MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:

Dit is gewoon dit album met een andere titel. Soort digitale re-release. Eerste kan dus weg.

CHIEP (crew)
Gilles Peterson - Presents International Anthem stond er dubbel op.
E40 kan hier z'n stem (4) opnieuw plaatsen.

CHIEP (crew)
John Denver - The Unplugged Collection was een heruitgave. juliana is hierdoor z'n stem kwijt (3) en kan deze hier opnieuw plaatsen.

Busta Rhymes - Dragon Season (2025) - MusicMeter.nl

Mag van de website. Het album staat al lang niet meer op de planning, een groot deel is eerder dit jaar ook uitgekomen in de vorm van 2 EP's (die ook op MuMe staan).

Sir Spamalot (crew)
Op aanvraag van een collega zet ik mijn deze week hard bevochten weekend in én zet ik mijn tanden in dit speciaal geval: Dave Bailey Quintet - Reaching Out.

In 1961 bracht dus Dave Bailey Quintet het album Reaching Out uit, later verschenen onder de albumtitels Our Miss Brooks en Green Blues maar ook onder de artiestennaam Grant Green, vermits hij in 1961 deel uitmaakte van Dave Bailey Quintet.

Op Musicmeter staan momenteel:
** Dave Bailey Quintet - Reaching Out (1961);
** Grant Green - Reaching Out (1961) maar dit is een heruitgave uit 1989.

De eerste blijft staan met toevoeging van drie bonustracks: Dave Bailey Quintet - Reaching Out (1961). Het album Grant Green - Reaching Out ga ik dus verwijderen, volgende collega's hebben hierop gestemd:
** west: 4,0
** markd:4,0
** ortwin87: 2,0 (amai!)

Statistiek "in bezit": martlybra

Onder het adagio "platenmaatschappijen en artiesten, je zou ze soms..." gaat den eersten om 18u00 goed smaken. Het toont ook het belang aan van het meesturen van de door ons gevraagde links van Discogs, Rate Your Music,.. Slainte mhath!

CHIEP (crew)
Jef Neve & Teus Nobel - Esho Funi stond er dubbel op.

Yestsida schreef:
Busta Rhymes - Dragon Season (2025) - MusicMeter.nl

Mag van de website. Het album staat al lang niet meer op de planning, een groot deel is eerder dit jaar ook uitgekomen in de vorm van 2 EP's (die ook op MuMe staan).
Reminder. Album heeft iig geen releasedatum meer, dus mag sowieso van de site af. Plaat is ook verwijderd van o.a. iTunes en Amazon.

CHIEP (crew)
The Sick Man Of Europe - Fade/Form stond er dubbel op.

Deze staan er dubbel in:
Spo Dee O Dee - 1989 (2024) - MusicMeter.nl
+
Spo-Dee-O-Dee - 1989 (2024) - MusicMeter.nl

Bij de bovenste klopt de bandnaam niet. Kan m.i. verwijderd worden.

Sir Spamalot (crew)
Dubbel exemplaar van Hail the Sun - Cut.turn.fade.back. (2025) verwijderd. Deze (eerst toegevoegde) blijft staan: Hail the Sun - cut. turn. fade. back. (2025) - MusicMeter.nl. Bij het verwijderd exemplaar waren er geen stemmen noch berichten.

Dubbel:

Les Rallizes Dénudés - YaneUra Oct. '80 (2024) - MusicMeter.nl
Les Rallizes Dénudés - YaneUra Sept. '80 (2025) - MusicMeter.nl

De eerste klopt alleen is het een Live album en geen EP. De tweede is een rommeltje qua tracklist, hoes en jaar...

(zie ook Discogs )

Lying Mouth schreef:
Dubbel:

Les Rallizes Dénudés - YaneUra Oct. '80 (2024) - MusicMeter.nl
Les Rallizes Dénudés - YaneUra Sept. '80 (2025) - MusicMeter.nl

De eerste klopt alleen is het een Live album en geen EP. De tweede is een rommeltje qua tracklist, hoes en jaar...

(zie ook Discogs )

oops zie nu pas dat dit 2 verschillende concerten zijn

Sir Spamalot (crew)
pjh1967 schreef:
Deze staan er dubbel in:
Spo Dee O Dee - 1989 (2024) - MusicMeter.nl
+
Spo-Dee-O-Dee - 1989 (2024) - MusicMeter.nl

Bij de bovenste klopt de bandnaam niet. Kan m.i. verwijderd worden.

Opgelost + tracktijden toegevoegd. Blijvende tip bij het toevoegen: de artiestenpagina raadplegen ivm schrijfwijze en/of zoeken op albumtitel.

Artiesten zorgen vaak zelf voor verwarring... om niet te spreken van hun label.

Black Rain (II) - MusicMeter.nl

BlackRain - MusicMeter.nl

Dit schijnt dezelfde band te zijn. Een van de twee profielen kan in zijn geheel weg, lijkt me.

CHIEP (crew)
Alan Jackson - The Essential verwijderd wegens heruitgave van 34 Number Ones. LucM is hierdoor z'n stem (4) kwijt.

coldwarkids schreef:
Black Rain (II) - MusicMeter.nl

BlackRain - MusicMeter.nl

Dit schijnt dezelfde band te zijn. Een van de twee profielen kan in zijn geheel weg, lijkt me.

Maartenn (crew)
Dank voor het doorgeven. Ik heb het gecorrigeerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:57 uur

geplaatst: vandaag om 13:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.