MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete Dance/House platen

zoeken in:
panjoe (moderator)

SHAOLIN COWBOY - GIRLS THAT BOOGIE
Uit 2020, EP staat in de wacht.

Eens in de zoveel tijd heb ik gewoon behoefte aan een Drumcode big room stamper, momenteel is dat deze klapper:

Mausie, ik heb dat ook, af en toe hersenloos gaan met die banaan is best lekker.

panjoe (moderator)
Dat nummer is niet echt mijn stijl, maar ik herken wel die 'guilty pleasures', nummers die je objectief niet zo geweldig vindt maar die in de juiste context perfect kunnen vallen. Een paar voorbeeldjes voor mij:
Sabb - One of Us (Dennis Ferrer Remix)
Gabriel I, Chaty, Tamez - My Escape
Julian Jeweil - Rainbow
Mirror People - Kaleidoscope (Psychemagik Remix)

Tijdens het terugzoeken naar die nummers vond ik trouwens nog wat oude favorietjes die ik wel weer eens uit de voorraad mag trekken:
X-Coast - XTC IV (Kornél Kovács Remix)
Ingrid Lukas - We Are (Manuel Tur Remix 3)
Dungeon Meat - The Fuck Off Track
Brassica - Tears I Can Afford (Bicep Remix)

Wat tracks die de laatste tijd hier vaak aanstaan:

Romina Cohn - The Night
Amadou Et Mariam - Bara (Joaquin's Sacred Rhythm Dance)
Trancemaster - Release it
Ebi - Chuu
Sally Shapiro - Tell Me How
El Barrio - Across 110th Street (Legowelt Unreleased Remix)
Bitstream - Monolith
Fort Romeau - Beings Of Light
Luke Slater aka The 7th Plain - Seeing Sense

Die eerste is inderdaad erg lekker, tijdje terug al ontdekt.

panjoe (moderator)
Joy Orbison - pinky ring
hubbabubbaklubb - Et Annet Sted (Axel Boman Remix)
Miljon - Restlessness
Jack J - Only You Know Why
Simone De Kunovich - As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty

En deze passen qua stijl niet echt in dit topic, want meer breaks dan 4/4, maar hele leipe tracks:
Posij - YGT YGT YGT
Avon Blume - South Bermo

Pinky Ring nog niet gecheckt, maar de eerste single Red Velve7 van Joy Orbinson was er wel al boenk op!

Die Axel Boman remix is inderdaad ook lekker. Ook tof is de Domenique Dumont remix op diezelfde ep van het nummer Flyvende Flyndre. wel wat meer latino disco.

De rest ga ik zeker checken!
Ik zou ook nog eens een update moeten doen, best goeie nieuwe dance-muziek de laatste tijd ontdekt.

deze is alvast heel lekker:
Lone - Natural Aerials (Mouth Of God Part Two)

Geweldig subtiele plaat, staat hier op repeat.

Speedy J's jaren negentig spul blijft legendarisch! Vandaag die Patterns remix ep weer eens opstaan, en ik word weer omvergeblazen.

Speedy J - Punnik

Deze van hem, die van het album G-Spot komt, is ook heerlijk.

Speedy J - The Oil Zone

Ik had het idee om een spotify-blend te maken met enkele dance-liefhebbers . Dit kan tot 10 personen en spotify zou zelf op basis van de verschillende smaken dagelijks? nieuwe muziek aanbevelen/toevoegen. Iemand interesse? Gezamenlijke playlist kan ook natuurlijk, dan zal Spotify geen aanbevelingen doen.

Moest het je interesseren misschien even PM sturen.

panjoe (moderator)
Weer wat recente favorietjes:
Krystal Klear - Telephone
Rhye - Black Rain (Âme Remix)
Passarani - Theme from FFOM
Bella Boo - True Romance
Ozel AB - Yahso
Floating Points - Grammar
Johnny Hunter - Likkle More

Weer wat mooie tracks uit de lijstjes van panjoe en brooklyn gehaald, dank! Ik zal ook maar eens wat recente favorieten droppen:
Overmono - Gunk
Vitesse X - Us Ephemeral
Röyksopp - Breathe
Perel - Real
Cinthie - Organ
Logic1000 - Rush
Kid Simius - International Olympics
Fred Again.. - Admit It (U Don't Want 2)

Logic1000 is wel tof inderdaad, op de nieuwe dj kicks van Cinthie staat ook een tof nummer van haar.

