De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:51 uur
Dat lijkt me sterk, een 7" passen vaak maar twee nummers op en wordt bijna altijd gebruikt voor een single. 12" zijn vaker EP's.
0
Sietse
geplaatst: 3 januari 2014, 23:06 uur
in punk en hardcore is de 7" de meest gangbare manier om iets uit te brengen, waardoor het bijna altijd als EP wordt gepresenteerd (meestal zijn bevatten ze ook meer dan 2 nummers en zijn ze ook nog eens wat langer).
De maximale lengte van een 7" is, anders dan veel mensen denken, op 33 rpm maximaal (in slechte kwaliteit) ongeveer 9 minuten. Meer gangbaar, vooral bij hardcore/punk, is zo'n 5 tot 6 minuten wat de mogelijkheid geeft om toch wel zo'n 7 a 8 nummer op een EP te krijgen. Enkele mooie voorbeelden zijn te vinden van Nederlandse bands zoals Mihoen!, Landverraad en Betercore of het Amerikaanse Charles Bronson (die zo 8 nummers op 1 kant kregen).
In het geval van deze ene release is het moeilijk te zeggen omdat het maar twee nummers zijn, maar de regels zijn er vrij duidelijk over... singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten die niet op een eerdere release zijn verschenen. Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee.
(al heb ik genoeg EP's met maar 1 of 2 nummers...)
De maximale lengte van een 7" is, anders dan veel mensen denken, op 33 rpm maximaal (in slechte kwaliteit) ongeveer 9 minuten. Meer gangbaar, vooral bij hardcore/punk, is zo'n 5 tot 6 minuten wat de mogelijkheid geeft om toch wel zo'n 7 a 8 nummer op een EP te krijgen. Enkele mooie voorbeelden zijn te vinden van Nederlandse bands zoals Mihoen!, Landverraad en Betercore of het Amerikaanse Charles Bronson (die zo 8 nummers op 1 kant kregen).
In het geval van deze ene release is het moeilijk te zeggen omdat het maar twee nummers zijn, maar de regels zijn er vrij duidelijk over... singles mogen er alleen op als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten die niet op een eerdere release zijn verschenen. Remixen en liveversies tellen we hierbij niet mee.
(al heb ik genoeg EP's met maar 1 of 2 nummers...)
0
geplaatst: 3 januari 2014, 23:28 uur
Maar dat betekend niet dat 7" automatisch aanduidt dat het om een EP gaat, zoals Bennerd beweert.
Dat moet er dan toch echt bijstaan als er maar twee non album tracks op staan.
Het formaat is oorspronkelijk gebruikt voor singles, maar dat ze dat in de punk ook gebruiken voor EP's geloof ik graag.
Het formaat is oorspronkelijk gebruikt voor singles, maar dat ze dat in de punk ook gebruiken voor EP's geloof ik graag.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 01:34 uur
trebremmit schreef:
Maar dat betekend niet dat 7" automatisch aanduidt dat het om een EP gaat, zoals Bennerd beweert.
Dan zouden we ongeveer 50 jaar punk hebben

7" was altijd - tot de komst van de 12" in de jaren 80 - het formaat voor de ep; het VERSCHIL met een single: toerental - single: 45; ep: 33. Daarnaast was een ep ca 1,5 * de prijs van een single.
Ep's op 7", o.m:
The Rolling Stones - The Rolling Stones EP (1964)
The Rolling Stones - Five by Five (1964)
The Rolling Stones - Got LIVE If You Want It! (1965)
En, Beatles vanaf:
The Beatles - The Beatles (No. 1) (1963)
(minimaal een dozijn)
Idem Kinks, vanaf:
The Kinks - All Day and All of the Night (1964)
0
geplaatst: 4 januari 2014, 17:13 uur
Iemand die een goede afbeelding kan vinden van Fill your head with blues : a 35 years blues documentary (2) - - muziekweb.nl en van How blues can you get? (4) - - muziekweb.nl
b.v.d.
b.v.d.
