al jaren dood. Hij heeft jaren ook geen zak gepresteerd overigens. Invincible was om te huilen zo slecht en achterhaald. Nu las ik weer ergens dat hij niet vies was van de herenliefde, wat me niet eens zo'n raar idee lijkt, aangezien die kids van 'm niet door hem zijn verwekt. Of hij was homo of hij was a-sexueel.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 11:34 uur
Pastichio Rocker schreef:
Michael Jackson heeft misschien wel veel betekend voor de onderlinge verhoudingen van Blank en Zwart wat betreft videoclips, maar hij was voor mij al jaren dood. Hij heeft jaren ook geen zak gepresteerd overigens. Invincible was om te huilen zo slecht en achterhaald. Nu las ik weer ergens dat hij niet vies was van de herenliefde, wat me niet eens zo'n raar idee lijkt, aangezien die kids van 'm niet door hem zijn verwekt. Of hij was homo of hij was a-sexueel.
Michael Jackson heeft misschien wel veel betekend voor de onderlinge verhoudingen van Blank en Zwart wat betreft videoclips, maar hij was voor mij al jaren dood. Hij heeft jaren ook geen zak gepresteerd overigens. Invincible was om te huilen zo slecht en achterhaald. Nu las ik weer ergens dat hij niet vies was van de herenliefde, wat me niet eens zo'n raar idee lijkt, aangezien die kids van 'm niet door hem zijn verwekt. Of hij was homo of hij was a-sexueel.
Hij was geen homo, hij is getrouwd geweest met de dochter van Elvis Presley. En toen dat voorbij was, trouwde hij met Debbie Rowe.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 juli 2009, 13:03 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Hij was geen homo, hij is getrouwd geweest met de dochter van Elvis Presley. En toen dat voorbij was, trouwde hij met Debbie Rowe.
(quote)
Hij was geen homo, hij is getrouwd geweest met de dochter van Elvis Presley. En toen dat voorbij was, trouwde hij met Debbie Rowe.
En dat moet bewijzen dat hij geen homo was?
Hoeveel mannen zijn al niet jaren lang getrouwd voordat ze erachter komen dat ze toch liever aan een potlood zuigen dan aan een mossel? Of wellicht zijn ze getrouwd omdat er anders schande van werd gesproken in hun omgeving.
Die trouwpartijen (heel geloofwaardig...not) waren er gewoon om de media de indruk te geven dat hij niet van de herenliefde was. Zelfs die kus met Lisa Marie was zo fake als wat.
Overigens vind ik het zeer vreemd dat Michael niet zijn eigen soldaatjes heeft gebruikt om kinderen te maken. Was hij soms impotent?
0
geplaatst: 15 juli 2009, 13:36 uur
Pastichio Rocker schreef:
En dat moet bewijzen dat hij geen homo was?
Hoeveel mannen zijn al niet jaren lang getrouwd voordat ze erachter komen dat ze toch liever aan een potlood zuigen dan aan een mossel? Of wellicht zijn ze getrouwd omdat er anders schande van werd gesproken in hun omgeving.
Die trouwpartijen (heel geloofwaardig...not) waren er gewoon om de media de indruk te geven dat hij niet van de herenliefde was. Zelfs die kus met Lisa Marie was zo fake als wat.
Overigens vind ik het zeer vreemd dat Michael niet zijn eigen soldaatjes heeft gebruikt om kinderen te maken. Was hij soms impotent?
(quote)
En dat moet bewijzen dat hij geen homo was?
Hoeveel mannen zijn al niet jaren lang getrouwd voordat ze erachter komen dat ze toch liever aan een potlood zuigen dan aan een mossel? Of wellicht zijn ze getrouwd omdat er anders schande van werd gesproken in hun omgeving.
Die trouwpartijen (heel geloofwaardig...not) waren er gewoon om de media de indruk te geven dat hij niet van de herenliefde was. Zelfs die kus met Lisa Marie was zo fake als wat.
