MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums zonder hoesfoto

zoeken in:

Benno
Kan iemand mij de volgende hoezen "bezorgen":

Ernest Tubb - Jimmy Rodgers Songs
Ernest Tubb - The Old Rugged Cross
Ernest Tubb & Red Foley - Red and Ernie

Van die laatste zijn wel afbeeldingen te vinden, maar geen voldoet aan de gestelde eisen.

Kan iemand een fatsoenlijke hoes vinden van "Ramsay Midwood - Shoot Out At The OK Chinese Restaurant"?

Benno schreef:
Ernest Tubb & Red Foley - Red and Ernie

(afbeelding)

Misschien kan iemand deze aanpassen.

L_T_B schreef:
Kan iemand een fatsoenlijke hoes vinden van "Ramsay Midwood - Shoot Out At The OK Chinese Restaurant"?

Krijg de indruk dat het zo hoort met het artwork.

In ieder geval niet bij mijn cd.

Edit: Toch wel....

Benno schreef:
Kan iemand mij de volgende hoezen "bezorgen":

Ernest Tubb - Jimmy Rodgers Songs

(afbeelding)

Ernest Tubb - The Old Rugged Cross

(afbeelding)

Die eerste is erg donker maar zal wel voldoen, die tweede is nog wat pixelachtig, misschien dat die nog wat bijgewerkt moet worden...

Paar dagen terug is er een prachtig EP'tje uitgekomen van Robin Pecknold (Fleet Foxes), Three Songs genaamd. Jammer genoeg is het een digitale download en zit er dus geen plaatje bij . Hoe wordt dit opgelost. Foto van de artiest erbij plaatsen?

Meestal krijgen ook digitale releases wel een officiële cover bij mijn weten. Maar hier lijken we inderdaad te maken te hebben met een coverloze release. Deze vraag laat ik aan de crew over dus.

Goede vraag inderdaad. Misschien kan er een standaardafbeelding met daarop "deze release heeft geen hoes" ofzo worden gemaakt.

Harco
Ik ben hier wel een voorstander van. Op MovieMeter worden stills gebruikt, maar dat gaat een beetje moeilijk bij een album.

Cosign. Goed idee indd.

Een jaar verder, gaat hier nog wat mee gebeuren? Het is nog steeds een goed idee.

Is er iemand die me een fatsoenlijke hoes van het album 'Thinking of Empire' van Slovenly kan bezorgen? Er zwerven schijnbaar slechts 2 plaatjes van rond op internet en die zijn te slecht om op de site te kunnen.

(afbeelding)

Cygnus schreef:
Is er iemand die me een fatsoenlijke hoes van het album 'Thinking of Empire' van Slovenly kan bezorgen? Er zwerven schijnbaar slechts 2 plaatjes van rond op internet en die zijn te slecht om op de site te kunnen.

Een opgefleurd plaatje van eBay

(afbeelding)

Ik probeer net een album toe te voegen, maar kan eigenlijk geen fatsoenlijke hoes vinden. Het album is voor het eerst uitgegeven in Iran, enkel op cassette (afgaande op Discogs en enkele andere bronnen). De hoezen die ik wel vind, mankeren van alles: onscherp en scheef (RYM), verkleurd (Discogs) of verknipt (zie ontbrekende titels rechts) (Google).

De vergevorderde Photoshopper weet er wellicht nog wat van te maken, maar is het niet jammer dat we hierom sommige albums niet toelaten? Ik zie dat ik een tijdje geleden al eens een oplossing heb geopperd:
herman schreef:
Misschien kan er een standaardafbeelding met daarop "deze release heeft geen hoes" ofzo worden gemaakt.

Zoiets zie ik nog steeds wel voor me, al wil je voorkomen dat dit luiheid bij de toevoeger in de hand werkt. Je zou kunnen zeggen dat een hoes alleen een dergelijke afbeelding krijgt als 3 crewleden er hun zegen over uit spreken .

Ik weet niet of crewleden hier iets in zien, laat staan of de websitebouwers hier er ooit aan toekomen, maar wilde het toch eens opperen. Want ik vind het eigenlijk wel zonde dat sommige muziek hierdoor nu niet op de site terecht komt.

Het zou ook gelijk een oplossing kunnen zijn voor sommige albums die al op de site staan, waarvan de hoes in de loop der jaren is weggevallen (zoals bv. deze).

