menu

De Site / Algemeen / Muziek dvd's

zoeken in:
avatar van musicboy
Jordy schreef:
Ik heb persoonlijk in ieder geval inmiddels wel gezegd wat ik over dit onderwerp te zeggen heb, dus ik ga proberen het hier bij te laten.

Als leraar begrijp ik heel goed leerlingen die graag hun mening verkondigen en zich onrecht aangedaan voelen als ze de mond gesnoerd worden. Nochtans kan je veel leren uit hun reacties. Een leraar is immers niet alwetend en almachtig. Het getuigt zelfs van moed om een eigen mening aan te passen, een wijziging tot verbetering te steunen en niet koppig te volharden in de waan de waarheid te bezitten. Maar waarom schrijf ik dit eigenlijk en blijf ik vechten tegen de bierkaai? Noem het idealisme.

avatar van Jazper
Ik neem aan dat jij als leraar je mening ook niet altijd zal aanpassen als een leerling daarom vraagt. Zeker niet als je toch echt iets anders vindt.
Volgens mij ben je zelf ook koppig aan het volharden de 'waarheid' te bezitten als het om DVD's toevoegen gaat.

avatar van musicboy
Klopt hoor, Jazper. Maar ik vraag me gewoon af waarom er zo weigerachtig gedaan wordt om een enquête te hebben. Ieder die een mening hierover heeft, kan die dan uiten. Voorstanders, tegenstanders en zij voor wie het om het even is. Is dat echt te veel gevraagd dan, is dat dan zo verkeerd?

avatar van aERodynamIC
Ik snap het nut van een enquete niet als Jordy zelf aangeeft er geen trek in te hebben. Wat wil je daar dan mee bereiken? Een 'zie je wel Jordy wij willen het'? Hoe je het ook went of keert is hij degene die daarover gaat en dan heeft een enquete helemaal geen zin. Zelfs al zou 95% graag dvd's zien op deze site dan nog zegt dat niets. Soms moet je je gewoon neerleggen bij een beslissing: dat moeten jouw leerlingen ook.

SelmaDuim
Maar heeft het zin om een enquete te houden dan? Volgens mij heeft Jordy al aangegeven dat hij geen muziek dvd's zal toelaten op de site en hij gaat daar dus ook geen energie in steken. Dus wat win je met een enquete behalve dat je dan weet wie en hoeveel mensen het wel leuk zouden vinden dat er muziek dvd's op mume worden toegelaten? Het verandert toch niks.

avatar van Jazper
Daar is niks mis mee, zolang Jordy het er maar mee eens is.

Als ik een grote tuin heb, waarin altijd alle kinderen uit de buurt mogen spelen. En die kinderen vinden het een goed idee als er een boom in het midden van de tuin geplaatst wordt, omdat ze dan zo fijn boomhutten kunnen bouwen. Dan kunnen zij ook niet democratisch beslissen dat die boom er komt, want dat bepaal ik. En niet die kinderen.

Zoiets denk ik.

SelmaDuim
Precies! Dat is een mooie vergelijking Jazper!

Waarom klopt iedereen eigenlijk steeds bij Jordy aan? Toen Jordy een website wilde hebben waar hij op films kon stemmen klopte hij ook niet bij een ander aan, maar hij maakte er zelf een. Zo is het hele ...-meter gebeuren begonnen. Iedereen is vrij om te doen wat hij wil op het www, dus wacht niet af en grijp je kans! Als iemand zich hier wil vermaken, ook goed, maar dan wel volgens het idee van degene die het bedacht heeft. Je bent immers op 'zijn terrein'.

