MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Dubstep

zoeken in:
Noisia is drum & bass, dacht ik.

Leuk voor de Sjonnie en Anita's met boempiebox in de ouwe GTI - niet draaien na stevig hijsen

tuktak schreef:
op 1 december staat mala in cuba op le guess who in utrecht overigens

Ga ik zien, samen met Palmbomen en Benji B. Objekt draait daarna nog in de Helling maar dat haal ik waarschijnlijk niet

Ponty Mython
IllumSphere schreef:
Noisia is drum & bass, dacht ik.

Toch echt dubstep dit hoor. Maar goed, slappe hap in ieder geval. Een beetje over het origineel heen spelen, met hier en daar wat dubstep georienteerde slowdowns.

Dit is overigens maar een kort stukje. De gehele remix duurt bijna 6 minuten.

Begonnen als drum & bass-act, maar de laatste tijd meer richting de dubstep gegaan. Heb er zelf nooit veel aangevonden.

herman schreef:
Begonnen als drum & bass-act, maar de laatste tijd meer richting de dubstep gegaan. Heb er zelf nooit veel aangevonden.

* 2: 'k zie Noisia - what's in a name - ook als een minder geslaagde FabricLive aanschaf - vind het maar pubers-met-harde-plassers-muzeik

--edit-- Voor de ongelovigen:

fabriclive 40: Amazon.co.uk: Music

ik heb nooit gedacht dat ik Noisia en FabricLive in één zin zou lezen.

tuktak
niet vergeten dat producers mooie knaken krijgen om zo'n remix te maken en dat de richting die ze op moeten meestal door de aanvrager al bepaald wordt.

herman schreef:

Noisia? Nee, ik ook niet, des te vreemder dat deze act mij voor de voeten werd geworpen toen ik gewoon een aantal class acts als Broken Note, Niveau Zero etc noemde hier

tuktak
Volgens mij heb jij zelfs een Ad Noiseam dekbedovertrek

Poa
Wat een Noisia-haat hier. Ze hebben ook wel een aantal toffe dingen gedaan vind ik, en hun werk als De Huilende Rappers is briljant melig.

Poa schreef:
Ze hebben ook wel een aantal toffe dingen gedaan

Dat dus.

toris

Raffael1977

Poa schreef:
Wat een Noisia-haat hier. Ze hebben ook wel een aantal toffe dingen gedaan vind ik, en hun werk als De Huilende Rappers is briljant melig.
Zo. En niet een beetje ook. Niet ver genoeg onder de grond zeker voor de liefhebbers hier
toris schreef:
(embed)

Tofffff!

TonyT schreef:
(quote)
Zo. En niet een beetje ook. Niet ver genoeg onder de grond zeker voor de liefhebbers hier

Je kan ook gewoon de berichten teruglezen, dan hoef je dit soort onzin ook niet te posten.

Raffael1977
@TonyT

Dat is geen haat maar even rechtzetten wat jullie fout interpreteren. Als je het verschil tussen Brostep, Dubstep en DnB (waar is die vette Amen Break gebleven) niet weet ligt dat toch echt aan jou en niet aan ons die het wel weten maar helaas zoals vaak tegen de stroming in moeten varen omdat te veel onwetend zijn.

YoG
Wie kent er een mix met muziek van Burial ? Iets om te promoten bij wat vrienden enzo, of op het werk te draaien
Ik vond er net eentje op youtube maar die vind ik niet zo goed gemixt

enneh..

YoG schreef:
Wie kent er een mix met muziek van Burial ? Iets om te promoten bij wat vrienden enzo, of op het werk te draaien

FabricLive 59 (Four Tet) heeft een track van Burial (Street Halo) erin gemixt, net als Fabric 66 (Ben Klock - Raver). Iig Ben Klock staat op YouTube; net als YouTube - Jamie Woon & Burial - Wayfaring Stranger (Burial Remix) / Wuthering Heights van Jamie Woon (met Burial) ook twee eerdere tracks van Jamie Woon, geproduceerd door Burial, zijn daar te vinden van dit album Jamie Woon - Mirrorwriting (2011) - luisteren = herkennen.

Night Air - een prima nummer, met subtiele sfeerbepalende electronic (dubstep)elementen - is misschien nog wel het eenvoudigst te verteren voor mainstreamers.

YoG
Sorry, ik bedoelde eigenljk mixjes met alleen maar muziek van Burial.. door zichzelf gedaan of door anderen

Jamie Woon klinkt best aardig.. maar een beetje tam ..
wist niet dat ie wat met Burial had gedaan

tuktak
My Nu Leng - All Burial Mix

My Nu Leng is geen halve zool, maakt zelf ook dingen:
My Nu Leng - The Grid

Raffael1977
Burial heeft ook niet de track zelf geproduceerd maar als co producer op de achtergrond aanwezig geweest.

Ik kan wel aannemen dat iedere serieuze dubstepper weet wie Objekt is en wat hij heeft betekent voor de dubstep:

Raffael1977
Dope plaat en kende hem eerlijk gezegd niet.

Ik ook niet, maar ik vind het nogal een navelstarend saai nummertje voor het genre eerlijk gezegd, gelukkig heeft een groot aantal acts zich voorbij dit niveau weten te ontworstelen.

YoG

Bedankt.. dat was lekker wakker worden..

Iemand nog wat meer?
Een mix luistert toch heel anders dan een album

YoG schreef:
(quote)

Bedankt.. dat was lekker wakker worden..

Iemand nog wat meer?
Een mix luistert toch heel anders dan een album

Missschien moet je eens op zoek naar remixes van Mokhov - die blijkt naast Four Tet, Frank Ocean en The Weeknd ook Burial te hebben gedaan doe eens klik

Raffael1977
Mjuman schreef:
(quote)

Missschien moet je eens op zoek naar remixes van Mokhov - die blijkt naast Four Tet, Frank Ocean en The Weeknd ook Burial te hebben gedaan doe eens klik

Hij valt wel een beetje in herhaling met zijn beats maar vind het ook niet zo heel bijzonder.

Raffael1977 schreef:
Hij valt wel een beetje in herhaling met zijn beats maar vind het ook niet zo heel bijzonder.

Eerlijk gezegd heb ik die van Four Tet een aantal malen beluisterd, verder niet. Burial heb ik me (nog) niet aan gewaagd - why fuck up (=mix) a good thing?

Raffael1977
Mee eens, ik had die van Four Tet ook geluisterd en nog wat andere tracks maar bij burial laat hij echt merken net zo sterk te zijn in remixen omdat hij vooral de tracks gebruikt heeft zonder drums. Het kan slim zijn zodat je zelf helemaal kan laten gaan maar ik vind dat een makkelijke keuze.

Verder vind ik sowieso dat je niet moet gaan remixen als het orgineel zo geweldig goed is maar mensen kunnen het helaas niet laten omdat ze denken er een betere versie van kunnen maken.

Ik vond dat ook van remixen van Lykke Li of Gotye. Beide orginelen zijn beter dan de remix versies.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.