Genres / Electronic / EBM
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 11:08 uur
Zijn hier nog fans van het EBM (electronic body music) genre?
Mijn favorieten per decennium:
80's:
Front 242
Skinny Puppy
90's:
Calva Y Nada
Das Ich
00's:
Covenant
VNV Nation
Mijn favorieten per decennium:
80's:
Front 242
Skinny Puppy
90's:
Calva Y Nada
Das Ich
00's:
Covenant
VNV Nation
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 11:30 uur
Zeker weten!
Mijn favoriete groepen (van EBM en ook in't algemeen) zijn Front 242 en The Neon Judgement. Wat ik ook wel fijne groepen vind zijn The Weathermen, Nitzer Ebb, DAF en A split second.
Van de hedendaagse EBM weet ik eigenlijk niet zo veel van af.
Mijn favoriete groepen (van EBM en ook in't algemeen) zijn Front 242 en The Neon Judgement. Wat ik ook wel fijne groepen vind zijn The Weathermen, Nitzer Ebb, DAF en A split second.
Van de hedendaagse EBM weet ik eigenlijk niet zo veel van af.
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 11:41 uur
The Neon Judgement 
TV Treated, The Fashion Party, Tomorrow in the Papers, Chinese Black, Awful Day ; dat waren nogal eens EBM nummers!!

TV Treated, The Fashion Party, Tomorrow in the Papers, Chinese Black, Awful Day ; dat waren nogal eens EBM nummers!!
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 13:21 uur
Eensch! 
Mijn favoriete bands nu zijn Assemblage23, Covenant, Decoded Feedback, Neurotic Fish, Hocico.
Ebm vroeger vind ik moeilijk te catagoriseren, aangezien het lang niet altijd dansbaar was.
Nitzer Ebb was natuurlijk een van de eerste echte ebm-acts, Front 242, Klinik. Maar wat met Snowy Red, John Foxx, Numan etc..? Volgens mij geen ebm, gewoon electropop.

Mijn favoriete bands nu zijn Assemblage23, Covenant, Decoded Feedback, Neurotic Fish, Hocico.
Ebm vroeger vind ik moeilijk te catagoriseren, aangezien het lang niet altijd dansbaar was.
Nitzer Ebb was natuurlijk een van de eerste echte ebm-acts, Front 242, Klinik. Maar wat met Snowy Red, John Foxx, Numan etc..? Volgens mij geen ebm, gewoon electropop.
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 16:19 uur
Ik had ook een tijdje dat ik wat meer geinteresseerd was in EBM, maar op de een of andere manier doet het me nu niet zoveel meer. Ik heb het gevoel dat het genre is ingehaald door de tijdsgeest. Favorieten hier waren Hocico, The Covenant, Apoptygma Berzerk, Feindflug, etc.
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 16:47 uur
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat de mannen van Front 242 de term EBM uitgevonden hebben om een onderscheid te maken met Industrial groepen zoals Cabaret Voltaire en zo.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 00:14 uur
Volgens mij is het onderscheid ook wel een beetje arbitrair.. Veel industrial wordt met ebm aangeduid en vice versa. Ik zou ebm de meer 'pop'-gerichte vertakking van industrial noemen, maar daarover zullen de meningen wel verschillen 
Ik luister het de laatste tijd ook niet zoveel meer, ik vond het een jaar of twee geleden nog helemaal fantastisch! Maar de formule herhaalt zich teveel en daarom boeien nieuwe acts niet echt meer.
Apoptygma of Assemblage23 blijf ik echter lekkere muziek vinden
Alhoewel de nieuwe richting van Apoptygma me geheel niet aanstaat.
Erg goede ebm is ook Cleen (later verder gegaan als Cleaner), een project van het vermaarde Haujobb.

