De Site / Algemeen / Muziek dvd's
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2008, 22:18 uur
Voor. Ik vind live DVD's en goede docu's (Classic Albums Serie) te gek maar DVD's met videoclips doen me helemaal niets.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 16:03 uur
De DVD van Supersilent is reeds genoemd. Die zou ik ook zo in mijn top10 plaatsen. Dat is typisch een 'tussen wal en schip" geval omdat het een gloednieuw album is, met slechts de toevoeging van beeld.
En als dat niet mogelijk is omdat de regels die over het algemeen op DVD's van toepassing het niet mogelijk maken: dan eis ik dat 7 van Supersilent gewoon als CD er op komt te staan. het is toch een nieuw album. Men maakt normaal geen verschil of het nu een LP, cassette of CD is.
En als dat niet mogelijk is omdat de regels die over het algemeen op DVD's van toepassing het niet mogelijk maken: dan eis ik dat 7 van Supersilent gewoon als CD er op komt te staan. het is toch een nieuw album. Men maakt normaal geen verschil of het nu een LP, cassette of CD is.
0
geplaatst: 12 april 2008, 13:27 uur
Muziek-dvd's ... blijft een pijnlijk gemis ... Het zou zo tof zijn om commentaren te kunnen lezen en dus gerichter te kunnen kopen, de mindere van de goede te onderscheiden.
0
geplaatst: 12 april 2008, 14:25 uur
Zonder gekheid is dit wel een goed punt. Waarom zijn hier geen muziek-dvd's te vinden? Dit is toch een wezenlijk onderdeel van de moderne muziek beleving geworden. Niets op de buis, geen zin om achter de computer te zitten, in dat geval is een muziek-dvd op zetten een goede manier van ontspanning. Daarbij is het wel belangrijk dat daar eerlijke informatie over beschikbaar is. Als dit op de MusicMeter manier kan zou dit mij erg dierbaar zijn.
0
geplaatst: 12 april 2008, 14:33 uur
Als je er elk half jaar een keer om zeurt komen ze er vast sneller op, of helemaal nooit natuurlijk.... Eerlijk vind ik klassieke muziek een groter gemis op deze site dan DVD's, alhoewel ze beiden niet binnen het kader van MusicMeter vallen.
0
geplaatst: 12 april 2008, 15:51 uur
Even zeggen wat je mist en dan een aanval krijgen van Hammerhead, tja?
Het blijft bij de crew zo'n pijnlijk punt he, meteen gesteiger als iemand er iets over zegt. Liever dat het doodgezwegen wordt, moeten ze zich niet pijnigen in het zoeken naar argumenten die geen steek houden.
Het blijft bij de crew zo'n pijnlijk punt he, meteen gesteiger als iemand er iets over zegt. Liever dat het doodgezwegen wordt, moeten ze zich niet pijnigen in het zoeken naar argumenten die geen steek houden.
0
geplaatst: 12 april 2008, 15:54 uur
musicboy schreef:
Ik mis muziekdvd's.
Ik mis muziekdvd's.

musicboy schreef:
Wellicht doorn in het oog van sommigen dit op te halen, maar ik mis muziek-dvd's. Ik zal er verder maar niks over zeggen, maar in dit topic mag dit toch gemeld worden. Voor de rest niks dan lof over MuMe.
Wellicht doorn in het oog van sommigen dit op te halen, maar ik mis muziek-dvd's. Ik zal er verder maar niks over zeggen, maar in dit topic mag dit toch gemeld worden. Voor de rest niks dan lof over MuMe.
musicboy schreef:
Tja, MuMe zonder muziekdvd's?
Het is als een café zonder bier, een klooster zonder nonnekes, een bordeel zonder vrouwtjes, een smurfenaflevering zonder smurfin ...
Tja, MuMe zonder muziekdvd's?
Het is als een café zonder bier, een klooster zonder nonnekes, een bordeel zonder vrouwtjes, een smurfenaflevering zonder smurfin ...
musicboy schreef:
Intussen al vooruitgang in het toevoegen van dvd's?
Intussen al vooruitgang in het toevoegen van dvd's?
musicboy schreef:
Muziek-dvd's ... blijft een pijnlijk gemis ...
