MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat vind je het leukste aan Musicmeter?

zoeken in:
wat ik leuk vind aan MuMe?
ik lees zoveel verschillende meningen over muziek dat ik naar aanleiding daarvan de betreffende artiest/cd's ga beluisteren en dan óf mijn mening bevestigd zie óf inderdaad mijn mening moet bijstellen, dat laatste vind ik verrassend en leuk...

Paalhaas schreef:
Het leukste aan MuMe vind ik dat hier mensen zijn met smaak. Iets wat ik in mijn sociale omgeving ontbeer. Leve MusicMeter!

Dank je! I Like you 2!

1. De mensen die erg veel van muziekgenres kennen waar ik niet zo in thuis ben, maar wel van houd; of dat nu jaren '80 pop, bloemenjurkjeselectronica, old school hip hop of obscure jaren '60 psychedelica is.
2. Mooi en/of gepassioneerd geschreven berichten die me naar albums doen luisteren die ik anders wellicht links zou liggen. Zachary kan daar natuurlijk wat van, maar ik geloof dat Yak ook nog 's verder moet schrijven aan zijn "Grijp die plaat nou eindelijk eens bij de lurven". Titan en Goodfella zijn ook goede voorbeelden: niet zulke lange, maar meestal wel treffende omschrijvingen die mij dan nieuwsgierig maken.
3. De demografische samenstelling. Ik word wel blij van verhalen van mensen over legendarische concerten (als Pink Floyd in het Vondelpark), maar ook van 15-jarigen met top 10's vol met muziek waar ik toen zelf nog niet aan toe was. Het doet me beseffen dat de tijd steeds sneller gaat.
4. Op de hoogte kunnen blijven van de nieuwste interessante releases uit 2006 door het stem- (en evt. post-) gedrag van bepaalde users te volgen. Aerodynamic, waarvan ik soms denk dat ie bijna alles hoort, is daar wel een goed voorbeeld van.

En met dit bericht bewijs je dat je zelf ook mooie berichten kan schrijven, herman

Arno schreef:
En met dit bericht bewijs je dat je zelf ook mooie berichten kan schrijven, herman

Herman staat niet voor niets op 1 in de berichten-lijst, en dat is niet alleen omdat hij meedoet aan KO's, er duiken vaker leuke stukjes van hem op

dollie
Tegenwoordig is dat voornamelijk discussiëren met Angrod-Pallanén.
Maar vooral nieuwe artiesten leren kennen, op de hoogte blijven van nieuwe artiesten, albums. Nieuwe stijlen leren kennen, anderen hun meningen over albums bekijken.
Ik baseer me vooral op de mening van de mensen op de site om te zien of een album de moeite waard is om te kopen of niet.

dollie schreef:
Tegenwoordig is dat voornamelijk discussiëren met Angrod-Pallanén.

Bedankt voor het compliment (zelfs als dat het niet was, gun me het genoegen te doen alsof dat het wel was).

Maar vooral nieuwe artiesten leren kennen, op de hoogte blijven van nieuwe artiesten, albums. Nieuwe stijlen leren kennen, anderen hun meningen over albums bekijken.
Ik baseer me vooral op de mening van de mensen op de site om te zien of een album de moeite waard is om te kopen of niet.

Helemaal mee eens. Je leert meer over artiesten waar je eerst weinig mee had. Het aantal albums is ook al gegroeid sinds ik echt actief ben geworden hier. Er zitten hier een hoop kenners die veel makkelijker te herkennen zijn dan op MoMe. Dat maakt het kijken of het album in jouw smaak valt makkelijker. Het discussiëren over dat wat jij leuk vindt met iemand die dat minder of niet leuk vindt is natuurlijk een van de krachten van de MM/BM reeks. En als dat voornamelijk met een persoon is, so let it be.

dollie
Angrod-Pallanén schreef:
Het discussiëren over dat wat jij leuk vindt met iemand die dat minder of niet leuk vindt is natuurlijk een van de krachten van de MM/BM reeks. En als dat voornamelijk met een persoon is, so let it be.

Helemaal gelijk

Dat ik hier mensen zie die dezelfde muzieksmaak als ik hebben.

herman schreef:
3. De demografische samenstelling. Ik word wel blij van verhalen van mensen over legendarische concerten (als Pink Floyd in het Vondelpark), maar ook van 15-jarigen met top 10's vol met muziek waar ik toen zelf nog niet aan toe was. Het doet me beseffen dat de tijd steeds sneller gaat.

Dit herken ik maar al te goed! Had laatst leuke PM-chat met Koenr en ik kwam tot besef dat de tijden echt veranderd zijn... Met name het internetgebeuren maakt zoveel verschil met toen ik nog een ventje van 17, 18 was.

