MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
tangmaster
aERo, jullie als crew hebben een taak, en die is zo klaar als een klontje. Regels zijn regels toevoeging niet goed dan er ook niet op. Duurt het toevoegen iets langer als ie wel goed gekeurt wordt dan is dat zo. En dan met 20 of 30 toevoegingen zul je altijd het zelfde probleem behouden. Ik blijf erbij dat het naar mijn mening gewoon goed gaat zoals het nu is. Ik kan me de suggestie van meer toevoegingen best wel voorstellen maar wat ik hier en daar gehoord heb lijkt het me nu niet verstandig om te doen.

Je blijft nu wel doorzagen (excuses voor woordgebruik) over kritiek, maar men kan kritiek ook als iets opbouwends zien en daarmee zorgen dat de site mooier en beter wordt.
tangmaster schreef:
Ik kan me de suggestie van meer toevoegingen best wel voorstellen maar wat ik hier en daar gehoord heb lijkt het me nu niet verstandig om te doen.
Dank voor de steun..

Sietse
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ook toen werd er kritiek geuit waarom er niet toegevoegd mocht worden en al helemaal omdat de crew dat wel kon.
Marcel was toen nog geen crew en hield zich in die periode bezig met albums uit de rejections halen: heel veel ondankbaar werk achter de schermen, maar de kritiek was niet van de lucht toen.

Vind je dat vreemd?

"All animals are equal, but some animals are more equal than others"?

musicfriek schreef:
Je blijft nu wel doorzagen (excuses voor woordgebruik) over kritiek, maar men kan kritiek ook als iets opbouwends zien en daarmee zorgen dat de site mooier en beter wordt..

Met alle respect: ik noem de reacties die we soms krijgen (ook per pm) niet altijd opbouwend en je geeft zelf al aan dat jij zelf hier en daar ook wat ver bent gegaan. Erg vervelend om eerst alles in volle heftigheid over je heen te krijgen en daarna de sterk afgezwakte vorm. Iets wat ook mods in hun werk steeds meer ervaren op de site.
musicfriek schreef:
daarmee zorgen dat de site mooier en beter wordt.

Maar als er dan streng opgetreden wordt om dit voor elkaar te krijgen is het ook niet goed en ik heb al een paar keer gelezen dat 'toch niemand zich druk maakt om een ietwat slechter plaatje dat al zo moeilijk te vinden is'.
Sietse schreef:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others"?

Het is fijn te weten dat de crew geen extraatje gegund wordt. Hoe dan ook: het zal toch nooit goed zijn, welke keuze je ook maakt.

Overigens gaat het grootste gedeelte van de albums gewoon in 1 keer door waar het nu op begint te lijken dat dit niet zo zou zijn.

Ja, snap ik, maar de crew ervaart zelf geen afkeuringen, dus ik hoop dat daar ook een beetje begrip voor is naar de toevoegers toe (en ik snap dat de crew soms ook moedeloos wordt van boze PM's..). En ja, ik ben laatst ook ver gegaan, maar dat was echt niet voor niets! (Na zoveel toevoegingen was het voor mij voor het eerst dat ik wat kritiek uitte, moet kunnen lijkt mij?? Doe nu wel beter mijn best met hoesjes iig). Maar ik ga niet als een mak lammetje achter iedereen aanlopen, als er suggesties zijn, dan laat ik die graag weten naar jullie toe met als oogpunt dat het voor iedereen makkelijker en leuker wordt om toe te voegen (zowel users als crew). En ja, kritiek zal er altijd wel zijn, misschien wat duidelijker in de wiki zetten dat als een hoes meermalen afgekeurd wordt dat je dan in topic (toevoeghulp) terecht kunt, zodat andere users kunnen helpen? Ik noem maar iets..

Sietse
aERodynamIC schreef:

(quote)

Het is fijn te weten dat de crew geen extraatje gegund wordt. Hoe dan ook: het zal toch nooit goed zijn, welke keuze je ook maakt.

Een extraatje is niets mis mee, je had van te voren er natuurlijk gif op in kunnen nemen dat daar gezeik mee zo komen. Dat heeft niets te maken met een extraatje, dat is gewoon vragen om gezeur van mensen.
En dit bedoel ik helemaal niet lullig, maar beetje logisch nadenken had je dat in kunnen zien.

Sietse
Nog een tip die kan helpen bij het verkrijgen van betere hoezen:
http://sourceforge.net/projects/album-art

Als deze nu eens wordt vermeld in al de wiki's handleidingen en god weet wat allemaal als handige tip kun je ook veel gezeik voorkomen.
Met dit programa kun je nl. met zoektermen in een keer iets van 20 sites afzoeken naar hoezen.
Je kunt de dimensie van de hoes aangeven en nog wat andere zaken waardoor je vrij specifiek goede hoezen kunt vinden.
Lijkt me geen slechte.

Als iemand zijn best doet een obscuur album uit 1971 toe te voegen en daar een mooi verhaal bij te plaatsen vind ik opmerkingen over een pixeltje hier en daar toch zijn doel voorbijschieten.