Ik luister het de laatste tijd ook niet zoveel meer, ik vond het een jaar of twee geleden nog helemaal fantastisch! Maar de formule herhaalt zich teveel en daarom boeien nieuwe acts niet echt meer.
Apoptygma of Assemblage23 blijf ik echter lekkere muziek vinden
Alhoewel de nieuwe richting van Apoptygma me geheel niet aanstaat. Erg goede ebm is ook Cleen (later verder gegaan als Cleaner), een project van het vermaarde Haujobb.
0
Sietse
geplaatst: 23 oktober 2006, 11:32 uur
Ik vond het vroeger heel erg tof, maar dan wel de oude variant...dingen zoals Front242, DAF en DKF/Noisex.
VNV Nation, Covenant en meer van dat soort dingen heb ik nooit leuk gevonden.
VNV Nation, Covenant en meer van dat soort dingen heb ik nooit leuk gevonden.
0
Parabola
geplaatst: 23 oktober 2006, 12:30 uur
Ik ben niet zo heel bekend met dit genre, maar Wumpscut, Suicide Commando en Neuroticfish vind ik wel te pruimen.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 20:29 uur
Dat zijn ook een paar van de grotere namen. Wumpscut vind ik bij tijd en wijlen ook erg goed.. helaas is zijn muziek nogal wisselend.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 20:56 uur
Van Wumpscut heb ik maar 1 full-album en dat is Embryodead. Er staan wel een paar hele goeie nummers op, zoals Down were we Belong en War.
Verder ben ik ook meer te vinden voor de pioneers zoals
Front 242 (al 20 jaar fan!) en dan vooral de platen Front By Front, Official Version en Tyranny for You.
Vanaf 1993 met Off en Up Evil vond ik al heel veel minder en op dat moment heb ik dan ook kennis gemaakt met de obscure Duits/Spaanse EBM band Calva y Nada die in mijnn buurt kwamen optreden. Echt wel een aanrader voor iedereen die het genre wel kan smaken! Ik heb hun albums ook al een tijdje geleden toegevoegd, maar er is nog niet op gestemd, wat mij doet vermoeden dat niemand ooit van hen gehoord heeft.
Verder ben ik ook meer te vinden voor de pioneers zoals
Front 242 (al 20 jaar fan!) en dan vooral de platen Front By Front, Official Version en Tyranny for You.
Vanaf 1993 met Off en Up Evil vond ik al heel veel minder en op dat moment heb ik dan ook kennis gemaakt met de obscure Duits/Spaanse EBM band Calva y Nada die in mijnn buurt kwamen optreden. Echt wel een aanrader voor iedereen die het genre wel kan smaken! Ik heb hun albums ook al een tijdje geleden toegevoegd, maar er is nog niet op gestemd, wat mij doet vermoeden dat niemand ooit van hen gehoord heeft.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 21:13 uur
Jawel, ik heb zeker van ze gehoord! Rascheln en Leben zijn bekende underground nummertjes
Ik moet zeggen dat ik geen hele platen van ze heb.
Ik zou trouwens ook in dit verband Unheilig willen noemen, waar op mijn beurt weer niemand anders op heeft gestemd
Ik moet zeggen dat ik geen hele platen van ze heb. Ik zou trouwens ook in dit verband Unheilig willen noemen, waar op mijn beurt weer niemand anders op heeft gestemd

0
geplaatst: 23 oktober 2006, 22:07 uur
Unheilig ken ik niet, maar nu ben ik zeker benieuwd
. Zo te zien ga ik best eerst op zoek naar het album Zelluloid?
. Zo te zien ga ik best eerst op zoek naar het album Zelluloid?
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:00 uur
Ja.. ik moet erbij zeggen dat het behoorlijk toegankelijk is. Calva is duisterder. Unheilig is meer de frisse uptempo ebm.. nouja, kijk mijn recensies er maar op na 
Maar ik vind het erg lekker

Maar ik vind het erg lekker

0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:07 uur
Had je recensies intussen al gelezen 
Ik ga zeker eens kijken of ik iets van hen te pakken kan krijgen!!
Iets anders: Weet je of And One iets is? Werd me onlangs door iemand aangeraden... Een mengeling van EBM en Depeche Mode naar het schijnt
Vond er niets van terug op MuMe, maar zag dat ze wel al een heleboel albums hadden (waaronder één dat pas uitgekomen is) en heb ze allemaal toegevoegd in de hoop dat er iemand reactie ging op geven, maar er is zelfs niet op gestemd

Ik ga zeker eens kijken of ik iets van hen te pakken kan krijgen!!
Iets anders: Weet je of And One iets is? Werd me onlangs door iemand aangeraden... Een mengeling van EBM en Depeche Mode naar het schijnt

Vond er niets van terug op MuMe, maar zag dat ze wel al een heleboel albums hadden (waaronder één dat pas uitgekomen is) en heb ze allemaal toegevoegd in de hoop dat er iemand reactie ging op geven, maar er is zelfs niet op gestemd

