menu

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
Moffel
Ik heb geen favoriete Dance/House platen; het spijt mij niet, sorry.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Zo hee, heb jij effe je punt gemaakt zeg!

avatar van Mjuman
Moffel schreef:
Ik heb geen favoriete Dance/House platen; het spijt mij niet, sorry.


Ach we verdwalen allemaal wel eens - de een in zijn hoofd, de ander in de Corte Inglés en een derde op de toiletten in de kroeg door als man voor mna te kiezen ipv fir

Misschien kan je 't eens proberen met Bonobo - fabric presents (2019) - best mellow

--edit--
Ontdekte net trouwens dat 5 minuten eerder jazz middels een vergelijkbaar vonnis werd veroordeeld. Geen idee welk genre 5 minuten later volgde, folk, post-rock …

Het idee alleen al soggesvroeg zo negatief de dag te moeten insteken - waar ik een %^$&^%%^*(& hekel aan heb is écht vroeg opstaan - zeg 6:00 uur - en/of niet binnen 30 minuten muziek op te kunnen zetten

Moffel
Mjuman schreef:
(quote)


Ach we verdwalen allemaal wel eens - de een in zijn hoofd, de ander in de Corte Inglés en een derde op de toiletten in de kroeg door als man voor mna te kiezen ipv fir

Misschien kan je 't eens proberen met Bonobo - fabric presents (2019) - best mellow

--edit--
Ontdekte net trouwens dat 5 minuten eerder jazz middels een vergelijkbaar vonnis werd veroordeeld. Geen idee welk genre 5 minuten later volgde, folk, post-rock …

Het idee alleen al soggesvroeg zo negatief de dag te moeten insteken - waar ik een %^$&^%%^*(& hekel aan heb is écht vroeg opstaan - zeg 6:00 uur - en/of niet binnen 30 minuten muziek op te kunnen zetten


Ikook; binnen 30min des morgens muziek na ontwaken.

By the way: valt het album Daft Punk Live 2007 ook niet n bietsje onder house enof dance? Vooral de eerste nummers vind ik zeer dansbaar.... ?

Enne, ik was niet chagrijnig heur. Mening geven, zeker ongevraagd, is vaak een trigger voor menigeen, edoch niet zo bedoeld.

Lets agree to disagree.... het midden ☺

avatar van trebremmit
Tijd voor toffe muziek in plaats van slap geneuzel.


Lekker nummer van Timeline uit 2014, een alias van Underground Resistance.

Timeline - The Conscious Dream EP (2014)

avatar van panjoe
panjoe (moderator)


avatar van trebremmit
Mooi nummer! Ik ken die S.O.N.S wel volgens mij, heb er wel eens wat over opgezocht maar kan niet vinden wie er achter zit. Doet wel sterk aan de 90's denken.

avatar van trebremmit
Deze kwam gisteren uit, werd me getipt op youtube. Ken verder niks van hun, maar dit is wel erg lekker!


avatar van Ploppesteksel
panjoe schreef:
S.O.N.S - Taj Mahal
Pfoe. Eén van de vetste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord! Gelijk wat meer opgezocht: Reversed Skies mag er ook zijn. Met die van Bert kan ik helaas minder.

avatar van trebremmit
Dat S.O.N.S houdt wel van retro volgens mij.
Reversed Skies zou zo gemaakt kunnen zijn door Mad Mike en co.

avatar van Mjuman
Vorige week meegenomen van Kompakt, met ander fijn spul (o.a. nwe Ryan Elliott):




Van de week Fabric Presents Kölsch (dubbel-lp),ontvangen, draaitafel helaas nog niet opnieuw aangesloten

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit is S.O.N.S' klassieker, een hele vette progressive acid houseplaat:



Volgens mij is het een onbekende, relatief nieuwe Franse producer die idd zwaar op de retro toer gaat.

avatar van trebremmit
Tof.

