MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:

Uit 1999, van de man die ook achter 16B zit. Wat een opbouw!

panjoe (moderator)
Verslavende opbouw van een duo dat nooit teleurstelt: Session Victim - Two Crowns
Retro house uit Rotterdam: TAFKAMP - Binnenweg 2
2-step achtige house (in de Hessle Audio traditie): Wayward - Run Out of Love
Ambient dub techno, I guess: YUF-O - Rebuild Recharge

Tafkamp klinkt wel goed, hij is vast fan van Oliver Lieb (L.S.G).

L.S.G. - Hearts - YouTube

Ok, dan ook eens wat nieuwere aanraders van mij, beide uit 2021

Peter Rocket - Esai [BEAM] - YouTube Wat een beuker!
Shift | Rudefood - rudefood.bandcamp.com Spannende en hypnotiserende track.

Zo, die Wayward-Run out of love kwam hier wel even binnen.
Krijg hier heerlijke mid90's vibes van. Rechttoe rechtaan progressive achtige clubstamper

Die Wayward is een banger, ja. Peter Rocket hakt er ook behoorlijk in: toffe percussie. Persoonlijke favoriet van de laatste batch tracks is evenwel Session Victims Two Crowns.

Laat ik zelf ook een duit in het 2021-zakje doen:
Peach - Buttercup
Ayesha - Dark Matter
Stef Mendesidis - Wurlitzer Machinery

Stef Mendesidis is tof! Diepe techno met een goeie drive

panjoe (moderator)
Inderdaad, heerlijk is die!

Lekker gewerkt weer mannen! Bij mij zijn TAFKAMP, Wayward, Peter Rocket en Peach favoriet

panjoe (moderator)
Nog maar eens een updateje met wat toffe tracks die ik de laatste weken tegen ben gekomen:
De nieuwe EP op Hyperdub van Fiyahdred is gaaf, deep house met dancehall invloeden: Da Mellowdee.
Deze funky electro van Space Dimension Controller kwam heerlijk binnen: First Glance.
Ook erg funky, van de DJ-Kicks van Jessy Lanza, een breakbeatbanger van Mr. Ho en Mogwaa: Bail-E.
Wonderschone ambient techno van de Zweed Martinou, van zijn nieuwe plaat op Nous'klaer: Thunder Road.
Nog zo'n nostalgische plaat, maar dan iets meer voor op de dansvloer: Signal Mute's Reminiscence.
Eentje uit het trancerevivalkamp, van de Deense producer Kasper Marott: Mini Trance.

panjoe blijft hofleverancier van het elektronische spul in huize Mausie

Van het Noorse SVR (Sous Vide Records):

Asael Weiss - K06 (Original Mix) [SVR001] - YouTube

En een nieuwe ep van Shed - de bietjes zijn niet helemaal heel gebleven Shed - Box - Tectonic EP - [TEC112] - 2020 - YouTube

en uit eigen land Roger Gerressen (stond ook op ADE), met een zweem van dub-techno
A1. Roger Gerressen - Shirin [IRENIC005] - YouTube

Leuk topic en volledig in mijn straatje.

Hierbij mijn aanbevelingen van de laatste dagen/weken:

Hedendaagse breakbeat met 90's trance invloeden Ishi Vu - This Is Your Life
Op zijn Noors, maar dan door Britten, in het zog van Todd Terje Dusky - Hildegard
Bonobo, Emancipator lookalike. Zomerse beats, layback feeling. Edapollo - Wildflower
Van zijn nieuwe album Songs Bird Refuse To Sing. Yori Hulkkonen - On Your Own in '21
Mijn favoriet van de laatste EP van TEED: Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Into The Light

Ik hou me in, want kan er nog een 10tal opnoemen

panjoe (moderator)

Priori - Oyl [NAFF013] - YouTube

Hele album is een aanrader!

Vandaag ook weer eens deze opstaan, al bijna tien jaar oud maar blijft geweldig.

Mohn - Ebertplatz 2020 (Official Video)

Holo - In My Dreams - YouTube

Mooie deephouse met een beetje acid, al bijna twee miljoen views op youtube, apart want ik had er nog nooit van gehoord.

trebremmit schreef:

Mooie deephouse met een beetje acid, al bijna twee miljoen views op youtube, apart want ik had er nog nooit van gehoord.

Ook nieuw voor mij, maar klinkt leuk!

In december kom ik minder uit op nieuwe zaken omdat ik deze maand spendeer aan classics en favorieten van het jaar luisteren, maar hier toch enkele plaatjes van de afgelopen weken (iets meer electronica dan dance/house deze keer:.

-Deze hoeft weinig introductie, kwaliteit zoals altijd. Het lijkt wel een ontbrekend nummer van op "Trentemöllers: The Last Resort" Dominik Eulberg - Rotmilan
-Dit jaar leren kennen met het nummer Life is Perfecto, maar deze mag er ook wezen. CFCF - Night/Day/Work/Home
-Een van mijn favo nummers van het aflopen jaar. Geproduceerd door Dj Koze:
Marteria - Loft & Liebe

trebremmit schreef:

Ik zat steeds te denken, het komt mij bekend voor. Even googlen leert dat Porcelain van Moby gesampled wordt. Relaxte track in ieder geval

Voor de liefhebbers van The Timewriter (Jeremy), check deze Japanner.

Mr.YT / Evening (1997)

Poa
Aangename track is dat inderdaad. Meer daarvan op Brand New Day, al was ik destijds niet extreem onder de indruk.

Dat is een verzamelaar van de eerste drie ep's.

Geen genialiteit, maar dit nummer brengt zo'n gevoel van euforie dat ik hem even moet droppen: KETTAMA - Picanya 2400.

KETTAMA blinkt sowieso uit in het releasen van eenvoudige knallers, vergelijkbaar met bv. Mall Grab.

Nieuwe EP van Ellen Allien is tof, en dit nummer al helemaal.

Ellen Allien - Rosen (Official Video) - YouTube

panjoe (moderator)
De Nederlander nthng heeft een heel mooie productiestijl, diepe minimalistische techno met ambient invloeden, soms helemaal zonder beats maar vaak juist op een wat hoger tempo dan je meestal hoort. Earthseed is een mooi voorbeeld van zijn laatste EP, mijn favoriet is denk ik It Never Ends.

Als de nachtclubs weer open gaan, wil ik dit nummer als eerste horen:

panjoe (moderator)
Ik ben een beetje uit de loop, weinig motivatie om met muziek bezig te zijn de laatste maanden, maar deze paar recente toppers wil ik nog wel delen:
Seb Wildblood - Jobi
Vegyn - Energy B Thru
Fort Romeau - Spotlights
Breaka - We Move
Barnt - This Is for Decor Only

Casartelli (moderator)
Berichten verplaatst naar Genres > Electronic > Mixalbums

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.