Overigens vind ik het zeer vreemd dat Michael niet zijn eigen soldaatjes heeft gebruikt om kinderen te maken. Was hij soms impotent?
Laat het de Michael Jackson-fans maar niet horen, die worden woedend als je hun idool voor homo uitmaakt.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 juli 2009, 13:38 uur
Dat betekent dat er dus een kern van waarheid in zit.
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 juli 2009, 13:40 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Laat het de Michael Jackson-fans maar niet horen, die worden woedend als je hun idool voor homo uitmaakt.
(quote)
Laat het de Michael Jackson-fans maar niet horen, die worden woedend als je hun idool voor homo uitmaakt.
Het getuigd toch altijd van een zeer beperkte visie en ontwikkeling wanneer homoseksualiteit woede oproept....
(Je schaart de Michael Jackson fans dus onder die groep....)
0
geplaatst: 15 juli 2009, 13:49 uur
fastpulseboy schreef:
Het getuigd toch altijd van een zeer beperkte visie en ontwikkeling wanneer homoseksualiteit woede oproept....
(Je schaart de Michael Jackson fans dus onder die groep....)
(quote)
Het getuigd toch altijd van een zeer beperkte visie en ontwikkeling wanneer homoseksualiteit woede oproept....
(Je schaart de Michael Jackson fans dus onder die groep....)
Kijk maar naar de woedende reacties bij deze YouTube-video.
YouTube - OMG!! MICHAEL JACKSON IS ALIVE!!! I HAVE PROOF!!!
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 juli 2009, 14:03 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Kijk maar naar de woedende reacties bij deze YouTube-video.
YouTube - OMG!! MICHAEL JACKSON IS ALIVE!!! I HAVE PROOF!!!
(quote)
Kijk maar naar de woedende reacties bij deze YouTube-video.
YouTube - OMG!! MICHAEL JACKSON IS ALIVE!!! I HAVE PROOF!!!
dom filmpje............
de maker vind het leuk om te provoceren over zijn vermeende homoseksualiteit en de net zo domme kijkers moeten daar ook weer op reageren...
Ik denk overigens dat 1 op de tien michael jackson fans homo is.
0
LoveStoned
geplaatst: 15 juli 2009, 19:07 uur
Bij Michael Jackson - The Hits (2009):
Te laat
Devotee1983 schreef:
Wat een onzin, dat is roepen om het roepen, of de hetze van de pers na lopen.
Is dus geen onzin. Aan het eind van Jackson's leven zat hij flink rood, en wilde Neverland verkopen.(quote)
Wat een onzin, dat is roepen om het roepen, of de hetze van de pers na lopen.
Yamato schreef:
Laat hem dan lekker wat nieuwe muziek opnemen.
Laat hem dan lekker wat nieuwe muziek opnemen.
Te laat

0
Elvis Presley
geplaatst: 15 juli 2009, 22:22 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Toen MJ doodging, had hij er 750 miljoen verkocht.
Ik verwacht dat hij er ongeveer evenveel zal verkopen als Elvis Presley en The Beatles, die allebij meer dan een miljard platen hebben verkocht.
Maar 300 miljard, nee, dat zal nooit gebeuren.
Elvis best selling artist? (quote)
Toen MJ doodging, had hij er 750 miljoen verkocht.
Ik verwacht dat hij er ongeveer evenveel zal verkopen als Elvis Presley en The Beatles, die allebij meer dan een miljard platen hebben verkocht.
Maar 300 miljard, nee, dat zal nooit gebeuren.

0
Antonio
geplaatst: 16 juli 2009, 05:42 uur
Wat kan het die fans nou schelen of Elvis (of wie dan ook) de meest verkochte artiest aller tijden is, is dat voor hun nou zo belangrijk ?
