De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2006, 23:05 uur
bubbachups schreef:
labels, landen en jaartal vaak wel
labels, landen en jaartal vaak wel
dat label is daar volgens mij een vrije "annotation", een "weetje" waar geen logica of vaste opmaak aan vast zit, het wordt in ieder geval niet teruggegeven door de webservice die ik aanroep
en dat "2004 US" is de releasedatum in dat land, bij andere albums staat daar bv
"2005-11-02 CA"
"2005-11-03 US"
etc, zegt dus niets over het land van herkomst, voor zover ik nu zie.
0
sxesven
geplaatst: 6 juli 2006, 00:29 uur
Vis A Vis Audio Arts, moet ik daar Vis A Vis van maken (het Audio Arts gedeelt als 'Records' variatie opvattend) of gewoon zo laten? Bij voorbaat dank. 

0
geplaatst: 6 juli 2006, 02:16 uur
Bij het album "Heaven Shall Burn - Deaf to Our Prayers" kwam hij met de tekst (De tracks van dit album zijn gevonden op MusicBrainz.org. Check goed of de informatie klopt, en in het juiste formaat opgemaakt is.) maar de tracks stonden er niet bij, evenals:
- "Dog Eat Dog - Walk With Me"
- "Body Count - Murder 4 Hire"
- "Across Five Aprils - Collapse"
- "From a Second Story Window - Delenda"
Deze deed hij wel goed:
- "Daughters - Hell Songs"
- "Cursive - Happy Hollow"
- "Powerman 5000 - Destroy What You Enjoy"
- "Bury Your Dead - Beauty And The Breakdown"
- "Alasena - On Frail Wings Of Vanity And Wax"
Dus hij doet het voor 50% goed.
- "Dog Eat Dog - Walk With Me"
- "Body Count - Murder 4 Hire"
- "Across Five Aprils - Collapse"
- "From a Second Story Window - Delenda"
Deze deed hij wel goed:
- "Daughters - Hell Songs"
- "Cursive - Happy Hollow"
- "Powerman 5000 - Destroy What You Enjoy"
- "Bury Your Dead - Beauty And The Breakdown"
- "Alasena - On Frail Wings Of Vanity And Wax"
Dus hij doet het voor 50% goed.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 02:29 uur
sxesven schreef:
Vis A Vis Audio Arts, moet ik daar Vis A Vis van maken (het Audio Arts gedeelt als 'Records' variatie opvattend) of gewoon zo laten? Bij voorbaat dank.

Lastig, misschien toch maar erbij doen in dit geval. Ik vind het toch net wat anders dan Productions of Recordings.
0
sxesven
geplaatst: 6 juli 2006, 08:57 uur
"Meldt je bevindingen met dit nieuwe systeem svp in het forum."
Bij deze dan.
Bij het toevoegen van de soundtrack voor Biohazard 4 kreeg ik de melding "De tracks van dit album zijn gevonden op MusicBrainz.org. Check goed of de informatie klopt, en in het juiste formaat opgemaakt is.". Echter, er was helemaal niks gevonden; alsnog dus alles handmatig invoeren. 
/edit/
En bij al m'n Gerogerigegege toevoegingen had ik precies hetzelfde.
Bij deze dan.
Bij het toevoegen van de soundtrack voor Biohazard 4 kreeg ik de melding "De tracks van dit album zijn gevonden op MusicBrainz.org. Check goed of de informatie klopt, en in het juiste formaat opgemaakt is.". Echter, er was helemaal niks gevonden; alsnog dus alles handmatig invoeren. 
/edit/
En bij al m'n Gerogerigegege toevoegingen had ik precies hetzelfde.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 09:58 uur
Ervaring van sxesven kan ik delen.. bij toevoegen van Mother's Finest uit '76 kreeg ik dezelfde ervaring... heb er daarna nog een paar geprobeerd, maar met hetzelfde effect...
0
geplaatst: 6 juli 2006, 18:45 uur
Ik verlang toch wel terug naar de "oude" methode waarbij je de complete tracklist in een tekstblok kan zetten en deze daarna dan kon exporteren. Ook als het album niet op freedb stond, was het makkelijk om de tracklijst te kopiëren van sites als Amazon of AMG en deze dan te importeren. Als het album nu niet herkent wordt door MusicBrainz ben ik genoodzaakt om het hele album, track voor track, handmatig in te voeren. Wellicht een idee om die import-functie weer toe te voegen, ook al stop freedb er misschien mee?
0
Electro_
geplaatst: 6 juli 2006, 19:42 uur
Bij mij ook, ik wist niet dat het op die manier werkte. Ik wou net de eerste track intypen, zag ik dat alles er al stond. 'Huh?'
Erg handig in ieder geval!
Erg handig in ieder geval!
0
geplaatst: 6 juli 2006, 19:50 uur
Ik heb 2 dagen geleden een album toegevoegd, maar die staat er ondertussen nog niet op 

