MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een toevoeging wordt behandeld? Ik dacht er gister een ingestuurd te hebben, maar nog niks gezien/gehoord.

aslan (crew)
nevyn schreef:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat een toevoeging wordt behandeld? Ik dacht er gister een ingestuurd te hebben, maar nog niks gezien/gehoord.

hangt ervan af of de crew in topvorm is, of zich aan het bezatten is in de mume-kroeg

Dit album is net toegevoegd, maar stond hier al op de site.

Het duurt weer lang eer dat mijn albums toegevoegd worden, Marcel Jongeneel en L_T_B krijgen precies steeds voorrang

psychonaatje schreef:
Dit album is net toegevoegd, maar stond hier al op de site.

Nog steeds.

Toon1 schreef:
Het duurt weer lang eer dat mijn albums toegevoegd worden, Marcel Jongeneel en L_T_B krijgen precies steeds voorrang

Beetje onzinnige opmerking.....
De wachtrij is enorm en genoemde users vallen misschien wat meer op doordat ze enorm veel toevoegen elke keer.
En ja, ook crew-members hebben wel eens andere dingen te doen.
Een beetje geduld kan soms geen kwaad.

neo
Wat aero zegt. En er zijn ook crewleden die
op veel genres geen kijk hebben. Zo zie je mij niet meedenken bij een bepaald rock album of het nu wel helemaal correct.

Tja ok, 't is goed

Laat me anders even weten welke albums je toegevoegd wilt hebben Toon. Grote kans dat ze dan in een mum van tijd op MuMe staan.

Ook van Toon1 is de hele rij gisteren toegevoegd
Ik had gisteren meer tijd: en wat neo zegt, we laten soms toevoegingen staan voor de "experts" en bij twijfel laten we het ook wel eens aan anderen over. Dus dan kan het zijn dat anderen eerder doorgaan.
Ik merk wel dat bepaalde users altijd zeer goede toevoegingen hebben waar niks mis mee is. Dat werkt zeker in hun voordeel.

Maar dit hele weekend ben ik hier niet, dus ik hoop voor jullie dat mijn collega's er flink zin in hebben

Misschien een beetje een absurde situatie, maar ik wil heel graag een boxset toevoegen bestaande uit 9 cd's met bij elkaar 244 tracks. Nu lukt dat niet, vanaf track 196 begint de toevoegfunctie te flippen en kan ik alleen nog maar de artiest invullen. Doe ik iets verkeerd of kan het gewoon niet, trekt de site dat niet?

dollie
Ik heb al 3 albums proberen toe te voegen, en de laatste die ik heb toegevoegd is de dag zelf nog op de site gezet, de andere 2 (van tragédie) komen maar niet op de site... Nu is mijn vraagje: als ze niet op de site komen krijg je dan een mailtje? En zo ja, staat daar dan ook in vermeld waarom hij niet op de site gaat? Want ik ben er nu toch al wel even op aan het wachten.

aslan (crew)
dollie schreef:
Ik heb al 3 albums proberen toe te voegen, en de laatste die ik heb toegevoegd is de dag zelf nog op de site gezet, de andere 2 (van tragédie) komen maar niet op de site... Nu is mijn vraagje: als ze niet op de site komen krijg je dan een mailtje? En zo ja, staat daar dan ook in vermeld waarom hij niet op de site gaat? Want ik ben er nu toch al wel even op aan het wachten.

geduld moet je hebben, dollie, die crew van tegenwoordig zit meer in de mume-kroeg dan dat ze aan het werk is...

psychonaatje schreef:
Misschien een beetje een absurde situatie, maar ik wil heel graag een boxset toevoegen bestaande uit 9 cd's met bij elkaar 244 tracks. Nu lukt dat niet, vanaf track 196 begint de toevoegfunctie te flippen en kan ik alleen nog maar de artiest invullen. Doe ik iets verkeerd of kan het gewoon niet, trekt de site dat niet?

