MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Edwin schreef:

Mee eens, maar het doel van een toevoeging is toch juist om door middel van een waardering en bij voorkeur zelfs een toelichtend berichtje erbij bepaalde muziek onder de aandacht van andere users te brengen en eventueel een discussie op gang te brengen.

Waar heb je dit gelezen? Het is inderdaad leuk als het gebeurt dat er meteen een informatief berichtje wordt geplaatst, maar dat is absoluut geen vereiste.

T.O. schreef:
(quote)

Waar heb je dit gelezen? Het is inderdaad leuk als het gebeurt dat er meteen een informatief berichtje wordt geplaatst, maar dat is absoluut geen vereiste.

En misschien komen er vast nog andere gebruikers die wel een berichtje plaatsen en stemmen bij zon album.

Dit probleem zal misschien ook al eens eerder zijn aangehaald, maar ik heb nu even geen zin om 30 pagina's terug te lezen. Hoe zit het met CD's waarvan domweg geen hoezen of geen geschikte hoezen zijn te vinden op internet. Ik heb in mijn collectie vele tientallen titels die ik zou willen toevoegen, maar dat lukt dus niet. Dit lijkt mij dan toch een beperking van MuMe.

Edwin schreef:
Hoe zit het met CD's waarvan domweg geen hoezen of geen geschikte hoezen zijn te vinden op internet. Ik heb in mijn collectie vele tientallen titels die ik zou willen toevoegen, maar dat lukt dus niet. Dit lijkt mij dan toch een beperking van MuMe.

Ik heb die vraag ook al eens gesteld en ben toen gewezen op het bestaan van scanners

Dan zal ik er wel eerst eentje moeten kopen

Marcel²
Edwin schreef:
Dan zal ik er wel eerst eentje moeten kopen

Mediamarkt.

Hoe voeg ik een 'greatest hits toe'?
Onder 'normaal' of 'verzamel' of wat ik snap er niets van

neo
Verzamel.

sq
Edwin schreef:
(Heintje, Johnny, Ria Valk, Anny Schilder enz.)

De allergrootste ontbreekt hier nog... onbegrijpelijk ...

(afbeelding)

Speciaal uit eigen collectie gecand op mn werk voor MuMe. Binnenkort in dit theater, mét commentaar én minstens 3 sterren.

Yak
Oke, ik heb de toevoeging zonder stemmen weggegooid.

Mag ik ook iets toevoegen dat alleen op vinyl is uitgebracht?

Ja hoor, ik zou niet weten waarom niet.

Ik wil ook graag CD's toevoegen. Maar elke poging mislukt. Op een of andere manier worden de plaatjes maar niet geaccepteerd.
Ik verklein ze zoals omschreven, zelfs MusicMeter heeft al eens een hoesje voor mij op de juiste grootte gebracht maar het lukt maar niet. Ik krijg altijd de melding: "Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen posters in .JPG-formaat worden geaccepteerd."
Ik snap het ook niet meer.

Als ik het zo lees, dan sla je hem niet als .jpg bestand op. Dus na het verkleinen opslaan als .JPG .

Mojo Pin
Die pech had ik laatst ook. Ik probeerde Jip & Janneke van Annie M.G. Schmidt toe te voegen, maar ik kon geen goed plaatje vinden. Doodzonde natuurlijk.

platedraaier schreef:
Als ik het zo lees, dan sla je hem niet als .jpg bestand op. Dus na het verkleinen opslaan als .JPG .

Dat doe ik dus wel. Ik gebruik Paint Shop Pro versie 8, maar het wil maar niet lukken. Jammer, jammer, jammer.
Maar ik heb de moed al opgegeven.

ReneoetNee schreef:
(quote)

Dat doe ik dus wel. Ik gebruik Paint Shop Pro versie 8, maar het wil maar niet lukken. Jammer, jammer, jammer.
Maar ik heb de moed al opgegeven.

Ik gebruik ook PSP 8, nergens last van. Zorg er bij het saven iig voor dat de encoding op standard staat en niet op progressive. (save as *.jpg en dan opties)

HammerHead schreef:

Ik gebruik ook PSP 8, nergens last van. Zorg er bij het saven iig voor dat de encoding op standard staat en niet op progressive. (save as *.jpg en dan opties)

Het staat bij mij op standard, maar desondanks lukt het mij gewoon niet om een albumhoes toe te voegen. Jammer!

Dan ligt het misschien aan je firewall o.i.d.

neo
Al eens Irfanview geprobeerd? Is het makkelijkste programma wat er bestaat. Daarbij heb je bij save as een balkje van 100 tot aan 0 waarbij je net goed kan opslaan tot de 20 kb die maximaal is voor een plaatje hier op de site.

25 kB

En een programma als PSP of Photoshop is echt verreweg superieur aan Irfanview. Zeker wat bewerkings/resize mogelijkheden betreft, daar ligt het echt niet aan.

Yak
Rene en ik hebben het al op verschillende manieren geprobeerd op te lossen, zonder succes. Ook Jordy weet niet wat hier aan de hand is. Ik heb hem zelfs een plaatje opgestuurd wat aan alle criteria voldoet, en wat ik wel mag gebruiken bij een toevoeging maar Rene blijkbaar niet.

Rene, kan je wel naar sites als imageshack uploaden?

HammerHead schreef:
Rene, kan je wel naar sites als imageshack uploaden?

Ik heb geprobeerd het plaatje te uploaden naar imageshack (wat ik verder niet ken), maar dit lijkt wel te lukken.

En zoals Yak hierboven al zegt, we hebben het ook al samen geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb het ook al met CD hoesjes geprobeerd die ik van andere sites heb gehaald. Maar helaas het lukt gewoon niet.
En wat de firewall betreft, ik gebruik alleen die van Windows XP.

Ik neem aan dat de overige vragen die je moet beantwoorden zoals albumtitel, naam artiest/groep, genre, jaartal etc. niet van invloed zijn op dit probleem.

De volgende melding krijg ik altijd:
Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen posters in .JPG-formaat worden geaccepteerd.

Albumhoes: 1

1: Selecteer een .JPG-bestand van precies 200 pixels breed. Lees de FAQ voor tips over het vinden en bewerken van albumhoezen.

Alleen Lezen uitvinken misschien?

Exfrozen schreef:
Alleen Lezen uitvinken misschien?

En waar moet ik "alleen lezen" uitvinken Exfrozen?

Als je het plaatje hebt opgeslagen, bijvoorbeeld op je bureaublad, doe je een rechtermuisklik op je afbeeldingbestand > dan linkermuisklik op eigenschappen dan staat daar "Alleen Lezen" en "Verborgen". Als er een vinkje staat bij "Alleen Lezen" die dus uitvinken, maar ik denk dat hij al uitgevinkt staat.

aslan (crew)
het zit niet mee voor rené

Toine Rorije
Is het zo dat afgewezen albums na een bepaalde tijd worden verwijderd? Ik wilde vandaag namelijk even bij een op zondag (vanwege slechte kwaliteit hoes) afgewezen album de hoes verbeteren, maar dat album bleek ineens verdwenen. (?)

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.