Je mag tegenwoordig ook een hoes van de heruitgave plaatsen, als je geen goede originele hoes kunt vinden.
Op discogs zie ik wel een goede hoes van de heruitgave.

Ah, dat wist ik niet. Dat vergemakkelijkt de zaak.

Wide Mouth Mason - Wide Mouth Mason (1997)

Album stond 2x op de site, waarvan 1 zonder hoes en credits, derhalve verwijderd. Ik dacht even dat het een verloren hoes was uit dat tijdvlak toen de nieuwe eigenaars van server verhuisden. Van toevoegingen tussen 4 en 19 december '19 gingen de covers op BoekMeter verloren, zal hier ook wel gespeeld hebben.

Mssr Renard
Dit is een handige thread die ik niet kende. Ik heb wel vaker (met oude releases, die alleen op lp zijn verschenen) dat ik maar geen goede hoes kan vinden. Deze thread kan dus zeker bij mijn updates.

Mssr Renard
Wie kan bij deze hoes de sticker wegkrijgen.
Ik heb gezocht naar de beste hoes die ik kon vinden, heb gesneden rechtgezet, maar nu zit er dus nog een stickertje

https://i.ibb.co/0cmFDVB/116c6c1b-8450-4d17-87c9-3433d453b0e0-4.jpg

Hij hoort dus eigenlijk hierbij:

The Moody Blues - Boulevard de La Madeleine (1968) - MusicMeter.nl

herman schreef:
Ah, dat wist ik niet. Dat vergemakkelijkt de zaak.

Als je een album zelf hebt, is de simpelste oplossing - zeker in dit jaargetijde - de hoes op de grond leggen en met je camera (liever niet die van de smartfoon) een foto maken; op je pc zetten en op maat maken, evt resolutie aanpassen in Paint. Meermaals gedaan.

Mssr Renard
Mjuman schreef:
(quote)

Als je een album zelf hebt, is de simpelste oplossing - zeker in dit jaargetijde - de hoes op de grond leggen en met je camera (liever niet die van de smartfoon) een foto maken; op je pc zetten en op maat maken, evt resolutie aanpassen in Paint. Meermaals gedaan.

Ja, zo voeg ik tientallen hoezen toe op Discogs. Maar voor Musicmeter zijn er strengere eisen.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ja, zo voeg ik tientallen hoezen toe op Discogs. Maar voor Musicmeter zijn er strengere eisen.

Daar stip je een belangrijk punt aan - eerlijk gezegd werd ik op den duur wel moedeloos van: had ik een album toegevoegd, deugde de hoes niet; was ik vervolgens niet snel in staat om e.e.a. binnen 24 uur te fiksen - geloof het of niet, ik heb ook nog a real life - en ging een ander 't fiksen. Ben maar met toevoegen gestopt - it ain't worth it. Soms, heel soms ... Discogs is qua discografie bovendien completer en inzichtelijker.

Mssr Renard
De voornaamste reden om op Musicmeter te zitten, is juist albums toevoegen, corrigeren, discografieen te completeren, artiesrtenpahina'd aanvullen etc. Het gaat mij meer om de database en de reviews (informatief) dan de discussies en de spelletjes.

Mssr Renard schreef:
De voornaamste reden om op Musicmeter te zitten, is juist albums toevoegen, corrigeren, discografieen te completeren, artiesrtenpahina'd aanvullen etc. Het gaat mij meer om de database en de reviews (informatief) dan de discussies en de spelletjes.

Ben bereid om met jou de opinie te delen dat een goede vortal - om maar eens een term te gebruiken uit de tijd van voor 'social media' - een tweezijdige functie heeft: halen en brengen (van info). Dat laatste moet soepel(er) kunnen verlopen. Daarnaast, de initiële 'Gedankenaustausch' - inzichten uitwsisselen over albums/artiesten/genres - is ondertussen verworden tot een babbelbox (one- en two-liners die heen en weer vliegen) en dat gaat af en toe knellen.

Mssr Renard
Mjuman schreef:
(quote)

Ben bereid om met jou de opinie te delen dat een goede vortal - om maar eens een term te gebruiken uit de tijd van voor 'social media' - een tweezijdige functie heeft: halen en brengen (van info). Dat laatste moet soepel(er) kunnen verlopen. Daarnaast, de initiële 'Gedankenaustausch' - inzichten uitwsisselen over albums/artiesten/genres - is ondertussen verworden tot een babbelbox (one- en two-liners die heen en weer vliegen) en dat gaat af en toe knellen.

