MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Marcel²
Sietse schreef:
Dat het je niets interesseert zegt misschien meer over de kijk van jou naar deze site en de andere gebruikers dan ook maar iets anders.
Don't get me wrong, maar zo komt het wel over.

Ik zeg het nog één keer ik zal nooit toevoegingen links laten liggen en alleen zelf toevoegen, ik hoop dat je dat eens wil horen.
Maar je kan gewoon niet van mij alleen verwachten dat ik alles in behandeling neem.
Andere genres in behandeling nemen, natuurlijk maar met electronic en dance daar heb ik niet veel kijk op.

titan schreef:

Crewleden hoeven hun toevoegingen niet eerst in de wachtrij te zetten. Hun toevoegingen verschijnen direct op de site. Zie het maar als een soort van "bonus" voor het crewlid zijn.

Je doelt waarschijnlijk op marcel. Behalve dat hij zelf nog wel eens wat toevoegt moet je niet vergeten dat hij sinds zijn toetreding tot de crew zeker een tienvoud aan toevoegingen van anderen heeft behandeld. Het komt zo ondankbaar over als er wordt gediscussieerd over "hij wel en wij niet" terwijl marcel misschien nog wel het meest actieve crewlid is.

Crewleden doen daarnaast een hoop achter de schermen waar niemand direct wat van merkt (bijvoorbeeld het verbeteren van hoesjes, het toevoegen van videoclips, tracktijden e.d.). Is het nou zo moeilijk om een beetje geduld en begrip te hebben? In vergelijking met de andere metersites zijn jullie enorm verwend hier. We lijken nu wel het slachtoffer van onze snelle service

Ik doelde dus niet op Marcel, op niemand specifiek.

Maar gewone users doen óók veel voor deze site. Maar worden door de limiet van 10 albums beperkt. Daarom lijkt me het logisch de goede wil van goede toevoegers te belonen met een hogere limiet. Dat het even kan duren voordat je album is toegevoegd, ok, maar dan kun je in ieder geval door als je dat wil

Ik snap wel dat je opmerkt dat crewleden, en blijkbaar in het bijzonder Marcel, zoveel doen. En dat wordt volgens mij ook gewaardeerd, maar gewone users willen ook een hoop doen. Het lijkt me logisch dat je die goede wil zo goed mogelijk probeert te gebruiken.

Sietse
titan schreef:
(quote)

Er staan maar liefst 2 folktoevoegingen van jou in de wachtrij die er allebei maar liefst al 2 dagen staan!

Was als voorbeeld...

Zoals ik al zei gaat het niet per se om mij...ik wil gewoon weten hoe en wat nu precies. Hoor soms gewoon in "de wandelgangen" (kom eens langs in de chat op soulseek ) dat het soms wel erg lang duurt.

titan (crew)
Ik weet niet of het technisch haalbaar is (waarschijnlijk wel), maar je moet ook bedenken dat verhoging van de limiet nog meer werk voor de crew betekent. Er staan bijvoorbeeld momenteel meer dan 100 correcties van Dutchviking in de lijst met correctievoorstellen (die niet gelimiteerd zijn) omdat hij bij veel toevoegingen een correctievoorstel heeft ingediend voor wijziging van het land. Ik zie het al voor me dat de lijst met toevoegingen van nieuwe albums, thans 197, al gauw verdubbeld wordt wanneer we de limiet van 10 loslaten. Het lijkt me ook lastig om te bepalen wie er wel meer dan 10 mogen toevoegen en wie niet. Dat wordt een subjectieve aangelegenheid.

titan (crew)
Sietse schreef:
Hoor soms gewoon in "de wandelgangen" (kom eens langs in de chat op soulseek ) dat het soms wel erg lang duurt.

Wat is dan lang? Er staat een week voor en het gebeurt zelden dat we iets niet binnen een week toevoegen, bijzondere omstandigheden (zoals de vakantieperiode nu) daargelaten.

Sietse
ach, weet ik veel...
Ik zie gewoon wat ik zie en dan vraag ik uit. Das het enige.

Over het technische verhaal kan ik me voorstellen.
Maar wat je natuurlijk wel krijgt is dat mensen die zich hebben bewezen ook minder snel foute toevoegingen doen (lijkt mij) waar je dan dus weer sneller mee klaar bent.

Iets als goede bron vermelding moet het denk ik ook allemaal wel kunnen versnellen (toch).

Maar goed, ik zie het allemaal wel weer gebeuren. Laten we hopen dat die vakantie periode van de crewleden weer snel over is, dan hebben de mensen die wel aanwezig zijn weer iets meer rust om hun ding te doen....

ofzo.

