MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
The Allman Brothers Band - Eat a Peach (1972)

Waarom staat dit onder de live-albums?

Zephyr
Chevy, als dat niet klopt, kan je toch gewoon zelf een korrektie indienen ?

Ik weet niet of het klopt, daarom vraag ik het. Er is destijds gediscussieerd wanneer iets een live-album is of niet. Maken 3 live-nummers een album gelijk een live-album?

Ik vind het zonde om onnodig een correctie in te sturen.

Zephyr
Ah, OK, ik snap het nu. Zelfde verhaal als een tijd terug over Santana - Moonflower.
Die staat nu als verzamelalbum ? Nou, dat is onzin, want er staan tig nieuwe nummers op........

Wie het weet mag het zeggen.

dazzler schreef:
Wie kan deze hoes mooi oppoetsen?

(afbeelding)

Alleen de hoekjes iets bijgewerkt en de LP-afdruk verwijderd. Moet ik nog verder poetsen ?

Bedankt, ik ga het zo proberen, Njal.
Ik hou je op de hoogte.

Casartelli (moderator)
Zephyr schreef:
Ah, OK, ik snap het nu. Zelfde verhaal als een tijd terug over Santana - Moonflower.
Die staat nu als verzamelalbum ? Nou, dat is onzin, want er staan tig nieuwe nummers op........

Wie het weet mag het zeggen.

Misschien dat de wiki op dit punt eens uitgebreid kan worden door iemand met de wijsheid in pacht.

Kent iemand de EP Gnosis van So Above So Below? Het staat niet op de site, ondanks dat ik het absoluut niet laag inschat. Dus als iemand zich geroepen voelt, kan hij een zeer goede daad verrichten! Een daad waarvoor mijn dank bovendien groot zal zijn.

Dat het album van Santana of dat van The Allman Brothers band
onder de wiki beschrijving verzamel (nieuwe tracks) zou vallen begrijp ik niet.

* Normaal: een regulier album;
* Live-album: een album bestaande uit livemateriaal;
* Verzamel (oude tracks, één artiest): over het algemeen een best-of selectie met al eerder uitgebracht materiaal van een bepaalde artiest;
* Verzamel (nieuwe tracks): albums of verzamelaars met niet eerder uitgebracht materiaal - dus ook remixalbums of instrumentale versies van al bestaande albums, mixtapes of mix-cd's (wel nieuwe tracks maar zijn door de artiest of het label niet bedoeld als nieuw studioalbum);
* Verzamel (oude tracks, meerdere artiesten): voornamelijk hitcompilaties met al eerder uitgebrachte nummers (bv. Hitzone, Best of the 80s);
* Score: speciaal voor een film of game gecomponeerde muziek, niet te verwarren met soundtrack;
* EP/Single: zie de criteria voor EP's en singles.

Een verzameling b-kantjes lijkt me een goed voorbeeld.
Of een verzameling 12" versies. Allemaal oudere nummers
die nog niet als dusdanig op album verschenen en dus "nieuw" zijn op album.
Het gaat dan duidelijk niet om een nieuw, regulier album van de artiest.

Een album dat zowel studio als live materiaal bevat lijkt me een regulier
of live album al naargelang de weging (aantal tracks) van het studio of live materiaal.
Tenzij het om oud materiaal uit verschillende sessies op optredens gaat natuurlijk.

Maar als ik de wiki goed begrijp worden albums die live materiaal
uit verschillende optredens verzamelen niet als verzamelaars, maar als live albums beschouwd.
Het woord live valt immers niet in de beschrijving van verzamelaars met oud of nieuw materiaal.

Maar de kans is groot dat ik straks te horen krijg dat ik de wiki verkeerd begrepen heb.

Ik vind de omschrijving van "score" tevens voor discussie vatbaar.
Speciaal voor een film of game gecomponeerde muziek. Maar hierbij wordt geen
melding gemaakt van het feit of zo'n album door de artiest of het label misschien toch wel
als een regulier (Purple Rain van Prince) of live (Stop Making Sense van Talking Heads) album
wordt bedoeld. Die opmerking staat wel bij de categorie verzamel (nieuwe tracks).

(afbeelding)

Njal schreef:
Alleen de hoekjes iets bijgewerkt en de LP-afdruk verwijderd. Moet ik nog verder poetsen ?

Bij nader inzien zou het wit nog witter moeten zijn.

WWW.MUZIEKARCHIEF.BE | Alfred Den Ouden: Alfred Den Ouden

(afbeelding)

Witkwast erover

dazzler schreef:
* Live-album: een album bestaande uit livemateriaal;
En dus puur alleen live-materiaal? Of maakt één live-nummer het album al een live-album?

Als die ene live-track op een verzamelalbum staat, hoort het gewoon onder 'verzamel' te staan. Een live-album is veelal een liveregistratie van één concert of enkele registraties van meerdere concerten.

Dus waarom staat Eat a Peach onder de live-albums?

Er staan 3 live-nummers op. Waarvan eentje al eerder uitgegeven. Voor de rest staan er 6 nieuwe nummers op.

Harco
Iemand die nog iets met deze cover kan?

Error 400 (Bad Request)!!1 - google.nl

(afbeelding)

Je link geeft een Google pagina met meerdere covers, wat bedoel je precies?

Harco
Die zijn te klein of veel te pixelig, maar misschien dat iemand er iets mee kan. In ieder geval gaat het om de afbeelding die hierboven staat, maar omdat 'ie zo gedraaid is, kan ik er in ieder geval niets mee.

EDIT: Deze afbeelding staat in mijn post. Kun je die niet zien?

http://funkyimg.com/u2/802/320/Reap_The_Whirlwind__1999_.png

DjFrankie (moderator)
Iemand die me met deze hoes kan helpen, kom hier niet uit?

(afbeelding)

DjFrankie (moderator)
Sander
(afbeelding)

Heeft iemand enig idee hoe je een album kan toevoegen bij een zelfde band die hun naam heeft veranderd? Of moet ik het onder de andere naam zetten, maar dan kun je het verband niet zien? : /

Eerst het album onder de naam zetten waaronder de artiest het uitgebracht. Als het album toegevoegd is, moet je de twee artiesten aan elkaar koppelen (via aliassen).

bennerd schreef:
Eerst het album onder de naam zetten waaronder de artiest het uitgebracht. Als het album toegevoegd is, moet je de twee artiesten aan elkaar koppelen (via aliassen).

Oke bedankt, heb het album toegevoegd. Zal het later wel koppelen.

DjFrankie schreef:
Iemand die me met deze hoes kan helpen, kom hier niet uit?

(afbeelding)

Hoe kom jij in godsnaam aan 599 toevoegingen als je zelf geen foto kan verkleinen?

Het ging 'em vooral om de kwaliteit.

Inderdaad . De oorspronkelijke hoes had pixels en vlekjes.

Ok, dacht dat dat wel meeviel als je die grote foto gewoon verkleinde.

PS: als de oorspronkelijke hoes pixels en vlekjes heeft moet je die laten zitten.

Herstel: de oorspronkelijke verkleining van de oorspronkelijke grote bronhoes had pixels en vlekjes.

DjFrankie (moderator)
reptile71 schreef:
(quote)

Hoe kom jij in godsnaam aan 599 toevoegingen als je zelf geen foto kan verkleinen?

Inderdaad die hoes was al 3 keer afgekeurd, en dit topic is dan ideaal om hulp te vragen.
En dan zijn er crew leden die graag een handje helpen, en daar ben ik erg blij mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.