0
Sietse
geplaatst: 5 januari 2014, 01:07 uur
Zo eindelijk bijna mijn gehele discography eens op MuMe gezet.
Enige dat nu nog ontbreekt zijn de Untitled EP en nothing to hide, nothing to show beide uit 2003 en Live at MFR HQ EP uit 2013.
De eerste twee heb ik nog niet fatsoenlijk online staan (alleen ergens op Archige.org) en hebben (nog) geen artwork. De 3e moet ik de hoes eens fatsoenlijk van scannen zodat die ook hier online kan.
En als ik dat heb verwerkt staan alle tot nu toe uitgekomen releases ook hier online. Kan iedereen ook eens gaan bekijken/luisteren wat ook al weer die toegankelijke plaatjes van mij zijn.
Werd wel eens tijd...
Enige dat nu nog ontbreekt zijn de Untitled EP en nothing to hide, nothing to show beide uit 2003 en Live at MFR HQ EP uit 2013.
De eerste twee heb ik nog niet fatsoenlijk online staan (alleen ergens op Archige.org) en hebben (nog) geen artwork. De 3e moet ik de hoes eens fatsoenlijk van scannen zodat die ook hier online kan.
En als ik dat heb verwerkt staan alle tot nu toe uitgekomen releases ook hier online. Kan iedereen ook eens gaan bekijken/luisteren wat ook al weer die toegankelijke plaatjes van mij zijn.
Werd wel eens tijd...

0
Sietse
geplaatst: 5 januari 2014, 14:39 uur
heb ik zo af en toe...kon toch niet slapen (iets met vastzittende hoest en griep enzo).
0
geplaatst: 5 januari 2014, 18:31 uur
Is deze toe te voegen aan de site en zo ja hoe? Manish Boys, The / Davy Jones And The Lower Third* - Untitled at Discogs
0
bone machine (crew)
geplaatst: 5 januari 2014, 18:56 uur
reptile71 schreef:
Is deze toe te voegen aan de site en zo ja hoe? Manish Boys, The / Davy Jones And The Lower Third* - Untitled at Discogs
Ja, als EP.
0
geplaatst: 5 januari 2014, 19:12 uur
Ja zover was ik al, maar het is dan een split EP toch? Ik weet niet hoe dan te werk te gaan.
0
bone machine (crew)
geplaatst: 5 januari 2014, 19:51 uur
reptile71 schreef:
Ja zover was ik al
Ja zover was ik al
Dacht ik al

reptile71 schreef:
maar het is dan een split EP toch? Ik weet niet hoe dan te werk te gaan.
maar het is dan een split EP toch? Ik weet niet hoe dan te werk te gaan.
Artiest & titel zijn zelfde ( = The Manish Boys / Davy Jones & The Lower 3rd ) & per track ook artiest invullen.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 03:52 uur
Weet iemand waarom Ancient Mars van The Zolas niet op de site staat? Dat is toch een uitstekende popplaat.
0
geplaatst: 6 januari 2014, 07:18 uur
Sjaakspeare schreef:
Weet iemand waarom Ancient Mars van The Zolas niet op de site staat?
Weet iemand waarom Ancient Mars van The Zolas niet op de site staat?
Conclusie na diepgravend onderzoek: hij was nog door niemand toegevoegd
. Staat er nu wel op.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 04:00 uur
Svendra schreef:
.
Staat er nu wel op.
(quote)
. Staat er nu wel op.
Die reden had ik nu nóóit kunnen bedenken! Nee, heel erg bedankt voor deze bliksemsnelle respons op mijn suf-retorische vraag.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 15:14 uur
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:48 uur
0
Zephyr
geplaatst: 9 januari 2014, 10:50 uur
Parhelion (3) - Midnight Sun (CD, Album) at Discogs
staat (nog) niet op MuMe.
