MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Ik heb geen problemen met het importeren via freedb.

Niks ten nadele van de betreffende personen, maar heeft de crew die de hip-hop toevoegingen controleert misschien versterking nodig?

sxesven
Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel.

Deze is nooit te koop geweest; hij zat gratis bij de Franse krant Libération.

Ik heb hem verwijderd. Ergens wel jammer, want het zag er wel uit als een hoogstaande release.

sxesven
Is 't ook, incluis uitstekend artwork en dergelijke, maar hij is helaas nooit te koop geweest. Zouden ze van mij overigens best eens als normale re-issue mogen uitbrengen, al is het maar voor de heb.

sxesven
Twee vraagjes:

- In principe geldt dat een release op de website mag als 'ie officieel meer dan 3 nieuwe tracks bevat. Nu is dat bijvoorbeeld bij Yellow Trash Bazooka van The Gerogerigegege zeker het geval (79 nummers), maar wat als die nummers nogal summier zijn? Yellow Trash Bazooka kent dus 79 nummers, maar ze zijn allemaal 5 á 10 seconden lang en passen 'gewoon' op een 7". Mag die wel gewoon toegevoegd worden?

- Een album dat claimt 170 tracks te bevatten (en die ook in de linernotes aanduidt) maar dat technisch gezien maar één track bevat, moet die toegevoegd worden als hebbende één track, of als hebbende er 170?

lambf
sxesven schreef:
Twee vraagjes:

- In principe geldt dat een release op de website mag als 'ie officieel meer dan 3 nieuwe tracks bevat. Nu is dat bijvoorbeeld bij Yellow Trash Bazooka van The Gerogerigegege zeker het geval (79 nummers), maar wat als die nummers nogal summier zijn? Yellow Trash Bazooka kent dus 79 nummers, maar ze zijn allemaal 5 á 10 seconden lang en passen 'gewoon' op een 7". Mag die wel gewoon toegevoegd worden?

Ik denk het wel. Er zijn toch ook albums met 99 nummers waarvan de meeste nummers rond of onder de 10 seconden zijn. Waarom zou je dan geen 7'' toevoegen die dat heeft?

sxesven
Omdat 7" meestal een beetje als het single-formaat onder het vinyl geldt. Maar vooruit, ik gooi ze er gewoon op; als t niet mag hoor ik het wel.

herman schreef:
Na een tijdje krijg je er wel wat routine in. Ik doe er nu zo'n 3 a 4 minuten over. Het wordt pas vervelend als je zelf de tracklist in moet gaan zitten tikken.

Bij 70% van de albums die ik toegevoegd heb, heb ik ze handmatig zelf in moeten vullen... Die freedb.org link werkt echt nooit bij mij. Die musicbrainz link werkte meestal wel, maar kreeg je ook vaak een foute tracklist. Die is nu dus uitgeschakeld, dus alles gaat momenteel met de hand Maar toch altijd weer leuk om te zien dat jouw toevoeging er op staat. Vind het wel kicken dat je naam er dan bij staat

musicfriek schreef:
(quote)

Bij 70% van de albums die ik toegevoegd heb, heb ik ze handmatig zelf in moeten vullen... Die freedb.org link werkt echt nooit bij mij. Die musicbrainz link werkte meestal wel, maar kreeg je ook vaak een foute tracklist. Die is nu dus uitgeschakeld, dus alles gaat momenteel met de hand Maar toch altijd weer leuk om te zien dat jouw toevoeging er op staat. Vind het wel kicken dat je naam er dan bij staat

Hoe bedoel je Friek, dat freedb.org niet werkt bij jou? Kom je niet op de website of zo?

Shangri-la schreef:
Hoe bedoel je Friek, dat freedb.org niet werkt bij jou? Kom je niet op de website of zo?

Jawel, maar dan kopieer ik de tracklist dus en plak het hier, maar als ik dan op importeren druk, dan blijft de tracklist blanco. Keer op keer op keer... Dus dat doe ik niet meer, ik blijf aan de gang dan. Maar gewoon handmatig vind ik niet zo erg hoor. Heb alleen niet altijd zin om tracktijden er steeds bij te zetten, maar dat vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. Gaat om de nummers.

Dat is balen zeg, dan heb je er een hoop werk aan.

musicfriek schreef:
Jawel, maar dan kopieer ik de tracklist dus en plak het hier, maar als ik dan op importeren druk, dan blijft de tracklist blanco.

Vergeet je de tabjes niet?

L_T_B schreef:
Vergeet je de tabjes niet?

Je bedoelt een regel ruimte tussen de tracks?

musicfriek schreef:
Je bedoelt een regel ruimte tussen de tracks?

Nee, de tabs tussen het tracknummer, de titel en de speelduur. Dit kun je beste/makkelijkste doen in het "kladblok". Zo ziet de tracklist er uit nadat je 'm van freedb gekopieerd hebt. En zo ziet het er uit wanneer je tabs hebt toegevoegd. Als je dit nu kopieert naar het MuMe-invoegscherm en op importeren klikt, worden de tracks wél geimporteerd.