0
Electro_
geplaatst: 6 juli 2006, 19:53 uur
Zelfde geld bij mij, maar met die artiestenpagina's er bij is het echt een hoop werk en ik begrijp wel dat het wat langer duurt
Alleen wel irritant dat ik aan m'n limiet van 10 albums zit...
Alleen wel irritant dat ik aan m'n limiet van 10 albums zit...
0
geplaatst: 6 juli 2006, 20:07 uur
Ik snap het ook wel hoor 
Die artiestenpagina's vind ik trouwens verschrikkelijk, er word te weinig gepost , door die pagina's is het gewoon stukken saaier geworden. Geen wonder dat het nu overstroomt met KO's.

Die artiestenpagina's vind ik trouwens verschrikkelijk, er word te weinig gepost , door die pagina's is het gewoon stukken saaier geworden. Geen wonder dat het nu overstroomt met KO's.
0
Electro_
geplaatst: 6 juli 2006, 20:10 uur
Huh? Hoe kan het saaier zijn geworden? Die Discussie-pagina wordt inderdaad niet gebruikt, misschien dat die wat duidelijker op de site moet staan.
Maar voor de rest vind ik het een hele leuke toevoeging

0
geplaatst: 6 juli 2006, 20:12 uur
Electro_ schreef:
Huh? Hoe kan het saaier zijn geworden? Die Discussie-pagina wordt inderdaad niet gebruikt, misschien dat die wat duidelijker op de site moet staan.

Nah vind ik niet, volgens mij weet de helft van de mensheid hier niet eens dat die pagina's bestaan, maar ik bedoel ook niet dat de site saaier is geworden maar het discuseren over bepaalde artiesten. Ik vind alleen de Biografie pagina's wel leuk met die foto's erbij!
0
Electro_
geplaatst: 6 juli 2006, 20:15 uur
Dat is de artiestenpagina toch ook?.. (we gaan offtopic
)
)
0
geplaatst: 6 juli 2006, 20:17 uur
Nou blijkt dus wel weer, dat waar ik het over heb echt niet goed gekent is
Ik bedoel dit soort pagina's waar de discussies plaats horen te vinden.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 20:17 uur
jowietje schreef:
Ik heb 2 dagen geleden een album toegevoegd, maar die staat er ondertussen nog niet op

Geduld is een schone zaak. Daarnaast is het mooi weer en is de vakantie-periode aangebroken.
Een beetje begrip kan momenteel geen kwaad..........
0
Electro_
geplaatst: 6 juli 2006, 20:18 uur
jowietje schreef:
Ik bedoel dit soort pagina's waar de discussies plaats horen te vinden.
(quote)
Ik bedoel dit soort pagina's waar de discussies plaats horen te vinden.Ja lees eerst m'n berichten maar eens goed

