MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Gedaan. En nee, ik ken dat niet, Dry the River. Is het wat?

Zephyr
Iemand die de juiste hoes van dit album erop wil zetten ?

Helaas weet ik niet hoe dit te doen.

Ik heb afgelopen week drie toevoegingen gedaan maar ze zijn nog steeds niet geaccepteerd, klopt het dat er vertraging is opgelopen?

titan (crew)
Het is vakantietijd en daarnaast: 2 van de 3 zijn pas 2 dagen geleden toegevoegd....

En dan al spreken van vertraging.

Ok, Ok, jullie hebben gelijk;-) Normaal gesproken duurt het vaak maar een etmaal, vandaar.

Verder heb ik begrip Geen probleem jongens!

Heeft er iemand voor mij een hoesafbeelding van deze release:
Duke Ellington - Duke Ellington's Greatest Hits (Vinyl, LP) at Discogs

Gewoon googlen met het catalogusnummer erbij.
Een fotoshop genie zou wel de slijtagesporen moeten maskeren.

(afbeelding)

Huub Huub, Barbatruc!

(afbeelding)

Echt prachtige hoes, werkelijk.

En dan de tekst: The Music of Duke Ellington played by Duke Ellington and his Orchestra. Hoe is het mogelijk!

Op 19 juni 2011 schreef ik dit.
dazzler schreef:
Wil iemand aub opnieuw de vinyl hoes plaatsen

Kate Bush - Hounds of Love (1985)

Images for Kate Bush - Hounds Of Love - discogs.com

Ja hoor, ik blijf maar op CD hoezen stuiten op plaatsen waar ik het vroeger anders en juist zag.

En toen volgde er weer een hele discussie over de vervelende manier waarop ik
dat voortdurend wijzigen van hoezen al meermaals aan de kaak stelde en blablaba ...

Uiteindelijk werd de hoes netjes gecorrigeerd.
Kronos heeft toen deze ter correctie voorgesteld en goedgekeurd gekregen.

(afbeelding)

Vandaag (16 juli 2011) lees ik dit bij hetzelfde album.
Kronos schreef:
Jammer genoeg heeft iemand weer eens een andere afbeelding geplaatst, waarbij veel van de zijkanten is afgesneden en dan ook nog niet symmetrisch. Om over de grijzige achtergrond nog te zwijgen.

Dit is de hoes die er nu staat.

(afbeelding)

Het kan nu niet moeilijk zijn om te achterhalen wie die hoes gewijzigd heeft en vooral waarom?

Harco
Ik heb net een correctie van user IntoMusic goedgekeurd. Komt al meer in de buurt, al wijken die kleuren ook nog af van hetgeen ik op Discogs vind.

EDIT: Nu staat 'ie weer op degene die Kronos doorgevoerd heeft. Zo is het goed, toch?

Gaan jullie er nu echt vanuit dat de zelfgemaakte foto's of scans die gebruikers
op discogs zetten steeds kwalitatief representatief zijn voor het originele artwork?

Kronos had zijn voorstel zelf met een fotoshop programma bewerkt
tot hij de juiste kleurstelling had die overeenstemde met zijn vinyl exemplaar.

Zie mijn vorige post.

De vraag om welke reden de hoes onlangs en na de hele heisa
van vorige maand weer maar eens gewijzigd werd blijft onbeantwoord.

Harco
Misschien dat die vraag nog niet beantwoord is omdat ik niet degene ben die de eerdere correctie heeft doorgevoerd? Ik probeer je alleen maar te helpen met het herstellen van de goede cover. Ik word een beetje moe van de toon die je altijd voert in dit soort discussies, en dan ben ik niet eens degene die normaal gesproken met je hoeft te discussiëren. Nu ook weer met je Discogs-sneer. Kom op, zeg, ik probeer je alleen te helpen en vervolgens krijg ik dit gezeik?

Het probleem zit 'm mijns insziens in de afwezigheid van een systeem. Ik ga er vanuit dat wie een correctie doorstuurt en accepteert dit te goeder trouw doet met het oog op verbetering. Dat het niet altijd een verbetering is daarover kunnen de meningen verschillen.

Hoe dan ook zou het wenselijk zijn dat een albumhoes vastgezet kan worden als die goed is en enkel na onderling overleg eventueel nog gewijzigd kan worden. Het lijkt me voor iedereen frustrerend als er zoals nu verloren tijd wordt ingestoken.

Inderdaad: is een hoes geaccepteerd en betreft het de originele versie, dan vastzetten en nooit meer aankomen!

Ik vind het prima dat Harco de hoes meteen hersteld heeft.
Dank daarvoor. Maar ik wou ook weten waarom ze weer veranderd werd.
Het kan me niet schelen door wie. Het gaat me om het waarom van de wijziging.
Omdat zoiets jullie wel kan helpen om daar een strikter beleid rond te voeren.