0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:20 uur
Heb wel iets van ze gehoord. Ze hebben een cover van het nummer Michael Caine, die ik erg leuk vind. Is inderdaad wel in het straatje depeche mode inderdaad. DeVision is ook zo'n act die erg in het Depeche Mode straatje ligt. Niet slecht.
Wat nog meer als hele goede ebm te boek staat trouwens: Infekktion (waar ik een aantal nummers van ken die inderdaad heel goed zijn) en Icon of Coil of In Strict Confidence.
Op het gebied van Gothic (old style) heb ik trouwens The Danse Society net ontdekt met Heaven is Waiting. Prachtig! Die durf ik je zo ongezien aanbevelen!
Wat nog meer als hele goede ebm te boek staat trouwens: Infekktion (waar ik een aantal nummers van ken die inderdaad heel goed zijn) en Icon of Coil of In Strict Confidence.
Op het gebied van Gothic (old style) heb ik trouwens The Danse Society net ontdekt met Heaven is Waiting. Prachtig! Die durf ik je zo ongezien aanbevelen!
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:44 uur
DeVision en Infekktion kende in nog niet. Icon of Coil en In Strict Confidence dan weer wel 
Heaven is Waiting van TDS heb ik!! Geniaal!!
TDS en The March Violets zijn twee van mijn favoriete post-punk/gothic bands uit de jaren '80
Qua EBM denk ik nog dat Project Pitchfork en Placebo Effect het vermelden waard zijn.
Moet nu al op zoek naar:
- And One
- Decoded Feedback
- DeVision
- Infekktion
- Neurotic Fish
- Unheilig
(al de ander bovengenoemde groepen zijn me al bekend...)
Bedankt alvast, Bill, herman, Sietse, Parabola en orbit voor jullie feedback

Heaven is Waiting van TDS heb ik!! Geniaal!!
TDS en The March Violets zijn twee van mijn favoriete post-punk/gothic bands uit de jaren '80

Qua EBM denk ik nog dat Project Pitchfork en Placebo Effect het vermelden waard zijn.
Moet nu al op zoek naar:
- And One
- Decoded Feedback
- DeVision
- Infekktion
- Neurotic Fish
- Unheilig
(al de ander bovengenoemde groepen zijn me al bekend...)
Bedankt alvast, Bill, herman, Sietse, Parabola en orbit voor jullie feedback

0
geplaatst: 5 november 2006, 02:19 uur
Hoi allemaal,
Toevallig op deze site terecht gekomen .. Leek me echt wel de moeite te registreren .. Welcome to paradise !!
Kben al meer dan 20 jaar Frontfan, ik probeer hun gigs
in België altijd te volgen. Hét hoogtepunt was natuurlijk hun concerten in maart 06 in Brussel, waarvan ik door omstandigheden helaas maar één kon van bijwonen.
Voor de rest steekt mijn klankenbibliotheek vol met Nitzer Ebb en Neon Judgement, pure nostalgie dus ;o)
Icon of Coil, Assemblage 23, Apoptygma Berzerk, Vunker Vogt etc genieten ook mijn voorkeur, hetzij sommige nummers. Ik vind persoonlijk dat de EBM van tegenwoordig vol met synth-pop invloeden zit en dat vind ik jammer. Geef mij Front en Nitzer Ebb noise en kreten !!
Zelf ben ik ook bezig aan een projekt maar dat zal nog maanden duren vooraleer ik iets deftigs in elkaar zal gesampled heb ...
Gold-Church-Guns-Fire !!!
Toevallig op deze site terecht gekomen .. Leek me echt wel de moeite te registreren .. Welcome to paradise !!
Kben al meer dan 20 jaar Frontfan, ik probeer hun gigs
in België altijd te volgen. Hét hoogtepunt was natuurlijk hun concerten in maart 06 in Brussel, waarvan ik door omstandigheden helaas maar één kon van bijwonen.
Voor de rest steekt mijn klankenbibliotheek vol met Nitzer Ebb en Neon Judgement, pure nostalgie dus ;o)
Icon of Coil, Assemblage 23, Apoptygma Berzerk, Vunker Vogt etc genieten ook mijn voorkeur, hetzij sommige nummers. Ik vind persoonlijk dat de EBM van tegenwoordig vol met synth-pop invloeden zit en dat vind ik jammer. Geef mij Front en Nitzer Ebb noise en kreten !!
Zelf ben ik ook bezig aan een projekt maar dat zal nog maanden duren vooraleer ik iets deftigs in elkaar zal gesampled heb ...
Gold-Church-Guns-Fire !!!
0
geplaatst: 5 november 2006, 12:45 uur
Nitzer ebb - let your body learn 
Ik hou zowel van de oude als de nieuwe ebm, zolang het maar de pan uit swingt! Of meesterlijk donker of vreemd is.

