De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2012, 15:38 uur
Klik.
In dit geval dus niet (laatste regel, aangezien het geen EP is)
In dit geval dus niet (laatste regel, aangezien het geen EP is)
0
geplaatst: 27 maart 2012, 15:54 uur
Wat is dit dan ? Massive Attack vs Burial - Four Walls / Paradise Circus (2011)
0
geplaatst: 27 maart 2012, 15:59 uur
Een fout geaccepteerde toevoeging op het eerste zicht. Kaart het hier eventueel aan.
0
geplaatst: 27 maart 2012, 20:11 uur
Aangezien Toevoegen en ik nooit echt vriendjes zijn, hier ff een lijstje van dingen die ik graag op de site zou zien. Als iemand zich geroepen voelt om deze toe te voegen, dank:
- Somatic Responses - Concrete Glider
- slew52. - Catalog
- Oyaarss - Bads
- Underhill - Silent Siren
- Classics of Love - Classics Of Love
- Somatic Responses - Concrete Glider
- slew52. - Catalog
- Oyaarss - Bads
- Underhill - Silent Siren
- Classics of Love - Classics Of Love
0
geplaatst: 27 maart 2012, 21:12 uur
Is gewoon een EP hoor. Nova is inderdaad wel een single. Wat ik mij afvraag is waarom Moth / Wolf Club van Burial & Four Tet niet is toegevoegd?
0
geplaatst: 27 maart 2012, 21:42 uur
Omdat dat ook een single is. Net als die van Massive Attack / Burial.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 21:36 uur
Ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat er alleen nog maar een verzamelaar van The Martian op de site staat. Als iemand zich geroepen voelt om er wat meer aan toe te voegen, dan graag 
Martian, The - Meet The Red Planet at Discogs
Martian, The - Sex In Zero Gravity at Discogs
Martian, The - Ghostdancer (Vinyl) at Discogs

0
geplaatst: 30 maart 2012, 22:50 uur
GrafGantz schreef:
Ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat ...
Ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat ...
Genre: Electronic
Style: Trance, Techno, Electro
Style: Trance, Techno, Electro
Verbaast mij niets...

0
geplaatst: 30 maart 2012, 23:33 uur

En trance slaat nergens op, dit is oldschool Detroit techno van de buitencategorie.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 23:36 uur
Ik begrijp die regel nog altijd niet.
Singles mogen er op als ze minstens drie tracks bevatten die niet op een eerdere release verschenen.
* Dat wil zeggen dat er nog duizenden singles op de site mogen. Want alle singles die een album
voorafgingen en die nog eens twee unieke bonustracks bevatten, komen per definitie in aanmerking.
Dat geldt dus voor een massa 12" singles uit de jaren 80 en 90 met twee exclusieve bonustracks.

En er staan er al een paar op: Inbetween Days en Lullaby van The Cure bijvoorbeeld.
Ik vraag me af wat het plan hierachter is? Close to Me en Lovesong mogen dan weer niet.
Want die singles met dubbele bonustrack verschenen toen het album al even uit was.
Zo bevatten ze geen drie meer, maar slechts twee tracks die aan de regel voldoen.

Waar wacht men nog op om al die ontbrekende 12" singles toe te voegen?
Volgens mij wordt op deze manier een loopje genomen met de uitgangsgedachte
dat naast ep's en mini-albums in uitzonderlijke gevallen singles mogelijk zijn.
De uitzondering dreigt dus de regel te worden.

O ja, Everything's Gone Green van New Order mocht er vorig jaar niet op.
Hij bevat wel 3 tracks die nooit op album verschenen, maar de titelsong verscheen
een paar maand eerder in ingekorte versie als b-kant op de single Procession.
Dus geen drie tracks meer die nog niet verschenen op een eerdere release: mag niet.

Zo creatief en ad rem was men toen wel om die van New Order af te keuren.
Maar op andere plaatsen zie ik dus meer en meer 12" singles opduiken die in datum
het bijhorende album netjes vooraf gingen en dus zonder problemen toegelaten worden
omdat de titelsong meetelt als "nog niet eerder op een andere release verschenen".
Ik zal het waarom van die regel nooit begrijpen, vrees ik.
0
geplaatst: 30 maart 2012, 23:44 uur
Klopt inderdaad. Die regel zorgt voor behoorlijk wat ogenschijnlijke willekeur. Soms staat er ook wel eens EP op de hoes terwijl het eigenlijk duidelijk om een single gaat (en die mag er dan dus wel op). Veel artiesten en labels nemen het niet zo nauw met de benoeming "EP"
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 31 maart 2012, 01:33 uur
FlyLo schreef:
Klopt inderdaad. Die regel zorgt voor behoorlijk wat ogenschijnlijke willekeur. Soms staat er ook wel eens EP op de hoes terwijl het eigenlijk duidelijk om een single gaat (en die mag er dan dus wel op). Veel artiesten en labels nemen het niet zo nauw met de benoeming "EP"
Vanuit de crew hebben we er nooit een geheim van gemaakt dat die regel inderdaad allesbehalve waterdicht is. Het probleem is gewoon dat er tot op heden nog niemand met een "oplossing" voor de dag is kunnen komen.Klopt inderdaad. Die regel zorgt voor behoorlijk wat ogenschijnlijke willekeur. Soms staat er ook wel eens EP op de hoes terwijl het eigenlijk duidelijk om een single gaat (en die mag er dan dus wel op). Veel artiesten en labels nemen het niet zo nauw met de benoeming "EP"
0
geplaatst: 31 maart 2012, 09:20 uur
GrafGantz schreef:
Ik kwam er tot mijn grote schrik achter dat er alleen nog maar een verzamelaar van The Martian op de site staat. Als iemand zich geroepen voelt om er wat meer aan toe te voegen, dan graag

