MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Favoriete remixes

zoeken in:
Can - Future Days (Carl Craig remix)
Blijft ook geweldig. Was hem een beetje vergeten.

Beat op 1:53

Weet iemand een paar leuke remixen van oude nummers? (Top 2000-stuff, je kent het wel )

Hopla; Moodymann
erg chill nr, dit.

@chevy93: Er circuleren op internet een paar remixen die Soulwax heeft gemaakt van o.a. The Beatles en The Stones. Zijn wel bootlegs geloof ik maar die vind ik altijd wel leuk.

Deze van SebastiAn is wel leuk:
The Who - Baba O'Riley [SebastiAn Remix]

Naast die van Soulwax ken ik verder geen klassiekers die fatsoenlijk gemixt zijn.

Verder is mijn favoriete remix deze week:

en deze ook een beetje;
Franz Ferdinand - The Dark Of The Matinee [Headman Vocal Remix]

Ik vind de cover van Fleetwood Mac's Dreams door Deep Dish ook wel geslaagd. Weet alleen niet of dat een klassiekertje is.

Het nummer mist toch een bass eronder. Overigens hetzelfde bij Baba O'Riley.

Soulwax ga ik nog wel even zoeken .

Freekje schreef:
Ik vind de cover van Fleetwood Mac's Dreams door Deep Dish ook wel geslaagd. Weet alleen niet of dat een klassiekertje is.

Vreselijk juist!

FunkyMonk schreef:

Hopla; Moodymann
erg chill nr, dit.
Inderdaad, kende hem van deze latere release waar Moody als hoofdartiest staat: Moody* - Anotha Black Sunday (LP) at Discogs

chevy93 schreef:
Weet iemand een paar leuke remixen van oude nummers? (Top 2000-stuff, je kent het wel )

Fleetwood Mac - Everywhere (Unkle remix)
Eurythmics - Sweet Dreams (Steve Angello Version)

Alsdat saxje er inkomt rond 2:50

Chill nummer Stapler dat Love Juice. En ook die mix van Franz Ferdinand die I-do-not-exist hierboven linkte vind ik fijn. Leuk topic dit, kom muziek tegen die ik nooit zou zoeken.

Die tweede plaat is niet zozeer een remix maar meer een remake van Sub Focus' eigen nummer.

thejazzscène

Wauw zeg. Heerlijk met dit weer.

Headman is erg tof inderdaad.

Hier twee oudjes (1993), The Black Dog remixt Björk:

Allebei erg mooi gedaan, vind ik. The Black Dog weet er zowel geheel eigen tracks van te brouwen als de magie van de originelen in tact te laten.

Zal niet iedereen liggen, maar:
manic street preachers - william's last words (underworld remix)

Is mooi

Die Holtoug Bootleg is leuk, kwam hem laatst ook al tegen.

Verder is er nog de Greg Wilson edit van Roxy Music's Love is the Drug, maar die staat niet op YouTube.

Masters at work ...

Ik vind de Purple Haze mix van Snaps Rhythm is a Dancer een fantastische versie. Mijn inziens beter dan het origineel. Niet alleen vanwege de nostalgische waarde, maar zeker ook de vorm, de geluiden, de opbouw, het fijne ritme...

De Underworld remix van Massive Attack's Rising Son mag er ook zeker wezen:

Mijn recente favorieten:

1. Mano le Tough - Eurodancer (Tensnake Remix)
2. In Flagranti - Through the Rabbit Hole (Moscow Remix)
3. Azari & III - Reckless with Your Love (Tensnake Remix)
4. Anita Meyer - Anita (Villa Edit)
5. Au Revoir Simone - Another Likely Story (Neon Indian Remix)
6. Detachments - Circles (Martyn's Round & Round Mix)
7. Lindstrøm & Christabelle - Baby Can't Stop (Aeroplane vocal mix)
8. LCD Soundsystem - I Can Change (Tiga Remix)
9. Headman - New Zombie (The Swiss Remix)
10. The Chemical Brothers - Swoon (Lindstrøm & Prins Thomas Remix)

De CJ Bolland mix van N.R.G.'s I Need Your Lovin' vind ik ook erg goed. Het brengt ontzettend mooie geluiden in (vanaf 0:13 bijvoorbeeld, waarbij ik het gevoel krijg wakker te worden op een frisse zondagochtend en me eens lekker uitstrek). Ook gaat Bolland aan het eind van de pianomelodie niet met de tonen naar beneden, waardoor de emotionele lading treffender is.

Luister de laatste tijd niet echt veel naar remixes moet ik zeggen. Maar door Hermans lijstje ben ik achter de remix van Swoon gekomen en die vind ik wel echt heel goed.

En deze is vers van de pers.

Vind deze Sabotage remix van Alex Metric wel lekker.

Zijn remix van Gorillaz' Stylo is ook zeer de moeite waard. Vind ik zelfs beter dan deze

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.