De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 25 februari 2016, 18:58 uur
In de toevoegrij staat Boomerang (1992), echter die staat al op de site (http://www.musicmeter.nl/album/88977). Dus hij kan worden verwijderd uit de toevoegrij.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 19:12 uur
Simon Smith schreef:
In de toevoegrij staat Boomerang (1992), echter die staat al op de site (http://www.musicmeter.nl/album/88977). Dus hij kan worden verwijderd uit de toevoegrij.
Alsnog gedaan. Ik weet niet of ik simpelweg niet goed keek of dat het een bugje was; ik meende iig het album echt niet te zien in de lijst toen ik er naar zocht.In de toevoegrij staat Boomerang (1992), echter die staat al op de site (http://www.musicmeter.nl/album/88977). Dus hij kan worden verwijderd uit de toevoegrij.
0
geplaatst: 25 februari 2016, 19:14 uur
Manfield schreef:
Ik kan maar geen goede albumhoes vinden voor het volgende album:
Culture Shock by Etienne Charles on iTunes - itunes.apple.com
Iemand die mij hier mee kan helpen?
Die op iTunes zelf voldoet toch wel?Ik kan maar geen goede albumhoes vinden voor het volgende album:
Culture Shock by Etienne Charles on iTunes - itunes.apple.com
Iemand die mij hier mee kan helpen?
0
geplaatst: 26 februari 2016, 06:58 uur
Ik vond die eigenlijk ietwat teveel pixels rond de letters van de titel hebben, en om die reden had ik ze verkleind naar 300x300px.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 februari 2016, 14:25 uur
Ayreonfreak schreef:
Bij Votum - :KTONIK::
Waarom mag deze uitgave nu wel gepubliceerd worden zonder de tracktijden? Ik zie het wel vaker, maar als ik iets toevoeg en er staan geen tracktijden bij, wordt het album absoluut niet gepubliceerd en bij andere toevoegingen wel?
Bij Votum - :KTONIK::
Waarom mag deze uitgave nu wel gepubliceerd worden zonder de tracktijden? Ik zie het wel vaker, maar als ik iets toevoeg en er staan geen tracktijden bij, wordt het album absoluut niet gepubliceerd en bij andere toevoegingen wel?
De tracktijden moeten per definitie ingevuld zijn, maar in sommige gevallen zijn die nog niet beschikbaar of niet online te vinden. De keren dat je toevoegingen zijn afgekeurd zullen die tracktijden dus online vindbaar zijn geweest.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 15:24 uur
Dat is onzin panjoe, want in het verleden waren ze bij mijn toevoegingen ook niet te vinden en zelfs niet gepubliceerd door de band. En nu bij deze toevoeging spreken jullie je zelf tegen, want juist die van Votum waren medio December al bekend.
Het is een willekeur die ik de laatste twee jaar vaker heb gezien en gewoon te maken heeft met welke moderator je treft. Voorheen zag je namelijk nooit een tracklist zonder tijden en dat is met name de laatste jaren veranderd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als een nieuwe toevoeging in het begin gepubliceerd wordt zonder de tracktijden (of juist niet), maar trek één lijn en keur het bij iedereen af. Ik heb van de laatste twee jaar een aantal keren meegemaakt dat mijn toevoeging zonder tijden werd afgekeurd en bijv Votum is het bewijs dat het bij anderen niet gebeurd.
Het is een willekeur die ik de laatste twee jaar vaker heb gezien en gewoon te maken heeft met welke moderator je treft. Voorheen zag je namelijk nooit een tracklist zonder tijden en dat is met name de laatste jaren veranderd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als een nieuwe toevoeging in het begin gepubliceerd wordt zonder de tracktijden (of juist niet), maar trek één lijn en keur het bij iedereen af. Ik heb van de laatste twee jaar een aantal keren meegemaakt dat mijn toevoeging zonder tijden werd afgekeurd en bijv Votum is het bewijs dat het bij anderen niet gebeurd.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 15:27 uur
panjoeHier een voorbeeld Dyscordia - Words in Ruin (2016)
Ik kan de tracktijden namelijk ook gelijk invoegen:
Templum Creationis (1:00)
Harlequin’s Grief (5:03)
Bail Me Out (6:31)
Reveries (5:20)
A Perfect Day (4:35)
Never Will (6:41)
Sacred Soil of Souls (3:08)
The Masquerade (6:30)
Chthonic Star (5:39)
Words of Fortune (7:55)
My Land (bonus)(4:46)
Je ziet het dat die eerste toevoeging ook niet compleet is: er staat nog een officiële bonustrack op het album.