avatar van musicboy
Wat kan er nog gezegd worden bij al die Jordy-aanbidding? De indruk wordt gewekt dat ik geen respect heb voor het werk van hem en de crew ... dat is dus totaal verkeerd. Al vaak strooide ik met complimentjes over de site en die blijf ik geven. De site is een verrijking voor mij, ik zit er haast dagelijks op. Als Jordy nu wel voorstander was van dvd's, dan zou dat dus toegejuicht worden door veel bezoekers van de site. Tja, als respect alleen betekent dat je alleen 'ja' mag knikken als de baas 'ja' zegt en 'neen' als hij 'neen' zegt, dan zal ik wel heel rebels zijn.
Maar zoals SelmaDuim zegt: we zijn op zijn terrein! In België zegt het Vlaams Belang dat ook tegen allochtone mensen: Integreer je of zet aan! En heel veel Vlamingen delen die mening. Ik niet, ik kan er met mijn verstand niet bij eigenlijk. Sorry daarvoor.
Tot hier een nieuwe hopeloze poging. De moed zinkt me nogal in de schoenen bij al die weerstand. Nu ja, even goede vrienden hopelijk.

avatar van aERodynamIC


Je slaat nu echt de plank een beetje mis hoor (met zo'n vergelijking)......

Het begint gewoon vervelend drammen te worden. Ik ben heel benieuwd hoe jij voor de klas staat eigenlijk: als jouw leerlingen het democratisch gezien blijkbaar voor het zeggen hebben (heb jij dan nooit eens een nee is nee daar?).

We weten dat je de site leuk vindt en zo weten we ook dat je graag dvd's er op ziet komen (zoals zoveel anderen).
Uiteindelijk moet iemand daar over beslissen en dat is in dit geval Jordy. Die zegt nee en dan kun je het nog eens proberen en dan blijft het nee. Heeft niks met verheerlijking te maken.
Is het dan echt zo moeilijk om je ergens bij neer te leggen? Zo heb je toch geen leven meer

avatar van VanDeGriend
Ach...enquetes, als ik op mijn werk vraag wie er voorstander is van 100% salarisverhoging dan zal de meerderheid daar wel voor te porren zijn. Geenszins reden om dat dan verstandig te achten of het dan ook maar te doen. Sommige dingen in het leven gaan nu eenmaal niet zoals je die het liefst zou willen zien. In dit geval dus twee opties: je doet het zelf zoals jij het wilt hebben of je legt je bij het besluit neer. Alle andere opties zijn een waste of energy en leiden tot niets anders dan frustratie.

De groeten van papa

avatar van Gerards Dream
Het is toch wel mooi om te zien wat er vanaf 15 april 1.44 uur hier heeft plaats gevonden. Het onderwerp muziek dvd's op de site heeft wel het nodige los gemaakt. Het leeft dus wel onder de bezoekers aan deze pracht site. Daarom lijkt het mij nu wel verstandig om het onderwerp even los te laten en er van een afstandje tegen aan te kijken.

Op dit moment heb ik het gevoel dat we met zijn allen voor een drempel staan die sommige wel over willen en anderen niet. Hiermee wi ik zeker niet aangeven dat degenen die nee zeggen fout zitten, want ik heb terdege door dat het onderwerp gevoelig ligt. Daarom lijkt het mij althans verstandig om het idee te laten borrelen in het achterhoofd om zo tot een weloverwogen besluit te komen. Het zou immers zonde zijn om de goede sfeer op deze site op het spel te zetten. Dus even een time out om alles op een rijtje te zetten, om op een later tijdstip volmondig ja of nee te zeggen.

avatar van aERodynamIC
Gerards Dream schreef:
Daarom lijkt het mij nu wel verstandig om het onderwerp even los te laten en er van een afstandje tegen aan te kijken.

Goed bedoeld, maar mag ik je er op wijzen dat ik dit topic heb geopend op 31 januari 2005 en dat er sinds die tijd telkens weer een herhaling van discussie heeft plaatsgevonden. Inmiddels is het toch wel bekend hoe er tegenaan gekeken wordt?
Ik denk niet dat het erg is om het af en toe eens te proberen (meningen kunnen immers veranderen), maar misschien is het handiger om dat met minder bombarie te doen dan nu zo af en toe gebeurde. De toonzetting is soms gewoon niet zo handig zullen we maar zeggen

avatar van Gerards Dream
Dat was geenzins mijn bedoeling. Zelf ben ik een voorstander om zaken constructief te bekijken. Misschien zoals ik al zei het even in de ijskast te zetten en er later nog eens na te kijken. Het zou zonde zijn als dit als een betonblok aan ons been zou gaan hangen. Er over na-denken kan geen kwaad. Dat lijkt mij nu de beste optie.