Als het gaat om het bewaken van de kwaliteit en dus de uitstraling van de site - waar ik het uiteraard mee eens ben - dan denk ik dat je meer bereikt door de niet muziekgerelateerde topics eens af te schaffen. Dat scheelt mods en crew ook een hoop werk, omdat daar volgens mij de meeste slowchat plaatsvindt. Vandaag kunnen nieuwe users wel onmiddellijk terecht om over hun favoriete vorm van schaamhaar te stemmen en te ouwehoeren de laatste transfer van de BV Veendam, maar niet om te praten over het prachtige folkalbum dat koho wilde toevoegen.

Ik heb geprobeerd de hoes van het album van Kapabel & Inf te corrigeren, maar ik ben er niet zeker van of dat het gelukt is, ik kreeg na het verbeteren van de hoes een foutmelding. Staat hij ondanks deze foutmelding toch weer in de wachtrij? De hoes was namelijk wel het juiste formaat.

Sietse
lebowski schreef:
Als iemand zijn best doet een obscuur album uit 1971 toe te voegen en daar een mooi verhaal bij te plaatsen vind ik opmerkingen over een pixeltje hier en daar toch zijn doel voorbijschieten.

Als het gaat om het bewaken van de kwaliteit en dus de uitstraling van de site - waar ik het uiteraard mee eens ben - dan denk ik dat je meer bereikt door de niet muziekgerelateerde topics eens af te schaffen. Dat scheelt mods en crew ook een hoop werk, omdat daar volgens mij de meeste slowchat plaatsvindt. Vandaag kunnen nieuwe users wel onmiddelijk terecht om over hun favoriete vorm van schaamhaar te stemmen en te ouwehoeren de laatste transfer van de BV Veendam, maar niet om te praten over het prachtige folkalbum dat koho wilde toevoegen.

Geheel correct, echter kan ik me ook wel weer voorstellen dat de extra topics het voor sommige mensen ook wel weer leuker maken om hier te komen kijken.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik heb geprobeerd de hoes van het album van Kapabel & Inf te corrigeren, maar ik ben er niet zeker van of dat het gelukt is, ik kreeg na het verbeteren van de hoes een foutmelding. Staat hij ondanks deze foutmelding toch weer in de wachtrij? De hoes was namelijk wel het juiste formaat.

Hij staat bij rejections alleen nog door jouzelf te verbeteren (dus nog niet in de algemene rejectionslijst).

Sietse schreef:
(quote)

Geheel correct, echter kan ik me ook wel weer voorstellen dat de extra topics het voor sommige mensen ook wel weer leuker maken om hier te komen kijken.

Dat is dan misschien juist het probleem: je trekt er dan de 'verkeerde' mensen mee.
Edit: Dus duidelijk dat ook ik erachter sta heel wat topics te verdwijderen (echt te verwijderen zonder slotje, dus heerlijk schoon) - hoe leuk sommige topics ook zijn.

Discussieren over muziek weer naar de kern brengen.

titan (crew)
musicfriek schreef:
Maar de crew ervaart zelf geen afkeuringen, dus ik hoop dat daar ook een beetje begrip voor is naar de toevoegers toe

Ik ben langer "normaal" lid dan crewlid en dat geldt voor de meeste crewleden. Wij weten heus wel hoe het is om een toevoeging afgekeurd te zien. Dat vond ik destijds ook vervelend maar eerlijk gezegd was dat bijna altijd terecht.

musicfriek schreef:
Ik ben laatst ook ver gegaan, maar dat was echt niet voor niets!

Ik wil liever geen oude koeien uit de sloot halen, maar die toevoegingen die wij van jou hebben afgewezen waren ook niet voor niets. Dat had niets met persoonlijke vetes te maken. Crewbreed waren we het er over eens dat ze kwalitatief onder de maat waren en ik werd als brenger van het slechte nieuws met pek en veren besmeurd. Snap je dat we het op dat soort momenten even helemaal gehad hebben?

musicfriek schreef:
Kritiek zal er altijd wel zijn, misschien wat duidelijker in de wiki zetten dat als een hoes meermalen afgekeurd wordt dat je dan in topic (toevoeghulp) terecht kunt, zodat andere users kunnen helpen?

Dat klopt. Er valt altijd wel wat te zeuren, wat de crew ook doet. Tips zijn inderdaad altijd welkom en daar zijn wij zeker ook niet doof voor. Het eerder geopperde plan om alle toevoegingen van overvloedig bewijsmateriaal te voorzien (en dan heb ik het over elk invulveld) om het de crew makkelijker te maken juich ik zeker toe en er zijn zeker vele gebruikers die wat mij betreft gerust een limiet van 20 of 30 toevoegingen mogen krijgen. De praktijk van alledag is echter vaak nog dat veel toevoegingen op basale onderdelen (en dan heb ik het over dingen die gewoon heel duidelijk in de wiki staan) tekort schieten.