Het zou zo tof zijn om commentaren te kunnen lezen en dus gerichter te kunnen kopen, de mindere van de goede te onderscheiden.
Muziek-dvd's ... blijft een pijnlijk gemis ...
Het zou zo tof zijn om commentaren te kunnen lezen en dus gerichter te kunnen kopen, de mindere van de goede te onderscheiden.
Ik denk dat HammerHead het hier over heeft. We weten het inmiddels wel.
0
geplaatst: 12 april 2008, 15:57 uur
Het weten is stap 1, eens argumenteren waarom niet zou stap 2 moeten zijn.
0
geplaatst: 12 april 2008, 16:05 uur
deze bedoel je?
Jordy schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat we op deze site muziek beoordelen, en niet films, registraties of clipverzamelingen waarbij muziek slechts 1 van de aspecten is die de kwaliteit bepalen.
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er geen goede regels te verzinnen zijn waardoor er voorkomen wordt dat er straks verschrikkelijk veel meuk wordt toegevoegd. Per artiest tientallen registraties, clip verzamelaars, MTV specials, etc etc etc. Sorry.
Ik ben nog steeds van mening dat we op deze site muziek beoordelen, en niet films, registraties of clipverzamelingen waarbij muziek slechts 1 van de aspecten is die de kwaliteit bepalen.
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er geen goede regels te verzinnen zijn waardoor er voorkomen wordt dat er straks verschrikkelijk veel meuk wordt toegevoegd. Per artiest tientallen registraties, clip verzamelaars, MTV specials, etc etc etc. Sorry.
Jordy schreef:
Het gaat mij er om dat je naar mijn mening niet op muziek (video) dvd's moet gaan stemmen alsof het vergelijkbaar is met een audio drager.
Het gaat mij er om dat je naar mijn mening niet op muziek (video) dvd's moet gaan stemmen alsof het vergelijkbaar is met een audio drager.
Jordy schreef:
Door een muziek dvd (met video dus) op deze site toe te laten, impliceer je dat het op dezelfde manier te beoordelen is als de andere "dingen" op de site. Ik vind dat dat niet zo is, omdat bij een video-registratie veel meer aspecten komen kijken dan alleen de muziek. We proberen op elke site af te schermen wat wel en wat geen film, boek of album is. Daarom worden er ook geen soaps, strips of singles toegelaten.
Dat het interessant kan zijn om muziek dvd's te beoordelen, en dat het jammer is dat je bij artiesten geen live registraties ziet, daar kan ik me best iets bij voorstellen. Maar boeken over artiesten horen op BoekMeter.nl, documentaires over artiesten op MovieMeter.nl, live registraties van artiesten op ConcertMeter.nl, videoclips van artiesten op VideoclipMeter.nl, bladmuziek van artiesten op BladmuziekMeter.nl, etc
Door een muziek dvd (met video dus) op deze site toe te laten, impliceer je dat het op dezelfde manier te beoordelen is als de andere "dingen" op de site. Ik vind dat dat niet zo is, omdat bij een video-registratie veel meer aspecten komen kijken dan alleen de muziek. We proberen op elke site af te schermen wat wel en wat geen film, boek of album is. Daarom worden er ook geen soaps, strips of singles toegelaten.
Dat het interessant kan zijn om muziek dvd's te beoordelen, en dat het jammer is dat je bij artiesten geen live registraties ziet, daar kan ik me best iets bij voorstellen. Maar boeken over artiesten horen op BoekMeter.nl, documentaires over artiesten op MovieMeter.nl, live registraties van artiesten op ConcertMeter.nl, videoclips van artiesten op VideoclipMeter.nl, bladmuziek van artiesten op BladmuziekMeter.nl, etc
0
geplaatst: 12 april 2008, 16:48 uur
Als de inhoud je niet bevalt betekend het niet automatisch dat het ook slechte argumentatie is.