0
Devotee1983
geplaatst: 16 juli 2009, 08:29 uur
LoveStoned schreef:
Te laat
(quote)
Is dus geen onzin. Aan het eind van Jackson's leven zat hij flink rood, en wilde Neverland verkopen.(quote)
Te laat
Het is wel onzin, want de pers schrijft sensatiegericht. Ze praten puur over hetgeen wat op zijn bankrekening stond. Ze zeggen dat hij 400 miljoen in het rood stond. Dan kun je dat wel schuld noemen (wat op papier ook zo is). Maar als je bezittingen 2 miljard waard zijn is het dus niet zo erg als dat de pers het maakt. Bij iedereen word dat zo gedaan de schuld wegstrepen tegen de bezittingen, maar als je Michael Jackson heet blijkbaar niet.
Alleen de Beatles rechten zijn al 500 miljoen waard. Dat is dus honderd miljoen meer dan zijn zogenaamde schuld. En dan heb je het nog niet eens over zijn inboedel en zijn eigen rechten.
De inboedel hoeft er trouwens niet aan te pas te komen begreep ik, want met de platen verkoop die er nu is zijn ze binnen 3 maanden van die zogenaamde schuld van 400 miljoen af.
Natuurlijk ben ik een Michael Jackson fan, en voor sommige misschien niet objectief. Maar ik denk dat dit verhaal wat al 2 en een halfjaar rond zwaait in de bladen het bewijs is hoe de pers met hem als persoon omging. Bij elke andere ster zou het wat genuanceerder gebracht zijn, maar niet bij Michael Jackson.
ps. Neverland was al ' verkocht ' in 2008 aan zijn eigen inversterings maatschappij.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 juli 2009, 08:52 uur
Ik zag net dit artikel:
Media & Reclame - Verkocht Michael Jackson wel echt zo veel cd's? - Z24.nl
Ik weet inmiddels niet meer wat ik wel en niet moet geloven.....
Media & Reclame - Verkocht Michael Jackson wel echt zo veel cd's? - Z24.nl
Ik weet inmiddels niet meer wat ik wel en niet moet geloven.....
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 juli 2009, 09:54 uur
Smerige streek was dat trouwens van die Jacko, die Beatles rechten voor de neus van Paul wegkapen.
0
Devotee1983
geplaatst: 16 juli 2009, 10:09 uur
Pastichio Rocker schreef:
Smerige streek was dat trouwens van die Jacko, die Beatles rechten voor de neus van Paul wegkapen.
Smerige streek was dat trouwens van die Jacko, die Beatles rechten voor de neus van Paul wegkapen.
Vraag en aanbod dude!! Als Paul die rechten zo graag had willen hebben had hij meer moeten bieden. Deed hij niet, dus hij verloor! Zo gaat dat in het leven, overal! Een pakket voor 47 miljoen dollar kopen en 20 jaar later is hij 500 waard! Je kan het ook anders zien, slimme zakelijke zet van Jackson toendertijd! Net of je het zelf niet gedaan had als je in die positie was geweest! Is gewoon zaken doen!
Paul Mccartney gaf trouwens laatst in een interview aan dat hun relatie daarna wel bekoeld was, maar dat hij er niet boos over is. En dat Michael simpelweg meer bood dan hij op die rechten. En zoals alles in het leven gaat het naar de hoogste bieder!
0
geplaatst: 16 juli 2009, 10:19 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik zag net dit artikel:
Media & Reclame - Verkocht Michael Jackson wel echt zo veel cd's? - Z24.nl
Ik weet inmiddels niet meer wat ik wel en niet moet geloven.....
Ik zag net dit artikel:
Media & Reclame - Verkocht Michael Jackson wel echt zo veel cd's? - Z24.nl
Ik weet inmiddels niet meer wat ik wel en niet moet geloven.....
Een ding staat als een paal boven water: de grootse artiesten zijn Elvis Presley, The Beatles en Michael Jackson. Wie van de drie het grootst is is lastig te meten en doet er eigenlijk niet toe.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 11:29 uur
Elvis Hitchcock schreef:
Een ding staat als een paal boven water: de grootse artiesten zijn Elvis Presley, The Beatles en Michael Jackson. Wie van de drie het grootst is is lastig te meten en doet er eigenlijk niet toe.
