MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
FlyLo schreef:
Ik zie geen verschil (wat betreft "meerwaarde") tussen best-of-compilatie of een bundeling van eerdere werken.

Dat zie ik anders. Bij een normale compilatie heb je te maken met een speciale selectie van nummers die op meerdere albums zijn uitgebracht. Over die selectie kun je iets zinnigs zeggen en je oordeel geven. Bij een platte bundeling van albums valt niets nieuws te melden ten opzichte van wat bij de losse albums is gezegd. Ik denk dat de meeste users zo'n overlap niet willen.

Sowieso dacht ik dat het criterium was: "als het officieel is uitgebracht, mag het erop".
Ook singles worden van de site geweerd, om maar iets te noemen.

Svendra schreef:
(quote)

Dat zie ik anders. Bij een normale compilatie heb je te maken met een speciale selectie van nummers die op meerdere albums zijn uitgebracht. Over die selectie kun je iets zinnigs zeggen en je oordeel geven. Bij een platte bundeling van albums valt niets nieuws te melden ten opzichte van wat bij de losse albums is gezegd. Ik denk dat de meeste users zo'n overlap niet willen.

Dan moet dat in de Wiki worden opgenomen en consequent worden toegepast want dat is momenteel zeker niet het geval.
Ik ben het er trouwens nog steeds niet mee eens. Over een bundeling (bv. op bijzondere manier digitaal remastered) kan je net zoveel nuttige dingen zeggen als over een andere compilatie. Maar goed, dat moet de crew dan maar onder elkaar uitmaken in samenspraak met de grote baas.
(quote)
Ook singles worden van de site geweerd, om maar iets te noemen.

Dat weet ik, daarom plaatste ik er nog een nuancering bij in de vorm van die lijst van de Wiki. Maar dat was inderdaad niet zo duidelijk verwoord langs mijn kant.

Harco
Hier nog een album dat eigenlijk verwijderd moet worden. Kwam 'm toevallig tegen toen ik Cormega's verzamelalbums aan het switchen was naar de nieuwe stijl.

Ik zie op deze release echter wel een aantal bonustracks staan - waarvan ik weet dat Killa'z Theme een hidden track was op The Realness. Ik weet niet in hoeverre die andere bonustracks op andere versies van The Realness en The True Meaning staan.

FlyLo schreef:
Zo zijn er toch wel meer? Bv. de collectie van EP's van Autechre. Is toch gewoon een verzamelaar dan?

En bv. deze: Belle and Sebastian - Push Barman to Open Old Wounds (2005)

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet echt waarin de grens ligt bij deze.

CHIEP (crew)
done

CHIEP (crew)
"Gold Cobra" van Limp Bizkit verwijderd wegens nog steeds geen definitieve tracklist.

De beste toevoeging is bewaard waarbij de credits naar de eerste toevoeger gaan. Bericht gestuurd naar stemmer.

Het album is verwijderd, de 3 stemmers hebben een PM ontvangen.

Salif Keita - Mama (2000)
Volgens mij is de cover fout (de cover is volgens mij voor de single). Vind deze tracklist alleen op Discogs als een cassette: Salif Keita - "Mama" (Cassette) at Discogs
Vind geen covers die wel voldoende zijn. Vind bovendien niet terug of het nu een verzamelaar is of een livealbum (cassette).
Dus verwijderen?

Lastig. Er lijkt wel een album 'Mama' te bestaan uit 2000 onder het label Capitol, zie deze en deze Mij lukt het ook niet om de tracklist te vinden. De tracklist op MuMe van Salif Keita - Mama lijkt sterk op Salif Keita - Papa uit 1999, echter de tijden zijn anders. 'Mama' zou een livealbum kunnen zijn, maar net zo goed een anders studioversie. Wie het weet mag het zeggen.

Voor dit moment zou ik 'm laten staan.

Svendra schreef:
Lastig. Er lijkt wel een album 'Mama' te bestaan uit 2000 onder het label Capitol, zie deze en deze Mij lukt het ook niet om de tracklist te vinden. De tracklist op MuMe van Salif Keita - Mama lijkt sterk op Salif Keita - Papa uit 1999, echter de tijden zijn anders. 'Mama' zou een livealbum kunnen zijn, maar net zo goed een anders studioversie. Wie het weet mag het zeggen.