In 1990 had je amper internet en moest je het doen met de televisie en radio. De Top 40 was toen een lijst die voor velen heel belangrijk was. Voor mij dus ook. Elke week haalde ik het top 40-blaadje bij de muziekboer. Het eerste waar ik naar keek was de tipparade om te kijken welke platen er toen nieuw waren binnengekomen. En met die muziek ben ik ook opgegroeid eigenlijk.

Naar alternatieve muziek keek ik totaal niet om. Je had wel de Verrukkelijke 15 en de scherpe rand van platenland, maar die muziek hoorde je gewoon nooit eigenlijk.

Hiermee wil ik zeggen dat ik dus ontzettend veel gemist heb in die tijd en nu heel erg bezig ben om de "schade" in te halen Wat ben ik blij dat ik dankzij MusicMeter.nl vele oudjes aan het (her)ontdekken ben! En lang leve internet!

Mijn smaak veranderd (gelukkig..) hierdoor ook. Ik sta open voor vele genres en suggesties zijn altijd welkom

Aero is voor mij een belangrijke graadmeter hier, want hij weet (voor velen) wat mijn smaak is en voelt perfect aan wat ik wel en niet leuk zou vinden. En zijn mooiste keuze voor mij is tot nu toe Sigur Ros natuurlijk

En Koenr bedankt om mij tot besef te laten komen wat betreft het verschil van toen en nu

Mojo Pin
Wat een tijdstip om te posten friek

Omayyad
Mojo Pin schreef:

Hij doet zijn naam eer aan...

Mojo Pin schreef:

Haha, ja, had gewerkt tot 3 uur, dan nog even wat rondspoken op Musicmeter en toen rolde dat verhaal eruit. Lekker rustig hier hoor, om 5 uur....

In 1990 had je amper internet en moest je het doen met de televisie en radio. De Top 40 was toen een lijst die voor velen heel belangrijk was. Voor mij dus ook. Elke week haalde ik het top 40-blaadje bij de muziekboer.

Precies. En toen ik eenmaal de wat alternatieve muziek (in mijn geval mn. de Seattle-scene) ontdekte en albums ging luisteren, ging dat allemaal vrij traag. Ik kocht wel 's een CD, leende bandjes en CD's van vrienden en/of de bieb en ontdekte beetje bij beetje steeds meer muziek.

Tegenwoordig gaat het allemaal veel sneller omdat je bij wijze van spreke de complete discografie van een artiest in een uurtje van het internet kan plukken.

Goedemorgen trouwens.

na een bepaalde datum is het niveau toch wel gestegen *cough..cough*

chrismusic
dankzij MuMe heb ik zo veel slechts gehoord dat de pareltjes nog mooier zijn geworden

dankjewel MuMe

Ik vindt de plaatjes hier wel mooi

er bestaat ook een site als google waar je afbeeldingen kunt zoeken...

*SMH*

Marcel²
Het leukste aan Musicmeter vind ik dat je steeds weer nieuwe artiesten ontdekt.
Ga je even het centrum in dan kom ik steeds met een stapel cd's thuis.

Even voor de duidelijkheid dit doe ik niet elke dag hoor.

dutchboi schreef:
er bestaat ook een site als google waar je afbeeldingen kunt zoeken...

*SMH*

Oh,ok bedankt opa

Marcel Jongeneel schreef:
Dat!

Maar ook de "vergeten" artietsen herondekt...

Marcel Jongeneel schreef:
Ga je even het centrum in dan kom ik steeds met een stapel cd's thuis.

Even voor de duidelijkheid dit doe ik niet elke dag hoor.

door mensen die het weer leuk vinden om die artiesten onder de aandacht te brengen

Dat het in het Nederlands is,
Dat het mensen zoals u en ik zijn die recensies schrijven die vaak treffender (en soms beter geschreven) zijn dan 'professionele' web-pages en magazines.
Dat er een prachtig simpel puntensysteem bestaat,
Dat ons weer veel mogelijkheid geeft om erover te discussieren.
Dat een statistiek-freak als ik zijn hart kan ophalen,
Dat er ondanks een rotte appel hier of daar toch bovenal eerlijke recensies zijn (en bijhorende punten).
Dat er (bijna) 24-uren lang mensen actief zijn,
Dat de lay-out van de site bijna perfect is (dank je Jordy).
Alle redenen hier beneden(of boven)
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...
Kortom:
Grovonion =

Word je hiervoor betaald?

rayman schreef:
Word je hiervoor betaald?
Kandidaten? Ik kan over alles slijmen voor betaling .

Neen, ik had even een "zwak" moment.

liejanne
Wat vind je het leukste aan Musicmeter, hm, heb je even?

Ik vind het echt tof dat ik nu veel nieuwe muziek ontdek. Ik heb al een aantal ontdekkingen gedaan, met als grootste Radiohead. Maar de laatste tijd ben ik nogal actief in het zoeken naar nieuwe muziek. Inmiddels heb ik een lijst van meer dan 200 artiesten/bands, waarvan ik nog wil luisteren of ze de moeite waard zijn. Ik ben dus nog wel even bezig

Ook begin ik nu steeds meer users te ontdekken die een beetje dezelfde muzieksmaak hebben als ik. (Met name aERodynamIC, herman en nog wel wat anderen). Daardoor ontdek ik ook steeds meer nieuwe muziek.