Deze draai ik de laatste dagen veel, een toffe remix van een voor mij onbkende Aurora Halal.

Van de week Cinthie - DJ Kicks beluisterd - was niet ondertuigd of overtuigd, fiks retro vond ik - daarom een tweetal clips uit die periode, waaraan ik moest denken.
Opvallend hoe weinig waardering er op MuMe is voor US dance (deep house) uit 90s, zoals MaW - de laatste is een fraai voorbeeld van hun werk.

Deep Insinde vind ik erg tof van Masters at Work.

Hardrive - Deep Inside

Dit is wel een geweldige veramelaar om een beetje een overzicht van hun werk te krijgen.

Masters at Work - The Tenth Anniversary Collection Part One: 1990 - 1995 (2000) - MusicMeter.nl

trebremmit schreef:
Deep Insinde vind ik erg tof van Masters at Work.

Hardrive - Deep Inside

Dit is wel een geweldige verzamelaar om een beetje een overzicht van hun werk te krijgen.

Masters at Work - The Tenth Anniversary Collection Part One: 1990 - 1995 (2000) - MusicMeter.nl

Dat is idd een fijne - zilverkleurig kartonnen doosje, 4 cd's ieder in kartonnen hoesje (zoals de single-collectie van Massive Attack); die erna (95 -00) is goudkleurig crystal box met 4 inlegvakken - matcht niet met de zilveren en beduidend minder. Bij Nuyorican Soul - die outtake is echt heel fijn - had je ook al iets gepost.

Ik ben trouwens wel benieuwd, welke bronnen raadplegen jullie voor het ontdekken van nieuwe tracks?

Mausie schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd, welke bronnen raadplegen jullie voor het ontdekken van nieuwe tracks?
Ik lees passief mee, goede vraag.

Tja, zo'n echte voorganger als TukTak - hij is wéér (stilletjes) terug onder een ander id - wordt natuurlijk wel gemist. Al zijn hier wel anderen die vwb bepaalde subgenres als dub-techno en d&b het stokje hebben overgenomen

Zelf vind ik de mail alerts van labels (Kompakt, Ostgut) en leveranciers als Boomkat informatief, Bandcamp wil wel helpen - en ook loont het de moeite om bepaalde labels, zoals Atomnation (al dan niet via Bandcamp) te tsjekken.

Ben trouwens meer een album (of 12") luisteraar dan een track-aanslingeraar/spotifietser

Bij mij is dit zeer gevarieerd. Vroeger was dit voornamelijk via Beatport, Decks, Bleep,.. alsook specifieke labels en artiesten die ik volgde (dit laatste nog steeds)
Vaak linkt de ene artiest aan de andere via een remix of dropt een favoriet artiest iets op een label dat ik nog niet ken en vandaar kom je weer andere artiesten tegen die goed in het oor liggen.

Ook via mixtapes, tracks uit dj-sets, compilatie-cd's zoals vb een DJ kicks, of BBC essential mixes, ontdek ik wel wat nummers.

Sinds ik Spotify gebruik komt daar ook wel een groot deel van mijn ontdekkingen vandaan. Bepaalde playlists van artiesten of mede-dancemuziek liefhebbers zijn best goed. Dit geeft soms ook wel de kans om iets verder buiten de lijntjes te kleuren, zodra je een nummer vindt dat ver van je af ligt, maar wel lekker klinkt, kan je zo enkele andere suggesties uitproberen. Vooral op vlak van afrikaanse elektronica heeft me dit al wat opgeleverd.

Af en toe helpt YouTube me nog wel eens. En hier op MuMe vind ik de aanbevelingen meestal ook de moeite!

Conclusie, teveel kanalen, te veel goeie muziek. En dan heb ik het nog maar enkel over dance-muziek. Met al de rest erbij is er praktisch geen beginnen meer aan.

remcodurez schreef:
Conclusie, teveel kanalen, te veel goeie muziek. En dan heb ik het nog maar enkel over dance-muziek. Met al de rest erbij is er praktisch geen beginnen meer aan.

