MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums zonder hoesfoto

zoeken in:
titan (crew)
In Muziek > Algemeen > Help, ik zoek een hoesje!:

Ik zoek nog een hoesje van de volgende albums, iemand een idee?

Gregg Alexander - Michigan rain
The Aloof - Cover the crime
Babyjohn - In flux
Beautiful babies - Serenade
Claw boys claw - Nipple
Claw boys claw - Will-o-the-wisp
DNA - taste this
Done lying down - John Austin rutledge
Done lying down - Kontrapunkt
Earwig - Past
Electrasy - Beautiful insane
Fenn - Spanish
Firebirds - Their second album
Jet black joe - Jet black joe
Killjoys - A million suns
De mens - De mens deluxe
The millions - Raquel
Nerve - Cancer of choice
Nerve - Blood & gold
Nuff said - Red
Shady - World
Shamus - Doolally
Spy-fi - The shadow knows
Suburbs - New buildings
Suicide - A way of live
Travis (de Nederlandse band) - Wicki purrs
Tuesday child - Vital signs
Vitalis - Vitalis
Vivid - Seed pearl

JonnieBrasco
Het rijtje even in "google"->"images" geprobeerd, en de volgende covers in 200x200 formaat gevonden:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En deze kun je nog een beetje vergroten:

(afbeelding)

Ik zoek nog een hoesje van Jaap Boots' Zal De Hemel.

Ik heb die Cd's van Nuff Said en Shamus, kan eens kijken of ik ze in de buurt van een scanner kan krijgen.

titan (crew)
Dank je Jonniebrasco, al is die van Earwig niet de goede en ik betwijfel of de mods die van Done lying down kwalitatief goed genoeg vinden.

titan (crew)
Voor Herman:

(afbeelding)

Mag jij als tegenprestatie Nuff said en Shamus scannen .

Da's goed, maar dat moet ik dan doen bij mijn vader (heb zelf geen scanner) en die heeft zijn computer van de week uit elkaar geschroefd en werd toen ziek (niets ernstigs, griepje). Dus nog een paar daagjes geduld.

Je pa schroeft een pc open en heeft meteen een virus te pakken.....hmmmmm...

Zie je maar weer eens hoe gevaarlijk die virussen zijn

titan (crew)
Ik zoek nog altijd hoesjes voor de volgende albums:

Gregg Alexander - Michigan rain
Babyjohn - In flux
Beautiful babies - Serenade
Busy going crazy - Infusion
Claw boys claw - Nipple
Done lying down - John Austin rutledge
Done lying down - Kontrapunkt
Earwig - Past
Electrasy - Beautiful insane
Fenn - Spanish
Firebirds - Their second album
Jet black joe - Jet black joe
De mens - De mens deluxe
The millions - Raquel
Nuff said - Red
Shady - World
Shamus - Doolally
Spy-fi - The shadow knows
Suburbs - New buildings
Vitalis - Vitalis
Vivid - Seed pearl

Veel Nederlands spul. Blijkt inderdaad veruit het moeilijkst.

JonnieBrasco
Altavista.com image search vind volgens mij meer dan die van google, dus ik heb het lijstje even door altavista gehaald, met slechts 2 acceptabele resultaten...

(afbeelding)
Kontrapunkt

(afbeelding)
Past (Perfect Past Tense ?)

je zou de cd's ook kunnen kopen.zit er vast een hoesje bij toch...

neo
Misschien dat sommige gezochte hoesjes zijn van albums die nog niet in de winkel liggen?

En omdat het een dure zaak wordt voor mensen die gewoon albums op deze site willen toevoegen (en het voor de sport doen).

JonnieBrasco
Inderdaad, ik denk dat Van de Griend heeft gedacht dat dit topic om hoesjes voor ons zelf draait...

