MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
JJ_D schreef:

Ik ga naar http://www.freedb.org/ en kan daar een twintigtal programma's downloaden. Welkeen heb ik nodig om de tracks niet keer op keer te hoeven intypen?

Daarvoor hoef je niks te downloaden. Gewoon bovenin dat balkje een zoekopdracht invullen, het juiste album kiezen uit de lijst, en de tracks copy-pasten...

Paalhaas schreef:
(quote)

Daarvoor hoef je niks te downloaden. Gewoon bovenin dat balkje een zoekopdracht invullen, het juiste album kiezen uit de lijst, en de tracks copy-pasten...

Ok, bedankt

Let wel even op dat er vaak een aantal verschillende tracklists van een bepaald album staan. Titels net iets anders qua samentrekken van woorden e.d., bonustracks. Kies er bij voorkeur een die overeenkomt met all-music.

Waarom mogen er eigenlijk geen albums van het genre "klassiek" op de site toegevoegd worden?

Omdat je bij klassieke muziek door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn 25 miljoen versies van de muziekstukken van bijvoorbeeld Mozart. Dit is een site voor popmuziek.

neo
Voor popmuziek?

Het toevoegen van klassiek zou inderdaad een hele andere infrastructuur nodig maken, je hebt daar niet "een artiest" die "een aantal nieuwe tracks" doet.

neo schreef:

Voor popmuziek?

Nou ja, het is maar hoe breed je die definitie wil nemen. Alle niet klassieke muziek wordt wel eens met pop aangeduid (op allmusic bijvoorbeeld).

neo
Vind ik wel heel erg vreemd

Volgens mij is klassiek ook wel populair, populairder dan jazz iig. Dus klassiek is eigenlijk meer poppy dan jazz.

Stomme vraag misschien, maar mogen albums die alleen op cassette zijn uitbracht worden toegevoegd?

Ik dacht daarbij aan dit album van De Portables, dat is uitgebracht op Morc Records.

En zo ja, wat doen we dan met het hoesje? Want dat past dan natuurlijk niet in 200bij200...

Volgens mij mag dat wel, ik heb het in ieder geval al eens gedaan. Het plaatje leende zich ervoor om tot 200x200 te worden teruggebracht maar volgens mij is het straks mogelijk om, net als op MM, andere formaten plaatjes toe te voegen zolang ze maar 200 breed zijn.

Een heel lief klein verzoekje: Wil er iemand de nieuwe van Ladytron toevoegen?

Toevoegen kan nu even niet, geloof ik.

Ik heb het wel een week of twee geleden geprobeerd, maar toen kon ik nergens artwork vinden...

Er kan weer toegevoegd worden....

... door de crew. Niet omdat zij aardiger zijn dan de rest, maar omdat het beoordelen => naar "foute toevoegingen" verplaatsen => corrigeren => etc - verhaal nog niet gebouwd is.

En wanneer kunnen de users weer toevoegen?
Nog steeds naar schatting eind september?

Misschien komend weekend, waarschijnlijk het weekend daarna

Woutjinho
er moeten nog albums worden toegevoegd, best raar dat niemand die nog nooit heeft toegevoegd,
maar hoe lang bestaat deze site al?
en natuulijk een compliment voor deze site, ik dacht er laatst nog aan toen ik op moviemeter zat waarom er geen site was over muziek

Ink
Voor het allereerst wou ik net een album toevoegen. Met een tijdelijke compu zonder photoshop met veel moeite een 200px plaatje gemaakt van de cover van de nieuwe Janez Detd.... kan ik hem dus niet toevoegen -snik-

Ik probeer Talking Heads "Stop Making Sense", de nieuwe versie toe te voegen (corrigeren oude album), maar dit lukt me niet. Niet via freedb. org. en ook handmatig niet: zodra ik track 11 toevoeg verspringt hij weer naar 10. Ik had hier al eerder last van, maar het is blijkbaar nog steeds een probleem.

Okee, ik zal zorgen dat dat gefixed is voor komend weekend het toevoegen weer open gaat.

Welke precieze freedb lijst probeer je in te voeren? Deze:

http://www.freedb.org/freedb_search_fmt.php?cat=rock&id=d3117010

kan ik gewoon importeren. Ook tracks toevoegen (zonder dat er eerst een freedb-lijst mislukt, misschien heeft dat er mee te maken) lukt bij mij gewoon.

Yep, die!
De vorige keer kon ik ook geen bonustracks toevoegen en jij wel, nu dus weer.
Vreemd

mm zo te lezen is dat toevoegen een gedoe. jammer want ik mis nog wel een paar plaatjes en dat lijkt veel werk te worden....of snap ik er weer eens helemaal niks van

VanDeGriend schreef:
....of snap ik er weer eens helemaal niks van

Inderdaad.

Je kunt momenteel namelijk niet toevoegen, omdat dat nog niet in de nieuwe site is geïmplementeerd is. Als het goed is dit weekend dus weer wel, volgens Jordy.

Als het goed werkt is het toevoegen echt een eitje. Zoek een plaatje van het album op bv. All-music of als je het daar niet kunt vinden gewoon met google. Op All-music zijn de plaatjes vaak al 200x200 pixels anders moet je 'm even resizen. Vervolgens copy-paste je de tracklist van freedb.org et voila. Echt maar een paar minuutjes werk voor een album.

ok thanks

Plaatjes hoeven alleen nog maar 200 breed te zijn. Alles dat van allmusic komt is dus goed.

Er zijn wel meer dingen veranderd bij het toevoegen maar het is alleen maar beter en gemakkelijker geworden.

Verzoekje: wil iemand met liefde de nieuwe cds van Starsailor en The Cardigans op deze site zetten. Met dank!

The cardigans staan er nu op.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:27 uur

geplaatst: vandaag om 12:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.