Heb de discussie hierboven even doorgelezen.

Opzich vind ik het idee van een hogere toevoeglimiet bij mensen die hier al langer mee bezig zijn een goed plan. Probleem blijft idd wel hoe je gaat beslissen hoe hoog die limiet wordt per persoon. Misschien is dit iets wat de crewleden moeten beslissen. Of misschien kan een gebruiker een hogere toevoeglimiet aanvragen.
Ook zou het zo kunnen worden gedaan dat hoe meer toevoegingen je hebt hoe hoger je limiet komt te liggen. Of dit allemaal mogelijk is, is natuurlijk de vraag.. Maar het zou in ieder geval wel mooi zijn!

Interessante discussie Ik krijg zowaar weer zin om...

Misschien een idee om sowieso een link mee te sturen (wordt nu vaak alleen bij EP's gevraagd) als je een album toevoegt? Dus verplicht? Denk dat de crew dat wel kan waarderen, want het scheelt toch weer wat zoekwerk. En het is een vrij simpele handeling voor de user om deze te kopieren en te plakken in het veldje op de laatste pagina.

tangmaster
Leuk topic zeg. En de laatste tijd gaat het eigenlijk nergens over. Komt dit dadelijk elke vakantie terug? Geduld is een schone zaak.

musicfriek schreef:
Misschien een idee om sowieso een link mee te sturen (wordt nu vaak alleen bij EP's gevraagd) als je een album toevoegt?

Bij dubieuze toevoegingen is dat sowieso wel handig inderdaad. Ik vind het soms wel lastig om te zien of bepaalde muziek ook echt bestaat (er worden ook wel 's toevoegingen 'verzonnen').

De volgende vakanties gewoon weer een toevoegstop invoeren, ben je meteen van dat gezeur af.

tangmaster
BoordAppel schreef:
De volgende vakanties gewoon weer een toevoegstop invoeren, ben je meteen van dat gezeur af.

Juist gezegd. Alleen voor de zeurdozen dan.

Dit 'gezeur' heeft wel een aantal aardige suggesties opgeleverd.
Of valt het doen van suggesties ook onder gezeur?

tangmaster
Jazper schreef:
Dit 'gezeur' heeft wel een aantal aardige suggesties opgeleverd.
Of valt het doen van suggesties ook onder gezeur?

Ik heb het niet over de suggesties. Maar wel over sommige zeurdozen.

Ach, zonder de 'zeurdozen' waren de suggesties er niet geweest.

En ik vind het met het zeuren wel meevallen eigenlijk.

tangmaster
Een voorbeeld van een suggestie. Verhoog het aantal toe te voegen albums van een goede toevoeger van 10 naar meer. En de rest dan?
Als je al begint te roepen dat een crew lid er 20 achter elkaar opzet?

Nee zoals het nu gaat, gaat het wat mij betreft prima.

Ik ben wel voor dat de 'grote' toevoegers een hogere limiet verdienen. Want door hun wordt deze site wel steeds completer. En het is nu eenmaal zo dat als je eenmaal op dreef bent met toevoegen dat je dan al vrij snel aan de 10 toevoegingen zit. Je kunt wel afspreken bij de 'grotere' toevoegers dat ze verplicht een link meesturen zodat de crew het sneller kan goed/afkeuren.

tangmaster
musicfriek schreef:
Ik ben wel voor dat de 'grote' toevoegers een hogere limiet verdienen. Want door hun wordt deze site wel steeds completer. En het is nu eenmaal zo dat als je eenmaal op dreef bent met toevoegen dat je dan al vrij snel aan de 10 toevoegingen zit. Je kunt wel afspreken bij de 'grotere' toevoegers dat ze verplicht een link meesturen zodat de crew het sneller kan goed/afkeuren.

Kijk ik kan jou best volgen, alleen wie bepaalt nou wat een grote toevoeger is?

Mensen die in de top 50 staan van toevoegers bv. En de crew weet heus wel wie de grote toevoegers zijn hier (jelmer19, psycho daisies, tangmaster etc etc). Geef hun een limiet van 20 of 30 ofzo en ik denk dat iedereen dan wel tevreden is.

