MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Per nummer rating geven

zoeken in:
Eddie schreef:
(quote)

Dat kan nu toch niet meer, dan zou je alle stemmen op albums die nu uitgebracht zijn moeten laten vervallen, want die komen niet hoger dan 5

Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon elke stem keer 2 doen.. 4,5 wordt 9, 4 wordt 8 etc, dan kunnen daarna mensen hun stemmen gaan aanpassen naar 7,5 / 8,5 etc.

Dat is toch best lastig en in mijn ogen niet echt nodig. Maar hier ging het over per nummer rating geven, wat ik een goed idee vind. Het lijkt me wel fijn zoals obsessed al opmerkte dat je wel kan zien wie welk nummer heeft aangevinkt.

Het is in mijn ogen ook niet nodig. Maar ik wil alleen aangeven dat het wel degelijk zou kunnen

obsessed schreef:

Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon elke stem keer 2 doen.. 4,5 wordt 9, 4 wordt 8 etc

Alsjeblieft niet, mijn 3-uit-5 is heel iets anders dan een eventuele 6-uit-10

Helemaal mee eens ja!

Zoals ik al zei, het is in mijn ogen ook niet nodig. Maar theoretisch zou het mogelijk zijn.

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Alsjeblieft niet, mijn 3-uit-5 is heel iets anders dan een eventuele 6-uit-10

Helemaal mee eens! 't Is een subjectieve kunstbeoordeling tegenover een rapportcijfer op school.

obsessed schreef:
Waarom zou dat niet kunnen? Gewoon elke stem keer 2 doen.. 4,5 wordt 9, 4 wordt 8 etc, dan kunnen daarna mensen hun stemmen gaan aanpassen naar 7,5 / 8,5 etc.

Dan klopt er van de stemmen helemaal niets meer, je krijgt namelijk een stuk meer nuances, nu zit er tussen 4.5 en 5* 1/2* wanneer je gaat verdubbelen komen daar in feite twee nuances bij, word namelijk verschil tussen 9* en 10* (dar zit nu niets tussen en dan zit 9.5* er nog tussen.)

Dus??? (Dat is toch alleen maar goed?)

Ja ik zie het probleem ook niet. Maar als men wil vasthouden aan het 5 sterrensysteem zijn 4,75 en 4,25 natuurlijk ook een optie.

Ik wil eigenlijk wel een 100 punten systeem. Je doet de huidige stemmen gewoon x20

Dat lijkt me dan weer iets te specifiek. Ik zou echt niet het verschil kunnen definieren tussen een 95 of 96 album om maar een voorbeeld te geven..

Ik wel hoor. Jij kan gewoon met 10 of 5-tallen blijven stemmen natuurlijk.

Dat is ook zo, ik zou er verder ook geen moeite mee hebben mocht het gebeuren, maar ik denk dat je weinig kans maakt..

Onderhond schreef:
Ik wil eigenlijk wel een 100 punten systeem. Je doet de huidige stemmen gewoon x20

Prima, waarom niet? Ik ben voor.

Zullen we er dan maar meteen een miljoen van maken? Kan je nog veel meer nuances aanbrengen.

JonnieBrasco
De vinkjes vormen een beter idee, toch? We raken een beetje off-topic.

Vinkjes klinken perfect.

Vinkjes klinken inderdaad beter. Sorry voor het sarcasme obsessed

Ik ben ook helemaal voor die vinkjes. Dan wordt het een stuk persoonlijker kwa smaak. Ik vind dat het in de muziek uiteindelijk om die paar favoriete nummers draait. Mensen met een vrij verschillende smaak genieten misschien van één album. Nu kan er worden aangegeven wat de voorkeuren daarbinnen zijn en daarmee worden de smaakverschillen wat meer blootgelegd. Plus het geeft ook een iets beter beeld van een album.

Paalhaas schreef:
(quote)

Prima, waarom niet? Ik ben voor.

Dit lijkt me wat té specifiek. Verder krijg je dan het verschijnsel dat iedereen z'n stemmen gaat aanpassen 5 sterren met halven ertussen vind ik oké.

Waarom maken we er dan niet gelijk nog minder keuze van. Gewoon 2 waarderingen: goed en slecht.. ben je van al het gezeik af

Toine Rorije
obsessed schreef:
Waarom maken we er dan niet gelijk nog minder keuze van. Gewoon 2 waarderingen: goed en slecht.. ben je van al het gezeik af

Ik ben zelf voor een uitbreing van 10 naar 20 sterrencombinaties. En het probleem dat iedereen zn stemmen dan gaat aanpassen is toch helemaal geen probleem? Bij mij vallen heel veel albums gewoon tussen twee waarderingsmogelijkheden in.
En het vinkjessysteem hoeft er van mij niet te komen. Het interessert me totaal niet wat de beste nummers zijn, bij allmusic ben ik het er ook nooit mee eens.
Misschien is het voor sommige mensen wél handig om te weten wat de eventuele singels zijn geweest en die dan aan te duiden.

Tja, zelf rond ik vrijwel altijd naar boven af dus als we van 10 naar 20 gaan zal ik wel veel moeten aanpassen maar ja. Op nummer stemmen lijkt me niks, hoewel een Nummer Top 250 wel leuk is.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.