De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2006, 21:35 uur
Toch is het soms vervelend, heb laatst na lang zoeken een plaatje gevonden van de debuut-lp van The Guess Who uit 1965, wordt-ie afgekeurd vanwege pixeltjes. Op zich terecht, maar dit album zal derhalve dus never nooit niet op MuMe staan.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 21:56 uur
Is er iemand die een manier weet om erachter te komen bij welke albums de tracktijden ontbreken?
0
geplaatst: 15 januari 2006, 21:59 uur
lebowski schreef:
Toch is het soms vervelend, heb laatst na lang zoeken een plaatje gevonden van de debuut-lp van The Guess Who uit 1965, wordt-ie afgekeurd vanwege pixeltjes. Op zich terecht, maar dit album zal derhalve dus never nooit niet op MuMe staan.
Ik ken het "probleem" ben het wel met jullie eens, maar ja regels zijn regels

0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:01 uur
Maar je kunt overwegen om het album toe te voegen zonder plaatje, met het opschrift 'no artwork available' of zoiets. Zonder tracktijden is toegestaan, zonder plaatje niet.
Ter overweging, hoogachtend
Ter overweging, hoogachtend
0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:05 uur
Ik ben het helemaal met je eens, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn 
En er zullen vast een hoop goede redenen zijn om dat niet te doen.
Maar je hebt een balletje opgegooid, mijn zegen heb je alvast.

En er zullen vast een hoop goede redenen zijn om dat niet te doen.
Maar je hebt een balletje opgegooid, mijn zegen heb je alvast.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:11 uur
Dan zul je ongetwijfeld mensen krijgen die bij het toevoegen van een album geen zin hebben om een plaatje te zoeken en dus uit gemak het plaatje maar weglaten. Dan krijg je onnodig veel albums zonder artwork. Ik ben het dus absoluut eens met de verplichte artwork regel.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:13 uur
bubbachups schreef:
Dan zul je ongetwijfeld mensen krijgen die bij het toevoegen van een album geen zin hebben om een plaatje te zoeken en dus uit gemak het plaatje maar weglaten. Dan krijg je onnodig veel albums zonder artwork. Ik ben het dus absoluut eens met de verplichte artwork regel.
Daar ben ik ook bang voor (een van de goede redenen om tegen te zijn
), en dat gaat dan extra werk voor de crew worden vrees ik.Oplossing: er een grote sport van maken het desbetreffende plaatje toch te vinden

0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:17 uur
aERodynamIC schreef:
), en dat gaat dan extra werk voor de crew worden vrees ik.
Oplossing: er een grote sport van maken het desbetreffende plaatje toch te vinden
(quote)
), en dat gaat dan extra werk voor de crew worden vrees ik.Oplossing: er een grote sport van maken het desbetreffende plaatje toch te vinden

Als darten al een sport is, dan dit ook!

0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:22 uur
bubbachups schreef:
Ik ook. Albums moeten gewoon een plaatje hebben, klaar. Én een traklist trouwens. Zonder label vind ik niet zo erg, de helft is toch EMI.
Snap het belang niet echt.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 22:37 uur
bubbachups schreef:
Dan zul je ongetwijfeld mensen krijgen die bij het toevoegen van een album geen zin hebben om een plaatje te zoeken en dus uit gemak het plaatje maar weglaten.
Dan zul je ongetwijfeld mensen krijgen die bij het toevoegen van een album geen zin hebben om een plaatje te zoeken en dus uit gemak het plaatje maar weglaten.
Tja bc, als je zoveel vertrouwen in de medemens hebt wordt het lastig natuurlijk
Maar wat je nu hebt is dat discografieën altijd incompleet zullen blijven omdat er geen haarscherp plaatje is. Dit is toch een muzieksite? De sepia kiekjes van mijn opa zijn ook vaag, maar niet minder fascinerend - dat geldt wat mij betreft ook voor oude of anderszins obscure albums.
0
geplaatst: 15 januari 2006, 23:40 uur
aERodynamIC schreef:
), en dat gaat dan extra werk voor de crew worden vrees ik.
Oplossing: er een grote sport van maken het desbetreffende plaatje toch te vinden
(quote)

Leuke sport hoor (zo af en toe dan hè).

0
geplaatst: 15 januari 2006, 23:49 uur
't Is nu al wat beter. Ik gok dat ik hetzelfde plaatje heb gevonden (oorspronkelijk 145*145), echter gebruik ik Paint Shop Pro om te resizen ipv Irfanview. Dat scheelt dus echt een slok op een borrel.
0
geplaatst: 16 januari 2006, 02:18 uur
avdj schreef:
Ik ook. Albums moeten gewoon een plaatje hebben, klaar. Én een traklist trouwens. Zonder label vind ik niet zo erg, de helft is toch EMI.
Snap het belang niet echt.
Snap het belang niet echt.Soms is het interessant om labels in de gaten te houden. Sommige mensen varen bijna blind op labels als Warp, Skam of Kompakt (ik noem maar wat dingen).
0
geplaatst: 16 januari 2006, 11:16 uur
bubbachups schreef:
Blijft inderdaad een dilemma - volledigheid van de site tegenover een net plaatje.
Is het misschien een idee om een album dat al een bepaalde tijd op de fout pagina staat alsnog zonder hoesje toe te voegen?
En dan toevoegen zonder dat je er op kan stemmen en/of berichten bij kan plaatsen.
Stimuleert misschien andere mensen om alsnog een hoesje te zoeken, want niet iedereen kijkt op de foutpagina.
Ik gooi ook maar eens een balletje op

