De Site / Algemeen / Wat vind je het leukste aan Musicmeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 januari 2007, 14:39 uur
Wat ik de laatste tijd wel leuk vind is het enthousiasme van de jongere garde omtrent platen die ik jaren geleden al ontdekt heb. Loveless is daarvan wel een goed voorbeeld. Krijg altijd wel zin die platen weer op te graven. 

0
geplaatst: 13 januari 2007, 14:45 uur
herman schreef:
Wat ik de laatste tijd wel leuk vind is het enthousiasme van de jongere garde omtrent platen die ik jaren geleden al ontdekt heb. Loveless is daarvan wel een goed voorbeeld. Krijg altijd wel zin die platen weer op te graven.

Ik heb precies het omgekeerde.
Behoor denk ik tot de 'jongere garde' (mooie term
), en ben heel erg blij met de wat ouderen, no offence, die de new-wave/post-punk pareltjes uit de jaren 80 aan me weten te slijten. Die wisselwerking is echt heel leuk, en zonder musicmeter zou het een stuk langer duren voordat je die richting in wordt gestuurd. 
0
geplaatst: 13 januari 2007, 15:29 uur
Ik zit er eigenlijk een beetje tussenin. Ben te oud voor de jongere garde, maar heb de jaren '80 niet bewust meegemaakt. Ik profiteer dus ook wel van het expertise van de nog oudere garde. 

0
geplaatst: 13 januari 2007, 19:05 uur
herman schreef:
Ik zit er eigenlijk een beetje tussenin. Ben te oud voor de jongere garde, maar heb de jaren '80 niet bewust meegemaakt. Ik profiteer dus ook wel van het expertise van de nog oudere garde.

Jaren '80

Vara's Verrukkelijke 15

VPRO woensdag-middag

Maar ook gewoon de top 40 hoor (of nog beter: de top 50 op zondagmiddag waar Frits Spits de hele top 50 draaide zonder er eens tussendoor te ouwehoeren: cassette-recorder in de aanslag....)

0
geplaatst: 13 januari 2007, 19:35 uur
0
Yanina
geplaatst: 13 januari 2007, 19:59 uur
Nosh schreef:
), en ben heel erg blij met de wat ouderen, no offence, die de new-wave/post-punk pareltjes uit de jaren 80 aan me weten te slijten. Die wisselwerking is echt heel leuk, en zonder musicmeter zou het een stuk langer duren voordat je die richting in wordt gestuurd. 
(quote)
Ja, wij oudjes doen 't nog best!
0
geplaatst: 13 januari 2007, 20:03 uur
0
Yanina
geplaatst: 13 januari 2007, 20:12 uur
lebowski schreef:
Al gelukt met toevoegen?
(quote)
Al gelukt met toevoegen?

Ach nee, ik probeer 't voorlopig niet meer, ik blijf invullen met die bibberhandjes....
eerst maar 's een cursus internet!
0
geplaatst: 13 januari 2007, 21:12 uur
aERodynamIC schreef:
Vara's Verrukkelijke 15
VPRO woensdag-middag
Maar ook gewoon de top 40 hoor (of nog beter: de top 50 op zondagmiddag waar Frits Spits de hele top 50 draaide zonder er eens tussendoor te ouwehoeren: cassette-recorder in de aanslag....)
Grappig, ik ben ook van die generatie en nam ook altijd op van Frits Spits, de enige die ze helemaal draaide. Best een bizar idee dat die tijd geweest is; ik download nu via bittorrent in één keer hele albums of zelfs hele discografieën. En dan te bedenken dat er nu een generatie is die niet beter weet en die amper weet wat een cassetterecorder is... Damn, ben ik echt al zo oud of gaan de ontwikkelingen gewoon zo snel? Vara's Verrukkelijke 15

VPRO woensdag-middag

0
geplaatst: 13 januari 2007, 21:17 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Grappig, ik ben ook van die generatie en nam ook altijd op van Frits Spits, de enige die ze helemaal draaide. Best een bizar idee dat die tijd geweest is; ik download nu via bittorrent in één keer hele albums of zelfs hele discografieën. En dan te bedenken dat er nu een generatie is die niet beter weet en die amper weet wat een cassetterecorder is... Damn, ben ik echt al zo oud of gaan de ontwikkelingen gewoon zo snel? 
allebei