Heb het idee dat VanDeGriend dacht dat dit een cover-request-topic is (voor de zelfgebrande cdtjes)

Hier is Shamus. Nuff Said heb ik helaas alleen gebrand, dat was ik vorige keer blijkbaar vergeten (oops). Aan jou de eer hem toe te voegen, Titan.

(afbeelding)

titan (crew)
Dank je, ik zal hem binnenkort toevoegen.

Tijdens het toevoegen kom ik regelmatig albums tegen in mijn collectie waar met geen mogelijkheid een hoesfoto voor te vinden is op het internet. Sommige hiervan vind ik echter zo goed dat ik mijn mening erover graag zou willen delen met de rest van MusicMeter. Maar dit is onmogelijk, aangezien alleen albums met een goede hoesfoto op de site komen. Daarom wilde ik eens de meningen peilen en kijken of het niet mogelijk is om ook dergelijke albums op de site te krijgen. Voor velen klinkt dit misschien vreemd in de oren maar mensen die af en toe wat obscuurder spul luisteren, zal het wel bekend voorkomen.

Wellicht is het een mogelijkheid om bij het toevoegen aan te geven aan het crewlid dat een plaatje redelijkerwijs niet vindbaar is. Deze kan dan na een korte controle op het internet de user gelijkgeven (of ongelijk) en het album alsnog toevoegen. Er kan vervolgens en pagina komen waar al deze hoesloze albums bijeen staan, zodat iedereen die wél een goede foto heeft gevonden, deze eenvoudig kan corrigeren.

Ik snap heel goed dat de medaille ook een keerzijde heeft. Ten eerste kan het leiden tot gemakszucht, ten tweede kan worden gezegd dat de algemene kwaliteit van de site erdoor daalt ('Als het op MusicMeter staat, staat het er ook goed').

Maar als de crewleden gewoon net zo streng blijven als altijd, denk ik dat van misbruik van een dergelijke functie nauwelijks sprake zal zijn. Ook het argument van kwaliteitsverlies vind ik discutabel: liever een album zonder foto waarover gepraat wordt, dan een album met perfecte foto waar nog nooit iemand op gestemd heeft.

Ik verwacht flink wat tegenstand in deze kwestie, en niet in het minst van Jordy eigenlijk. Toch vond ik het eens tijd worden om een balletje op te gooien en zoals gezegd de meningen te peilen. Roept u maar.

sq
Dit is al wel vaker besproken (in het feedback-topic). Ik ben er fel op tegen. Ik weet dat het (veelvuldig) voorkomt bij artiesten die sinds pakweg 1990 niets meer gemaakt hebben en bij mij is dat ook een niet verwaarloosbaar deel van mijn verzameling. Als het onvindbare plaatje werkelijk zo´n belangrijk album voor je is, kan je toch ook zelf een foto van maken? Ik doe dat regelmatig.

Post anders in dit topic een lijstje. Wie weet heb ik er wel een paar.

Het probleem is dat ik die albums niet zelf heb, alleen digitaal. Ik zou wel een lijstje kunnen maken...

Ik ben er ook geen voorstander van: want dan krijgen wij als crew allemaal toevoegingen zonder foto onder het mom van 'er is er geen te vinden' en dan kunnen wij dat gaan uitzoeken. Want wat is dan een 'korte controle' waar jij het over hebt? Dat wij het lastige zoekwerk maar moeten gaan doen? Er zijn altijd luie users die dat een erg fijne optie zullen vinden; dat komt nu al vaak voor met slechte kwaliteit plaatjes die er dan zogenaamd niet beter te vinden zijn.
Geen fijn plan wat mij betreft en al helemaal niet als het om slechts enkele albums gaat die jij digitaal in bezit hebt. Als je die echt zo graag wilt delen met anderen kan dat op andere manieren ook nog wel. Zoals sq al zegt: dat moet een te verwaarlozen deel uit je collectie zijn. Jammer dan van die paar...