Ja, precies ook mijn 'probleem'. Ik vind daarom ook geen tijd om uitgebreid naar sets en mixes te luisteren, want ik verken ook graag andere genres. Ik haal eigenlijk momenteel zo'n beetje al mijn dance/electronic van MusicMeter, fijn dat hier veel mensen goed op de hoogte zijn van toffe releases

panjoe (moderator)
Mausie schreef:

* Artiesten en labels volgen via Bandcamp / YouTube / Soundcloud / social media.
* Op MuMe: de Afrekening, dit topic, zo nu en dan SvhJ, en een waslijst aan users met een goeie smaak.
* Via Spotify: voornamelijk Release Radar en favorietenlijstjes van goede artiesten.
* Nu en dan check ik muzieksites (bijv. RA, The Quietus).

Voorheen volgde ik veel Facebookgroepen, zoals de community van Giegling (label) en Slav (YouTube-kanaal), maar tegenwoordig ben ik alleen nog maar op Facebook voor de memes.

Mjuman schreef:
Tja, zo'n echte voorganger als TukTak - hij is wéér (stilletjes) terug onder een ander id - wordt natuurlijk wel gemist.

Het is nieuws voor mij dat hij weer terug is, ben nu wel benieuwd wie. Historisch zeker wel dé user die ik standaard blind kon vertrouwen op zijn smaak, ja.

Laat ik nog een voorbeeld geven: bij Kompakt stond de 12" van Yagya - Always Maybe Tomorrow stond al een tijdje aangekondigd, maar werd maar niet leverbaar via Kompakt en verviel op een bepaald punt. Toen ging ik zoeken naar alternatieven en vond ik in NL Delsin Records/Nomorewords; daar kon ik de 12" als Flac-bestand downloaden voor 6,-

Dat Delsin Shop - delsinrecords.com biedt aardig wat spul - o.a. Versalife (NL) van hem nam ik ooit - op de gok - een 12" mee uit de 'sale' bak (van 2 - 5 euro) van Kompakt. Sale bak is sowieso nice and cheap. Bij Smallville nam ik een stapeltje mee (white label, alleen release nr) o.a. Dial en Smallville voor 15 euro en daar zaten leuke dingen tussen, o.a. Lawrence.

Ook op Music | DEMENT3D - dement3d.bandcamp.com is fijn spul te vinden - François X bijv - variërend van d&b getint tot meer dub-techno.

Nous'klaer is ook een fijn - Nederlands - label (net als Atomnation).

Mijn probleem met RA is dat het sterk afhangt van de recensent: regelmatig heb ik moeite me te vinden in de loftuitingen of in het sabelwerk., zal wel komen door de bias van de recensent.

panjoe (moderator)
Soulwax komt weer eens met een remix die vele malen beter is dan het origineel. Die dissonante piano-akkoorden na de break... *chef's kiss*

De DJ Koze remix is overigens ook lekker, hoewel een beetje melig (maar dat zijn we wel van 'm gewend).

panjoe schreef:
Soulwax komt weer eens met een remix die vele malen beter is dan het origineel. Die dissonante piano-akkoorden na de break... *chef's kiss*
(embed)

De DJ Koze remix is overigens ook lekker, hoewel een beetje melig (maar dat zijn we wel van 'm gewend).

Ik ben eerder dan van de DJ Koze versie. Vind het zelfs eerder atypisch voor zijn doen. Heeft wat Caribou gehalte.
De Soulwax versie is ook wel goed, maar weinig verrassend. Hun releases/ remixes de afgelopen jaren maken me niet meer heel enthousiast. Heb het trucje ondertussen wel door. Desondanks blijven ze tot mijn favoriete artiesten/remixers behoren.
Maurice Fulton zijn versie is ook lekker, maar ook wel weer met dezelfde saus die hij gebruikt voor al zijn remixes.

Private Paradise | Space Ghost | Pacific Rhythm - pacificrhythm.bandcamp.com

Heb hem in de wachtrij staan, tof album uit 2022 maar ademt Italiaanse dreamhouse van begin jaren negentig. Erg lekker voor komende zomer!

Hypomania | Dust-e-1 | DustWORLD - dustworld.bandcamp.com

Track uit 2019, die hele ep is wel goed, maar dit nummer is echt heerlijk met die acidlijn.

Uit 2017, de hele 12" is de moeite waard, dit is de dark disco minimale moody klapper.
Kwam dit toevallig tegen en vond het meteen interessant.

Living in the future is enge ijzige chill out.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.