0
geplaatst: 6 juli 2006, 23:40 uur
Jordy schreef:
(...) test gestart (...) bij MusicBrainz.org
(...) test gestart (...) bij MusicBrainz.org
Bij mij pakte ie ook de cd (Gob - Foot in Mouth Disease) niet, terwijl er wel stond dat alle tracks gevonden waren. En ik heb het ff nagekeken: het album staat ook daadwerkelijk op musicbrainz.org
linkje
0
geplaatst: 7 juli 2006, 12:51 uur
Okee een goed compromis lijkt me
- de zoekopdracht naar MusicBrainz iets aan proberen te passen zodat er vaker resultaat is
- geen resultaat? (goed detecteren, gaat nu niet goed) dan alsnog een freedb-invoervak in de oude stijl
- de zoekopdracht naar MusicBrainz iets aan proberen te passen zodat er vaker resultaat is
- geen resultaat? (goed detecteren, gaat nu niet goed) dan alsnog een freedb-invoervak in de oude stijl
0
geplaatst: 7 juli 2006, 15:19 uur
Ik heb nu twee keer gehad dat een album wel gevonden werd, maar dat de vakjes leeg bleven. Dat was bij Nothing to Fear: A Rough Mix en Steinski's Burning Out of Control - The Sugarhill Mix, beiden van Steinski. Ook nadat ik de titel die op Musicbrainz stond letterlijk had gecopieerd, lukte het niet.
Misschien een hele idiote opmerking, maar het viel mij op dat bij beide albums er op Musicbrainz achter sommige tracks een tekentje stond met "TRM" erbij. Misschien dat het invoersysteem daardoor in de war raakt oid?
Misschien een hele idiote opmerking, maar het viel mij op dat bij beide albums er op Musicbrainz achter sommige tracks een tekentje stond met "TRM" erbij. Misschien dat het invoersysteem daardoor in de war raakt oid?
0
geplaatst: 7 juli 2006, 16:40 uur
lijkt een zeer goede oplossing, want op MusicBrainz is niet zo veel te vinden als op Freedb (toch niet hetgeen ik er wil opzetten)
0
geplaatst: 7 juli 2006, 16:52 uur
bij invoeren sweet caroline van neil diamond het bericht "tracks ingevoerd" maar wederom noppes.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 17:09 uur
Vreemd is dat ie wel aangeeft er eentje te vinden op dat Musicbranz en dan dus niet verschijnt. Maar dat is al gezegd.Dus nu kan je voorlopig even niet zo'n oud vak gebruiken? Weet niet hoeveel moeite het kost om dit weer terug te zetten.
Zie nu wel als ik een album op de site zet en dan op het album klik en corrigeer, dat ik dan wel weer een freedback vak heb.
Zie nu wel als ik een album op de site zet en dan op het album klik en corrigeer, dat ik dan wel weer een freedback vak heb.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 18:27 uur
Volgens mij zeg ik 4 berichten hiervoor dat het inderdaad bekend is dat er soms onterecht een "gevonden"-melding staat, en dat het freedb vak terugkomt voor de gevallen dat er geen MB-resultaat is.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 18:44 uur
Maar kan je niet standaard ook als Musicbranz wat vindt, dat je nog kan kiezen voor oude freedback.? Hier doelde ik meer op.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 21:06 uur
Goed, er zou nu vaker een resultaat moeten komen, en ongeacht of er resultaat is van MusicBrainz of niet is er weer de freedb-optie. Zolang die site nog in een of andere vorm bestaat.
0
geplaatst: 8 juli 2006, 21:14 uur
Feedback over het werken met MusicBrainz is nog wel gewenst, toch? Gister had ik bij het toevoegen van de boxset Nederbeat 63 - 69: Beat, Bluf & Branie, dat de site aangaf dat er wel resultaten gevonden, maar vervolgens kreeg ik niets. Ik ben gaan kijken op MusicBrainz, maar daar was de boxset niet te vinden.
0
geplaatst: 9 juli 2006, 14:35 uur
Okee ik zal even uitzoeken waarom er wordt gemeld dat het album wel gevonden is
* denotes required fields.