Genres / Electronic / Rave classics
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2005, 00:21 uur
Ha ha! Volgens mij legt deze quote de zere vinger op al onze techno-gerelateerde onenigheid, Onderhond.

0
geplaatst: 11 februari 2005, 01:14 uur
Een wat meer commerciele track:
23. Energy 52 - Café Del Mar
23. Energy 52 - Café Del Mar
0
geplaatst: 11 februari 2005, 01:44 uur
24. Toxic Two - Rave Generator
Verdomme, wat een mooie plaat is dat toch.
Verdomme, wat een mooie plaat is dat toch.
0
geplaatst: 11 februari 2005, 12:23 uur
Leuk dit, ik zal eens op zoek gaan naar al die nummertjes die ik nog niet heb.
We doen er nog een Marusha bij:
26. Marusha - Somewhere Over The Rainbow.
We doen er nog een Marusha bij:
26. Marusha - Somewhere Over The Rainbow.
0
geplaatst: 11 februari 2005, 14:14 uur
Hola, met Marusha gaan we hélemaal de verkeerde kant op. Terug naar het echte werk. 
27. Two Pieces - Magic Bells

27. Two Pieces - Magic Bells
0
geplaatst: 11 februari 2005, 17:46 uur
En verder zijn de Parkzicht Classics cd's ook wel aan te raden 

0
geplaatst: 11 februari 2005, 18:50 uur
Ja hoor, eigenlijk alles van Bonzai was hier hartstikke bekend. Tot en met de Bonzai-shirtjes aan toe. Heel veel mensen liepen er hier in rond. Vooral Bonzai Channel One was hier heel bekend en wordt nog steeds regelmatig gedraaid. It's your DJ was hier ook een grote hit in de clubs. Daarnaast was ook the First Rebirth hier natuurlijk een grote clubhit, net als Soushkin en daarna alle Yves DeRuyter dingen.
Bonzai was hier hartstikke hot dus
.
0
geplaatst: 11 februari 2005, 19:00 uur
Die Bonzai Channel One mag in Holland volgens mij zelfs de grootste Bonzai-knaller aller tijden heten. Ik denk dat het succes van dat nummer aan de basis stond van het succes van het label. In Salou, waar het stikt van de Hollanders, ging iedereen los op het Bonzai-werk.
0
geplaatst: 11 februari 2005, 19:23 uur
Rubb It In was al geweest, op nr. 10.
33. Hypnotist, The House Is Mine
33. Hypnotist, The House Is Mine
0
geplaatst: 11 februari 2005, 19:26 uur
Excuus 
Een ander dan maar:
34. A Homeboy, a Hippie & a Funki Dredd - Total Confusion (tot in den treure gesampled)

Een ander dan maar:
34. A Homeboy, a Hippie & a Funki Dredd - Total Confusion (tot in den treure gesampled)
0
geplaatst: 11 februari 2005, 19:51 uur
Even ietsje offtopic: dit lezen we op de allerallereerste Turn Up The Bass uit '89. 

0
geplaatst: 11 februari 2005, 20:08 uur
Yak schreef:
Die Bonzai Channel One mag in Holland volgens mij zelfs de grootste Bonzai-knaller aller tijden heten. .
Die Bonzai Channel One mag in Holland volgens mij zelfs de grootste Bonzai-knaller aller tijden heten. .
nou, toch echt first rebirth wel hoor...
0
geplaatst: 11 februari 2005, 20:18 uur
Oh? Die hadden we in Eindhoven niet echt overdadig in de clubs gehoord, in tegenstelling tot Bonzai Channel 1. Ik moest er zelfs door een vriend op geattendeerd worden. Dat nummer stond op een Bonzai-cd en hij was er helemaal leip van.
Ieh, 'clubs'.. wat een eng woord.

35. Robert Armani - Ambulance
0
geplaatst: 11 februari 2005, 23:32 uur
We geraken wat ver van huis denk ik. Is dat niet eind jaren 90 trance ?
Anyway, wie herinnert zich 37.Tetrys - Huxley Dreams nog ?
Anyway, wie herinnert zich 37.Tetrys - Huxley Dreams nog ?

0
geplaatst: 11 februari 2005, 23:39 uur
Die naam doet zeker een aantal bellen rinkelen, ja. Maar ik kan 'm zo vlug niet voor de geest halen en ik heb hem zeer zeker niet in huis.
0
geplaatst: 12 februari 2005, 01:46 uur
0
geplaatst: 12 februari 2005, 02:02 uur
Hier wil ik overigens nog wel even op terugkomen. Blurted-out confession alert!! Iedereen heeft het recht om het volgende te negeren.
[start droevig achtergronddeuntje]
In retrospect is voor mij de rave-periode eigenlijk best kort geweest, van '90 tot vroeg '92 ongeveer. Daarna werd het me teveel blij gestamp. Je kan het mooi afzien aan de Serious Beats-CD's die ik bezit: één t/m zes, waarvan de laatste veruit de minste was. Ace The Space, Trashman, vooral Speed City en Waxattack en Soushkin en zo... niet aan mij besteed. Zelfde geldt voor Bonzai an sich. Ik had het er wel zo'n beetje mee gehad. Ik denk dat het toch meer de kale techno-kant is geweest die me het meest aansprak. Quazar, 808 State, vaag Djax- en Planet E-spul, ESP, Warp, de In Order To Dance-platen. Sindsdien was Quazar afgezakt in stuitende middelmatigheid, hoorde je van 808 State ook niks meer, waren Djax en Planet E failliet of zo, ESP bestond ook niet meer, en R&S had zich verslikt in Drum & Bass en had sindsdien ook niks meer van zich laten horen. Outland en JBO waren nog wel interessant, maar verder was er eigenlijk niks meer te halen in techno-land.
Einde droevig achtergronddeuntje. Laat ik eens een plaatje opzetten van Pavement. Wow, I'm on the AIR, I'm om the stereo, stereo-oh

0
geplaatst: 12 februari 2005, 02:03 uur
0
geplaatst: 12 februari 2005, 12:46 uur
Eeeeehm, ben niet de grootste kenner op dit gebied, dus het zou wel kunnen. Vriend van me kwam een hele tijd geleden eens aanzetten met dit nummer en ik vond het wel goed. Ik dacht dat het uit midden jaren '90 kwam, maar het kan ook ietsje later zijn.
* denotes required fields.