Dit is dus het voorbeeld dat jullie ook niet altijd accuraat zijn met het verwerken van de gegevens. Maar soms worden mijn toevoegingen afgewezen op punten die bij andere gebruikers wel worden geaccepteerd. Dat stoort mij dus. Met andere woorden; het is maar welke moderator je treft die jouw toevoeging controleert.
Ik kan de tracktijden namelijk ook gelijk invoegen:
Templum Creationis (1:00)
Harlequin’s Grief (5:03)
Bail Me Out (6:31)
Reveries (5:20)
A Perfect Day (4:35)
Never Will (6:41)
Sacred Soil of Souls (3:08)
The Masquerade (6:30)
Chthonic Star (5:39)
Words of Fortune (7:55)
My Land (bonus)(4:46)
Je ziet het dat die eerste toevoeging ook niet compleet is: er staat nog een officiële bonustrack op het album.
Dit is dus het voorbeeld dat jullie ook niet altijd accuraat zijn met het verwerken van de gegevens. Maar soms worden mijn toevoegingen afgewezen op punten die bij andere gebruikers wel worden geaccepteerd. Dat stoort mij dus. Met andere woorden; het is maar welke moderator je treft die jouw toevoeging controleert.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 februari 2016, 23:22 uur
Dat laatste is natuurlijk zo. Maar dat neemt niet weg dat de crewers de toevoegingen en correcties naar hun beste kunnen behandelen, en zo veel mogelijk volgens de richtlijnen. Meer kunnen ze niet doen. Dat is geen willekeur en zeker geen voortrekkerij. Ik snap dat je graag had gehad dat de crew uit absoluut en altijd precies hetzelfde functionerende robots bestond, maar zo ver zal het voorlopig nog niet komen.
0
geplaatst: 2 maart 2016, 10:38 uur
Ondertussen is er een halve maand verstreken en zie ik hem nog niet op de site. Enig idee waarom hij niet goedgekeurd is?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 maart 2016, 12:10 uur
@ GrafGantz De hoes (2x) en hij is daarna verwijderd. Ik zie hem tenminste niet meer bij de afkeuringen staan.
0
geplaatst: 2 maart 2016, 12:20 uur
Ik had al een vermoeden dat de hoes een probleem zou kunnen zijn ja 

0
geplaatst: 2 maart 2016, 12:22 uur
Staat hier niet iets bruikbaars tussen? Die van discogs is inderdaad niet zo heel erg goed.
0
geplaatst: 2 maart 2016, 12:24 uur
GrafGantz schreef:
Staat hierniet iets bruikbaars tussen? Die van discogs is inderdaad niet zo heel erg goed.
Met een beetje knipwerk (verwijderen witte randen) moet het wel te doen zijn lijkt me.Staat hierniet iets bruikbaars tussen? Die van discogs is inderdaad niet zo heel erg goed.
0
buizen
geplaatst: 2 maart 2016, 17:49 uur
Over EP's nog even.
Een artiest heeft in 1983 een (dubbel)album uitgebracht, en brengt in 1984 een EP uit: 5 nummers, alle nummers staan ook op die dubbelelpee uit 1983.
Een nu felbegeerde EP overigens.
Heeft het zin zo'n EP toe te voegen, of wordt het geweigerd? MuMe-wiki maakt het niet echt duidelijk.
De artiest noemt het zelf een EP.
Een artiest heeft in 1983 een (dubbel)album uitgebracht, en brengt in 1984 een EP uit: 5 nummers, alle nummers staan ook op die dubbelelpee uit 1983.
Een nu felbegeerde EP overigens.
Heeft het zin zo'n EP toe te voegen, of wordt het geweigerd? MuMe-wiki maakt het niet echt duidelijk.
De artiest noemt het zelf een EP.
0
buizen
geplaatst: 3 maart 2016, 16:49 uur
Hoe zit het eigenlijk met de releasedatum van albums? Krijg de indruk dat als een album al eerder dan de fysieke release middels 'streamen' (Spotify, Itunes) te beluisteren is dat de eerste dag dat dat kan tegenwoordig al geldt als releasedatum?
Voorbeeld:

Waar is dat album als CD of vinylschijf te koop? (releasedatum: vorige maand, de 12e).
Voorbeeld:

Waar is dat album als CD of vinylschijf te koop? (releasedatum: vorige maand, de 12e).
0
geplaatst: 3 maart 2016, 17:01 uur
Ook een stream (mits legaal) wordt idd beschouwd als een manier van ''uitkomen'' van een album. Eigenlijk zou er dus moeten staan: ''vanaf dan en dan verkrijgbaar'' i.p.v. ''te koop''. Ook omdat natuurlijk lang niet alle releases te koop (maar gratis) worden aangeboden.
