MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Geen idee of andere users daar wat aan hebben, maar toevoegingen van een user staan nu alfabetisch. Erg leuk, maar aangezien hier toch maar 5 mensen zitten die dingen toevoegen waar ik wat aan heb zou het leuk zijn om te weten te komen wat hun laatste toevoegingen zijn. Lijstje op datum zou dus veel handiger zijn in mijn geval. Bij elke user 26 letters aflopen en onthouden welke hij al toegevoegd heeft is net iets te veel van het goeie .

Verder maar een suggestie. Als ik de enige ben die er wat aan heeft hoef je je niet druk te maken

neo
Dat zou weleens voor meer users leuk kunnen zijn. Stel je deelt de smaak met een user die slechts af en toe komt en niet al te vaak iets toevoegt.

dynamo d schreef:

Is dat een technische foutje of is er een reden voor?

Dat eerste waarschijnlijk, maar over een maandje of wat is er een nieuwe site (met nieuwe bugs )

Onderhond schreef:

Als ik de enige ben die er wat aan heeft hoef je je niet druk te maken

Er zit wat in (in het geval dat je schetst). Ik vind het echter een beetje overkill om ergens een selectie te kunnen maken ("hoe wil je deze lijst gesorteerd hebben?"), dus ga ik kiezen en denk ik dat een alfabetische lijst vaker gewenst is dan een chronologische.

dynamo d schreef:

Is dat een technische foutje of is er een reden voor?

Oh, daar is toch een reden voor... je hebt geen albums toegevoegd met die beginletters!

Jordy schreef:
(quote)

Oh, daar is toch een reden voor... je hebt geen albums toegevoegd met die beginletters!

Ja wel, een album van Queensrÿche, maar de "q" verschijnt niet.

Hmn okee, nou ja nog even geduld, Straks Is Alles Beter

Dubbele toevoeging!
http://www.musicmeter.nl/?albu...

Die heb ik er vorige week al opgezet.

Okee, verwijderd

Ik geloof dat ik dat ik er al eens eerder over begonnen was, maar is het mogelijk om in de toekomst ook muziek DVD's toe te voegen, muziek-DVD's worden toch steeds meer uitgebracht, en zijn voor de meeste muziekliefhebbers een mooie aanvulling op hun cd collectie.

Op de nieuwe site worden albums op een artiestenpagina gegroepeerd weergegeven, schrikbarend hoe slecht de "type album" informatie soms is ingevoerd bij het toevoegen. Zo staat bij bv. Coldplay 'Blue Room EP' en 'Live" op type "normaal"

gaat nog veel correctiewerk opleveren straks

Dan word het ongeveer hetzelfde als op Rate Your Music dus, das iig wel een stuk overzichtelijker

Het is ook niet erg veel correctiewerk natuurlijk, alleen een dingetje wijzigen steeds.

Ik neem aan dat er straks ook gezocht kan worden op o.a. type albums en label.

Volgens mij staan er ook echter nog een hoop albums op de site waar geen label bij staat. Misschien is het een idee om daar een lijst van de maken, zodat de "fanatiekelingen" bij deze releases het label kunnen toevoegen.

Ik heb inderdaad al een tooltje gemaakt waarmee mensen met correctierechten snel de ontbrekende labels kunnen invoeren. Mocht nou blijken dat zij daar geen zin in hebben, kunnen we inderdaad even kijken of die lijst voor iedereen beschikbaar kan komen.

Ik ben iig wel bereid om voor de albums in mijn interesse gebied (metal) de ontbrekende labels in te voeren.

Ik ook wel.

JonnieBrasco
En ik ook wel. Mijn handen jeuken ook om straks albums op genre Folk te gaan zetten.

JonnieBrasco schreef:

En ik ook wel. Mijn handen jeuken ook om straks albums op genre Folk te gaan zetten.

Als je zo gestreden hebt voor dit genre kan ik me dat voorstellen, ja.

De laatste 3 dagen heb ik meer dan 20 albums toegevoegd maar geen van allen staat al op de site. Moeten ze nog gekeurd worden of zijn ze "aan de site ontglipt" om het zo maar te zeggen?

Van mij is er ook net 1tje goedgekeurd die al lange tijd in de wachtrij stond. Er zal wel wat goedkeuringsachterstand zijn, vermoed ik.

Er staan 124 albums in de wachtrij dus even geduld.

HammerHead schreef:

Er zal wel wat goedkeuringsachterstand zijn, vermoed ik.

Er is eerder sprake van een "toevoeg overvloed"

BoordAppel schreef:

Er staan 124 albums in de wachtrij dus even geduld.

Oke, ze zullen binnenkort dus wel verschijnen

Wat is nu eigenlijk precies het criterium om een album toe te voegen, hier. Ja, bootlegs en singles niet, maar betekend dat dat de rest wel mag. Dus ook alle 20.000 verzamelalbums van bekende artiesten die bij vaak kleine labels uitkomen en een beperkt verschijningsgebied hebben?

Voorbeeldje: van Toto (tja, daar viel het me op) staan er momenteel al meer dan 15(!) verzamel albums op de site (geen live albums dus). Da's nog meer dan het aantal studioalbums die ze hebben uitgebracht.
Een aantal van die verzamelaars heeft zelfs exotische titels, omdat ze waarschijnlijk alleen voor de spaanse of voor mijn part italiaanse markt bedoeld zijn.
Bovendien staan er steeds weer bijna precies dezelfde nummers op (logisch, de hits). Wat voegt dit nu toe aan de site?

Is het geen idee om voor een toevoeging de combinatie All-Music/eigen bandsite aan te houden? Staat een album daar niet bij, dan moet je toch eerst met goede argumenten komen om het toegevoegd te krijgen.

Ook valt het me op, dat artiesten met veel releases op hun naam van alles aan genres op geplakt krijgen. Kijk, er zijn natuurlijk artiesten die in de loop van de tijd heel erg van stijl veranderen, maar een band als Toto staat dus zowel als rock, pop en pop/rock op de site. Zelfs de bewuste verzamelalbums met precies dezelfde nummers vertonen die kwaal. En een aantal van die platen zijn dus net toegevoegd.

Is het geen idee om voor een toevoeging de combinatie All-Music/eigen bandsite aan te houden? Staat een album daar niet bij, dan moet je toch eerst met goede argumenten komen om het toegevoegd te krijgen.

Daar staan veel van die compilatiealbums ook gewoon op dus dat heeft geen nut. Ben het wel mee eens dat die verzamelaars niets toevoegen aan de site.

Toevallig viel het me bij Pearl Jam ook op daarnet. Die officiele bootlegs uit 2000/2001 heb ik het dan over.
Ik mag toch hopen dat die niet alle 80 worden toegevoegd, want dan zie je straks door de bomen het bos niet meer.

Twee maal hetzelfde album op de site! Is dat normaal? http://www.musicmeter.nl/?album=8757
en http://www.musicmeter.nl/?album=12933 zijn net hetzelfde album.

Lol
De eerste heeft een beter plaatje, maar de namen zijn verschilllend, erg vaag allemaal.

Ik ga naar http://www.freedb.org/ en kan daar een twintigtal programma's downloaden. Welkeen heb ik nodig om de tracks niet keer op keer te hoeven intypen?

avdj schreef:

Lol
De eerste heeft een beter plaatje, maar de namen zijn verschilllend, erg vaag allemaal.

De tweede heeft de juiste titel, géén streepje. Bovendien ook al een stem en bericht. Ik zou gewoon het plaatje van de eerste bij de tweede toevoegen...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.