MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Eigen Beheer-albums

zoeken in:
Sietse schreef:
ik ga nu mijn eigen album toevoegen...ik voldoe aan de eisen hierboven gesteld...

Eerst moet Yak of Jordy nog een knoop doorhakken dus de moeite is vooralsnog voor niets geweest .

Sietse
we wachten af...

Yak
Oké, we gaan het maar eens proberen met de eigen beheer-albums, want we zitten er nu inderdaad al twee maanden over te lullen zonder concreet te worden. Dus bij deze: ze mogen erop.

MAARRR! We gaan er (zeker in het begin) wel even redelijk streng mee om. Dat wil zeggen dat de toevoeger de 'research' doet om aan te tonen dat het om een serieuze toevoeging gaat, om zo de toevoegmods niet te belasten met speurwerk. Ik beschouw een album als geoorloofd wanneer de artiest ook albums heeft uitgebracht op een label, of wanneer een release uit eigen beweging (zoals een Clap Your Hands) de nodige media-aandacht heeft gekregen. Dus aan de toevoegers: toon dit duidelijk aan. Eigen beheer-albums die worden toegevoegd zonder verdere uitleg, worden niet goedgekeurd.

Eigen beheer-albums graag toevoegen met bij het label 'Eigen Beheer', dus niet 'Onbekend' of 'Self Released' of iets dergelijks. Bovendien kan Jordy dan in één keer alle eigen beheer-releases eraf gooien mochten er toch voornamelijk onzindingen worden toegevoegd.

En wat met de drie-maand oude discussie over weblabels ?

Yak
Dat berichtje ben ik nu aan het tikken.

Eindelijk......

kan ik nu mooi Bright Red Paper erop zetten

en Spuugdingen kan weer terug

*:)*

Yak schreef:
of wanneer een release uit eigen beweging (zoals een Clap Your Hands) de nodige media-aandacht heeft gekregen

Dat is wel een beetje lastig, want wat is de nodige media aandacht? Electro heeft Tifen toegevoegd, die staat op de luisterpaal. Media aandacht genoeg?

Yak
Ja hoor, als je het tot de Luisterpaal hebt geschopt mag je ook best op MuMe staan.

Sietse
Hoera, al was mijn album al een week terug toegevoegd ofzo

Is het misschien een idee om Eigen Beheer-albums apart te vermelden in het overzicht van een artiest (net als EP's, reguliere albums en scores)?

Sietse
waarom?

Electro_
Ja, opzich is het natuurlijk net zo goed een album als de rest.

Word wel lastig, want een Eigen Beheer album kan net zo goed weer een regulier, ep of live-album zijn..

Electro_
Misschien als het achter de albumtitel staat. VB:

Tifen - Sublimatie (Eigen Beheer)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.