(quote)
Een ding staat als een paal boven water: de grootse artiesten zijn Elvis Presley, The Beatles en Michael Jackson. Wie van de drie het grootst is is lastig te meten en doet er eigenlijk niet toe.
Dat MJ bij de drie grootste behoort daar heeft niemand mij nog niet van kunnen overtuigen. Volgens de verkoopscijfers was hij toch niet zo populair in eigen land (Geboycot door de blanken zekers, LOL)
In de V.S (volgens RIAA) in miljoen eenheden
BEATLES, THE 170
BROOKS, GARTH 128
PRESLEY, ELVIS 119
LED ZEPPELIN 111.5
EAGLES 100
JOEL, BILLY 79.5
PINK FLOYD 74.5
STREISAND, BARBRA 71
AC/DC 71
JOHN, ELTON 70
STRAIT, GEORGE 68
AEROSMITH 66.5
ROLLING STONES, THE 66
SPRINGSTEEN, BRUCE 64
MADONNA 63.5
CAREY, MARIAH 62.5
JACKSON, MICHAEL 61.5
METALLICA 58
VAN HALEN 56.5
HOUSTON, WHITNEY 54
www.riaa.com
In Europa volgens WikiAnswers: (Betrouwbaarheid bron? Bevestiging/aanpassing welkom)
*1 (1963 -1970) Beatles - 92,500,000
*2 (1973 -1995) Queen - 80,050,000
*3 (1983 -2005) MADONNA - 74,600,000 [including Hard Candy]
*4 (1979 -2001) Michael Jackson - 70,200,000
*5 (1967 -1994) Pink Floyd - 69,900,000
*6 (1980- 2004) U2 - 59,300,000
*7 (1980 2004) Phil Collins - 55,200,000
*8 (1964 2005) Rolling Stones - 53,800,000
*9 (1969 2006) Elton John - 52,600,000
*10 (1973 1982) ABBA - 52,300,000
wiki.answers.com
Dat zijn er 131,7 miljoen. Om toch tot een totaal van 750 miljoen te komen moet ik toegeven dat MJ wel zeer populair moet zijn geweest in de armere delen van de wereld. Meer dan 600 miljoen verkocht in Afrika, Latijns Amerika, China...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 juli 2009, 11:38 uur
Hm, als ik dat zo zie denk ik toch dat men bij die 750 miljoen singles etc. meetelt.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 12:18 uur
Zeker weten, ja. De Wiki-pagina geeft duidelijk aan dat het bij de genoemde verkoopcijfers niet alleen om albums gaat:
"The artists on the list are supported by third-party reliable sources, the sales-figures within which should represent a total number of sold albums, singles, compilation-albums, music videos as well as downloads of singles and full-length albums."
Dat lijkt me ook wel logisch. Er is geen enkele artiest die ook maar in de buurt van 700 miljoen verkochte albums wereldwijd komt.
Ook op het web vind ik uiteenlopende cijfers. De Wiki-pagina van best verkochte artiesten geeft een aantal redenen waarom je zo'n lijst nooit officieel kan maken.
Zie List of best-selling music artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org.
Alleen The Beatles en Elvis Presley zouden wereldwijd meer dan een miljard geluidsdragers verkocht hebben. MJ zou met naar schatting 750 miljoen een goede derde zijn. Maar ik denk dat het aandeel van singles bij Elvis en The Beatles wellicht groter geweest is dan bij Michael Jackson. Was Elvis (en in mindere mate The Beatles) niet vooral een single-verkopende artiest in zijn topjaren?
Overigens is Thriller met een kleine 120 miljoen stuks nog steeds het best verkochte album uit de popgeschiedenis. Dat neemt niemand hem meer af.
"The artists on the list are supported by third-party reliable sources, the sales-figures within which should represent a total number of sold albums, singles, compilation-albums, music videos as well as downloads of singles and full-length albums."