Dat laatste helaas, staat op de lijst om daar iets slims op te verzinnen.

Het wil mij maar niet lukken om zelf albums te plaatsen (het hoesje krijg ik er maar niet op), het verzoek of iemand tijd en zin heeft om 2 albums te plaatsen:

Three Days Grace - One X
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:gtk9iknfbbf9

Seether - One Cold Night
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:3g17gjtr66i9

Bedankt alvast

FredHgl schreef:
Het wil mij maar niet lukken om zelf albums te plaatsen (het hoesje krijg ik er maar niet op), het verzoek of iemand tijd en zin heeft om 2 albums te plaatsen:

Three Days Grace - One X
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:gtk9iknfbbf9

Seether - One Cold Night
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:3g17gjtr66i9

Bedankt alvast

Eerste is onderweg, tweede niet, want ik zit aan m'n limiet.

Tweede is ook onderweg.

aslan schreef:

geduld moet je hebben, dollie, die crew van tegenwoordig zit meer in de mume-kroeg dan dat ze aan het werk is...

Een crew-member wil ook wel eens een lang weekendje weg: het zijn net mensen

Hoe kom ik in de publieke correctie lijst van albums die afgekeurd zijn?

sxesven
Zo.

Dit album stond hier al.

Deze kan er weer af. Mijn fout

Met het op hande zijnde einde van freedb.org ben ik een test gestart (bij het toevoegen) met het ophalen van tracklistings bij MusicBrainz.org

Ik hoor graag jullie bevindingen. Het is dus een test, als het niet bevalt is de "oude" manier snel weer teruggezet.

1e test met musicbrainz.org niet gelukt.
Ik kreeg de melding dat de tracks waren gevonden maar noppes.
Het betrof het album "wake of the flood" van the grateful dead

Hmn, bij mij werkt het wel (met die artiest / titel). Even afwachten wat de bevindingen van anderen zijn.

Misschien moeten we naar een tussenoplossing waarbij NAAST de automatische MusicBrainz-koppeling, ook een ouderwetse Freedb.org-lijst geplakt kan worden. Al moet daarvoor wel de site in een of andere vorm blijven bestaan natuurlijk.

Net Raag Manifestos van Jack Rose toegevoegd. Die herkende hij goed.

Daarvoor een album van "Wooden Wand / Hush Arbors / Satya Sai" geprobeerd, maar die herkende hij niet. Even opgezocht op musicbrainz en daar staat hij als "Wooden Wand, Hush Arbors and Satya Sai". Blijkbaar moeten artiest en titel velden exact overeenkomen?

Als deze test succesvol blijkt dan zou het wel zo prettig zijn als ook label info e.d. automatisch wordt binnengehaald.

MusicBrainz doet voor zover ik zag niet aan genres, landen en labels. Jaartal zou eventueel kunnen in de gevallen dat er op MB een releasedata bekend is. Plaatje kan in veel gevallen van amazon.com afgehaald worden, maar de vraag is weer of je dat wel WILT automatiseren, omdat die plaatjes daar vaak witranden e.d. hebben

Ik zal inderdaad nog uitzoeken hoe de kans op een match vergroot kan worden, misschien alle leestekens strippen uit de zoekopdracht naar MB toe.

overigens: svp bij meldingen precieze artist + titel vermelden, dan kan ik beter testen

Jordy schreef:
MusicBrainz doet voor zover ik zag niet aan genres, landen en labels. J

Genre inderdaad niet, maar labels, landen en jaartal vaak wel. Zie hier bijvoorbeeld de pagina van bovengenoemd album van Jack Rose:
http://musicbrainz.org/album/00b55acd-386c-4a43-835f-fa69491b31e7.html

Ik zal nog eens kijken of dat ook via hun webservices op te halen is. Eerst maar even een dagje of wat kijken wat de bevindingen zijn met wat er nu is

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.