0
buizen
geplaatst: 3 maart 2016, 17:39 uur
Dus als je bij het indienen van een toevoeging bij releasedatum een datum invult dan komt die datum (mits toevoeging goedgekeurd) uiteindelijk op de MuMe-albumpagina achter 'vanaf [datum] te koop'?
'Verkrijgbaar' of 'Te koop' vanaf, is om het even. Ging me om de officiële 'release' (platenmaatschappij), dacht altijd dat het daar/dan om fysieke albums ging.
Maar ja, er zijn zelfs albums die alleen maar via streaming 'verkrijgbaar' zijn.
Maar bands die zowel streamen als fysiek uitbrengen daarvoor geldt dus wat het eerst komt dat geldt als 'release'.
Misschien twee velden?
. releasedatum
. vanaf [datum] in de winkel te koop
'Verkrijgbaar' of 'Te koop' vanaf, is om het even. Ging me om de officiële 'release' (platenmaatschappij), dacht altijd dat het daar/dan om fysieke albums ging.
Maar ja, er zijn zelfs albums die alleen maar via streaming 'verkrijgbaar' zijn.
Maar bands die zowel streamen als fysiek uitbrengen daarvoor geldt dus wat het eerst komt dat geldt als 'release'.
Misschien twee velden?
. releasedatum
. vanaf [datum] in de winkel te koop
0
geplaatst: 3 maart 2016, 20:00 uur
Kan iemand even zo aardig zijn om een live album van mijn favoriete band toe te voegen aan de site?
King Biscuit Flower Hour Presents: Deep Purple in Concert - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Het gaat over dit album.
Mijn dank is groot!
King Biscuit Flower Hour Presents: Deep Purple in Concert - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Het gaat over dit album.Mijn dank is groot!

0
geplaatst: 5 maart 2016, 13:19 uur
Kaascouse - Je Favoriete EP (2016)
01. Ik kan niet rappen
02. Zonnebril
03. Doen net alsof (feat. Rody DeLorean)
04. Wat et is
05. Ik blijf
Label: Eigen beheer
Tijdsduur: 16:21
Release: 03 maart 2016
http://www.hiphopgemeenschap.nl/images/3010.jpg
01. Ik kan niet rappen
02. Zonnebril
03. Doen net alsof (feat. Rody DeLorean)
04. Wat et is
05. Ik blijf
Label: Eigen beheer
Tijdsduur: 16:21
Release: 03 maart 2016
http://www.hiphopgemeenschap.nl/images/3010.jpg
0
geplaatst: 5 maart 2016, 13:51 uur
NovaChe schreef:
Kaascouse - Je Favoriete EP (2016)
Kaascouse - Je Favoriete EP (2016)Kaascouse - Je Favoriete EP (2016)
Overigens krijgen recente/toekomstige platen altijd (indien beschikbaar) een cover van minimaal 800x800; het is al jaren niet meer zo dat covers 200x200 dienen te zijn (minimum is 300x300, maar daar gaat de voorkeur dus niet naar uit bij een nieuwe release).
0
geplaatst: 5 maart 2016, 13:57 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ook een stream (mits legaal) wordt idd beschouwd als een manier van ''uitkomen'' van een album. Eigenlijk zou er dus moeten staan: ''vanaf dan en dan verkrijgbaar'' i.p.v. ''te koop''. Ook omdat natuurlijk lang niet alle releases te koop (maar gratis) worden aangeboden.
Wat niet perse waar is, Live at Gröna Lund - Out Aug 11th - Danko Jones - dankojones.com werd bijvoorbeeld nooit geaccepteerd...
0
geplaatst: 5 maart 2016, 13:59 uur
freakey schreef:
Niet geaccepteerd als releasedatum of als toevoeging?(quote)
Wat niet perse waar is, Live at Gröna Lund - Out Aug 11th - Danko Jones - dankojones.com werd bijvoorbeeld nooit geaccepteerd... Edit: album zie ik niet op de site staan dus ga ik van dat laatste uit.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 14:02 uur
Wat heeft dat te maken met wat je als exacte releasedatum moet beschouwen bij een plaat op MuMe?
0
geplaatst: 5 maart 2016, 14:37 uur
Jij schrijft
MJ_DA_MAN schreef:
maar ze worden niet eens perse geaccepteerd dus is wanneer welke datum te noemen nicht im frage.Ook een stream (mits legaal) wordt idd beschouwd als een manier van ''uitkomen'' van een album. Eigenlijk zou er dus moeten staan: ''vanaf dan en dan verkrijgbaar'' i.p.v. ''te koop''. Ook omdat natuurlijk lang niet alle releases te koop (maar gratis) worden aangeboden.
* denotes required fields.