0
Yanina
geplaatst: 13 januari 2007, 21:21 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Grappig, ik ben ook van die generatie en nam ook altijd op van Frits Spits, de enige die ze helemaal draaide. Best een bizar idee dat die tijd geweest is; ik download nu via bittorrent in één keer hele albums of zelfs hele discografieën. En dan te bedenken dat er nu een generatie is die niet beter weet en die amper weet wat een cassetterecorder is... Damn, ben ik echt al zo oud of gaan de ontwikkelingen gewoon zo snel? 
Huh, wat dacht je van bandrecorder? transistorradio? pick-up? radiopiraat?
0
geplaatst: 13 januari 2007, 21:23 uur
Yanina schreef:
radiopiraat?
radiopiraat?
27 mc en dan deuren langsgaan om skipkaarten (heetten ze zo?) te vragen........

We raken off-topic

0
geplaatst: 13 januari 2007, 21:25 uur
QSL-kaarten, Maar bij radiopiraat denken we meer aan Radio Sjuul, Radio Vrije Keizer en nog zowat. Adam Curry zat er bij eentje.
Ik nam elke woensdagmiddag de wilde wereld op. Op een bandrecorder (3uur) En in het weekend Radio Vrije Keizer met DFM. Voor het nieuws uit punkland.
Ik nam elke woensdagmiddag de wilde wereld op. Op een bandrecorder (3uur) En in het weekend Radio Vrije Keizer met DFM. Voor het nieuws uit punkland.
0
Yanina
geplaatst: 13 januari 2007, 21:43 uur
aERodynamIC schreef:
We raken off-topic
(quote)

We raken off-topic

ahem, radiopiraat = engels bootje op de noordzee of zendertje in Luxemburg. Superspannend met geknars en gekraak luisteren of er nieuwe muziek was...en natuurlijk steeds bijdraaien omdat de frequentie niet zo vast was. (Draaiknop=knop waarmee je een balkje naar een zender kon schuiven)
Heetten die 27mc's geen bakkie??
M'n broer had er een. Ik had zo'n kaart voor hem ontworpen, een rechtopstaande, zwarte leeuw met een microfoon in z'n poot....
Jaren later beschuldigden de Stones Verve van plagiaat....
0
geplaatst: 14 januari 2007, 11:19 uur
0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 11:26 uur
Louis2703 schreef:
Wat is dat nou weer?
(quote)
Wat is dat nou weer?

Wat ik leuk vind aan MuMe is dat je antwoord kunt geven op zulke vragen.
cassette = verzameling messen, lepels en vorken
recorder = opnemer
cassetterecorder = messenslikker
Overigens vind ik MuziekMeter een hele goede site. Ook is het erg leuk om met de jongere garde te communiceren over de oudere muziek, vooral omdat ik zie dat velen zulke muziek in hun lijsten hebben staan.
0
eazyfan
geplaatst: 14 januari 2007, 11:32 uur
10 Positieve Dingen Over Deze Prachtsite 
1. Je ontmoet nieuwe coole mensen met dezelfde smaak.
2. Het is Gratis
3. Je muzieksmaak ontwikkelt zich.
4. Door het stemmen leer je de waarde bepalen voor albums.
5. Je kan goede discussies voeren.
6. Het verveelt nooit.
7. Je kan meehelpen met zaken: Dingen melden, toevoegingen, etc...
8. Forum is hier ook erg leuk.
9. Je blijft op de hoogte van wat er gebeurt in de muziekindustrie
10. De Site is simpel en zeer goed.

1. Je ontmoet nieuwe coole mensen met dezelfde smaak.
2. Het is Gratis
3. Je muzieksmaak ontwikkelt zich.
4. Door het stemmen leer je de waarde bepalen voor albums.
5. Je kan goede discussies voeren.
6. Het verveelt nooit.
7. Je kan meehelpen met zaken: Dingen melden, toevoegingen, etc...
8. Forum is hier ook erg leuk.
9. Je blijft op de hoogte van wat er gebeurt in de muziekindustrie
10. De Site is simpel en zeer goed.
0
geplaatst: 14 januari 2007, 19:11 uur
Yanina schreef:
recorder = opnemer
recorder = opnemer

0
geplaatst: 14 januari 2007, 20:14 uur
Verzameling messen, lepels en vorken = bestek
Dus ik denk dat bestekslikker beter is...