Sietse schreef:
Nog een tip die kan helpen bij het verkrijgen van betere hoezen:
http://sourceforge.net/projects/album-art

Heb het gedownload en ziet er goed uit! Thanx!

titan schreef:
Ik wil liever geen oude koeien uit de sloot halen, maar die toevoegingen die wij van jou hebben afgewezen waren ook niet voor niets. Dat had niets met persoonlijke vetes te maken.

Tja, als je soms ziet wat er wel toegelaten wordt, dan waren mijn hoezen perfect Maar goed, ik geef toe dat ze niet allemaal even goed waren nee.. Vandaar ook mijn vraag over pixels, want dat schijnt iets van de laatste tijd te zijn. Vond het alleen opvallend dat ineens 8 van de 10 toevoegingen ineens afgekeurd werden. Was me nog nooit gebeurd namelijk. Maar naar jou toe mijn welgemeende excuses dan, ik was niet helemaal correct, maar het meeste wat ik schreef sta ik nog steeds achter! Blijf erbij dat sommige crewleden TE streng zijn.

Sietse
iemand het ooit opgevallen dat de knoppen voor het zoeken van tracklisting over het algemeen niet werken?

Met name discogs en freedb knop werken bij mij vrij wel nooit (terwijl vrijwel alle albums die ik toevoeg toch wel op een van beide terug te vinden zijn) Heb gemerkt dat de freedb knop naar TrackType gaat en niet naar Freedb. Kan het zo gemaakt worden dat er weer een gewone freedb knop komt? Heb het idee dat TrackType nogal achterloopt op Freedb.

Ja dat is mij ook opgevallen inderdaad. Freedb heeft heel soms een goed momentje, maar de Discogs-knop heeft nog geen resultaten gegeven.

Hmm, apart. Bij mij doet de Discogs het vaak wel eigenlijk. Alleen bij verzamelaars had ie een tijdlang moeite.

Sietse
ik heb vandaag 10 albums toegevoegd, alle 10 aanwezig op discogs en geen 1 had succes.
Ook niet bij Freedb trouwens.

Is er trouwens ergens een plek waar wij, normale gebruikers, kunnen zien wat de voorraad is van albums in de wachtrij.

Sir Spamalot (crew)
aub: http://www.musicmeter.nl/rejections/

Oh, ja, moderators, kan er een link links in het menu hier naar toe worden geplaatst of bestaat dit al (c'est l'age)...

Sietse schreef:
Is er trouwens ergens een plek waar wij, normale gebruikers, kunnen zien wat de voorraad is van albums in de wachtrij.

Nee, maar ik kan je wel zeggen dat het er op het moment 184 zijn.

Sietse

nope, dat zijn de rejections, niet de albums die in de queue staan.
En ik hoef ook niet te zien wat in de queue staat, maar gewoon hoeveel het er zijn. Een lijstje zeg maar.

Sir Spamalot (crew)
Ach, verkeerd verstaan dan.

Toch zou ik een link in het menu naar de rejections handig vinden.

Sietse
L_T_B schreef:
(quote)

Nee, maar ik kan je wel zeggen dat het er op het moment 184 zijn.

Ok, jammer.
Misschien een idee om in te bouwen ergens

titan (crew)
Sietse schreef:
ik heb vandaag 10 albums toegevoegd, alle 10 aanwezig op discogs en geen 1 had succes. Ook niet bij Freedb trouwens.

Sinds de overgang naar de nieuwe server ervaart de crew problemen met het doorvoeren van correcties. Het importeren van tracklisten via freedb en discogs is daar eentje van. Ik heb dit reeds bij Jordy gemeld.

Sietse
titan schreef:
(quote)

Sinds de overgang naar de nieuwe server ervaart de crew problemen met het doorvoeren van correcties. Het importeren van tracklisten via freedb en discogs is daar eentje van. Ik heb dit reeds bij Jordy gemeld.

Ok, hopen dat het hem lukt om dit te fixen.

http://www.musicmeter.nl/al...
http://www.musicmeter.nl/al...

*zeikalert aan*

Ik dacht dat dit soort hoezen wel definitief tot het verleden behoorde, maar blijkbaar komen deze vrolijk door de keuring (randen bedoel ik dus..)

*zeikalert uit*

lambf
Zit niet zo te zeiken Freak, je kan ze ook zelf gaan corrigeren in plaats van steeds naar andere mensen te wijzen. En wat is er nou erg als er nou eens een slechte hoes doorkomt, moderators zijn geen robots.

edris.
Misschien hoort die rand er wel om.

Willen toevoegers bij Eigen Beheer albums er op letten dat ze Eigen Beheer met hoofdletters schrijven?
Als crewmembers het over het hoofd zien dan komen deze albums op het label 'eigen beheer' terecht wat natuurlijk niet klopt.
Inmiddels een aardig rijtje albums wat daar nu onder staat.
Schrijf je het met hoofdletters dan komt het wel goed te staan (met kleine letters overigens ).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:00 uur

geplaatst: vandaag om 06:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.