Genres / Electronic / Rave classics
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2005, 00:59 uur
Als kind van de nineties ben ik grootgebracht op skateboarden, strijkers in brievenbussen, Sjors en Sjimmie, Leisure Suit Larry en KICKASS RAVE!
Post je klassiekers, één per keer.
1. The Nighttripper, Tone exploitation
Post je klassiekers, één per keer.
1. The Nighttripper, Tone exploitation
2
geplaatst: 10 februari 2005, 08:57 uur
Wat tel je als Rave natuurlijk
... enkel die ouwe 1991-1992 "techno" platen, de duitse "Westbam" rave, en mogen die Belgische "trance" klassiekers er ook bij ?
In ieder geval, kwestie van wat Bonzai promotie te doen:
2. Jones & Stephenson - The First Rebirth.
... enkel die ouwe 1991-1992 "techno" platen, de duitse "Westbam" rave, en mogen die Belgische "trance" klassiekers er ook bij ?In ieder geval, kwestie van wat Bonzai promotie te doen:
2. Jones & Stephenson - The First Rebirth.

0
geplaatst: 10 februari 2005, 13:47 uur
Hahaa, geweldig! Die heb ik lang niet gehoord. Eens kijken of ik hem kan slsk'en.
4. Meng Syndicate, Sonar System
0
geplaatst: 10 februari 2005, 14:09 uur
Ik moet ook nog eens een goede versie van The First Rebirth zien te ritselen. Heb nu alleen 1 of andere slappe mellow versie.
5. LA Style - James Brown Is Dead
5. LA Style - James Brown Is Dead
0
geplaatst: 10 februari 2005, 14:21 uur
Ene user herman78 moet The First Rebrith wel hebben.
Geniaal nummer idd.
6. Quazar - Last Train To Paradise
Geniaal nummer idd.6. Quazar - Last Train To Paradise
0
geplaatst: 10 februari 2005, 17:01 uur
Ik ben helaas geen soulseeker 
7. Felix - Don't You Want Me.

7. Felix - Don't You Want Me.
0
titan (crew)
geplaatst: 10 februari 2005, 17:15 uur
8. D-shake - Yaaaah (geen idee of het aantal a's goed is
)
)
0
geplaatst: 10 februari 2005, 18:18 uur
Een zelf te kiezen aantal a's. Op Discogs zijn het er consequent drie, maar deze 12" heeft er veel meer.

9. Sequencial - Cycades
0
geplaatst: 10 februari 2005, 18:56 uur
Een man met smaak
...12. Dave Davis - Transfiguration, om in de Bonzai sfeer te blijven. Rillingen, 'nie gewoon', hoewel ik vermoed dat deze net was ouder is.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 19:26 uur
Is Bonzai een label ofzo?
13. Westbam - Celebration Generation
13. Westbam - Celebration Generation
0
geplaatst: 10 februari 2005, 19:41 uur
Jezus herman, nu heb je het voorgoed verklooid bij mij
. Bonzai is het legendarisch Belgische trance label. Bijna alle grote Belgische meneren zijn daar begonnen. Een Push, een Airwave, een Yves DeRuyter, Dream Your Dream, Bountyhunter, Jones & Stephenson ... Belgisch trance was jarenlang gewoon Bonzai. Samen met Lightning Records zijn ze failliet gegaan, maar blijkbaar toch weer herleefd.
Maar het meest legendarisch blijft toch wel dit stukje intro. Moet zowat de meest gesamplede sample in de dansbare electronic zijn, ooit.
Site
. Bonzai is het legendarisch Belgische trance label. Bijna alle grote Belgische meneren zijn daar begonnen. Een Push, een Airwave, een Yves DeRuyter, Dream Your Dream, Bountyhunter, Jones & Stephenson ... Belgisch trance was jarenlang gewoon Bonzai. Samen met Lightning Records zijn ze failliet gegaan, maar blijkbaar toch weer herleefd.Maar het meest legendarisch blijft toch wel dit stukje intro. Moet zowat de meest gesamplede sample in de dansbare electronic zijn, ooit.
Site
0
geplaatst: 10 februari 2005, 19:57 uur
Herman? Wie is dat? 
Is trouwens nooit echt mijn ding geweest, dat Bonzai. Ik was meer van de Go Bang, ESP, R&S, Plus 8, Djax en zo.

Is trouwens nooit echt mijn ding geweest, dat Bonzai. Ik was meer van de Go Bang, ESP, R&S, Plus 8, Djax en zo.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 10 februari 2005, 20:12 uur
15. Prodigy - Out of Space (raved toch ook wel
)
)
0
geplaatst: 10 februari 2005, 20:48 uur
Nog een oude favoriet van me:
Frontline - I Can't Quite Understand
Frontline - I Can't Quite Understand
0
geplaatst: 10 februari 2005, 21:24 uur
Onderhond schreef:
Maar het meest legendarisch blijft toch wel dit stukje intro. Moet zowat de meest gesamplede sample in de dansbare electronic zijn, ooit.
Site
Site
Potverdrie Onderhond, die wilde ik er net bijzetten! Nou goed dan pakken we die andere klassieker:
18. The Ultimate Seduction - It's Time To Jam.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 21:35 uur
19. Edge Of Motion - Set Up 707
Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde stond ik echt verbijsterd. Wát een geweldige bak teringherrie!
Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde stond ik echt verbijsterd. Wát een geweldige bak teringherrie!

0
geplaatst: 10 februari 2005, 22:17 uur
20. Traxcalibur - Poetica. Blijft een ge-wel-di-ge stomper. En raad het label 
Yak: ik neem mijn eerder commentaar over goede smaak terug trouwens

Yak: ik neem mijn eerder commentaar over goede smaak terug trouwens

0
geplaatst: 10 februari 2005, 22:24 uur
Hehe, ik ben nog niet zo gek lang into dit soort dingen hoor. Destijds als top 40 luisteraar sijpelde er wel 's nummers door die hier genoemd worden, maar in labels ed. heb ik me nooit verdiept. Dat kwam pas vanaf '99 toen ik Autechre ontdekte en IDM ging luisteren. 

0
geplaatst: 10 februari 2005, 22:30 uur
Sijpelde Thunderball stuff eigenlijk tot bij jullie door ? Zo'n Thunderball - Bonzai Channel One bekend bij het NL publiek bijvoorbeeld ? 
Mijlpaal in de Belgische dansgeschiedenis.

Mijlpaal in de Belgische dansgeschiedenis.
0
geplaatst: 10 februari 2005, 23:06 uur
0
geplaatst: 10 februari 2005, 23:12 uur
0
geplaatst: 10 februari 2005, 23:33 uur
Onderhond schreef:
Sijpelde Thunderball stuff eigenlijk tot bij jullie door ? Zo'n Thunderball - Bonzai Channel One bekend bij het NL publiek bijvoorbeeld ?

Bekend van meerdere Thunderdomes dacht ik.
Even wat commerciele rave tussendoor:
21. Mark 'Oh - Tears Don't Lie
0
geplaatst: 10 februari 2005, 23:39 uur
Goodfella: die track was bij ons gewoon Top 30 (ja ja, wij hadden er 10 minder) materiaal. Al die Thunderball tracks eigenlijk.
Mooie tijden, bedankt voor dit topic Yak
Mooie tijden, bedankt voor dit topic Yak

* denotes required fields.