MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Rave classics

zoeken in:
Yak
Onderhond schreef:

Blasphemy

Ha ha! Volgens mij legt deze quote de zere vinger op al onze techno-gerelateerde onenigheid, Onderhond.

Yak
Overigens:

22. Transformer 2 - Pacific Symphony

Een wat meer commerciele track:

23. Energy 52 - Café Del Mar

Yak
24. Toxic Two - Rave Generator

Verdomme, wat een mooie plaat is dat toch.

25. Marusha - I'm Raving

Leuk dit, ik zal eens op zoek gaan naar al die nummertjes die ik nog niet heb.

We doen er nog een Marusha bij:

26. Marusha - Somewhere Over The Rainbow.

Yak
Hola, met Marusha gaan we hélemaal de verkeerde kant op. Terug naar het echte werk.

27. Two Pieces - Magic Bells

28. Public Energy - Three 'O Three

En verder zijn de Parkzicht Classics cd's ook wel aan te raden

29. Adamski - Killer

Onderhond schreef:

Sijpelde Thunderball stuff eigenlijk tot bij jullie door ?

Ja hoor, eigenlijk alles van Bonzai was hier hartstikke bekend. Tot en met de Bonzai-shirtjes aan toe. Heel veel mensen liepen er hier in rond. Vooral Bonzai Channel One was hier heel bekend en wordt nog steeds regelmatig gedraaid. It's your DJ was hier ook een grote hit in de clubs. Daarnaast was ook the First Rebirth hier natuurlijk een grote clubhit, net als Soushkin en daarna alle Yves DeRuyter dingen.

Bonzai was hier hartstikke hot dus .

Nog zo'n stoemper:

30. Crowd Control - Tranzformer

Yak
Die Bonzai Channel One mag in Holland volgens mij zelfs de grootste Bonzai-knaller aller tijden heten. Ik denk dat het succes van dat nummer aan de basis stond van het succes van het label. In Salou, waar het stikt van de Hollanders, ging iedereen los op het Bonzai-werk.

Nog 1 dan:

31. Sadomasy & DJ One - Bodymotion

Yak
To the batmobile, let's go!

32. CLS - Can you feel it?

Klapperrrrrrrrr

33. Fierce Ruling Diva - Rubb it in

Yak
Rubb It In was al geweest, op nr. 10.

33. Hypnotist, The House Is Mine

Excuus

Een ander dan maar:
34. A Homeboy, a Hippie & a Funki Dredd - Total Confusion (tot in den treure gesampled)

Yak
Ha ha! Dié zou ik nog wel eens willen horen.

Yak
Even ietsje offtopic: dit lezen we op de allerallereerste Turn Up The Bass uit '89.

Yak schreef:
Die Bonzai Channel One mag in Holland volgens mij zelfs de grootste Bonzai-knaller aller tijden heten. .

nou, toch echt first rebirth wel hoor...

Yak
brooklyn schreef:

nou, toch echt first rebirth wel hoor...

Oh? Die hadden we in Eindhoven niet echt overdadig in de clubs gehoord, in tegenstelling tot Bonzai Channel 1. Ik moest er zelfs door een vriend op geattendeerd worden. Dat nummer stond op een Bonzai-cd en hij was er helemaal leip van.

Ieh, 'clubs'.. wat een eng woord.

35. Robert Armani - Ambulance

36. Southside Spinners - Luvstruck

We geraken wat ver van huis denk ik. Is dat niet eind jaren 90 trance ?

Anyway, wie herinnert zich 37.Tetrys - Huxley Dreams nog ?

Yak
Onderhond schreef:

Anyway, wie herinnert zich 37.Tetrys - Huxley Dreams nog ?

Die naam doet zeker een aantal bellen rinkelen, ja. Maar ik kan 'm zo vlug niet voor de geest halen en ik heb hem zeer zeker niet in huis.

Yak
Naast dat:

38. Tellurians - Navigator

Yak schreef:

Naast dat:

38. Tellurians - Navigator

productie van Ferrry Corsten

Yak
Onderhond schreef:

Wat tel je als Rave natuurlijk

Hier wil ik overigens nog wel even op terugkomen. Blurted-out confession alert!! Iedereen heeft het recht om het volgende te negeren.

[start droevig achtergronddeuntje]

In retrospect is voor mij de rave-periode eigenlijk best kort geweest, van '90 tot vroeg '92 ongeveer. Daarna werd het me teveel blij gestamp. Je kan het mooi afzien aan de Serious Beats-CD's die ik bezit: één t/m zes, waarvan de laatste veruit de minste was. Ace The Space, Trashman, vooral Speed City en Waxattack en Soushkin en zo... niet aan mij besteed. Zelfde geldt voor Bonzai an sich. Ik had het er wel zo'n beetje mee gehad. Ik denk dat het toch meer de kale techno-kant is geweest die me het meest aansprak. Quazar, 808 State, vaag Djax- en Planet E-spul, ESP, Warp, de In Order To Dance-platen. Sindsdien was Quazar afgezakt in stuitende middelmatigheid, hoorde je van 808 State ook niks meer, waren Djax en Planet E failliet of zo, ESP bestond ook niet meer, en R&S had zich verslikt in Drum & Bass en had sindsdien ook niks meer van zich laten horen. Outland en JBO waren nog wel interessant, maar verder was er eigenlijk niks meer te halen in techno-land.

Einde droevig achtergronddeuntje. Laat ik eens een plaatje opzetten van Pavement. Wow, I'm on the AIR, I'm om the stereo, stereo-oh

Yak
brooklyn schreef:

productie van Ferrry Corsten

Yep, I know.

Onderhond schreef:

We geraken wat ver van huis denk ik. Is dat niet eind jaren 90 trance ?

Eeeeehm, ben niet de grootste kenner op dit gebied, dus het zou wel kunnen. Vriend van me kwam een hele tijd geleden eens aanzetten met dit nummer en ik vond het wel goed. Ik dacht dat het uit midden jaren '90 kwam, maar het kan ook ietsje later zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:10 uur

geplaatst: vandaag om 12:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.