Drie oldschool Detroit techno werkjes van de buitencategorie zijn toegevoegd
.
0
geplaatst: 31 maart 2012, 12:23 uur
Ik krijg nu bericht dat mijn toevoeging niet is geaccepteerd omdat de tracktijden er niet bij staan. Ik doe dat meestal wel (zit al op bijna duizend) maar soms zijn die gegevens niet of moeilijk te vinden. Is dat nieuw MuMe-beleid? Of ontmoediging om toevoegingen op MuMe te zetten? Ik vind MuMe erg leuk maar af en toe wat bureaucratisch. 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 april 2012, 20:28 uur
Eén van de beste websites met informatie over metal-albums werd ook al door de FBI aangepakt: http://www.metal-archives.com. Duizenden van mijn toevoegingen heb ik hier gevonden. Waar gaan we naar toe?
0
geplaatst: 1 april 2012, 21:08 uur
Wat!? Hoe komen die gekken er nu weer bij om metal-archives te blokkeren? Een van de meest complete metal sites. Die waren naar mijn weten toch niet illegaal bezig? Het gaf een uitermate compleet overzicht van alle metal uitgaven die er waren, geen links naar waar deze albums gedownload konden worden o.i.d.
Belachelijk!
Edit:
1 april
Belachelijk!
Edit:
1 april

0
geplaatst: 1 april 2012, 21:47 uur
Kijk ook even naar de naam van het tabblad: 20120401.
Ze hadden mij ook liggen
Ze hadden mij ook liggen

0
geplaatst: 1 april 2012, 23:58 uur
CHIEP schreef:
(quote)
Vanuit de crew hebben we er nooit een geheim van gemaakt dat die regel inderdaad allesbehalve waterdicht is. Het probleem is gewoon dat er tot op heden nog niemand met een "oplossing" voor de dag is kunnen komen. Jullie hebben de regel zelfs versoepeld een tijdje geleden. Eerlijk is eerlijk.
Want wat is het voordeel van dat zinnetje: drie nog niet op eerdere releases verschenen nummers?
Dat was volgens mij vroeger gewoon: drie niet op album verschenen nummers. Is strenger.
Jullie hebben de mazen van het net zelf groter gemaakt volgens mij.
0
geplaatst: 2 april 2012, 00:12 uur
Ik wil niet zeikerig over komen, maar is dat niet strafbaar om zoiets na te maken en te publiceren ? Het lijkt een beetje vervalsing van officiële documenten.
0
geplaatst: 2 april 2012, 00:13 uur
@dazzler:
De mazen zijn dan toch juist kleiner omdat er dan minder singles op de site terecht komen?
Eigenlijk is de regel: alleen EP's en geen singles, maar omdat dat onderscheid niet te maken is, is de huidige regel bedacht.
De mazen zijn dan toch juist kleiner omdat er dan minder singles op de site terecht komen?
Eigenlijk is de regel: alleen EP's en geen singles, maar omdat dat onderscheid niet te maken is, is de huidige regel bedacht.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 april 2012, 05:08 uur
Dexter schreef:
Edit:
1 april
Edit:
1 april
Ze moeten inderdaad van ver komen om mij te foppen op 1 april maar het is ze gelukt
. Toch een geruststelling dat ze nog bestaan.
0
geplaatst: 2 april 2012, 08:06 uur
dazzler schreef:
Want wat is het voordeel van dat zinnetje: drie nog niet op eerdere releases verschenen nummers?
Dat was volgens mij vroeger gewoon: drie niet op album verschenen nummers. Is strenger.
De oude formulering was erg onpraktisch. Stel, je keurt nu een single goed. Dan moet die weer verwijderd worden als later een album verschijnt waar de nummers op staan. Los van het extra werk loop je grote kans dat die achteraf correctie bij veel albums (m.n. onbekende) niet wordt uitgevoerd.
0
geplaatst: 2 april 2012, 12:57 uur
Ik probeer Various - Echoes In Time - Volume 1 & 2 (CD) at Discogs toe te voegen alleen dat lukt niet automatisch. Aangezien het 25 nummers zijn met allemaal verschillende artiesten vertik ik het/ben ik te lui om alles handmatig te gaan toe te voeegen. Iemand een idee, of tijd over...?
* denotes required fields.