Ik hou zowel van de oude als de nieuwe ebm, zolang het maar de pan uit swingt! Of meesterlijk donker of vreemd is.
0
geplaatst: 5 november 2006, 16:27 uur
fronthunter schreef:
Hét hoogtepunt was natuurlijk hun concerten in maart 06 in Brussel, waarvan ik door omstandigheden helaas maar één kon van bijwonen.
Hét hoogtepunt was natuurlijk hun concerten in maart 06 in Brussel, waarvan ik door omstandigheden helaas maar één kon van bijwonen.
Front 242 rules!!! Ben ook al 19 jaar grote fan. Fantastisch optreden voor hun 25 jaar bestaan! Ik was er ook enkel voor de eerste avond, want de tweede was al uitverkocht...
0
geplaatst: 7 november 2006, 18:56 uur
zeg dames en heren,
ik ben ervan overtuigd dat jullie www.youtube.com kennen ... enjoy the body music !!!
Veel F242, Nitzer Ebb etc ...
Greetz,
Fronthead.
ik ben ervan overtuigd dat jullie www.youtube.com kennen ... enjoy the body music !!!
Veel F242, Nitzer Ebb etc ...
Greetz,
Fronthead.
0
geplaatst: 13 november 2006, 22:09 uur
Misschien niet echt EBM, maar zeker wel elektro: Terence Fixmer !! Het is wel een meer dansbare act dan vele EMB-artiesten (die niet zelden duisterder en industriëler klinken). Check ook de samenwerking van meneer Fixmer en McCarthy van Nitzer Ebb. Kortom: Terence Fixmer is een must voor mensen die van schranz, techno of elektro (en ook EBM
) houden!
) houden!
0
geplaatst: 15 november 2006, 01:28 uur
Ik vind Anne Clark met Our Darkness eigenlijk ook wel een beetje EBM.
0
geplaatst: 16 november 2006, 21:01 uur
NEWSFLASH !!
Front 242 treedt op in Leuven op 15/12/06 !!
Bron : www.front242.com
Kheb het hele net afgeschuimd om te vinden waar,
voorlopig zonder resultaat ...
Fronthunter.
Front 242 treedt op in Leuven op 15/12/06 !!
Bron : www.front242.com
Kheb het hele net afgeschuimd om te vinden waar,
voorlopig zonder resultaat ...
Fronthunter.
0
geplaatst: 16 november 2006, 21:27 uur
Wow komt mooi uit
! Ik zit namelijk op kot in Heverlee (Leuven). Ik wil zeer zeker gaan, maar mijn kameraden overtuigen gaat wat moeilijker zijn aangezien ze allemaal naar andere muziek luisteren...
! Ik zit namelijk op kot in Heverlee (Leuven). Ik wil zeer zeker gaan, maar mijn kameraden overtuigen gaat wat moeilijker zijn aangezien ze allemaal naar andere muziek luisteren...
0
geplaatst: 16 november 2006, 23:20 uur
Als je de beats van de frontmannen door je heen voelt gaan, ga je toch sowieso uit je dak. Fan of niet! Zeg dat ik het gezegd heb 

0
geplaatst: 17 november 2006, 18:23 uur
hey, anders spreken we allemaal tesaam af ergens in Leuven om nadien naar Front af te zakken ...
ik ben van Machelen, dus kwartiertje rijden
kben wel benieuwd waar het concert plaatsvindt, want ik vind er geen gedetailleerde info over ...
ik ben van Machelen, dus kwartiertje rijden
kben wel benieuwd waar het concert plaatsvindt, want ik vind er geen gedetailleerde info over ...
0
geplaatst: 17 november 2006, 23:54 uur
Het F242-concert zal plaatsvinden in De (vernieuwde) Silo te leuven !
Show happiness ! !
Fronthunter
Show happiness ! !
Fronthunter
0
geplaatst: 28 november 2006, 17:52 uur
hallo hallo , ik ben hier voor de eerste keer en zo te zien ziet da hier inorde uit
, ik ben dus ook ne echte " die hard" fan van Front 242 , ik ga ook zekers naar leuven alee als ik een kaart kan bemachtigen
. t zal alleszins weer dik inorde zijn , zoals altijd !!!!!!!!! ik de laatste 15 j bijna alle concerten meegemaakt ook de 2 dagen in de AB-te brussel, da was echt de max , 2 fantasische dagen om nooit meer te vergeten ........
ben blij dat ik hier terrecht gekomen ben en hopelijk kunnen we nog veeeeeeeel over front 242 en dergelijk tetteren enz...
Greets Rafke 242
, ik ben dus ook ne echte " die hard" fan van Front 242 , ik ga ook zekers naar leuven alee als ik een kaart kan bemachtigen
. t zal alleszins weer dik inorde zijn , zoals altijd !!!!!!!!! ik de laatste 15 j bijna alle concerten meegemaakt ook de 2 dagen in de AB-te brussel, da was echt de max , 2 fantasische dagen om nooit meer te vergeten ........ben blij dat ik hier terrecht gekomen ben en hopelijk kunnen we nog veeeeeeeel over front 242 en dergelijk tetteren enz...
Greets Rafke 242
0
geplaatst: 28 november 2006, 23:09 uur
Hm, ik ga waarschijnlijk ook gaan. Ben vollebak mijn vrienden aan't overtuigen, maar da's niet simpel
. Heeft iemand al een idee van hoeveel dat kost of wanneer vvk is ofzo?
Groeten
. Heeft iemand al een idee van hoeveel dat kost of wanneer vvk is ofzo?Groeten
* denotes required fields.