MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Zou iemand deze kunnen toevoegen? Ik kan geen geschikte hoes vinden:
KRAZY KARL | NNAMDÏ - nnamdiogbonnaya.bandcamp.com

Mausie: Nnamdï - Krazy Karl (2020)

Dat is de vinyl hoes. Komen we op het volgende punt: naam en titel in gewoon schrift conform Discogs of in caps à la Bandcamp?

B.Robertson schreef:
Mausie: Nnamdï - Krazy Karl (2020)

Dat is de vinyl hoes. Komen we op het volgende punt: naam en titel in gewoon schrift conform Discogs of in caps à la Bandcamp?

Ik zou het zo laten, Bandcamp heeft tegenwoordig bijna altijd caps of alleen kleine letters

WhoAmI (crew)

In de wachtrij!

Da's nog eens snel.

WhoAmI (crew)
Kronos schreef:
Da's nog eens snel.

En nu al erop!
Mísia - Ruas (2009) - MusicMeter.nl

Even valideren, dit komt van de Wiki pagina:

Verzamel (oude tracks, één artiest): over het algemeen een best-of selectie met al eerder uitgebracht materiaal van een bepaalde artiest;

Verzamel (nieuwe tracks): remix- en tributealbums; instrumentale versies van al bestaande albums, mixtapes, mix-cd's (wel nieuwe tracks maar door de artiest of het label niet bedoeld als nieuw studioalbum), dj-mixen en (verzamel)albums met minstens 50% niet eerder uitgebracht materiaal (denk aan label- en themaverzamelalbums); op die manier worden deze verzamelaars aan de discografie van de betrokken artiesten gekoppeld;

Verzamel (oude tracks, meerdere artiesten): voornamelijk hitcompilaties met al eerder uitgebrachte nummers (bijvoorbeeld Hitzone, Best of the 80s);

Dus dj-mix-albums met < 50% niet eerder uitgebracht materiaal moeten dan onder Verzamel (oude tracks) komen te staan?
Want dan is er heel wat te corrigeren I guess.

Een dj mix moet altijd als verzamel nieuw. Die 50% geldt voor verzamelalbums.

Zou iemand dit album kunnen toevoegen?

Tower - Shock to the System

Alvast bedankt!

Staat in de wacht, Don Cappuccino. Is het wat?

AOVV schreef:
Staat in de wacht, Don Cappuccino. Is het wat?

Ja, lekker old school klinkende hardrock/heavymetalplaat met een erg goede zangeres!

Top! Hij staat er al op trouwens, dankzij B.Robertson!

Eergisteren heb ik The Vinyl Collection Vol. 1 van Billy Joel (release 5 november jl.) proberen toe te voegen met de link van Discogs bij het commentaar. Worden de circa 100 tracks dan automatisch toegevoegd, of moet je dat zelf eerst nog handmatig doen?
Hij staat nog in de wachtrij om beoordeeld te worden zag ik.

Heeft iemand tijd en zin om deze prachtige compilatie van Duke Ellington toe te voegen?

Spinner - discogs.com

Alvast bedankt voor de moeite.

Ellington komt eraan

Darkzone schreef:
Eergisteren heb ik The Vinyl Collection Vol. 1 van Billy Joel (release 5 november jl.) proberen toe te voegen met de link van Discogs bij het commentaar. Worden de circa 100 tracks dan automatisch toegevoegd, of moet je dat zelf eerst nog handmatig doen?
Hij staat nog in de wachtrij om beoordeeld te worden zag ik.

De tracklist kan via LastFM of ITunes worden geïmporteerd als het album daar terug te vinden is via de toevoeging. Wanneer dat niet het geval is moeten de tracks handmatig toegevoegd worden door de toevoeger. Ook bij de automatische import van de tracks moeten ze door de toevoeger nog nagelopen worden want ITunes en LastFM kloppen lang niet altijd, zeker niet vergeleken met de originele release van een album.

Op Discogs staat wel de tracklist van deze box, maar helaas worden de tracks niet aangevuld.

Is dit niet een verzameling bestaande albums in een box?

Sir Spamalot (crew)
Dit is de regel hiervoor: Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Een verzamelbox van meerdere reguliere albums is niet toegestaan op de site.
Als de verzamelbox echter niet eerder uitgebracht materiaal bevat, wordt deze toegestaan als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan:
- Minimaal 10% van de nummers is niet eerder uitgebracht materiaal en/of een volledig onuitgegeven live album;
- De verzamelbox bevat een of meer discs die uitsluitend uit niet eerder uitgebracht materiaal bestaat.
In beide gevallen geldt: geef bij de toevoeging duidelijk aan welke tracks nieuw zijn.

heartofsoul schreef:
Heeft iemand tijd en zin om deze prachtige compilatie van Duke Ellington toe te voegen?

Duke Ellington - Greatest Hits (1968) - MusicMeter.nl

Zie hier de info omtrent het toevoegen van EP's/singles, Mssr Renard:

Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Mssr Renard
AOVV schreef:
Zie hier de info omtrent het toevoegen van EP's/singles, Mssr Renard:

Toevoegen - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Ik ken de regels, compadre.
Ik ben geen Marillion-kenner (meer). Dus ik weet niet of deze drieluik al verschenen is. Maar wellicht leuk voor de fans om te luisteren en reviewen. Er komen deze dagen toch al zoveel singles op de site.

Zou iemand dit album kunnen toevoegen?

Dream Unending - Tide Turns Eternal

Alvast bedankt!

Don Cappuccino: Dream Unending - Tide Turns Eternal (2021)

Een Canadees en een Amerikaan als ik het goed begrijp. Eigenlijk moet je bij bands het land van oprichting opgeven, maar dat valt niet te achterhalen en de mogelijkheid 'Internationaal' te kiezen is er niet.

Land van herkomst - MusicMeterWiki

B.Robertson schreef:
Eigenlijk moet je bij bands het land van oprichting opgeven, maar dat valt niet te achterhalen en de mogelijkheid 'Internationaal' te kiezen is er niet.

Nee, is ook niet bekend, volgens mij hebben ze de plaat ook "op afstand" gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.