MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Ehhh. heel fijn.. ik ook niet... met goede reden

Ik ben vanaf zaterdag niet meer online vanwege vakantie.

Tijd voor Tempo Team?

aERodynamIC schreef:
Neem een voorbeeld aan Marcel Jongeneel: die heeft zich aardig ingezet de afgelopen tijd

Aardig is voorzichtig uitgedrukt, hij heeft bergen werk gedaan, en allemaal anoniem voor de meeste gebruikers op MuM.
HULDE.

blabla schreef:
(quote)

Aardig is voorzichtig uitgedrukt, hij heeft bergen werk gedaan, en allemaal anoniem voor de meeste gebruikers op MuM.
HULDE.

Ongelooflijk he: ik waardeer dat ook heel erg. Al die users die hier een beetje hebben lopen "klagen" hadden dit ook kunnen doen in de tussentijd.
Maar hij dééd het ook gewoon en dus ook echt heel erg veel. Zonder de credits daarvoor te krijgen, en zonder dat users die inzet konden zien.

Marcel jongen: nogmaals bedankt voor je enorme werk achter de schermen tijdens deze toevoegstop

Gooi de sluizen maar weer open morgen

En jaaaaaaaah, het is 16 augustus. Ik zit er klaar voor

Relax
Maar als je je verveeld is het ook al niet teveel van jezelf gevraagd

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ongelooflijk he: ik waardeer dat ook heel erg. Al die users die hier een beetje hebben lopen "klagen" hadden dit ook kunnen doen in de tussentijd.
Maar hij dééd het ook gewoon en dus ook echt heel erg veel. Zonder de credits daarvoor te krijgen, en zonder dat users die inzet konden zien.

Marcel jongen: nogmaals bedankt voor je enorme werk achter de schermen tijdens deze toevoegstop

Had het niet beter kunnen verwoorden, niets meer aan toe te voegen.
Klasse Marcel

Toine Rorije
Dit en dit is dubbel. Die tweede kan dus weg, want die heeft geen stemmen (en de titel en artiest verwisseld)

Yak
Done.

Toine Rorije
De tweede Yak, de tweede....

Yak
Dit is vaag. Even Jordy PM'en.

Beste Moderators, ik heb even een vraag;

Bij de spelregels voor het toevoegen staat dat albums van artiesten en bands die in Eigen Beheer zijn uitgebracht, niet op de site mogen. Echter, ik heb al heel wat albums gezien die in eigen beheer - dus niet door een platenlabel - zijn uitgebracht. Hoe zit dit???? En geldt die regel nog steeds?

Misschien is deze vraag al 100x gesteld, maar ik ben heel lang afwezig geweest, vandaar.

Eigen beheer albums mogen op de site als de artiest al een album heeft uitgebracht bij een label of als er voor de eigen beheer release media aandacht is geweest.

Aha, oké thanks.
Ik vroeg het, omdat ik net voor het eerst een album heb toegevoegd. Het betreft een album van een Australische artiest, die volgens mij ook in eigen beheer albums heeft uitgebracht, maar die wereldwijde bekendheid heeft onder een bepaalde schare fans. Hij maakt Aboriginal-muziek, maar heeft al heel veel albums verkocht wereldwijd. Hij treedt ook veel op, en kan van de muziek leven, dus eigenlijk is hij een professional.

Favourite
he hoi, ik zie dat hier een boel mensen die toevoegen zeer graag doen; kan iemand voor mij het album restaurant_bar_motel van luftkastellet toevoegen? Thanx

Zou er misschien iemand de cd.

Amp Fiddler - Afro Strut

kunnen toevoegen?

Heb alle info, behalve een goede cover.

info nodig, stuur me dan even een PM

Reijersen schreef:
Zou er misschien iemand de cd.

Amp Fiddler - Afro Strut

kunnen toevoegen?

Heb alle info, behalve een goede cover.

info nodig, stuur me dan even een PM

Met hulp van Electro_ is het al gelukt.

Marcel²
Reijersen schreef:
(quote)

Met hulp van Electro_ is het al gelukt.

Ok is goed. Soms zoek met ook groen en geel naar een goede cover.

Marcel Jongeneel schreef:
Soms zoek met ook groen en geel naar een goede cover.

Met al die honderden cd's en lp's kun je toch zelf toch de plaatjes inscannen?