Leuk vind ik ook dat mijn muzieksmaak er inmiddels al een stuk beter op geworden is. Luisterde ik eerst, laten we zeggen, 'puberale rock' ( ), nu is dat toch al heel erg veranderd. Ik luister nu meer 'serieuze' muziek en begin zelfs aan oudere muziek! Als je me dat een paar jaar geleden had gezegd, moest ik waarschijnlijk heel hard lachen.

Ook heb ik door deze site geleerd dat je muziek die misschien niet zo toegankelijk is, niet meteen opzij moet leggen. Blijkbaar ben ik zo al een tijd muziek misgelopen.

Kortom, dank aan Musicmeter!

Wat vind je het leukste aan Musicmeter, hm, heb je even?

Ik vind het echt tof dat ik nu veel nieuwe muziek ontdek. Ik heb al een aantal ontdekkingen gedaan, met als grootste Radiohead. Maar de laatste tijd ben ik nogal actief in het zoeken naar nieuwe muziek. Inmiddels heb ik een lijst van 5000 artiesten/bands, waarvan ik nog wil luisteren of ze de moeite waard zijn. Ik ben dus nog wel even bezig

Ook begin ik nu steeds meer users te ontdekken die een beetje dezelfde muzieksmaak hebben als ik. (Met name Harmen.., Joy4ever). Daardoor ontdek ik ook steeds meer nieuwe muziek.

Leuk vind ik ook dat mijn muzieksmaak er inmiddels al een stuk beter op geworden is. Luisterde ik eerst, laten we zeggen, 'puberale rock' ( ), nu is dat toch al heel erg veranderd. Ik luister nu meer 'serieuze' muziek en begin zelfs aan oudere muziek! Als je me dat een paar jaar geleden had gezegd, moest ik waarschijnlijk heel hard lachen.

Ook heb ik door deze site geleerd dat je muziek die misschien niet zo toegankelijk is, niet meteen opzij moet leggen. Blijkbaar ben ik zo al een tijd muziek misgelopen.

Kortom, dank aan Musicmeter!

Tering wat lijkt dat van mij veel op dat van Liejanne

Ja nieuwe muziek ontdekken, dat is toch wel het mooiste waar musicmeter toe aanzet. En als iets mijn interesse wekt ga ik op zoek of ik het ergens online kan luisteren. Dat mis ik dan toch wel weer een beetje hier: je kan niks luisteren. Zou mooi zijn als je de nummers, of een aantal per cd, zou kunnen streamen natuurlijk, maar goed, dat zal misschien allemaal wel weer niet zo makklijk gaan i.v.m. rechten enzo (hoewel er soms wel clips te zien zijn, ook leuk natuurlijk).
Het mooie hier is dat alles puur van de luisteraar komt: ongezouten meningen en reacties. Ook leuk te lezen hoe anderen tegen bepaalde muziek aankijken, vergelijkingen die worden gemaakt, waardoor je mogelijk ook weer wordt verwezen naar weer een andere band. En via lijstjes van anderen valt natuurlijk nog genoeg te ontdekken. Voorlopig kan ik hier nog wel even vooruit in elk geval...

Voor nieuwe muziek heb ik eigenlijk myspace/last.fm al, maar juist het bloedfanatieke enthousiasme van sommigen hier voor de meest obscure dingen, is zo mooi aan deze plek.

Vroeger moest ik lachen als iemand mij zat te vertellen dat een of ander indiefolkpsytech-bandje met liedjes over lama's hét beste ding ooit was, nu werkt dat enthousiasme heel erg aanstekelijk.
Juist omdat het publiek hier heel heterogeen is, ben je eerder geneigd om eens iets uit te proberen.

Dat heterogene zorgt er ook voor dat eigenlijk iedereen zich hier wel thuis kan voelen. Ik bedoel, je hebt een kliek die helemaal los gaat op UK hardbreaknoisecore, de nostalgische veertigers, maar ook gewoon mensen die profiteren van al die expertise hier, en het beste van ieder groepje meepikken.
Juist dat maakt MuMe een hele toffe plek, doordat mensen aan de ene kant openstaan voor van alles en nog wat, en aan de andere kant achterlijk veel kennis hebben over bepaalde muziekstromingen.
Dus.

ik pik zelf eigenlijk ook steeds wat mee, al stond mijn smaak al redelijk vast.. Maar als ik weer eens op zoek ben voor iets voor mezelf of mijn vriend dan struin ik wel eens rond om te kijken. Mensen zijn oha erg aardig en bevlogen, dat is het leuke aan muziekliefhebbers, dat zie je ook bij filmliefhebbers trouwens. die zijn zelfs vaak nog wat fanatieker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.