Er werd in het verleden graag gesuggereerd dat mijn stelligheid misplaatst is.
Dat men de verandering in kwestie niet kan traceren. Misschien ziet dazzler dingen
die er niet zijn. Wat een heethoofd! Dit keer kan je er niet naast kijken, me dunkt.

Het gaat er toch om dat die dingen in de toekomst zouden kunnen vermeden worden?
Dus nu heb je een prima voorbeeld van een foute hoescorrectie die wordt aangeklaagd
(in dazzlers beruchte zeiktoon) en met een behulpzame user (Kronos) weer wordt hersteld
om een maand later opnieuw door de crew gecorrigeerd te worden naar een slechtere hoes.

Een uitgelezen kans om er als crew wat mee te doen, zou ik zeggen.

En het voorstel van Kronos lijkt me een goede oplossing.

Harco
Het ging me niet zozeer om je "zeiktoon" toen je aankaartte dat er wederom een foute cover stond - dat is je goedrecht namelijk - maar meer hierom:

dazzler schreef:
Gaan jullie er nu echt vanuit dat de zelfgemaakte foto's of scans die gebruikers
op discogs zetten steeds kwalitatief representatief zijn voor het originele artwork?

Om te helpen vergeleek ik alleen de cover die IntoMusic uploadde (die ook weer compleet afwijkt qua kleuren als je kijkt naar die van Kronos) met de covers op Google en Discogs. Degene die de correctie eerder doorgevoerd heeft, heeft waarschijnlijk gekeken welke hoes het meest voorkomt op internet (de witte is namelijk degene die je het vaakste ziet) en heeft dat meegenomen in zijn oordeel om de correctie goed te keuren. En dan kom je bij het voorstel van Kronos, wat ikzelf dan ook een goed voorstel vind. Al weet ik niet of het te realiseren is.

Crewleden zijn ook maar mensen en vijf pagina's aan discussies doorspitten op de albumpagina van Hounds of Love, kijkend of er ook maar ooit sprake is van een discussie over de originele hoes (en dat bij elke correctie die we doorkrijgen) zou natuurlijk veel te veel werk betekenen.

Harco schreef:
(die ook weer compleet afwijkt qua kleuren als je kijkt naar die van Kronos)

Mogelijk zit er in mijn afbeelding te weinig blauw op andere beeldschermen. Dat 'probleem' van kleurverschil op verschillende schermen blijf je hebben.

Iemand zin en tijd om m'n nieuwste aanwinst toe te voegen?

Readymade FC - Babylonia

Het gaat er uiteindelijk om dat een CD hoes door Kronos vervangen werd
door een vinyl hoes. Licht verschillend vooral wat lettering en kleur wit betreft.

Over de kleuren kan je discussiëren. Spierwit zoals de CD hoezen of gebroken wit
zoals de vinyl hoes (kijk ook hier maar http://eil.com/shop/moreinfo.asp?catalogid=437616).
Maar als een crewlid die hoes dan weer zou vervangen hebben omwille van de kleur wit,
dan is het merkwaardig dat hij daarbij voor een hoes koos die niet symmetrisch was.

Die opmerking over discogs was bedoeld om duidelijk te maken dat er heus
nog bronnen zijn op het net die een beter idee of beeld geven van de juiste hoes.

GrafGantz schreef:
Iemand zin en tijd om m'n nieuwste aanwinst toe te voegen?

Readymade FC - Babylonia

Om personeel in te huren, moet je toch echt bij Randstad zijn

Dat is toch echt waar dit topic voor bedoeld is.

Hoe moet dit label vermeldt worden? Matt Stevens-Didgevibesstudio

De artiest in kwestie heet Matt Stevens.

chevy93 schreef:
Hoe moet dit label vermeldt worden? Matt Stevens-Didgevibesstudio

De artiest in kwestie heet Matt Stevens.

Lijkt mij een "eigen beheer" release - daar is een aanduiding voor; zie het debuut van Bon Iver

Jagjaguwar?

DeepSeaGreen - DeepSeaGreen (2010)

zie deze en terwijl ge op die pagina zijt gewoon eens die muziek beluisteren, is wel iets voor u

chevy93 schreef:
Jagjaguwar?

Weer een voorbeeld van een 'verbetering' van een album. Dat is het label waar het album vervolgens écht is uitgebracht (wel een goed label trouwens) nadat het een eigen beheer release was; op MuMe stond altijd een vroeger releasejaar dan in OOR jaarlijst.

Ik weet wat eigen beheer is, maar eerder vanavond heb ik ook wat albums van Matt Stevens toegevoegd en die stonden vermeldt als Matt Stevens (het label). Deze heeft dus een ander label en vanwege de "Didgevibes(studio)"-toevoeging ga ik twijfelen.

Wie kan deze hoes mooi oppoetsen?

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.