De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2004, 19:38 uur
Ik zoek hoesjes van albums die volgende maand verschijnen, maar kan ze nog niet vinden. Iemand anders wel?
Het gaat om de nieuwe ...And you will know us by the trail of dead, de twee nieuwe platen van Bright Eyes, de BBC Sessions verzamelaar van Mogwai, de nieuwe Coparck... Van die laatste staat wel een klein plaatje op hun eigen site, maar dat wordt heel lelijk (onscherp) als je er een 200bij200-plaatje van maakt.
Het gaat om de nieuwe ...And you will know us by the trail of dead, de twee nieuwe platen van Bright Eyes, de BBC Sessions verzamelaar van Mogwai, de nieuwe Coparck... Van die laatste staat wel een klein plaatje op hun eigen site, maar dat wordt heel lelijk (onscherp) als je er een 200bij200-plaatje van maakt.
0
geplaatst: 27 december 2004, 23:36 uur
Naar Trail of Dead en Bright Eyes heb ik een tijdje terug al gezocht, favorieten van me die ik graag wilde toevoegen. Van een van de twee albums van Bright Eyes vond ik wel een onbruikbaar hoesje. Van Trial of Dead niks nog.
0
geplaatst: 28 december 2004, 02:59 uur
Same here... Op de site van Saddle Creek staan de hoesjes van Bright Eyes wel in het klein, maar als je daar op klikt wordt je doorgelinkt naar de singles van die albums... Het verbaast me enigszins omdat die albums al zowat 2 maanden (zo niet langer) op de p2p-circuits circuleren.
0
geplaatst: 4 januari 2005, 21:23 uur
bij De Site > Algemeen > Toevoegen; waar dan?:
Ik heb de veelgestelde vragen doorgekeken maar ik zie nergens een link om albums toe te voegen. Help!
Ik heb de veelgestelde vragen doorgekeken maar ik zie nergens een link om albums toe te voegen. Help!
0
geplaatst: 5 januari 2005, 11:23 uur
Toch was het denk ik handiger om die link bovenaan elk album erbij te hebben laten staan.
0
geplaatst: 5 januari 2005, 13:08 uur
Volgens mij was het weggehaald met de reden dat mensen die wel willen toevoegen dat dan wel weten ofzo
In ieder geval zoiets zei Jordy ooit eens. Ik denk dan dat zo'n link mensen er bewusten opmaakt, oftewel sneller geneigd om iets toe te voegen.
In ieder geval zoiets zei Jordy ooit eens. Ik denk dan dat zo'n link mensen er bewusten opmaakt, oftewel sneller geneigd om iets toe te voegen.
0
geplaatst: 5 januari 2005, 19:35 uur
Lisafan schreef:
De tekst in de FAQ klopt inderdaad niet, zal 'm even aanpassen.
0
geplaatst: 4 februari 2005, 00:31 uur
Ik bezit een handjevol leuke albums die op labeltjes zijn uitgekomen die zo piepklein zijn dat ze feitelijk alleen cd-r'retjes bakken naargelang er vraag naar is, of albums uitgeven onder de noemer 'eigen beheer'. Mag dat op de site?
0
geplaatst: 10 februari 2005, 01:39 uur
Als een album echt door samenwerking van twee labels is uitgebracht dan zou er eigenlijk de mogelijkheid moeten zijn om 2 labels los van elkaar toe te voegen. Zodat als er ooit een label-zoeker wordt gemaakt (dat lijkt me prachtig), er via beide labels dat album kan worden gevonden, zoals het hoort. Nu vul ik maar ''X & Y'' in, dat verbeter ik zo als die invoer mogelijk wordt. Tja, dit is dus wat meer detailwerk maar wel nodig voor een betere database uiteindelijk.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 11:22 uur
Net als mijn met meerdere artiesten en titels is er een alternatief vakje voor om ze apart in te vullen. Lijkt mij dat dat voor een label ook mogelijk moet zijn..
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2005, 11:56 uur
Klopt het dat er iets mis is met de foute toevoegingen? Als ik een correctie doorvoer krijg ik, nadat ik op verstuur heb gedrukt, een leeg scherem waarin de layout helemaal scheef loopt. Ik heb het op twee verschillende computers geprobeerd en op beiden gebeurt precies hetzelfde.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 12:16 uur
Meestal is er iets mis met het plaatje dan (dimensie of grootte in kb).
