MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dubstep

zoeken in:
trebremmit schreef:
Staan wel wat leuke platen in inderdaad.

Alleen Skrillex in de top vijf

Katy B dan - da's ook flut, maar er staan wel leuke platen tussen

trebremmit schreef:
Staan wel wat leuke platen in inderdaad.

Alleen Skrillex in de top vijf

Heb de toplijst nog niet bekeken, maar is die plaats van Skrillex niet gerechtvaardigd als 'greatest'? Skrillex is echt razend populair bij het mainstream publiek, dus 'groots' is hij wel. Of het goed is, is iets anders... Vind zelf overigens van wel.

Skrillex vind ik kermishouse, het is ook geen dubstep meer.
Het is nou niet dat daar de kwaliteit vanaf druipt, zal het wel goed doen bij de massa maar dat doet een Frans Bauer en een Jan Smit ook. Zegt me dus niks.

trebremmit schreef:
Skrillex vind ik kermishouse, het is ook geen dubstep meer.
Het is nou niet dat daar de kwaliteit vanaf druipt, zal het wel goed doen bij de massa maar dat doet een Frans Bauer en een Jan Smit ook. Zegt me dus niks.

Het grappige is dat - afkomstig vanuit een heel andere hoek - ik er eigenlijk net zo over denk. Sterker, ik check altijd TB's tips in dit genre (en electronic) en meestal kan ik er wat in vinden, bijv Monolake.

Skrillex vind ik dan ook affreus effectbejag - absoluut geen vernieuwer, zoals een Zomby, Bibio, Skream, Lindström of Burial - en passant ga ik over een aantal subgenres heen - en als ouwe aap hier op MuMe's Gibraltar-rots - is Burial imo een van de meest vernieuwende artiesten van de afgelopen 5 - 10 jaar, ook door toepassing van sample- en bewerkingstechniek.

Skrillex verhoudt zich tot dubstep zoals Eurohouse zich tot de oorspronkelijke Detroit-house.

Ik heb enkele keren mijn wenkbrauwen moeten fronsen bij het lijstje, maar er worden sterke nummers genoemd. Heel blij ben dat ze Roll With The Punches van Peverelist erbij hebben geplaatst, alleen moest hij zeker in de top vijf staan. En ik miste een Beat For (maar dat is meer UK Bass dan dubstep). Ook snap ik niet waarom ze een Joy Orbision nummer zien als dubstep, terwijl hij meer techno en UK Bass maakt, Girl Unit is ook zo een vreemde eend in de bijt.

Trouwens, de enige reden waarom Katy B bij het lijstje staat is omdat het nummer door Benga is gemaakt (Man on a mission), voor de rest heeft ze weinig met dubstep te maken. En nummer dertig heeft ook evenmin met dubstep te maken.

tuktak
scary monsters is opzich nog wel een van de betere skrillex tracks, een nieuwe remix van hem is ook nog wel te pruimen eventueel als het niet anders kan:

Verder vooral een lijstje gemaakt door mensen die niet echt heel diep hebben lopen graven.

Improvision

toris
Zijn er meer mensen naar Lockdown, het eerste (naar mijn wetens thans) dubstepfestival van Nederland geweest? Ik heb er zeer van genoten en ben benieuwd naar reacties van anderen.

toris
Ik heb gisteren een mooie mix in het programma van Skream & Benga op radio 1 van BBC gehoord. Er waren gastsets van Distance, Plastician & N-Type. Het is een mooie variatie van melodieuze en diepe grommende dubstep. Zeker de moeite waard. Hier is de stream van soundcloud inclusief downloadknop en tracklist te vinden. Het (sporadische) geklets tussendoor moet je voor lief nemen.

Raffael1977
Tis maar wat je mooi vind, vind het sowieso lachwekkend dat mensen een naam geven aan dubstep terwijl het daar weinig mee te maken heeft of niets. Wordt er gezeurd over hokjes plaatsen maar hier doen ze het.

Ik heb ff snel de nummers beluisterd en sommige zijn verwant aan dubstep maar andere brostep en weer andere gewoon elektronische muziek.

Dit is nou juist waarom UK Bass is ontstaan. De dubstep vormers hadden genoeg van die kloot violen die als maar kut muziek plaatste onder de noemer dubstep. Ze bedachten deze groep om alle vormen bij elkaar te gooien zodat toch de onderscheid gemaakt kon worden.