In de jaren negentig werd erg veel van dat soort ambient breakbeat gemaakt.
Dit bijvoorbeeld.

single cell orchestra i want to fall - YouTube

Single Cell Orchestra - Knock Out Drops - YouTube


avatar van Mjuman
Van de week van Snickars Records - snickarsrecords.com o.m. een aantal Phorma releases meegenomen; denk dat hier wel liefhebbers voor zullen zijn; een voorbeeld:

Edanticonf - The Life Apart - YouTube

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik heb weer wat nieuw spul waar ik de laatste tijd veel naar luister:
Seb Wildblood - Bad Space Habits (Official Audio) - YouTube
Vril - Riese - YouTube
Herzel - Devoid - YouTube
Dwig - Music For xxx - YouTube
Lone - Melted (Out Of Body Experience) - YouTube
Veel microhouse / ambient techno. Ik heb dan ook erg veel zin in mijn reisje naar Waking Life in augustus.

avatar van Ploppesteksel
Van Dwig vond ik het nummer What's Paradise beter. De rest is zeker niet slecht, maar weet me niet geheel te bekoren. Seb en Lone komen nog het meest in de buurt.

Waking Life kende ik trouwens niet. Ziet er inderdaad cool uit. Have fun!

Smijt ik er ook maar gelijk eentje tegenaan waarvan ik in de ban ben. Deze hoorde ik passeren in de Boiler Room-sessie van Soundstream op FLY Open Air (+- 41-42 min.): Riva Starr presents Hyperloop – Resilience.
Vooral die 'drop' (als je het zo kan noemen) op 5:40 waarbij het nummer weer naar de essentie gaat is telkens weer raak.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ja, die Giegling-style melodische microhouse lijkt me ook niet echt iets voor jou. Iets te zacht en wollig.

En thanks RE Waking Life, ik ga denk ik een magische tijd tegemoet - met Four Tet (die op dit soort kleine festivals - hier zijn 4500 tickets voor - vaak de gekste dingen uit zijn hoge hoed trekt), een liveset van DeepChord, allerlei soorten ambient, freaking dBridge, livesets van zowat alle leden van Giegling (die dit festivalletje mede organiseren), en een hele rits aan gearriveerde techno- en housebazen zoals Efdemin, Move D, Nathan Fake, Terrence Dixon, Seth Troxler, en Ben UFO...

Edit: Wellicht wat off-topic, maar ik zie net dat luc011190 vorig jaar op de lineup stond. Ik ben wel benieuwd wat die ervan vond.

avatar van luc011190
HOI! Ik vond het fantastisch - heel goede programmering, bloetheet, die stage waar Giegling en Ben UFO draaien is magisch, de crew die het organiseert (Belgen) zijn te gek en overdag is iedereen vooral aan het lezen, zwemmen, eten (ook goed en gezond!). Is wel vrij moeilijk slapen in de hitte, dus best is om soms strategisch even 2 uurtjes snachts extra slaap mee te pakken.

4,5*

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Kijk, dat klinkt heerlijk. Er worden ook lezingen gegeven, ik kan me zo voorstellen dat mijn werk daar ook wel binnen past dus misschien dat ik me daar volgend jaar wel voor aanmeld... Ik hoorde eerder al dat ze goed accomoderen voor de hitte, goedkope 1,5L flessen koud water, schone voorzieningen, etc.

avatar van luc011190
bloedheet*, jemig

en yes ik hoor graag hoe het was! ik zag toevallig al een timetable en volgens mij ga je die mooiste stage nauwelijks verlaten. (ah en neem genoeg cash mee!, pinnen was vorig jaar nagenoeg onmogelijk)

avatar van trebremmit


Downtempo hemel.

avatar van Noere



stenny is een goeie jongen



avatar van Mausie
Mausie (crew)
Hoor deze net voorbijkomen in een B2B video van Laurent Garnier en Seth Troxler:




Fijne melodieuze plaat, had niet verwacht dat daar Mauro Picotto achter zou zitten.


avatar van Cellulord


Vooral die Daniele Papini vind ik keigoed, en die track is reeds van 2008. Heerlijk!

avatar van Mausie
Mausie (crew)



avatar van Mausie
Mausie (crew)


Oh heerlijk zeg Kornél Kovács' Rocks van vorig jaar was ook al zo goed, eentje om in de gaten te houden.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:48 uur

geplaatst: vandaag om 22:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.