MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dubstep

zoeken in:

tuktak

toris
Knallerrr:

Vreselijk - draai dit eens op een versterker met echte speakers eraan vast - ga je compleet over je nek van die buitengewoon smerige bas.

Op Wharfdale, Tannoy en Duitse speakers zal dit wellicht acceptabel klinken - maar zet er echte spreakers aan, dan hoor je niet wat je weet

Improvision
Mjuman schreef:
buitengewoon smerige bas

Beste party track van 2012 is al gespot...

MY GOD Veel voller qua sound worden ze zelden gemaakt, knap staaltje vakmanschap van Nero (who else) en goed gerag van Flux erbij.

Oh...en:

KOAN bass is smerig Wat een flow!

Kan er niet een apart Kinderen voor kinderdubstep worden opgezet als 'spawn' van dit topic?

Dit heeft nada met dubstep te maken - eerder flupstep en dan die tweede is imo een soort opgejazzde superclublounge-achtige meuk.

Dottore TukTak waar zijt gij nou dat de échte dubsteplovers u nodig hebben

Meneer, gelieve ergens anders de alwetende hipster uithangen. Op dit soort denigrerende teksten zit ik niet te wachten. Beetje moddergooien op iets wat je niet ligt en dan nota bene zelf met het label 'kinderachtig' aan komen kakken...

Misschien moet je eens openstaan of in ieder geval dingen z'n gang laten gaan, scheelt een hoop gedoe om niks.

TonyT schreef:
Meneer, gelieve ergens anders de alwetende hipster uithangen. Op dit soort denigrerende teksten zit ik niet te wachten. Beetje moddergooien op iets wat je niet ligt en dan nota bene zelf met het label 'kinderachtig' aan komen kakken...

Misschien moet je eens openstaan of in ieder geval dingen z'n gang laten gaan, scheelt een hoop gedoe om niks.

Die funny valentine vanochtend in je brievenbus had je niet van mij

Wat je nu ziet tav dubstep is hetzelfe als wat je eerder zag met new wave en ook met house: er wordt muziek als zodanig gelabeld die eigenlijk heel erg weinig met de zuivere labels meer te maken heeft. Daar is een goede reden voor: het verkoopt goed en er zijn altijd lieden die erin trappen.

Ik ben de eerste om toe te geven dat een (sub)genre zich kan en moet evolueren - maar als het verwordt tot een soort muziek die het met name de gabberende massa aanspreekt en het goed doet in ouwe gepimpte golfjes vind ik dat jammer.

De geposte tracks verhouden zich tot échte dubstep zoals de smurfen(kinder)house tot échte house. En als je niet tegen (gefundeerde) kritiek kan, moet je je afvragen wat je hier doet. Elke post kan immers leiden discussie en kritiek.

Dat was het probleem Mjuman, je post was niet bepaald 'gefundeerd' en zelfs een tikkeltje neerbuigend. Je stereotype veroordelingen spreken ook niet in je voordeel. Het is moeilijk om je serieus te nemen als je steeds met rare clichés aankomt, buiten dat mag je altijd een punt aanhalen en zal ik dat ook doen.
Die funny valentine vanochtend in je brievenbus had je niet van mij

Mijn zoektocht vervolgt zich. Thanks

Btw, ik heb een gruwelijke hekel aan labels. Couldn't care less.

Een lekker plaatje uit Nederland dan maar weer.

Twee voorbeelden van het soort 'dubstep' dat me wel kan heugen - al ben ik binnenkort wel benieuwd (Tivoli) waar Skream heengaat. Labels zijn wel handig voor een indeling (in de zin van: "ik wil meer (bijv) prog of shoegaze horen").

en DJ Riot:

Misschien wordt het tijd voor een Brostep-topic.

Goed idee, dan kan alle goede muziek in dit topic daar naartoe.

Byeee!

(afbeelding)

Ponty Mython
herman schreef:
Misschien wordt het tijd voor een Brostep-topic.

Sinds wanneer wordt Thievery Corporation geschaard onder brostep?

bro
Ponty Mython schreef:
(quote)

Inderdaad. Dit doet me tranen in de ogen krijgen...
Thievery Coorporation is zelfs chiller dan de gemiddelde reggae band...

YouTube - Thievery Corporation - Until the Morning
YouTube - Thievery Corporation - Radio Retaliation

bro
tuktak schreef:
dubstep komt toch meer uit de 2step en garage hoek wat mij betreft, maar zonder twijfel met veel invloeden uit dub en reggae. de term dubstep is tegenwoordig wel echt een vergaarbak idd, vandaar dat ik die champion ook postte. dat is eigenlijk gewoon garage natuurlijk, maar zo wordt het dus tegenwoordig niet meer benoemd. anderzijds is die track wel vol dub en reggae geïnjecteerd wat mij betreft. zou de track zelf nooit kopen overigens.

eigenlijk zou dit topic beter uk bass ofzo genoemd moeten worden, dat is wel een soort van verzamelnaam. de term dubstep is eigenlijk kapot gemaakt door een ieder die alles dubstep is gaan noemen, waarmee die term eigenlijk geen waarde meer heeft.

voor mij klassieke vette dubstep is bv dit:
(embed)

Jij slaat hiermee de nagel gemakkelijk tien keer op de kop.
Ik ben niet zo'n type van "vroeger was alles beter" maar het is wel zonde dat de waarheid verloren aan het gaan is. De reggae invloeden zijn praktisch volledig verdwenen.

Ponty Mython schreef:
(quote)

Sinds een of andere onverlaat ze in die Wiki zette? Ik zal het aanpassen, want dat kan inderdaad echt niet.

toris
Jaja, Brostep...

tuktak
dan gooi ik er nog wel wat nieuws tegenaan:

ohh en deze niet te vergeten, de geruchten gaan dat sisi bakbak thom yorke hemzelfe is:

Een nieuw nummer van 2562, deze maand komt zijn nieuwe EP uit.

Wat mij betreft één van de beste dubstep én hiphop tracks ooit!

Wat achtelijkheid! En tussen dat geschijt door ook nog een paar dikke tunes. Haha

Nieuwe EP van Ital tek is uit en daar staat dit nummer op.
Erg toffe track wat mij betreft.

Klinkt inderdaad wel lekker. Ik ga die EP eens opsnorren.

Improvision
Phaeleh:

Mono/Poly:

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.