MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
We zullen in de gaten houden of iemand zich aanmeldt als Spijtoptant II...

3 jaar lid vandaag. Bedankt voor alles.

Brain Stew schreef:
Geen dank

Graag gedaan

Brain Stew schreef:

Lang genoeg geweest inderdaad.

djeffibrelich
HiLL schreef:
(quote)

Lang genoeg geweest inderdaad.

Vandaag 2000e stem en heel binnenkort 3000 toevoegingen

Gefeliciteerd, Friek dat is nog eens een mooie mijlpaal.

he m`n mijlpaal verwijderd, nog een keer

met 625 berichten zou ik eindelijk in de gebruikers top 250 moeten staan ( dus een mijlpaal herman )

why not en wa nou

DutchViking
5000 toevoegingen

Maar er zit wel iemand op je hielen

DutchViking
Nog wel inderdaad

Mijlpaal van de dag:

3000 stemmen
600 toevoegingen

(en bijna 15000 berichten )

Dat er nu meer dan 100.000 albums zijn toegevoegd is met recht een mijlpaal. Het is maar een gedachtenspinsel hoor, maar wat ik mij weleens afvraag bij welk aantal het omslagpunt ergens gaat liggen. Op dit moment is er nog steeds sprake van een continue dagelijkse stroom toevoegingen. Ergens (ver of minder ver weg) in de toekomst moet een keer een punt worden bereikt waarop die stroom stagneert. Immers, het toevoegen gaat sneller dan dat er nieuwe albums worden gereleased in een bepaalde periode. Met andere woorden, in absolute aantallen groeit de MuMe database sneller dan de productie van de muziekindustrie. In theorie moet er dan een keer een moment komen waarop de database volledig up to date is en we vanaf dat moment alleen nog maar de nieuwe releases kunnen toevoegen, die van dag tot dag verschijnen. Derhalve een soort evenwichtstoestand waarbij de database in de pas loopt met de productie van de muziekindustrie. Klinkt dit jullie als een plausibele theorie in de oren?

Interessante vraag, dan komen we uiteindeijk bij de vraag hoeveel platen er ooit zijn uitgegeven? En de vraag hoeveel er per dag worden uitgegeven. Ik denk bovendien dat het al vroeger gaat stagneren want wie gaat er bijvoorbeeld de minder bekende platen die in kleine landen zijn uitgegeven toevoegen (de Wil Tura uit Panama bv. of He WeiXin uit Taiwan)?

djeffibrelich
Edwin schreef:
Klinkt dit jullie als een plausibele theorie in de oren?

ja Edwin, Maar tegen die tijd zitten wij allang in het bejaardenhuis te rocken.

fredpit
op het gebied van jazz/blues/wereld mist er nog veel. daarnaast missen we op rockgebied nog een behoorlijk aantal verzamelaars en livealbums. Ik heb een vermoeden dat er watcountry en soul/funk ook nog behoorlijk wat mist.

Ik zit nogal eens op Rate Your Music en ik zie daar eigenlijk meer albums die niet op musicmeter staan dan albums die er wel op staan....

MusicBrainz.org heeft een collectie van 500.000 albums. Daar zitten wat alternatieve versies bij enzo, maar we kunnen dus nog even door

djeffibrelich schreef:
ja Edwin, Maar tegen die tijd zitten wij allang in het bejaardenhuis te rocken.

Met dank aan de vorige 4 posters. Mijn theorie kan voorlopig de ijskast in

lambf
400 stemmen voor 2008, het doel is gehaald
Stemgemidelde is wel met 0,13 punten gedaald

Ik vind de uiteindelijke MuMeladder toch wel de mijlpaal van het jaar.

Ik heb nog een puntje dat ik graag naar voren zou willen brengen. Ik weet niet in hoeverre er zicht op is, maar wat ik mij afvraag is hoeveel van die 100.000+ albums die nu zijn opgenomen in de database, hebben geen enkele stem mogen ontvangen. Zijn daar statistische gegevens van bekend? Bij moviemeter heb ik de indruk dat hoe obscuur een film ook is, er is altijd wel een handjevol stemmen uitgebracht en berichten gepost. Bij elke nieuwe film zijn een half jaar voor de release al 10 pagina's met berichten gepost (misschien overdrijf ik een beetje). Bij MuMe daarentegen heb ik de indruk dat er vele tienduizenden albums zijn toegevoegd die in een permanente staat van vergetelheid of onbekendheid verkeren. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het waarderen en het delen van ervaringen zich beperkt tot een kleine minderheid (20% à 30%) van de database. Valt daarover iets te zeggen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb bijvoorbeeld zowat het hele oeuvre van de zeer getalenteerde Amerikaanse snarenvirtuoos Gary Hoey toegevoegd en deze heeft nog geeneen stem mogen ontvangen. Er zullen vast vele artiesten zijn die dit lot delen.

Er zijn 36.929 albums zonder een stem

Da's snel, het lijkt de Overtoom wel.

Bedankt Jordy.

reptile71 op 71 in de 'berichten top 100' met 3558 posts en nog geen zinnig woord gezegd.

sq
fredpit schreef:
op het gebied van jazz/blues/wereld mist er nog veel. daarnaast missen we op rockgebied nog een behoorlijk aantal verzamelaars en livealbums. Ik heb een vermoeden dat er watcountry en soul/funk ook nog behoorlijk wat mist.

Ik zit nogal eens op Rate Your Music en ik zie daar eigenlijk meer albums die niet op musicmeter staan dan albums die er wel op staan....

Als ik iets nieuws hoor in latin, wereld of reggae komt het nog best vaak voor dat het er nog niet op staat.

Ik ben elke dag weer een mijlpaal op deze site.

Of heb je er elke dag 1?

Lin
musicfriek schreef:
Of heb je er elke dag 1?

friek toch! ga eens gauw koffie zetten jij

moet zeggen dat ik t zelfde dacht

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.