avatar van Gerards Dream
Binnen een paar jaar kan er best wel wat veranderen, een mening bijvoorbeeld. Jaren lang stem je partij X en dan ineens partij Y. Daarbij is het aftasten wat wenselijk is. Eén ding wat ik daarbij minder vind is dat er soms te kort door de bocht wordt gegaan. Daarbij geld voor mij bovenal zorgvuldigheid. Daarom is iets opnieuw op de kaart zetten soms noodzakelijk. Wat leeft er onder de mensen?

avatar van musicboy
Gerards Dream schreef:
Dat was geenzins mijn bedoeling. Zelf ben ik een voorstander om zaken constructief te bekijken. Misschien zoals ik al zei het even in de ijskast te zetten en er later nog eens na te kijken. Het zou zonde zijn als dit als een betonblok aan ons been zou gaan hangen. Er over na-denken kan geen kwaad. Dat lijkt mij nu de beste optie.

Het geeft een schuldgevoel dat ik aan de basis lijk te liggen van zoveel commotie. Ik zal me dus maar terugtrekken uit deze discussie, zodat de storm kan bedaren.
Ik onderschat wellicht het vele werk voor jordy en de crew als muziekdvd's toegevoegd worden. Dat is niet cynisch bedoeld hoor, ik heb er echt geen idee van hoeveel energie zoiets zou kosten. Het zal wel meer zijn dan het toevoegen van een avatar. Het nut van die avatars ontgaat me, maar tot daar.
Misschien moeten de links om muziekclipjes te bekijken ook maar verwijderd worden. Dat kan de logica in de argumenten van de tegenstanders iets duidelijker maken.
Tot daar mijn laatste bericht hierover. Het was niet mijn bedoeling om vijanden te maken.

tangmaster
Wat hier voorbij dendert is net een soap. De site is zoals ie is, en diegene die hem gemaakt heeft mag toch best bepalen wat de opzet was en is. Zo'n slotje erop voorkomt dit soort onzinnige discussies.

Vermaak me uitstekend op deze site.

avatar van Gerards Dream
Onzinnig zijn discussies nooit in mijn optiek, er komt altijd wel wat uit. Ook hier dus. In de tijd dat deze site in de lucht kwam was de muziek dvd nog iets in opkomst. Nu zijn we vele jaren later en heeft dit stuk media een vaste plaats gekregen in het systeem. Daarom is het volgens mij het best wel verstandig om van tijd tot tijd iets opnieuw tegen het licht te houden. Tenslotte ben ik het wel met je eens dat de makers van deze pracht site het laatste woord dienen te hebben, maar wij als gebruikers hebben wel het recht iets op de kaart te zetten.... Een slotje erop is in mijn gedachte pas aan de orde als iets uit de hand loopt. Tot op heden is daar geen sprake van geweest bij dit topic.

tangmaster
Gerards Dream schreef:
Onzinnig zijn discussies nooit in mijn optiek, er komt altijd wel wat uit. Ook hier dus. In de tijd dat deze site in de lucht kwam was de muziek dvd nog iets in opkomst. Nu zijn we vele jaren later en heeft dit stuk media een vaste plaats gekregen in het systeem. Daarom is het volgens mij het best wel verstandig om van tijd tot tijd iets opnieuw tegen het licht te houden. Tenslotte ben ik het wel met je eens dat de makers van deze pracht site het laatste woord dienen te hebben, maar wij als gebruikers hebben wel het recht iets op de kaart te zetten.... Een slotje erop is in mijn gedachte pas aan de orde als iets uit de hand loopt. Tot op heden is daar geen sprake van geweest bij dit topic.