Skrillex (draak van een producer trouwens) en verwanten zijn brostep en sommigen ervan zelfs speedstep.

toris
Ik weet niet wat jij precies hebt geluisterd, maar er zit absoluut geen Skrillex, Doctor P of iets dergelijks in de mix. In de hele mix zitten welgeteld 0 brostepnummers. Wel zitten er zowel duistere diepe nummers in als luchtigere dubsteptracks. Als jij alleen de laatste groep onder de noemer dubstep schaart ben jij degene met een beperkte kennis van zaken. En wie denkt er nou trouwens in hokjes?

Raffael1977
Je hebt bij Brostep ook goede tussen zitten maar die zijn vaak toch wat relaxer kwa sound. Diegene die ik tot dubstep benoem denk ik aan Burial, Synkro, Kode9, Volor Flex, Nocow om er wat te noemen. Dubstep is bedoeld om treurig en somber te klinken en dat kan je van die mix niet zeggen.

Raffael1977 schreef:
Je hebt bij Brostep ook goede tussen zitten maar die zijn vaak toch wat relaxer kwa sound. Diegene die ik tot dubstep benoem denk ik aan Burial, Synkro, Kode9, Volor Flex, Nocow om er wat te noemen. Dubstep is bedoeld om treurig en somber te klinken en dat kan je van die mix niet zeggen.

Die stream (de titel is al een hint) geeft ahw de aanzet tot/vorming van dubstep. Heel veel namen zijn vaste waarden binnen D&B; van de wat meer spacey D&B (latere werk LTJ B, Big Bud, Pub) lopen echt wel lijnen naar dubstep. De scheding is niet zo strak als jij 'em probeert te leggen - dubstep heeft ook veel invloeden van reggae (dub - luister bijv naar LKJ in dub, of naar - vreemd genoeg - PIL), Skream bijv. Skream - Skream! (2006) Dubstep kan ook vrolijk (en heftig soms) klinken - luister maar eens naar de Steppa's Delight compilaties.

tuktak
ik hoor uk garage, grime, drum n bass, jungle, dubstep, house, acid, het enige wat wellicht mist om het plaatje compleet te hebben is techno. zeker niet alleen dubstep, de stream heet dan ook 'A History Of Bass', maar hallo, ken je klassiekers ik mis tegenwoordig wel de variatie zoals je die hoort in deze mix.

Ik zoek eigenlijk echt harde dubstep. Geen Kermismuziek zoals Skrillex maar meer richting Ry Legit.

Dit is heel vet maar is het toch net niet.

Maar ik denk niet dat het deze soort dubstep is dat je zoekt..

toris schreef:
Ik heb gisteren een mooie mix in het programma van Skream & Benga op radio 1 van BBC gehoord. Er waren gastsets van Distance, Plastician & N-Type. Het is een mooie variatie van melodieuze en diepe grommende dubstep. Zeker de moeite waard. Hier is de stream van soundcloud inclusief downloadknop en tracklist te vinden. Het (sporadische) geklets tussendoor moet je voor lief nemen.

Nieuwe Excision mix is uit. En DAYUMM.

Destroid

toris
Ik heb snel wat stukken geluisterd, maar dit heeft toch een te hoog bliepgehalte voor mij. Doe mij maar het lage basswerk.

toris schreef:
Ik heb snel wat stukken geluisterd, maar dit heeft toch een te hoog bliepgehalte voor mij. Doe mij maar het lage basswerk.

Mwah... Het heeft zelfs funky stukjes. Zijn mixes zijn gewoon echt de shit. Maar ik begrijp je opzich wel.

Hee welke dubstep o.i.d. zou ik misschien moeten checken? Ik vind Milanese en N-Type erg tof, maar heb verder geen verstand van het genre.

redcoda schreef:
Hee welke dubstep o.i.d. zou ik misschien moeten checken? Ik vind Milanese en N-Type erg tof, maar heb verder geen verstand van het genre.

Als je begint kan je gewoon wat van de bekendere artiesten checken zoals Cookie Monsta, maar die ken je wss wel. Als je meer onbekende shit wilt kun je bijvoorbeeld zoeken naar Ajapai.

Vijf december verkrijgbaar!

Nu maandag verkrijgbaar op single!

Zijn nieuwe plaat 'In Cuba' vind ik ook zeer de moeite waard.

tuktak
op 1 december staat mala in cuba op le guess who in utrecht overigens

Dubstep in combinatie met metal die geweldig klinkt!

Ponty Mython
Kanonne, wat een slechte remix van Smack my Bitch Up heeft Noisia gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:13 uur

geplaatst: vandaag om 09:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.