Oh, what the hell, ik voeg ook wel weer gewoon toe.. Ben niet verslaafd hoor

tangmaster
Als je het doet op plaatsing wel dan is er iets voor te zeggen. Alleen zoals het nu gaat ben ik best tevreden, en vind het goed om te zien dat je toch weer bent gaan toevoegen.

tangmaster schreef:
vind het goed om te zien dat je toch weer bent gaan toevoegen.
Dank je wel voor de waardering Doet me deugd! Ik ben niet altijd even vriendelijk geweest, maar soms werkt het best wel frustrerend als je zo je best doet, maar je eigen toevoegingen komen er niet door..

Als iemand nog tips heeft om pixels weg te werken, dan hoor ik dat graag.

musicfriek schreef:
Geef hun een limiet van 20 of 30 ofzo en ik denk dat iedereen dan wel tevreden is.

En dan mogen wij nog meer boze pm's ontvangen en klaagzangen lezen in dit topic dat het allemaal veel te lang duurt
musicfriek schreef:
maar soms werkt het best wel frustrerend als je zo je best doet

Hoe dacht je over hoe wij dit alles als crew ervaren? De negativiteit van de laatste tijd maakt ons werk er niet bepaald leuker op.

Je kunt ook voorwaarden stellen voordat je iemand zo'n limiet geeft. Dus geen gejank over hoe lang het gaat duren. Als men een hogere limiet krijgt, dan kun je altijd nog regels opstellen. Simple as that

tangmaster
musicfriek schreef:
(quote)
Dank je wel voor de waardering Doet me deugd! Ik ben niet altijd even vriendelijk geweest, maar soms werkt het best wel frustrerend als je zo je best doet, maar je eigen toevoegingen komen er niet door..

Als iemand nog tips heeft om pixels weg te werken, dan hoor ik dat graag.

Pixels, oei dat ligt vaak aan het bron plaatje, heb daar verschillende programma's op los gelaten maar steeds met het zelfde probleem. Probeer altijd een ander op te zoeken en vaak werkt het dan wel.

aERodynamIC schreef:
Hoe dacht je over hoe wij dit alles als crew ervaren? De negativiteit van de laatste tijd maakt ons werk er niet bepaald leuker op.

Ja, begrijpelijk (en ik ben er zelf ook schuldig aan..) Maar, ik blijf positief en ik hoop de crew ook.

musicfriek schreef:
Je kunt ook voorwaarden stellen voordat je iemand zo'n limiet geeft. Dus geen gejank over hoe lang het gaat duren. Als men een hogere limiet krijgt, dan kun je altijd nog regels opstellen. Simple as that

Niet 'zo simple as that', want onze strenge regels over scherpe plaatjes werden ook niet bepaald gewaardeerd.

Sietse
Een ouwe zeurdoos steekt ff zijn hand op (en ik zal het zo weer doen als er onduidelijkheden aan het licht komen, want je kunt ook overal braaf ja en amen opzeggen, maar dan veranderd er nooit iets)

Lijkt me duidelijk dat een aantal veranderingen omtrent het toevoegen het alleen maar kunnen verbeteren, ook voor de crewleden.

1) Verplichte bronvermelding.

2) mensen die hebben bewezen goed te kunnen toevoegen (dus weinig afkeuringen) een grotere queue geven wat ze mogen toevoegen (Ze weten al hoe het moet dus minder omkijken voor de crew, dus sneller meer albums op de site en minder gezeik van uit andere gebruikers) Iedereen krijgt de mogelijkheid tot groeien, zo lang ze maar zorgvuldig met toevoegen om gaan. Dus is niets oneerlijk aan. De crew kan deze mensen aanwijzen, zij zien duidelijk wie het goed doet en wie niet (uberhaupt moeten mensen met veel terechte afkeuringen zich toch al eens op het achterhoofd krabben wat ze structureel fout doen).

3) De vakantie stop er weer in gooien volgende keer.

Sietse
aERodynamIC schreef:
(quote)

Niet 'zo simple as that', want onze strenge regels over scherpe plaatjes werden ook niet bepaald gewaardeerd.

Ik zeg weer wat Kb's erbij...op naar de 30

aERodynamIC schreef:
Nee, omdat bepaalde crewleden in mijn ogen te streng zijn (en dat blijf ik vinden, maar goed, ik weet welke genres ik niet meer ga toevoegen, dus dat laat ik los).

Sietse schreef:
3) De vakantie stop er weer in gooien volgende keer.

Ook toen werd er kritiek geuit waarom er niet toegevoegd mocht worden en al helemaal omdat de crew dat wel kon.
Marcel was toen nog geen crew en hield zich in die periode bezig met albums uit de rejections halen: heel veel ondankbaar werk achter de schermen, maar de kritiek was niet van de lucht toen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.