0
geplaatst: 16 januari 2006, 11:34 uur
Persoonlijk heb ik vaak plaatjes met een zwarte rand, maar ben totaal niet handig met aanpassingsprogramma's, zal het waarschijnlijk ook nooit leren (en dat met mn 21 jaar).
Dan komt idd weleens een door mij toegevoegd album op de lijst te staan, dus met een afgekeurde cover.
Dan komt idd weleens een door mij toegevoegd album op de lijst te staan, dus met een afgekeurde cover.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 00:48 uur
Dit is een andere Blue Murder dan de rest van de toevoegingen.
0
Broer Konijn
geplaatst: 18 januari 2006, 00:49 uur
Klopt ja, dit is de Britse blauwe moordenaar, die eind jaren '80/begin jaren '90 actief was. Een ander bandje dan de Nederlandse variant.
0
titan (crew)
geplaatst: 18 januari 2006, 12:15 uur
En dit is een andere Eden dan de Belgische band met dezelfde naam.
0
geplaatst: 22 januari 2006, 12:24 uur
Komt die zwarte rand doordat hij niet precies 200 pixels bij 200 pixels is?
Ik heb namelijk ook twee albums toegevoegd die afgekeurd werden vanwege een zwarte rand. Er staat bij het toevoegen echter dat de afbeelding 200 pixels breed moest zijn. Er staat niks over hoogte. Mijn hoezen waren ook 200 pixels breed maar iets van 196 pixels hoog.
Ik heb namelijk ook twee albums toegevoegd die afgekeurd werden vanwege een zwarte rand. Er staat bij het toevoegen echter dat de afbeelding 200 pixels breed moest zijn. Er staat niks over hoogte. Mijn hoezen waren ook 200 pixels breed maar iets van 196 pixels hoog.
0
geplaatst: 22 januari 2006, 13:54 uur
Nee, daar heeft het niks mee te maken. Als je je plaatje van All-music afhaalt zit daar vaak een zwart frame omheen van 1 pixel breed. Deze moet eraf worden gehaald aangezien de site hier er zelf een frame omheen plaatst. Oftewel je selecteert het gedeelte van de hoes zonder zwart (of wit) randje en vergroot dat weer tot een plaatje van 200*200.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 00:46 uur
0
geplaatst: 30 januari 2006, 18:48 uur
Deze staat er dubbel op, ik vermoed dat ik iemand op een idee heb gebracht...
0
geplaatst: 30 januari 2006, 19:40 uur
Mag ik dan nog maar eens opmerken dat ik wél achter het beleid sta: gewoon een goed plaatje en anders maar niet op de site.
Ik ben ook in strijd met de zwarte randjes, en afgekeurde opgeblazen 145x145 plaatjes. Niet altijd even efficient, oké, maar MuMe is daarmee wel een verademing in vergelijking met andere 'volledige' sites met 15 maal 'no picture' bij een van je favoriete artiesten, blurry troep of zo'n geweldig
watermerk. Het beleid past ook goed bij het ambachtelijke karakter van de site. Bij efficient en grootschalig /volledig werken ontstaat onzorgvuldigheid. Op MuMe zie je kwaliteit van liefhebbers.
Als het album echt zo belangrijk is, is er ook een plaatje beschikbaar of beschikbaar te maken. Ik ben enige tijd geleden begonnen met het scannen van eigen CD's en LP's. Zo staan er inmiddels een stuk of 20 van mijn albumhoezen op de site, en ik denk dat MuMe daarmee ook weer een klein stukje interessanter is geworden als informatiebron.
Ik ben ook in strijd met de zwarte randjes, en afgekeurde opgeblazen 145x145 plaatjes. Niet altijd even efficient, oké, maar MuMe is daarmee wel een verademing in vergelijking met andere 'volledige' sites met 15 maal 'no picture' bij een van je favoriete artiesten, blurry troep of zo'n geweldig
watermerk. Het beleid past ook goed bij het ambachtelijke karakter van de site. Bij efficient en grootschalig /volledig werken ontstaat onzorgvuldigheid. Op MuMe zie je kwaliteit van liefhebbers. Als het album echt zo belangrijk is, is er ook een plaatje beschikbaar of beschikbaar te maken. Ik ben enige tijd geleden begonnen met het scannen van eigen CD's en LP's. Zo staan er inmiddels een stuk of 20 van mijn albumhoezen op de site, en ik denk dat MuMe daarmee ook weer een klein stukje interessanter is geworden als informatiebron.
0
geplaatst: 9 maart 2006, 21:44 uur
Vraagje:
Zonet Tim Koch - Mine Is Yours toegevoegd aan de site. Een album wat enkel remixen van Koch draagt. Welk albumtype kies ik dan best ? Want is het wel gewoon een Tim Koch album, maar het zou leuk zijn om de originele artiesten ook vermeld te hebben staan, anders lijken het allemaal originele nummers van hem.
Iemand ?
Zonet Tim Koch - Mine Is Yours toegevoegd aan de site. Een album wat enkel remixen van Koch draagt. Welk albumtype kies ik dan best ? Want is het wel gewoon een Tim Koch album, maar het zou leuk zijn om de originele artiesten ook vermeld te hebben staan, anders lijken het allemaal originele nummers van hem.
Iemand ?
0
geplaatst: 9 maart 2006, 21:47 uur
Welk albumtype kies ik dan best ?
''normaal'' en achteraf kun je met corrigeren de (andere) artiesten toevoegen (werkt bij een EP/single iig): voorbeeld.* denotes required fields.