Marcel²
L_T_B schreef:
(quote)

Met al die honderden cd's en lp's kun je toch zelf toch de plaatjes inscannen?

Ik kan geen lp op mijn scanner liggen.

Zou het album van Tiger By The Tail kunnen worden toegevoegd, heb ik meerdere malen geprobeerd maar wil niet echt lukken! Krijg de cover niet goed. Heb het album aangeschaft naar een recensie in de Oor en het is een topplaat.

Tis gelukt!

Ik ga ook eens beginnen met albums toevoegen.

Is er iemand die Original Seeds (Music that Inspired Nick Cave) Vol 1 en/of 2 kent?
Fantastische muziek, dat ga ik eens toevoegen

Is er nog een bijzondere rede, behalve degene bij de albums toevoegen regels waarom er geen muziekdvds op de site mogen?

In De Site > Algemeen > Wat wel en wat niet.:

Hallo, ik heb een hele grote verzameling aan cd's hier. Van alle soorten genres. maar ik wil alle cd's opzoeken en toevoegen aan mijn albums. maar het gekke is, heel veel van die ik heb staan hier niet tussen. En op moviemeter is wel alles te vinden. Dus ik ben van plan om al mijn albums hier te gaan uploaden (groot karwei, pfffff), maar wat mag wel en wat niet.

1- albums van een artiest, ja, dat wist ik toevallig haha
2- singles van een artiest met 2 nummers erop
3- verzamel albums van alle soorten muziek, bekend of niet.

Want ik vind het zo raar dat een simpel hardcore cd-tje, om als voorbeeld te nemen, gewoon niet te vinden is. ja, 5% van wat ooit is uitgebracht. Dus ik vroeg me af omdat er zo weinig is, mag het allemaal wel?, of hebben mensen er geen zin in om alles erop te zetten (op de sitebouwers na dan). Admin?

oja, alle cd's die ik heb en waar ik het over heb, zijn officieel uitgebracht en in de winkels terecht gekomen, waar ik ze ook vandaan heb.

Alle regels bij het toevoegen.

MusicMeter.nl

Ja die had ik al wel doorgespit eerlijk gezegd. Maar deze regels vind ik echt onzin.

"een single mag op de site wanneer deze minimaal 3 tracks bevat die niet op een "normaal" album van de artiest staan"

en van deze snap ik niks van.

"Als je een single toevoegt ben je verplicht om bij het toevoegen duidelijk te vermelden welke tracks "nieuw" zijn"

?nieuw?

en ik snap best dat er overzicht gehouden moet worden.
maar willen jullie nou een database of niet.

ik bedoel een singel is een cd, een album is een cd. dus een cd is een cd. al staan er maar 2 nummers op. hij is toch uitgebracht?
maar ja het zal wel aan mij liggen dan.
scheelt me in ieder geval weken werk nu ik weet dat het allemaal zo ingewikkeld is.

In principe mogen singles niet op de site, tenzij het echt speciale uitvoeringen zijn met minimaal 3 nummers erop dus die niet op een andere release zijn uitgekomen. Dit om te voorkomen dat elk uitgebracht singletje met 1 of 2 B-kantjes ook op de site zou verschijnen. We zijn hier namelijk vooral een album site.

Er zijn natuurlijk best uitzonderingen te bedenken. Sommige officiele EP's willen wel eens minder dan 4 nummers hebben. Maak dan altijd even duidelijk via een meegestuurd linkje o.i.d. dat het zich echt om een EP handelt.
Verder ook geen promo's op de site. Dus alleen officieel uitgebracht materiaal op een label of onder eigen beheer.

Wat betreft verzamelplaten: ik zie persoonlijk totaal het nut niet in van het toevoegen van de zoveelste verzamelplaat van een bekende artiest omdat jij die "benzinepomp-release" toevallig in je kast hebt staan. Je ziet bij sommige artiesten echt door de bomen het bos niet meer, zoveel onnodige verzamelaars kom je af en toe tegen.
Als het om een essentieel verzamelalbum draait komt ie uiteraard gewoon op de site.

Maar het blijft uiteindelijk een (vaak persoonlijke) beoordeling van een crew-lid, en wij zijn ook maar mensen...

"en wij zijn ook maar mensen..."

dat is zeker waar

Gast
geplaatst: vandaag om 03:14 uur

geplaatst: vandaag om 03:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.