Dat wist ik dus niet nee... Bedankt in ieder geval, zal het gelijk proberen de volgende keer (kan nu niet, want heb er al weer 10 toegevoegd )

Je kunt ook zelf kijken op Musicbrainz.org, als de import niet werkt. Mijn ervaring is dat de tracklisting daar vaak toch wel staat, maar soms moet je hem nog een tikje aanpassen voordat je hem importeert (bv. bij elk nummer een of andere code weghalen). Is nog altijd ruimschoots minder werk dan zelf intikken.

En soms haal ik ze ook wel 's van gracenote.com, maar daar staan ze veelal zonder tracktijden.

Wel vaag dat freedb bij jou niet werkt zoals zou moeten. Aan de andere kant maakt het jouw toevoegingen des te indrukwekkender.

Ik voer alles ook handmatig in. Vroeger kon ik nog wel eens tracklists importeren via freedb.org, maar nu (mijn laatste 100/200 toevoegingen) niet meer. Handmatig vind ik niet zo erg, tenzij het natuurlijk een tracklist is van 50 nummers. En tracktijden zet ik ook niet meer bij (wat maakt het ook uit bij albums waar toch amper iemand op stemt). Dus handmatig duurt het invoeren misschien 1 minuut langer dan importeren via freedb.org. Ik heb er mee leren leven .

Nou, dan ben ik gelukkig niet de enige En ik weet dat Marcel ook alles handmatig doet. En volgens mij zijn er een heleboel die het op die manier doen. Als het een lange tracktitel is, dan is het een kwestie van kopieren/plakken, kleine moeite. Voor hoezen gebruik ik meestal rateyourmusic (die hebben echt heel veel!), maar tracklists zijn daar slecht te vinden vaak. Daarvoor ga ik naar allmusic (die weer stukken minder is met hoezen). En discogs is ook een site die best wel veel heeft, die check ik ook vaak. Al met al is het heel goed te doen

deric raven schreef:
Inderdaad; als ik al mijn afgekeurde toevoegingen er bij tel, dan heb ik er wel 250.

AGE-411 schreef:
Idd, bij mij is er altijd wel iets mis zodat ik 3 keer moet proberen, en tegen dan heeft iemand anders het toegevoegt.

Social_Mask schreef:
Als je nagaat dat ik een album heb toegevoegd dat meer dan 20x is geweigerd moet je nagaan hoeveel moeite ik heb genomen!

Och, arme crew.

Ik doe ook bijna alles handmatig: freedb. org werkt al een hele tijd niet meer bij mij........... maar ik voeg nu eigenlijk bijna alleen nog maar nieuwe (nog uit te komen) albums toe en die staan daar toch niet bij dus ik zal wel moeten.

L_T_B schreef:
(quote)

Nee, de tabs tussen het tracknummer, de titel en de speelduur. Dit kun je beste/makkelijkste doen in het "kladblok". Zo ziet de tracklist er uit nadat je 'm van freedb gekopieerd hebt. En zo ziet het er uit wanneer je tabs hebt toegevoegd. Als je dit nu kopieert naar het MuMe-invoegscherm en op importeren klikt, worden de tracks wél geimporteerd.

Precies, ik denk dat héél veel mensen dit een erg nuttige post vinden.

Allmusic
Allmusic schreef:
Bij het toevoegen van albums geeft het importeren van de Freed.org-playlist bij meer dan (pakweg) 30 nummers problemen.

Dit is nog steeds zo, het lukt niet om meer dan 27 nummers te importeren...

tangmaster
Feedback werkt perfect bij mij geen enkel probleem en kan importeren zoveel ik wil.

Ja ik krijg het probleem ook niet nagebootst, misschien is het iets browser of OS-specifieks, dat bij copy pasten de tabs verloren gaan. Ik zal het in ieder geval weer op de lijst zetten.

sxesven
Ik heb een vraagje over band- en artiestennamen. Voor zover ik weet is het de bedoeling dat die in exact dezelfde opmaak (w.b. hoofd- en kleine letters) ingevoerd worden als albums zelf. Nu zie ik echter regelmatig toevoegingen voorbijkomen waarbij alle woorden in die namen, ongeacht wat de woorden zijn, in hoofdletters staan (zojuist bijvoorbeeld nog Sick Of It All). Dit zou dus, volgens mij, Sick of It All moeten zijn. Kan het tooltje dat de tracktitels automatisch corrigeert ook niet bij de artiestennaam aangezet worden? Op deze manier belanden veel albums dus bij een aparte artiestenpagina waar ze niet thuishoren. Dat is handmatig natuurlijk wel te verhelpen, maar ik denk dat, indien mogelijk, die automatische correctie wel erg handig zou zijn.

Social_Mask
Ik vroeg me af...is het toegestaan om de Siant German Des Prés Café 'albums' toe te voegen?

Ik zou graag het album van Tony Espito - Tony Esposito (het album waar Papa Chico op te vinden is) toegevoegd zien worden, echter, ik kan geen plaatje van de hoes vinden op internet.

Maar die staat toch al lang op MuMe?

er staan ook geen albums op van LEMMING .
Lemming had hits met QUEEN JACULA en FATHER JOHN.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.