O maar zo bedoel ik het niet, of men laat het toe wat ik niet denk dat het ooit gebeurt. Of anders gezegd is het een loze discussie. Het is aan de bedenker van de site. Dat slotje slaat dus hier op. Van mij mag iedereen een mening geven. Of er wat mee bereikt wordt is een ander verhaal.

avatar van ricardo
Ik zou ook graag zien dat er muziek dvd's toegevoegd zouden worden, maar dat is mijn persoonlijke mening. ik denk dat we al lang blij mogen zijn dat er zo'n pracht site als dit bestaat, zo uitgebreid en compleet als hij is nu. en het kost de div users ook nog eens niets. hoeveel sites zijn er inmiddels wel niet waar je voor betalen moet. laten we vooral koesteren zoals we het nu al voorgeschoteld krijgen nu. ik denk dat we al behoorlijk verwend zijn nu met deze site, maar dat willen sommigen in dit topic hier geloof ik niet inzien. ik denk dat het al heel wat werk kost om alles zoals het nu is draaiende te houden. daar heb ik respect voor, en ga daarom ook niet als een klein kind zoals musicboy zich hier profileert zeuren over het toevoegen van muziek dvd's. de directie kan zelf het beste bepalen wat wel en niet acceptabel is, want zij hebben immers deze schitterende en zeer uitgebreide site opgezet. als iemand kan weten hoe het zit zijn zij het wel.

avatar van Fza
Fza
Dus, nog steeds niet?

avatar van musicfreak1960
In De Site > Algemeen > Hoog tijd voor een muziekdvd site:

Ik zal wel niet de laatste zijn, maar wanneer komt er een
muziekdvd site ? Er is zoveel aanbod en zoveel kwaliteit
en miskleunen, zoveel moet aangeraden of afgeraden
worden

avatar van herman
Misschien dat je er zelf eentje kunt maken?

Stijn_Slayer
Is het geen idee om gewoon eens pakweg een maand lang gebruikers de optie te geven om te stemmen of ze voor of tegen muziek dvd's zijn? Ergens op de homepage een poll met voor en tegen bijv.

Ik zeg niet dat de uitkomst verder definitief moet zijn, of zelfs maar bekendgemaakt moet worden aan de gebruikers, maar dan krijgen Jordy en de crew wel een aardig beeld over hoe de gebruikers erover denken. Dat kan geen kwaad toch?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Zie bovenaan deze pagina.

avatar van herman
Precies.

En zie de berichten vanaf hier.

avatar van aERodynamIC
Het is ook helemaal niet interessant wat de crew er van vindt: dit crewlid zou er namelijk ook voorstander van zijn en heeft verder hierin heus geen zeggenschap (terecht ook)
Jordy is in het verleden gewoon duidelijk geweest en hij is toch echt degene die bepaalt.

Stijn_Slayer
Ah oke, ik dacht omdat een poll makkelijker is dan een enquête.

Maar dan is het helder en dan heb ik dat gewoon te respecteren.

avatar van Don Cappuccino
Ik zou het wel heel mooi vinden dat er ook muziek-DVD´s op MuMe komen. Ik mis Live At Pompeii.

avatar van Blu-ray
Don Cappuccino schreef:
Ik zou het wel heel mooi vinden dat er ook muziek-DVD´s op MuMe komen. Ik mis Live At Pompeii.
En wat mbt muziek Blu-ray?

Andrea Boccelli's Live in Toscane BD overtreft alles in mijn CD, SACD en muziek DVD/BD collectie (audio + video).

Ook 'misser': beeld van recent aangeschafte muziek DVD Ilse De Lange - Live in Ahoy (2009) was bij sommige tracks ruiserig, soms zelfs spikes en digit. artifacts. Twijfelde over de persing. Daarom maar een tweede DVD aangeschaft: en zowaar: wel OK: beter contrast, vollere kleuren en 1e indrukken mbt geluid: gedetailleerder, betere artikulatie en ruimtelijker. (Maar kan nog beter; zie en hoor muziek DVD 'UB-40 - Homegrown in R'dam'.)
Beide Ilse deLange DVD's kwamen uit de seal trouwens, alhoewel de 1e een licht verkleurde cover heeft.

avatar van Lau1986
Hmm ik ben ook wel voor het toevoegen van muziek dvd's. Wat mij betreft hoort het ook op een site als music meter. Het maakt de site vollediger met uitgaves die artiesten uitgebracht hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.