Deze discussie is al eens aangeslingerd, onder meer door mij, omdat ik ook steeds vaker tegen dit het probleem oploop, maar is toen met allerlei argumenten van tafel gegaan. Daar zaten zeker geldige tussen; het verlegt wel heel veel werk naar de crew idd. Toch dreigen nu bepaalde albums nooit op MuMe te staan omdat het plaatje iets te korrelig is.

Het bijhouden van een lijstje in een topic is een goed idee, kom vaak obscure web- en fansites tegen met album art.

Tot slot een citaat dat me ineens te binnen schiet

Paalhaas schreef:
liever een album zonder foto waarover gepraat wordt, dan een album met perfecte foto waar nog nooit iemand op gestemd heeft.

lebowski schreef:

Het bijhouden van een lijstje in een topic is een goed idee, kom vaak obscure web- en fansites tegen met album art.

Op boekmeter is er ook zo'n wenslijst in een topic. Zoek je een plaatje en kun je het niet vinden of heb je moeite iets toe te voegen dan kan je dat daar vermelden en hopen dat iemand anders er wel mee uit de voeten kan.

Ben het met je eens Paalhaas. Zonde dat zulke albums niet besproken kunnen worden!
Misschien kunnen we dit topic gelijk gebruiken om al die albums dan in elk geval in te benoemen, zodat mensen die er wel een foto van kunnen vinden of het album hebben en een foto kunnen maken het album alsnog kunnen toevoegen met foto of de link naar de foto hier kunnen plaatsen. Ik snap best dat ze hier een kwalitatief goede site willen houden, maar soms zijn ze wel erg streng hoor ook wat betreft de verwachte kwaliteit van de hoesfoto.
Nietemin begrijp ik aERodynamIC ook want het werkt vast ook gemakzucht in de hand. Er moet dan dus een goede strategie worden verzonnen om dat in te voeren.

Ok, dan zullen we hier maar zo'n wenslijstje bij gaan houden.

Air - Air raid (1976)
Alexander von Schlippenbach - Globe unity (1966)
Anthony Davis - Song for the old world (1978)
Anthony Davis - Variations in dream-time (1982)
Coleman Hawkins - Body & soul (1939)
Company - Company 1 (1976)
Joe Harriott quintet - Movement (1963)
Joe McPhee - Graphics (1977)
Lennie Tristano - Crosscurrents (1949)
Leo Smith - The mass on the world (1978)
Marilyn Crispell - Spirit music (1981)
Peter Frohmader - Homunculus (1987)
Peter Frohmader - Through time and mystery - Ending (1988)
Peter Michael Hamel - Buddhist meditation East-West (1975)
Revolutionary ensemble - The people's republic (1975)
Roscoe Mitchell - Old/Quartet (1967)
Roscoe Mitchell - Congliptious (1968)
Rova saxophone quartet - Removal of secrecy (1979)
Rova saxophone quartet - Invisible frames (1981)

Bijna allemaal jazz, aangezien ik dat de laatste tijd heb toe proberen te voegen, en dus nog vers in het geheugen ligt. Voor de rest zou ik mijn hele map moeten doorlopen. Ik zal deze lijst dus beetje bij beetje bijwerken.

Albums zonder plaatje kan je ook in het forum bespreken natuurlijk.

Ik denk trouwens dat er niet zo heel veel over albums gezegd gaat worden die zo onbekend zijn dat er geen plaatjes van op het net te vinden zijn.

Is er geen jazz-forum waar je mensen bereid kunt vinden hoezen in te scannen?

BoordAppel schreef:
Albums zonder plaatje kan je ook in het forum bespreken natuurlijk.

Ik denk trouwens dat er niet zo heel veel over albums gezegd gaat worden die zo onbekend zijn dat er geen plaatjes van op het net te vinden zijn.

Ze zijn wel te vinden misschien, maar er wordt nu gewoon met meer ogen gezocht. Bovendien maakt het van MuMe wel een interessantere catalogus als discografieën compleet zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:08 uur

geplaatst: vandaag om 12:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.