Ik daag je uit om eens te koekel-oeren bij mijn bijdragen en reviews. Volgens mij ga ik net even wat verder dan één- en tweeregels.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik daag je uit om eens te koekel-oeren bij mijn bijdragen en reviews. Volgens mij ga ik net even wat verder dan één- en tweeregels.

Je hoeft die schoen niet aan te trekken - die opmerking was meer algemeen, niet over jou - ik lees je reviews (vol info) met interesse en ik weet dat we de interesse in bepaalde genres (jazz, cross-over) delen.
Heb daar wel wat tips uitgehaald.

Hoewel reviews altijd een mooie bijdrage aan de site zijn, heb ik niet zo heel veel moeite met korte en bondige berichten. Een puntige beschrijving gekoppeld aan een beoordeling is vaak voldoende om te bepalen of ik een album wil beluisteren of dat ik mij verder in een subgenre wil verdiepen. De laatste tijd beluister ik veel ambient en daar tref ik (vaak) in het geheel geen berichten aan. Goed, dat geeft ook een beetje het pioniersgevoel, maar het gebrek aan een (beperkte) interactie is toch wel wat jammer. Dan liever een twitter'esque babbelbox

Mssr Renard
Barney Rubble schreef:
Hoewel reviews altijd een mooie bijdrage aan de site zijn, heb ik niet zo heel veel moeite met korte en bondige berichten. Een puntige beschrijving gekoppeld aan een beoordeling is vaak voldoende om te bepalen of ik een album wil beluisteren of dat ik mij verder in een subgenre wil verdiepen. De laatste tijd beluister ik veel ambient en daar tref ik in het geheel geen berichten aan. Goed, dat geeft ook een beetje het pioniersgevoel, maar het gebrek aan een (beperkte) interactie is toch wel wat jammer. Dan liever een twitter'esque babbelbox

Ik denk dat Mju korte pakkende berichten niet per sé bedoelt hoor.

Ik denk dat Mju meer doelt op het slowchatten bij sommige wat populairdere platen, wat ik ook weer niet zo een probleem vindt, want ik ben daar niet vaak.

Ik post ook zeker korte berichten, omdat ik soms gewoon niet zoveel verstand heb van waar ik naar luister, maar het wel gaaf vind. Dan zeg ik gewoon dat ik het gaaf vind.

Geen interactie met andere site-leden, dat ben ik sinds 2008 nu wel gewend. Soms zoek ik dan het forum op, om toch iets te tippen of wat interactie te zoeken.

Ik vind het ook wel leuk om soms bij obscure platen die goede oude Misterfool tegen te komen. Die was ook zo een pionier. Jammer dat het met uitgeschreven leden zo moeilijk interacteren is. Bij sommige platen zie ik berichten van enkel Kingsnake, Ozric en mijzelf staan. Het voelt wel wat vreemd aan.

Barney Rubble schreef:
Hoewel reviews altijd een mooie bijdrage aan de site zijn, heb ik niet zo heel veel moeite met korte en bondige berichten. Een puntige beschrijving gekoppeld aan een beoordeling is vaak voldoende om te bepalen of ik een album wil beluisteren of dat ik mij verder in een subgenre wil verdiepen. De laatste tijd beluister ik veel ambient en daar tref ik (vaak) in het geheel geen berichten aan. Goed, dat geeft ook een beetje het pioniersgevoel, maar het gebrek aan een (beperkte) interactie is toch wel wat jammer. Dan liever een twitter'esque babbelbox

Ik kijk ongetwijfeld bij andere albums dan jij. Ik doel op de zgn Wipneus en Pim-discussies (of die 2 van de Muppets), waarbij er heen en weer getingeltangeld wordt zonder enige bekommernis om anderen, of die uitermate ideosyncratische (wilde eigenlijk schrijven narcistische) bespiegelingen zonder enige inhoud ("ga ik beluisteren", "kan niet wachten tot ie uitkomt").

Zelf schrijf ik lang niet altijd bij nieuwe (electronic) albums omdat ik vaak bij laatavondse beluistering niet de woorden ervoor heb, ook al wordt ik meegesleept en sogges komen ze niet meer opdagen. En zeg nou zelf: wie draait er nou ambient sogges - dan moet de accu worden opgeladen. 's middags wel - alleen is er dan een risico dat als ik erbij ga liggen .... enfin vul de rest maar in.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.