MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Rave classics

zoeken in:
Kos
U-96 - Club Bizarre

Ja dan volgt natuurlijk automatisch

40. U96 - Das Boot

Kos
41. Critical Mass - Dancing Together .

Kos schreef:

41. Critical Mass - Dancing Together .

We dwalen weer af!

Kos
Nietes, die was vet.

En sowieso 100 keer beter dan die klote Marusha. .

maar geen rave...

Kos
Niet? volgens mij wel hoor.

42. SL2 - On a Ragga Tip

43. Move Your Feet To The Rhythm Of The Beat-Hithouse

Yak
andré schreef:

43. Move Your Feet To The Rhythm Of The Beat-Hithouse

Ieks!
Peter Slaghuis die Chicago-klassiekers van het eerste uur plagieerde.

44. Second Phase - Mentasm

opschieten ik heb er nog veel meer

45. Moby - Feeling So Real.

Wat was die goed ... en Critical Mass rave ?

45. Holy Noise - Get Down Everybody

Ieks!
Peter Slaghuis Chicago-klassiekers van het eerste uur plagieerde.[/quote]

Jezus, ik kom er net achter dat ie al op 30-jarige leeftijd is overleden! Dat heb ik echt nooit geweten! Rust In Peace dan maar.

46. Hocus Pocus - Here's Johnny.

Yak
Jezus, ik kom er net achter dat ie al op 30-jarige leeftijd is overleden! Dat heb ik echt nooit geweten! Rust In Peace dan maar.

Ja, klopt. Zijn laatste wapenfeit is het toch wel tamelijk brute

47. Epilepsia - Epilepsia

Dat hij dus toch ook wel kickass rave kon maken heeft hij wel bewezen. Geen idee trouwens of hij nog andere platen onder dit pseudoniem heeft gereleased.

Wat is het kenmerk van Rave dan?

Die ouwe techno, trance, retro sound.

Yak
jassonn schreef:

Wat is het kenmerk van Rave dan?

1) Hooguit voor tweeduizend gulden aan apparatuur aanschaffen (waarvan duizend piek voor een TR909).

2) Sawtooth, sawtooth, sawtooth!! Van alle verrotte synths die je kunt vinden de sawtooths stacken. En eventueel een Alpha Juno voor de broodnodige stofzuigergeluiden.

3) Machines laten lopen en met je mixer daar wat rauwe punkrock-shit uit sleuren. En dat stuur je vervolgens naar BE's.

Rave in mijn optiek.

48. Apotheosis - O Fortuna

49. Humanoid - Stakker Humanoid

Hoe heette die andere groep die O Fortuna coverde ook alweer? In mijn herinnering was dat een erg gave versie (alhoewel ik van Apotheosis de cassettesingle heb en van die ander niet).

Die heette Fortuna. De Apotheosis versie was de harde, die van Fortuna de duistere.

De nummers werden nog verboden op een gegeven moment. De erven Carl Orff (van de originele Carmina Burana) waren not amused. De plaatjes moesten uit de handel en volgens mij het deeltje Turn Up the Bass waar ze opstonden ook. Dat kwam als ik me goed herinner opnieuw uit zonder O Fortuna.

Onderhond schreef:

45. Moby - Feeling So Real.

Wat was die goed ...

Nog steeds mijn favoriete Moby-nummer.

starbright boy schreef:

Nog steeds mijn favoriete Moby-nummer.

Zeker. De Westbam-remix is ook erg leuk.

50. Liaisons D - Por La Patria (2 Unlimited heeft nog het melodietje gebruikt voor Twilight Zone )

starbright boy schreef:

Die heette Fortuna. De Apotheosis versie was de harde, die van Fortuna de duistere.

Is die duistere versie ook leuk? Want de Apotheosis versie vind ik echt fantastisch. Ben nog een keertje flink uit mijn dak gegaan toen ze in Highstreet dat nummer draaiden om half 6.

Yak
De 'duistere' versie stond volgens mij nr. 1 in de top 40.

starbright boy schreef:

De nummers werden nog verboden op een gegeven moment. De erven Carl Orff (van de originele Carmina Burana) waren not amused. De plaatjes moesten uit de handel en volgens mij het deeltje Turn Up the Bass waar ze opstonden ook. Dat kwam als ik me goed herinner opnieuw uit zonder O Fortuna.

Grappig. Het eerste deel van het verhaal kon ik me nog wel herinneren, het tweede wist ik niet. Wat een rel was dat destijds. Ik kan me herinneren dat die duistere versie werd opgevoerd bij Veronica's Countdown. Vond dat toen erg cool.

En Feeling So Real is idd. geweldig. Hymn vind ik ook mooi van Moby en ik heb nog wel 's een daverende remix van Go gehoord die er ook mocht wezen. Moet nog 's precies uitzoeken welke dat was.

Tovenaar, zijn dat dezelfde als Liaisons Dangereuses?

51. 2 Live Crew - We Want Some Pussy (Westbam Remix

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.