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2005, 16:00 uur
Zou kunnen, maar bij moviemeter krijg ik in soortgelijke gevallen een melding dat het plaatje te groot is. Hoe is de Kb-grootte in deze gevallen dan aan te passen?
0
geplaatst: 10 februari 2005, 16:28 uur
Sterk, bij Moviemeter kreeg ik ook steeds die foute layout error (enkel bij correctie, bij toevoegen werktte het steeds perfect).
Anyway, in de meeste grafische programma's kan je de compressie wel instellen als je iets als jpeg saved. In Photoshop is de "save for web" functie daarvoor erg geschikt. Dan komt het er maar op aan om wat te prutsen tot je zo'n goed mogelijke kwaliteit hebt bij een aanvaardbare grootte.
Anyway, in de meeste grafische programma's kan je de compressie wel instellen als je iets als jpeg saved. In Photoshop is de "save for web" functie daarvoor erg geschikt. Dan komt het er maar op aan om wat te prutsen tot je zo'n goed mogelijke kwaliteit hebt bij een aanvaardbare grootte.
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2005, 16:51 uur
Ik gebruik Irfanview, heb geen idee hoe je daarmee het aantal kb's kan verlagen. Weet iemand dit?
0
geplaatst: 10 februari 2005, 17:14 uur
Die heb ik ook, gaat redelijk eenvoudig, heb em jammer genoeg alleen niet bij de hand hier
.
Maar als je iets saved als jpg, dan komt er toch zo'n boxje met opties ? Moet zeker iets bijstaan ala "quality" of zo. Zal straks wel even checken.
.Maar als je iets saved als jpg, dan komt er toch zo'n boxje met opties ? Moet zeker iets bijstaan ala "quality" of zo. Zal straks wel even checken.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 17:49 uur
Save quality inderdaad, met zo'n balkje dat je tussen de 0 en 100 kan schuiven. Plakje cake 

0
geplaatst: 10 februari 2005, 19:13 uur
titan schreef:
Zou kunnen, maar bij moviemeter krijg ik in soortgelijke gevallen een melding dat het plaatje te groot is.
Zou kunnen, maar bij moviemeter krijg ik in soortgelijke gevallen een melding dat het plaatje te groot is.
Bij correcties niet hoor, die bug zit helaas in beide sites.
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2005, 20:51 uur
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe ik ook schuif op het balkje save quality; het aantal kb's gaat er niet door omlaag. HELP!!
0
titan (crew)
geplaatst: 11 februari 2005, 00:08 uur
Dit staat bij de FAQ van Irfanview 
Q: How to reduce saved file size from XX to YY KB?
A: There is no one-click solution for that, sorry.
1. Open an image
2. Go to menu Image->Resize/Resample and reduce the image dimensions in pixels
3. Go to menu File->Save as, choose JPG and save as new file (see also JPG save options, like: lower JPG quality, uncheck EXIF etc.)
4. Look at the file size of the new file. If still too big, repeat the steps, using smaller pixel size and/or lower quality etc.
Elke keer als ik het bovenstaande doe, gaat er ongeveer 0,1 Kb vanaf. Er moet toch wel een snellere manier zijn lijkt me.

Q: How to reduce saved file size from XX to YY KB?
A: There is no one-click solution for that, sorry.
1. Open an image
2. Go to menu Image->Resize/Resample and reduce the image dimensions in pixels
3. Go to menu File->Save as, choose JPG and save as new file (see also JPG save options, like: lower JPG quality, uncheck EXIF etc.)
4. Look at the file size of the new file. If still too big, repeat the steps, using smaller pixel size and/or lower quality etc.
Elke keer als ik het bovenstaande doe, gaat er ongeveer 0,1 Kb vanaf. Er moet toch wel een snellere manier zijn lijkt me.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 12 februari 2005, 13:51 uur
Even getest wat er gebeurd bij het "opslaan als jpg" van een 13Kb jpg-file als je mspaint gebruikt (wat iedereen heeft). Hij wordt dan 7Kb. Proberen waard?
0
titan (crew)
geplaatst: 12 februari 2005, 13:55 uur
Het zijn al JPG-files op het moment dat ik het aantal Kb's wil verkleinen. Ik probeer net opslaan als jpg via bewerken, dat helpt wel!
0
geplaatst: 12 februari 2005, 13:58 uur
En erg lelijk waarschijnlijk? Geen goede ervaringen met dat soort standaard programmaatjes...
* denotes required fields.