0
geplaatst: 15 april 2008, 00:34 uur
En toch vind ik het een stel non-argumenten bij elkaar. Dit is Musicmeter.nl, een site voor het bespreken van muziek. En muziek-dvd's vallen, volgens mij, daar ook onder. Deze site heet niet LP-meter.nl of CD-meter.nl. Op Musicmeter.nl zou iedere vorm van uitgebrachte muziek, onafhankelijk van de drager, besproken moeten kunnen worden.
0
edris.
geplaatst: 15 april 2008, 01:26 uur
Nou nee, hij mist het punt. De drager is het probleem niet, het gaat erom dat een muziek-dvd extra content heeft die geen muziek is, de beelden. Op MusicMeter.nl is het de bedoeling dat muziek wordt beoordeeld en besproken en door het visuele aspect van muziek-dvd's (dat toch in een oordeel meeweegt) is er geen er ruimte voor.
0
geplaatst: 15 april 2008, 01:44 uur
Dit is best een moeilijk onderwerp gezien de berichten hier. Zo is er naast dit onderwerp ook een discussie over klassieke muziek toe te laten op deze sitie. Voor vele zou in eerste instantie het wenselijk kunnen zijn om muziek van Bach en zo toe te laten, breekpunt hierbij is echter dat er van zijn werken nogal veel uitvoeringen zijn.
Voor iets als pop-dvd's geldt wel een ander verhaal. Daar is er maar één van, van een concert of zo. Toch is het hierbij de vraag of deze uniek is ten opzichte van het live-album wat al op deze site staat. Kort door de bocht kan worden gedacht: Als de cd goed is, dan is de dvd daarvan dat vanzelf ook. Toch gelden hierbij andere factoren en daar zal voor wat mij betreft eerst de mening van de gebruikers van deze site moeten worden gevraagd.
Tot die tijd blijft het na-denken geblazen over dit onderwerp. Kortom: Wat vinden we er van en waarom?
Voor iets als pop-dvd's geldt wel een ander verhaal. Daar is er maar één van, van een concert of zo. Toch is het hierbij de vraag of deze uniek is ten opzichte van het live-album wat al op deze site staat. Kort door de bocht kan worden gedacht: Als de cd goed is, dan is de dvd daarvan dat vanzelf ook. Toch gelden hierbij andere factoren en daar zal voor wat mij betreft eerst de mening van de gebruikers van deze site moeten worden gevraagd.
Tot die tijd blijft het na-denken geblazen over dit onderwerp. Kortom: Wat vinden we er van en waarom?
0
geplaatst: 15 april 2008, 10:01 uur
Ik ben een groot voorstander van zowel het bespreken van klassieke muziek als het bespreken van muziek-dvd's. Tegelijk erken ik de hierboven opgeworpen problemen met beide gevallen, waarop ik nog niet zo gauw een oplossing weet te verzinnen...
0
geplaatst: 15 april 2008, 15:29 uur
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die vinden dat de vraag naar dvd's op zijn minst bespreekbaar moet kunnen zijn.
0
geplaatst: 15 april 2008, 17:17 uur
Ceasar schreef:
We zijn nu met ruim 20000 gebruikers. Kunnen we niet een enquete houden? Ik stem voor toevoeging van muziek-DVD's. Immers, er zijn inmiddels zo ontzettend veel hele mooie live-DVD's verkrijgbaar. Die moeten ook ergens een plekje hebben. En bij live-DVD's gaat het toch ook echt om de muziek, hoor!
We zijn nu met ruim 20000 gebruikers. Kunnen we niet een enquete houden? Ik stem voor toevoeging van muziek-DVD's. Immers, er zijn inmiddels zo ontzettend veel hele mooie live-DVD's verkrijgbaar. Die moeten ook ergens een plekje hebben. En bij live-DVD's gaat het toch ook echt om de muziek, hoor!
Nog iemand die leeft in de 21ste eeuw en gelooft in democratie.

Op de Chinese televisie worden geen beelden getoond van de onderdrukking in Tibet, censuur heet zoiets. Maar wij zijn beschaafde Europeanen. Ik meen dus dat een enquête moet kunnen.
In een vorige poging tot een enquête werd die meteen verwijderd, maar vanuit mijn geloof in het gezond verstand meen ik nog steeds dat dit per vergissing gebeurde. Ja, een enquête moet kunnen!