Iemand die de toevoeging wil doen ?
0
bone machine (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 12:44 uur
Zephyr schreef:
klik
0
geplaatst: 9 januari 2014, 13:32 uur
Zou iemand dit album willen toevoegen?
Amazon.com: Other Places: Kenny Barron: Music
't is een hele mooie en het verwonderd me een beetje dat dit nog niet op de site staat.
Alvast bedankt
't is een hele mooie en het verwonderd me een beetje dat dit nog niet op de site staat.
Alvast bedankt

0
bone machine (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 13:55 uur
Micha schreef:
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Kenny Barron
0
Zephyr
geplaatst: 9 januari 2014, 16:38 uur
Mijn dank aan bone machine voor de toevoeging van Parhelion !
0
geplaatst: 10 januari 2014, 23:51 uur
Misschien dat iemand zin heeft om Benji van Sun Kil Moon toe te voegen?
Benji
Release Date: February 11, 2014 - LIMITED EDITION 2CDs
(Caldo Verde Records)
Pre order Benji
Recorded between March and August 2013, Mark Kozelek sings about his childhood years
and his life today. Mark is joined by guest musicians Steve Shelley, Jen Wood, Will Oldham and Owen Ashworth.
10,000 LIMITED EDITION CD includes 5 -track bonus disc and lyric poster. Benji pre-orders will ship approximately 1 week before street date. We do not guarantee delivery by street date however we guarantee a FREE LIMITED EDITION Mark Kozelek: Live at Victoria Teatern
and Stenhammarsalen CD with all orders.
TRACK LIST:
Carissa
I Can't Live Without My Mother's Love
Truck Driver
Dogs
Pray For Newtown
Jim Wise
I Love My Dad
I Watched The Film The Song Remains The Same
Richard Ramirez Died Today Of Natural Causes
Micheline
Ben's My Friend
BONUS DISC:
Micheline (Live in Aveiro)
Richard Ramirez (Live in Goteborg)
I Love You Dad (Live in Copenhagen)
I Can't Live Without My Mother's Love (Live in London)
Truck Driver (Live in Leamington Spa)
Caldo Verde Records - caldoverderecords.com
Benji
Release Date: February 11, 2014 - LIMITED EDITION 2CDs
(Caldo Verde Records)
Pre order Benji
Recorded between March and August 2013, Mark Kozelek sings about his childhood years
and his life today. Mark is joined by guest musicians Steve Shelley, Jen Wood, Will Oldham and Owen Ashworth.
10,000 LIMITED EDITION CD includes 5 -track bonus disc and lyric poster. Benji pre-orders will ship approximately 1 week before street date. We do not guarantee delivery by street date however we guarantee a FREE LIMITED EDITION Mark Kozelek: Live at Victoria Teatern
and Stenhammarsalen CD with all orders.
TRACK LIST:
Carissa
I Can't Live Without My Mother's Love
Truck Driver
Dogs
Pray For Newtown
Jim Wise
I Love My Dad
I Watched The Film The Song Remains The Same
Richard Ramirez Died Today Of Natural Causes
Micheline
Ben's My Friend
BONUS DISC:
Micheline (Live in Aveiro)
Richard Ramirez (Live in Goteborg)
I Love You Dad (Live in Copenhagen)
I Can't Live Without My Mother's Love (Live in London)
Truck Driver (Live in Leamington Spa)
Caldo Verde Records - caldoverderecords.com
0
geplaatst: 11 januari 2014, 00:19 uur
Bij mij geeft hij geen cover weer. Hoe zit dat bij jullie?
Lola Kite - I Start to Believe You (2012)
Lola Kite - I Start to Believe You (2012)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 januari 2014, 00:29 uur
Misschien dat iemand zin heeft om Benji van Sun Kil Moon toe te voegen?
ingediend
ingediend
0
geplaatst: 11 januari 2014, 22:09 uur
* denotes required fields.