Dat lijkt me ook wel logisch. Er is geen enkele artiest die ook maar in de buurt van 700 miljoen verkochte albums wereldwijd komt.
Ook op het web vind ik uiteenlopende cijfers. De Wiki-pagina van best verkochte artiesten geeft een aantal redenen waarom je zo'n lijst nooit officieel kan maken.
Zie List of best-selling music artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org.
Alleen The Beatles en Elvis Presley zouden wereldwijd meer dan een miljard geluidsdragers verkocht hebben. MJ zou met naar schatting 750 miljoen een goede derde zijn. Maar ik denk dat het aandeel van singles bij Elvis en The Beatles wellicht groter geweest is dan bij Michael Jackson. Was Elvis (en in mindere mate The Beatles) niet vooral een single-verkopende artiest in zijn topjaren?
Overigens is Thriller met een kleine 120 miljoen stuks nog steeds het best verkochte album uit de popgeschiedenis. Dat neemt niemand hem meer af.
0
geplaatst: 16 juli 2009, 12:33 uur
Cabeza Borradora schreef:
Dat zijn er 131,7 miljoen. Om toch tot een totaal van 750 miljoen te komen moet ik toegeven dat MJ wel zeer populair moet zijn geweest in de armere delen van de wereld. Meer dan 600 miljoen verkocht in Afrika, Latijns Amerika, China...
Dat zijn er 131,7 miljoen. Om toch tot een totaal van 750 miljoen te komen moet ik toegeven dat MJ wel zeer populair moet zijn geweest in de armere delen van de wereld. Meer dan 600 miljoen verkocht in Afrika, Latijns Amerika, China...
Onderschat de markt van 'arme landen' overigens niet. Want wie staan er bijvoorbeeld in de top 20 van die Wiki-lijst? Alom bekende en gerespecteerde wereldsterren als A.R Rahman (India, filmscore, 200 mln), de Rusische popzangeres Alla Pacheva (250 miljoen) en de Chinese popzangeres Wei Wei (200 miljoen) - wie kent ze niet?

Allemaal voor wat het waard is natuurlijk, want ik heb geen idee hoe betrouwbaar de verkooplijsten van die landen zijn.
Grappige lijst wel trouwens. Al is het moeilijk voor te stellen dat The Drifters net zoveel platen hebben verkocht als Queen (300 miljoen) en een stuk of 100 miljoen méér dan Led Zeppelin en The Rolling Stones (200 miljoen).

0
geplaatst: 16 juli 2009, 12:35 uur
gaucho schreef:
Grappige lijst wel trouwens. Al is het moeilijk voor te stellen dat The Drifters net zoveel platen hebben verkocht als Queen (300 miljoen) en een stuk of 100 miljoen méér dan Led Zeppelin en The Rolling Stones (200 miljoen).
Grappige lijst wel trouwens. Al is het moeilijk voor te stellen dat The Drifters net zoveel platen hebben verkocht als Queen (300 miljoen) en een stuk of 100 miljoen méér dan Led Zeppelin en The Rolling Stones (200 miljoen).
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen.. The Drifters

0
geplaatst: 16 juli 2009, 12:39 uur
Nee, ik ook niet. Zouden dat dan voornamelijk singles geweest moeten zijn in de jaren vijftig en zestig (toen de verkoop van geluidsdragers bovendien lang niet zo hoog was als in de jaren zeventig en tachtig).
Zoals het er bij mij ook niet in wil dat Queen zoveel meer platen heeft verkocht dan The Rolling Stones, die een decennium eerder van start gingen en bovendien langer zijn doorgegaan. Zoals ik al zei: voor wat het waard is...
Zoals het er bij mij ook niet in wil dat Queen zoveel meer platen heeft verkocht dan The Rolling Stones, die een decennium eerder van start gingen en bovendien langer zijn doorgegaan. Zoals ik al zei: voor wat het waard is...
* denotes required fields.