0
geplaatst: 15 april 2008, 17:58 uur
Ceasar schreef:
Kunnen we niet een enquete houden?
Kunnen we niet een enquete houden?
Nee, dat moet nu toch wel duidelijk zijn.
0
geplaatst: 15 april 2008, 18:56 uur
Ceasar schreef:
Op Musicmeter.nl zou iedere vorm van uitgebrachte muziek, onafhankelijk van de drager, besproken moeten kunnen worden.
Op Musicmeter.nl zou iedere vorm van uitgebrachte muziek, onafhankelijk van de drager, besproken moeten kunnen worden.
Het is je goed recht om dat te vinden, maar dat is niet mijn mening. Deze site is WEL bedoeld als een site specifiek voor albums. Niet voor muziek-dvd's, opera's, bladmuziek, draaiorgelpatronen, of dwarsfluiten. Hoe jammer dat in sommige gevallen ook is, dit zal niet veranderen.
0
geplaatst: 15 april 2008, 22:10 uur
Dit is inderdaad heel jammer dan. Jordy, je bent best wel koppig he, niet negatief bedoeld. Ik heb er zelfs respect voor.
0
geplaatst: 15 april 2008, 23:40 uur
Angezien er geen muziek dvd's op de site mogen waar ik overgens totaal geen problemen mee heb.... Vraag ik mij toch af wat dit dan op de site doet......?????
0
geplaatst: 15 april 2008, 23:42 uur
Als daar een audio-cd bij zit is er niets aan de hand (wat ik in dit geval overigens niet weet) 
edit: Megamix CD comes with "Moby - Play The DVD", a DVD & CD set.
The mix is all one track, and mixed by Moby.
Bij deze uw antwoord (en een rechtvaardiging van de aanwezigheid hiervan)

edit: Megamix CD comes with "Moby - Play The DVD", a DVD & CD set.
The mix is all one track, and mixed by Moby.
Bij deze uw antwoord (en een rechtvaardiging van de aanwezigheid hiervan)

0
geplaatst: 15 april 2008, 23:46 uur
edris. schreef:
De drager is het probleem niet, het gaat erom dat een muziek-dvd extra content heeft die geen muziek is, de beelden. Op MusicMeter.nl is het de bedoeling dat muziek wordt beoordeeld en besproken en door het visuele aspect van muziek-dvd's (dat toch in een oordeel meeweegt) is er geen er ruimte voor.
De drager is het probleem niet, het gaat erom dat een muziek-dvd extra content heeft die geen muziek is, de beelden. Op MusicMeter.nl is het de bedoeling dat muziek wordt beoordeeld en besproken en door het visuele aspect van muziek-dvd's (dat toch in een oordeel meeweegt) is er geen er ruimte voor.
Er worden hier ook diverse enhanced CD's beoordeeld waarop ook beelden staan. Als we uitgaan van jouw redenatie zouden deze ook niet op Musicmeter.nl mogen staan.
0
geplaatst: 15 april 2008, 23:46 uur
Aha...... op die manier...... Dan even vraagje als de enekant van de disc dvd is en de flip side cd wordt die dus ook toegelaten......
0
geplaatst: 15 april 2008, 23:48 uur
Die zouden dus eigenlijk ook niet toegestaan moeten worden, want beelden....
Van veel live-DVD's zijn geen CD's verkrijgbaar, hoor. En specifiek om die DVD's gaat het mij.
Blij dat je ook vindt dat de gebruikers geraadpleegd moeten worden.
Wellicht had je dan de site Albummeter.nl moeten noemen.....
Ik denk dat er toch wel een heel groot verschil is tussen muziek-dvd's enerzijds en de door jou enigszins cynisch en uit het niets erbij gehaalde opera's, bladmuziek, draaiorgelpatronen en dwarsfluiten anderzijds.
Over die laatstgenoemde items gaat deze discussie immers niet.
Jammer dat je niet zo flexibel bent om de gebruikers (die deze site groot maken) te raadplegen.
