MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Minimal techno

zoeken in:
John Doe schreef:
heerlijk nummer, hoewel de vocalen voor mijn gevoel sterker zouden kunnen, een lastig iets ook

(quote)
in alle muziekhoeken ontbreekt er trouwens wel een hoop. Beter te richten op wat er wel is en zelf af en toe iets bij te dragen.

Die nummers van FooT en 10dens zijn proper alleen niet in een stijl die ik erg interessant vind.

Ja nee inderdaad je moet er voor zijn, het is duidelijk meer melodische en dromigere (misschien ergens ook wel kalmer te noeme) minimal...! Maar toch leuk dat je de moeite hebt gedaan ! Hoop ook dat je voices of the wind, paris en heilos hebt beluisterd, zijn namelijk hun beste liedjes en niet stars, dat ik wel alleen vermeld had (maar ook goed eh...)
Wat kan je mij dan aanbevelen dat jij wel top vind? Of als je denkt dat ik iets super ga vinden...!?

Is inderdaad wel lekker Zarathustra, maar ik zie het iets meer als house dan minimal maar toch goed en bedankt...!

louisvf schreef:

Wat kan je mij dan aanbevelen dat jij wel top vind?
Oude dingen als Maurizio's zelfgetitelde album en Ritchie Hawtin vind ik erg goed. Ricardo Villalobos kan er wat van, die ken je waarschijnlijk al (zijn fabric set is een aanrader).
Veel minimal techno waar ik van hou heeft verwantschap met andere genres, vaak met dubtechno, zoals deze nummers: Pub - Summer, Fluxion - Oblique, Baby Ford - Gravy Train, Convextion - Stiletto Caress (For Yvette)

Op het label Chain Reaction is overigens veel dubtechno/minimal uitgebracht van aardig goede kwaliteit.

Farben vind ik mooi, hij werkt meer met microsamples en clicks, deze track gaat ook sterk richting microhouse: Farben - Beautone

deze compilatie van hem kan ik aanraden

rauwe industriële minimal techno met een redelijke clip:

oude track van een lid van Pan Sonic:
Q - Lasi

Verder hou ik van het project Gas van Wolfgang Voigt. Niet precies gebruikelijke minimal techno muziek maar wel minimaal en met een beat dus dan mag het best één van de labels ervoor zijn.

nog een zeer ontspannen track als afsluiter : Aphex Twin - Tha

Kwam net nog deze track van Farben op youtube tegen die volledig binnen de minimal techno lijntjes past, maar toch meer creativiteit toont dan de gemiddelde productie:
(waarschijnlijk van een mp3 op youtube gezet, want slecht geluid helaas)

Producties van Mathew Jonson en Claro Intelecto vind ik vaak erg goed, hen moet ik niet vergeten. Claro's 'Warehouse Sessions' kan ik aanbevelen, en deze van het album 'Metanarrative' valt bijvoorbeeld ook wel onder minimal techno.

Iemand bekend met Glitterbug? Zijn nieuwe album Privileged (http://www.kompakt.fm/releases/privilege) is een enorme aanrader, een heel compleet geheel.

Heerlijke mix van Butane.

Butane

Beste set die ik in tijden heb gehoord, Bruno Pronsato en Ninca Leece (aka Public Lover):

R_co - Public Lover aka Bruno Pronsato & Ninca Leece Live @ The Golden Squirrel, France - February 2010 - SoundCloud

Die van Perlon .

Lekkere nummers allemaal van het weekend weer lekker los gegaan in Tresor, Berlijn. De minimal techno vliegt hier om je oren

freekie schreef:
Lekkere nummers allemaal van het weekend weer lekker los gegaan in Tresor, Berlijn. De minimal techno vliegt hier om je oren

Nog steeds?

Jammer genoeg volg ik deze stijl helemaal niet, maar het is wel één van mijn favoriete electronica-genres. Zijn er in 2014 al goede minimal techno-platen gepasseerd?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:14 uur

geplaatst: vandaag om 23:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.