Voor dit moment zou ik 'm laten staan.

Op Wikipedia zag ik hem in de gewone lijst staan bij discografie pal achter papa, misschien een soort use your illusion achtig ding?

Volgens de website van Vrije Geluiden bestaat het album ook.

CHIEP (crew)
George Harrison - Chant and Be Happy! verwijderd aangezien dit een reiusse is van The Radha Krsna Temple.

Ik kwam een merkwaardige ep tegen (vooral in tijdsduur).
John Wetton & Geoffrey Downes - Icon (2005)

Hij leek mij verdacht veel op dit reguliere album.
John Wetton & Geoffrey Downes - Icon (2005)

Ik ben niet vertrouwd met de artiest of het werk. Dus laat ik het oordeel aan anderen.

dazzler schreef:
Ik kwam een merkwaardige ep tegen (vooral in tijdsduur).
John Wetton & Geoffrey Downes - Icon (2005)Hij leek mij verdacht veel op dit reguliere album.
John Wetton & Geoffrey Downes - Icon (2005)Ik ben niet vertrouwd met de artiest of het werk. Dus laat ik het oordeel aan anderen.

Dank. De tracklist van de EP klopte niet: bestaat maar uit 6 nummers. Aangepast en ook de hoesjes even vervangen, die kunnen anno 2011 echt niet meer

Freaky, de 2e is de legale versie, die eerste is een bootleg... dus die eerste mag weg

Rizz
Daarbij is de voorkant van de eerste erg lelijk

En daar is men bovendien The Experience op de hoes vergeten te vermelden. Op de officiële versie van 2007 staat het wel juist.

Ducoz schreef:
(quote)

Freaky, de 2e is de legale versie, die eerste is een bootleg... dus die eerste mag weg

Hoe kom je erbij dat die eerste een bootleg is? Is uitgegeven door een label dat eigendom is van Warner.

Ja, al een tijd geleden geschrapt en niet meer te verkrijgen.. ze gaan op internet rond als "official bootleg". Die andere is in 2007 uitgegeven door Experience Hendrix label wat van de familie van Jimi is

herman schreef:
(quote)

Hoe kom je erbij dat die eerste een bootleg is? Is uitgegeven door een label dat eigendom is van Warner.

Wilde ik zeggen dus... , dit is gewoon de officiele uitgave op Reprise, als we alle niet meer verkrijgbare cd's als bootlegs zouden gaan verwijderen moet er veel weg op MuMe.... ik blijf er dus bij dat de 2e een heruitgave is (met andere hoes welliswaar maar dat gebeurt bij Hendrix wel vaker) en dus weg kan/mag/moet.....

Daarbij zal ook wel het feit dat ie niet meer verkrijgbaar is juist de reden zijn geweest dat Experience Hendrix de cd heruitgebracht heeft...

NB. Die hoes is idd lelijker, vind ik ook, maar dat kan de reden niet zijn om hem te behouden.....

Tja.. of in dat geval laten we ze beide staan, je verliest er niets mee.. aangezien ze er beide al best lang opstaan

Zo lang staat die 2e er nog niet op hoor, vanaf 26 maart pas.... = 2 maandjes....

Van mij mag ie best blijven staan, maar het is zo overbodig....

Oke, maar ik gebruik MuMe vooral om het bekijken van CDs en hun rating en de reacties. Vooral als ik van plan ben om wat te gaan kopen, en dan is dit wel handig, want aan die andere ga je niet afzien dat het de zelfde zijn, niet aan de hoes, niet aan de titel. Het is dat de muziek hetzelfde is, anders zouden het verschillende jaren monterey kunnen zijn.

Ducoz schreef:
.....want aan die andere ga je niet afzien dat het de zelfde zijn, niet aan de hoes, niet aan de titel...

Het zou zonde zijn dat juist daardoor mensen dit dubbel gaan aanschaffen....

Dan maar die laatste laten staan, want die kan nog volop aangeschaft worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:46 uur

geplaatst: vandaag om 00:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.