Gerards Dream schreef:
Toch is het hierbij de vraag of deze uniek is ten opzichte van het live-album wat al op deze site staat. Kort door de bocht kan worden gedacht: Als de cd goed is, dan is de dvd daarvan dat vanzelf ook. Toch gelden hierbij andere factoren en daar zal voor wat mij betreft eerst de mening van de gebruikers van deze site moeten worden gevraagd.
Toch is het hierbij de vraag of deze uniek is ten opzichte van het live-album wat al op deze site staat. Kort door de bocht kan worden gedacht: Als de cd goed is, dan is de dvd daarvan dat vanzelf ook. Toch gelden hierbij andere factoren en daar zal voor wat mij betreft eerst de mening van de gebruikers van deze site moeten worden gevraagd.
Van veel live-DVD's zijn geen CD's verkrijgbaar, hoor. En specifiek om die DVD's gaat het mij.
Blij dat je ook vindt dat de gebruikers geraadpleegd moeten worden.
Jordy schreef:
Het is je goed recht om dat te vinden, maar dat is niet mijn mening. Deze site is WEL bedoeld als een site specifiek voor albums. Niet voor muziek-dvd's, opera's, bladmuziek, draaiorgelpatronen, of dwarsfluiten. Hoe jammer dat in sommige gevallen ook is, dit zal niet veranderen.
Wellicht had je dan de site Albummeter.nl moeten noemen.....
Ik denk dat er toch wel een heel groot verschil is tussen muziek-dvd's enerzijds en de door jou enigszins cynisch en uit het niets erbij gehaalde opera's, bladmuziek, draaiorgelpatronen en dwarsfluiten anderzijds.
Over die laatstgenoemde items gaat deze discussie immers niet.
Jammer dat je niet zo flexibel bent om de gebruikers (die deze site groot maken) te raadplegen.
0
geplaatst: 16 april 2008, 00:11 uur
Als het toch over de verhouding beeld-geluid gaat, wil ik meteen de discussie wel openen over filmscores: zijn die wel te beoordelen zonder de beelden van de film in het achterhoofd?
(Als getuige-deskundige wil ik graag JohnWilliams oproepen, edelachtbare
)
(Als getuige-deskundige wil ik graag JohnWilliams oproepen, edelachtbare
)
0
geplaatst: 16 april 2008, 11:07 uur
Ceasar schreef:
Er worden hier ook diverse enhanced CD's beoordeeld waarop ook beelden staan. Als we uitgaan van jouw redenatie zouden deze ook niet op Musicmeter.nl mogen staan.
Er worden ook cd's beoordeeld waar je een mooie sleutelhanger bij krijgt.
Ik hoop toch dat jullie in plaats van dit soort eindeloze welles/nietes discussies gewoon kunnen accepteren dat de site is wat het is, en dat mijn beeld van wat deze site moet zijn helaas niet altijd 100% zal stroken met hoe je de site zelf zou willen zien. Input wordt gewaardeerd, de sites zijn van de input van gebruikers in de loop der jaren veel beter geworden. Dat neemt niet weg dat deze site geen democratie is, dat ik nooit wijzigingen aan zal brengen waar ik het zelf niet mee eens ben, en dat dingen als enquetes of het eindeloos herhalen van je mening dus niet bijdragen aan het krijgen van je zin.
Ik heb persoonlijk in ieder geval inmiddels wel gezegd wat ik over dit onderwerp te zeggen heb, dus ik ga proberen het hier bij te laten.
0
geplaatst: 16 april 2008, 11:40 uur
Bertus schreef:
Als het toch over de verhouding beeld-geluid gaat, wil ik meteen de discussie wel openen over filmscores: zijn die wel te beoordelen zonder de beelden van de film in het achterhoofd?
Volmondig ja. Score liefhebbers hoeven echt niet persee de film te zien om de muziek los te kunnen horen en een goede luisterervaring te hebben. Zelfs underscore scores, waar liefhebbers van het genre relatief minder hebben, kan ik ook prima zonder de film gezien te hebben luisteren. De meer algemene muziekfan zal er wellicht wel moeite mee hebben en ook de muziek meer beoordelen in relatie tot de film, of met enige invloed van de film anders waarderen.
* denotes required fields.