MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Yak
Een album als dit is vergelijkbaar? Daar is het albumtype 'verzamel (nieuwe tracks)' en staat bij elke remix de originele artiest aangegeven. Ik geef toe: een beetje een kunstgreep.

Yak: zoiets ja, al is het wel een beetje onduidelijk dat het allemaal Plaid mixen zijn, zo op het eerste gezicht.

Zal er straks eens een gooi naar doen. Die oplossing van John Doe lijkt me eigenlijk nog de meeste juiste, aangezien het daar dan ook onder "normaal" album staat.

Yak
Misschien is JD's oplossing inderdaad beter.

Probleem met die Plaid-verzamelaar is dat op de cd zelf ook geen toevoegingen als 'Plaid's Supersonic Latino Remix' bij de titels staan. Staan die er wel, dan kun je ze natuurlijk gewoon bij de titel opnemen.

Het lukt mij nog steeds niet een album met een + in de titel in te voeren

wat gaat er precies fout (en waar)?

Hij wist het + teken zodra ik het heb ingevoerd. Zowel in de titel van het album als in de tracknaam accepteert hij het teken niet (Firefox).

Aha, ik zal er weer eens naar kijken. Tot die tijd even in het commentaar vragen of de mods het plusje er weer bij plaatsen

Thanx Jordy

sxesven
Ik sta op het punt de verzamelaar 'Embrace' van de gelijknamige band Embrace toe te voegen, alleen betreft het hier niet de Britpop band maar een jaren '80 Dischord band met onder meer Ian McKaye in de gelederen. Aangezien de Britpop al te vinden is, moet er natuurlijk een toevoeging bij de Amerikaanse Embrace; moet ik hier I of II achter plakken?

Tevens wil ik twee A.F.I. EP's toevoegen (beide 4 non-album tracks), alleen vraag ik me af of er een richtlijn is voor het gebruik van het woord EP. Op de ene EP staat All Hallow's E.P., op de ander A Fire Inside EP.. De hoes aanhouden of EP van maken?

Alvast bedankt!

De band die als eerste bestond (als eerste een plaat uitbracht) moet een I krijgen, de band die later was een II.

Wat betreft die EP's. EP's mogen alleen op de site als het ook echt EP's zijn. Dus geen singeltjes of verkapte single EP'tjes, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
Verder dan gewoon aanhouden wat er op de hoes staat, dat is immers de officiele titel van de release. Het kan natuurlijk ook een drukfout zijn op de hoes.....

Misschien niet helemaal passend hier, maar: wil het album van Deante toevoegen, maar kan nergens een plaatje vinden. Global Victory heet het album. Iemand die mij kan helpen?

sxesven
Nog een vraag van mijn kant: moet er bij een live album bij elke track tussen haakjes [live] bij worden gezet?

Nee.

sxesven
Bedankt.

sxesven
En nog ééntje, sorry voor de vele vragen maar ik doe liever alles in één keer goed. Bij het toevoegen van een live album, bij het jaar het jaar van opname of het jaar van release invullen? Vaak zit daar niet zo lang tussen, maar het album wat ik nu wil toevoegen is opgenomen in 1998 maar pas uitgebracht in 2003. Vandaar.

Release. (niet?)

sxesven
Leek me ook het meest waarschijnlijke, maar ik ging net een rijtje live albums langs en daar kwam ik bijvoorbeeld een live-album van Elton John (willekeurig ) tegen uit 1971. Het was opgenomen in '70, maar gereleased in '71 - en hier stond dan '70 bij; opname en niet release. Vandaar.

Toon1 schreef:
Release. (niet?)

Klopt.

Maar dat geldt ook voor reguliere albums? Iron Butterly heeft jaren na de opnames enkele CD's uitgebracht die ik toegevoegd heb op releasedatum. Zo houden dus?

Ja, zo houden.

sxesven
Wederom een vraag. Ik ben de albums van de Japanse Ayumi Hamasaki toe aan het voegen, die sowieso nogal creatief omgaat met hoofdletters (songtitels zijn onder meer AUDIENCE, girlish, Far away en Powder Snow), die ik allemaal heb genormaliseerd. Mevrouw heeft echter ook twee albums die in de titel enigszins vrijelijk met de hoofdletters omspringen. Nu is de vraag, moeten die ook genormaliseerd worden? Het gaat om:

A Song for XX >> A Song for Xx?
LOVEppears >> Loveppears?

Alvast bedankt!

http://www.musicmeter.nl/album/43138

Dit album mag wat mij betreft verwijderd worden, het is geen officiele release.

Excuses, dacht ik ff een nieuwe te pakken te hebben.

Yak
sxesven schreef:
Wederom een vraag. Ik ben de albums van de Japanse Ayumi Hamasaki toe aan het voegen, die sowieso nogal creatief omgaat met hoofdletters (songtitels zijn onder meer AUDIENCE, girlish, Far away en Powder Snow), die ik allemaal heb genormaliseerd. Mevrouw heeft echter ook twee albums die in de titel enigszins vrijelijk met de hoofdletters omspringen. Nu is de vraag, moeten die ook genormaliseerd worden? Het gaat om:

A Song for XX >> A Song for Xx?
LOVEppears >> Loveppears?

Alvast bedankt!

Er zijn wel meer artiesten die heel specifiek kiezen voor hoofdletters in de titels (zoals Version of Sunn0)))). Kan wat mij betreft gewoon met alle hoofdletters worden toegevoegd.

sxesven
Aha, dat geldt dus ook voor de songtitels? Keur de toevoegingen tot nu toe dan gerust even af zodat ik ze kan corrigeren; ik wil het ook best na de toevoeging doen, wat jullie het best uitkomt.

sxesven
Oh, en dan nog een laatste klein vraagje. Een titel als Endless Sorrow ~Gone with the Wind Ver.~ dan zo laten staan, of het Ver. gedeelte tussen haakjes [...] plaatsen?

Ik ben lastig, het spijt me.

Ik heb zojuist het volgende album toegevoegd:

The Velvet Underground - Classic Velvet Underground
alt. titel: The Universal Masters Collection

Maar het staat er al op met een andere naam.
Bij deze kan bovenstaand album verwijderd worden.

Zou iemand twee van mijn all-time favorieten kunnen toevoegen aan de site (ben zelf niet bepaald handig met computers) nl. Like Flies On Sherbert van Alex Chilton en Magnetic South van Michael Nesmith. Het verbaasde me overigens dat op deze site van liefhebbers nog niets van deze twee artiesten is terug te vinden. Mijn dank voor degene die deze taak op zich neemt.

Ik heb ze voor je toegevoegd. Mochten er nog fouten in staan, dan kun je dat zelf corrigeren. Nu nog even afwachten wanneer ze erop komen.

Bedankt, musicfriek, kan ik ze gelijk in mijn top 10 zetten.

aslan (crew)
deze kan worden verwijderd (dubbel)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:34 uur

geplaatst: vandaag om 08:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.