De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2004, 20:09 uur
Het lijkt me wel verstandig om het label van de oorspronkelijke uitgave te gebruiken.
Volgens mij ontbreekt het hier nog wel eens aan op de site, en AMG is hier ook niet echt consequent in.
Volgens mij ontbreekt het hier nog wel eens aan op de site, en AMG is hier ook niet echt consequent in.
0
geplaatst: 18 mei 2004, 21:08 uur
'The Grey Album' van Danger Mouse staat in de wachtrij. Mag deze toegevoegd worden, ook wanneer hij (bij mijn weten) niet in de winkel te krijgen is en alleen maar is te downloaden?
0
geplaatst: 23 mei 2004, 17:36 uur
Ik vind het best wel een gedoe met dat label erbij zoeken. Waarom dit verplicht stellen Jordy?
0
geplaatst: 23 mei 2004, 18:16 uur
Safri schreef:
Ik vind het best wel een gedoe met dat label erbij zoeken. Waarom dit verplicht stellen Jordy?
Staat gewoon vermeld op allmusic.com.
0
geplaatst: 23 mei 2004, 18:34 uur
En dan een bijkomend probleem voor als alles gesorteerd word in labels: neem sony, dat weer is opgebouwd is uit verschillende waaronder bv sony classical voor filmscores. De ene site vermeld het onder sony de ander onder sony classical . Een andere: Varese Sarabande wordt op verschillende maniere vermeld: Varese, Varese record, Varese Saraband, Varese Sarabande, Varese Sarabande records. Of CMA: Cma records, CMA. Wat jij hierover Jordy?
0
geplaatst: 23 mei 2004, 18:50 uur
Wanneer de lijstjes eenmaal gegenereerd kunnen gaan worden hoop ik er op dat mensen zien "hey dit lijstje klopt niet, want soms wordt Def Jux, en soms Defenitive Jux als naam gebruikt", en dat ze dan correcties submitten.
0
geplaatst: 7 juni 2004, 20:24 uur
Excuses! Ik heb 'Fingers Crossed' van Architecture In Helsinki toegevoegd terwijl hij er al op stond. Deze mag dus weg. Dom!
0
geplaatst: 30 juni 2004, 01:58 uur
kan de max kb's van plaatjes voor de hoesjes niet opgeschroefd worden naar 30 kb ?? ik moet echt steeds andere plaatjes vinden omdat ik op 25,68 kb of 27,7 kb ofzo zit. ik zit nooit boven de 30 kb.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 02:01 uur
Jahoor, met het veel gebruikte infranview kan je als je een JPG saved, het kwaliteitsverlies bepalen. Lager instellen, ik neem bijvoorbeeld 96% en huppakee 23 KB.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 03:15 uur
ik doe et met abobe photoshop en kan em dan op kwaliteit 1 zetten (max is 12). dan kom ik vaak net boven die 25 kb uit 

0
geplaatst: 30 juni 2004, 11:04 uur
bij ifranview kan dit precieser. Download dit programmaatje gewoon even van irfanview.com (neemt 0,5 mb in of zo iets). Als je dan een plaatje goed hebt en je kiest save as kan de de kwaliteit nog veranderen.Dit loopt van 1 tot 100, dus net iets lager krijg je het plaatje makkelijk onder de 25 kb.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 11:38 uur
"Save For Web" in PhotoShop, met dank aan kappeuter die me daarop ooit gewezen heeft. Kom je makkelijk onder de 25kb uit.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 13:12 uur
Beejeej schreef:
kan de max kb's van plaatjes voor de hoesjes niet opgeschroefd worden naar 30 kb ??
kan de max kb's van plaatjes voor de hoesjes niet opgeschroefd worden naar 30 kb ??
Die limiet is er voor een reden (bandbreedte), 25 KB is al flink wat voor zo'n klein plaatje
0
geplaatst: 30 juni 2004, 13:27 uur
Had het denk al eens eerder hier over gehad: de bonustrack, het staat er zo netjes bij als je een album invoert en het kan selecteren. Maar dan eenmaal op de site staat er een sterretje achter met onderaan de uitleg: staat niet op elk album. Kan daar niet gewoon bonus tracks als betekenis worden gegeven. Want van veel albums is er gewoon maar 1 versie.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 15:41 uur
'save for web', das een goeie. ga ik meteen ff uitproberen als ik de zojuist vervangen albums weer terugkrijg 

0
geplaatst: 30 juni 2004, 19:40 uur
neo schreef:
Kan daar niet gewoon bonus tracks als betekenis worden gegeven. Want van veel albums is er gewoon maar 1 versie.
Kan daar niet gewoon bonus tracks als betekenis worden gegeven. Want van veel albums is er gewoon maar 1 versie.
Maar dat staat er natuurlijk juist voor de situaties dat er wél meerdere versies zijn. Als een bonustrack op élke versie staat, waarom is het dan nog een bonustrack??
0
geplaatst: 30 juni 2004, 19:50 uur
En ik heb het juist over de albums waar maar 1 versie van is, daar wordt het op het cd-hoesje vaak ook als bonustrack vermeld.Bonus track is een bonus oftewel een extra track.
Maak er anders gewoon *=bonustrack van
Maak er anders gewoon *=bonustrack van

0
geplaatst: 30 juni 2004, 21:37 uur
Dat zijn bv nog bonus tracks uit de tijd dat je LP's en CD's had. Op de CD kon en stond daarom soms meer dan op de LP. Tenminste zo kan ik me dat nog herinneren
.
.
0
geplaatst: 1 juli 2004, 10:59 uur
Nou dan zullen al die mensen die extra tracks op een filmscore zetten wel gek zijn
Nou goed ik zal het dan wel bij een paar veranderen.
Nou goed ik zal het dan wel bij een paar veranderen.
0
geplaatst: 4 juli 2004, 01:13 uur
Ik heb er ook een paar. Zo bijzonder is het niet, maar wel leuk natuurlijk. Vroeger - toen ik nog geen internet had - wilde ik van al mijn favorietje bandjes een bootleg, zodat ik een idee had hoe ze live klonken. En van sommige bandjes zijn de obscure tracks (b-kantjes en erger) verzameld op bootlegs. Dat is ook wel handig. Tegenwoordig download ik concerten liever, als ik daar behoefte aan heb. Is een stuk goedkoper.
Ben trouwens wel benieuwd naar die live-uitvoering van Poison, moet ik zeggen. Klinkt die erg anders dan op plaat?
Ben trouwens wel benieuwd naar die live-uitvoering van Poison, moet ik zeggen. Klinkt die erg anders dan op plaat?
0
geplaatst: 4 juli 2004, 11:30 uur
Bootlegs in termen van filmscores bevatten vaak de complete score in tegenstelling tot een officiele uitgaven. Zo heb je scores van 30 min waar ik bootlegs van met de complete 80 min! Dus in mijn geval vind ik het zeer bijzonder 

* denotes required fields.