MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Rave classics

zoeken in:
Yak
Als kind van de nineties ben ik grootgebracht op skateboarden, strijkers in brievenbussen, Sjors en Sjimmie, Leisure Suit Larry en KICKASS RAVE!

Post je klassiekers, één per keer.

1. The Nighttripper, Tone exploitation

Wat tel je als Rave natuurlijk ... enkel die ouwe 1991-1992 "techno" platen, de duitse "Westbam" rave, en mogen die Belgische "trance" klassiekers er ook bij ?

In ieder geval, kwestie van wat Bonzai promotie te doen:
2. Jones & Stephenson - The First Rebirth.

3. Marusha - Raveland

Yak
Onderhond schreef:

2. Jones & Stephenson - The First Rebirth.

Hahaa, geweldig! Die heb ik lang niet gehoord. Eens kijken of ik hem kan slsk'en.

4. Meng Syndicate, Sonar System

Ik moet ook nog eens een goede versie van The First Rebirth zien te ritselen. Heb nu alleen 1 of andere slappe mellow versie.

5. LA Style - James Brown Is Dead

Ene user herman78 moet The First Rebrith wel hebben. Geniaal nummer idd.

6. Quazar - Last Train To Paradise

Ik ben helaas geen soulseeker

7. Felix - Don't You Want Me.

titan (crew)
8. D-shake - Yaaaah (geen idee of het aantal a's goed is )

Yak
titan schreef:

8. D-shake - Yaaaah (geen idee of het aantal a's goed is )

Een zelf te kiezen aantal a's. Op Discogs zijn het er consequent drie, maar deze 12" heeft er veel meer.

9. Sequencial - Cycades

10. Fierce Ruling Diva - Rubb It In
(superplaat!)

11. Phenomania - Who Is Elvis?

Yak schreef:

4. Meng Syndicate, Sonar System

Een man met smaak ...

12. Dave Davis - Transfiguration, om in de Bonzai sfeer te blijven. Rillingen, 'nie gewoon', hoewel ik vermoed dat deze net was ouder is.

Is Bonzai een label ofzo?

13. Westbam - Celebration Generation

Jezus herman, nu heb je het voorgoed verklooid bij mij . Bonzai is het legendarisch Belgische trance label. Bijna alle grote Belgische meneren zijn daar begonnen. Een Push, een Airwave, een Yves DeRuyter, Dream Your Dream, Bountyhunter, Jones & Stephenson ... Belgisch trance was jarenlang gewoon Bonzai. Samen met Lightning Records zijn ze failliet gegaan, maar blijkbaar toch weer herleefd.

Maar het meest legendarisch blijft toch wel dit stukje intro. Moet zowat de meest gesamplede sample in de dansbare electronic zijn, ooit.

Site

herman schreef:

Is Bonzai een label ofzo?

Herman op de ignore-lijst... dit kan niet.

Yak
Herman? Wie is dat?

Is trouwens nooit echt mijn ding geweest, dat Bonzai. Ik was meer van de Go Bang, ESP, R&S, Plus 8, Djax en zo.

Yak
14. Overnite - Time Has Come

JonnieBrasco
15. Prodigy - Out of Space (raved toch ook wel )

16. 808 State - Cübik

Yak schreef:

Ik was meer van de Go Bang, ESP, R&S, Plus 8, Djax en zo.

Ik was ook van die... en Bonzai .

Nog een oude favoriet van me:
Frontline - I Can't Quite Understand

Onderhond schreef:

Maar het meest legendarisch blijft toch wel dit stukje intro. Moet zowat de meest gesamplede sample in de dansbare electronic zijn, ooit.

Site

Potverdrie Onderhond, die wilde ik er net bijzetten! Nou goed dan pakken we die andere klassieker:

18. The Ultimate Seduction - It's Time To Jam.

Yak
19. Edge Of Motion - Set Up 707

Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde stond ik echt verbijsterd. Wát een geweldige bak teringherrie!

20. Traxcalibur - Poetica. Blijft een ge-wel-di-ge stomper. En raad het label

Yak: ik neem mijn eerder commentaar over goede smaak terug trouwens

Hehe, ik ben nog niet zo gek lang into dit soort dingen hoor. Destijds als top 40 luisteraar sijpelde er wel 's nummers door die hier genoemd worden, maar in labels ed. heb ik me nooit verdiept. Dat kwam pas vanaf '99 toen ik Autechre ontdekte en IDM ging luisteren.

Sijpelde Thunderball stuff eigenlijk tot bij jullie door ? Zo'n Thunderball - Bonzai Channel One bekend bij het NL publiek bijvoorbeeld ?

Mijlpaal in de Belgische dansgeschiedenis.

Yak
Onderhond schreef:

Yak: ik neem mijn eerder commentaar over goede smaak terug trouwens

Huh?

Yak schreef:

Is trouwens nooit echt mijn ding geweest, dat Bonzai.

Blasphemy

Onderhond schreef:

Sijpelde Thunderball stuff eigenlijk tot bij jullie door ? Zo'n Thunderball - Bonzai Channel One bekend bij het NL publiek bijvoorbeeld ?

Bekend van meerdere Thunderdomes dacht ik.

Even wat commerciele rave tussendoor:

21. Mark 'Oh - Tears Don't Lie

Goodfella: die track was bij ons gewoon Top 30 (ja ja, wij hadden er 10 minder) materiaal. Al die Thunderball tracks eigenlijk.

Mooie tijden, bedankt voor dit topic Yak

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.