0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 20:20 uur
Louis2703 schreef:

Klopt! maar alleen als het op je tafel ligt, als je het koopt bij een speciaalzaak in een doos heet 't een cassette.
quote van internet:
Van mijn ouders erfde ik een bijna complete bestek cassette Gero 90 Helaas ontbreekt er één dinermes
unquote
Ik vraag me af wie er aan dat dinermes is geregen!

Maar goed, om bij het topic te blijven. Wat ik ook leuk vind aan MuMe is dat je vocabulaire er mee wordt uitgebreid!

0
geplaatst: 14 januari 2007, 22:06 uur
Damn, je zou die mensen toch bijna wakker schudden uit hun graf om te vragen hoe het zit met dat ene mes. Als je dan gvd toch al geen reet achterlaat dan toch wel op zijn minst een compléte cassette met bestek hahaha... Tot zover mijn cynische bui.
Wat ik toch ook wel leuk vind hier is lekker ouwehoeren over muziek en al die onzinnige ongein tussendoor enzo...
Wat ik toch ook wel leuk vind hier is lekker ouwehoeren over muziek en al die onzinnige ongein tussendoor enzo...

0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 23:14 uur
reptile71 schreef:
Damn, je zou die mensen toch bijna wakker schudden uit hun graf om te vragen hoe het zit met dat ene mes. Als je dan gvd toch al geen reet achterlaat dan toch wel op zijn minst een compléte cassette met bestek hahaha...
Damn, je zou die mensen toch bijna wakker schudden uit hun graf om te vragen hoe het zit met dat ene mes. Als je dan gvd toch al geen reet achterlaat dan toch wel op zijn minst een compléte cassette met bestek hahaha...
Zo'n mes gaat dan ineens een eigen leven leiden en voor je het weet heb je Maurice de Hond op je deksel...
reptile71 schreef:
Tot zover mijn cynische bui.
Tot zover mijn cynische bui.

LOL
en ik maar denken dat 't andersom is....
0
Feeder
geplaatst: 14 januari 2007, 23:16 uur
Wat ik het leukste vind aan musicmeter ?
Dat ik mezelf hier al dagen tegenkom natuurlijk !
(dat spreekt toch voor zich ? )
0
geplaatst: 14 januari 2007, 23:20 uur
Sssst, je moet de webmasters wel in de waan laten dat dit een muzieksite is he!

0
geplaatst: 14 januari 2007, 23:21 uur
Feeder schreef:
Wat ik het leukste vind aan musicmeter ?
Das ook toevallig, want ik kom jou ook steeds tegen! Wat ik het leukste vind aan musicmeter ?

0
Yanina
geplaatst: 14 januari 2007, 23:40 uur
LOL
en ik maar denken dat 't andersom is....[/quote]Sssst, je moet de webmasters wel in de waan laten dat dit een muzieksite is he!
[/quote]
Ik doe mijn best door bij de andere topics wat muzikaals te droppen, zoals:
top 10 van films;
top 5 van bier;
d-sign van covers;
enhancen van videos;
e.v.a.

en ik maar denken dat 't andersom is....[/quote]Sssst, je moet de webmasters wel in de waan laten dat dit een muzieksite is he!
[/quote]
Ik doe mijn best door bij de andere topics wat muzikaals te droppen, zoals:top 10 van films;
top 5 van bier;
d-sign van covers;
enhancen van videos;
e.v.a.

0
Feeder
geplaatst: 14 januari 2007, 23:42 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Das ook toevallig, want ik kom jou ook steeds tegen! 
Reptile !? Jij hier

0
geplaatst: 15 januari 2007, 00:05 uur
Yanina schreef:
Ik doe mijn best door bij de andere topics wat muzikaals te droppen, zoals:
top 10 van films;
top 5 van bier;
d-sign van covers;
enhancen van videos;
e.v.a.

Je bent goed bezig dat zie ik alweer!
Ik doe mijn best door bij de andere topics wat muzikaals te droppen, zoals:top 10 van films;
top 5 van bier;
d-sign van covers;
enhancen van videos;
e.v.a.

0
Feeder
geplaatst: 15 januari 2007, 00:12 uur
reptile71 schreef:
(quote)
Daar moet op gedronken worden hihaho... hahaha... LOLNee schat, vanavond hou ik het bij een cola'tje. Het kan niet iedere avond Feest zijn

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.