menu

Genres / Electronic / DJ-sets

zoeken in:
Sommige dj-sets worden op cd uitgebracht en kunnen op de site. Sommigen niet. Daarom dit topic

Electro_
DJ-sets hoeven niet perse electronic te zijn.

Als er een topic over DJ-sets in het subforum Electronic staat, moeten de posts dus over elektronische dj-sets gaan

Electro_
Ok, ok.

Ik luister over het algemeen weinig naar DJ-sets, maar af en toe zit er wel een leuke tussen. Erol Alkan is waarschijnlijk momenteel wel één van de grotere namen, maar ook artiesten die normaal eigenlijk vooral produceren kunnen wel met leuke sets komen.

luc011190 schreef:
Sommige dj-sets worden op cd uitgebracht en kunnen op de site. Sommigen niet. Daarom dit topic

Maar wat is nou het doel van het topic?

Jazper schreef:
(quote)

Maar wat is nou het doel van het topic?

Lekker kletsen.

Electro_
Praten over DJ-sets die niet op de site kunnen lijkt me, n.a.v. het bericht van Herman bij A Bugged Out Mix van Erol Alkan .

luc011190 schreef:
(quote)

Lekker kletsen.

Oh, ok

Ik ben erg te spreken over deze van Marcia Blaine School for Girls .

Erg leuk hoe allerlei verschillende stijlen voorbij komen.

Geen idee wat voor muziek dat is, maar ik hem wel een keer uitproberen.

Zijn er hier eigenlijk mensen die regelmatig BBC's Essential Mix luisteren?

Wat betreft DJ-sets: zo af en toe pluk ik er een paar van het net en met name die van Erol Alkan zijn erg inspirerend. En ook die van James Holden bv. Leuke manier om nieuwe platen te leren kennen.

Ik eigenlijk twee keer een 'goede' DJ-set meegemaakt, één keer van Digitalism, en één van Tom Barman(beiden op Motel Mozaique), waarbij ik die van Tom Barman beter vond dan die van Digitalism, gek genoeg.

Tips:
- K.Cee en André Galuzzi live at SImplon 2003, 6 uur (!) durende set, hele spektrum van techno, electro en house komt voorbij, echt geweldig...
- Aphex Twin & Luke Vibert Live at 626, hoe ze yazoo - don't go mixen hier is fantastisch
- Swayzak at XFM (vier delen), heel matig gemixt, maar dikke platen!
- I-G Autumn Chill mix 05, heerlijk voor de zomeravonden... rustige emotionele electronica. Tracks van The Orb, Boards Of Canada, Drexciya, Max Berlin...

zo dan

Ik denk dat dat mooie tips zijn Brooklyn, ik laat horen wat ik ervan vind. Galuzzi is sowieso een grootheid.

Van Barman ben ik eigenlijk altijd wel benieuwd geweest wat en hoe hij draait. Kijken of ik daar wat van kan vinden.

herman schreef:
Zijn er hier eigenlijk mensen die regelmatig BBC's Essential Mix luisteren?

Heb een periode regelmatig een Essential Mix van internet geplukt,
de laatste tijd echter niet meer. Dus het zijn ondertussen oudjes, maar ik vond/vind vooral die van Laurent Garnier en Tom Middleton erg goed.

Oh ja, ff ter info; James Holden draait as zaterdag 21 juli in Tivoli De Helling.

Oh thanks, dat wist ik nog niet! Ik wilde eigenlijk naar Extrema, maar toen ik eens ging kijken hoe duur de kaartjes waren, was het al uitverkocht.

Ik ga maar 's wat mensen charteren om mee te gaan...

Tips:

-Trentemoller BBC Essential Mix 2006: uitgeroepen tot de beste Essential Mix van het jaar. Onterecht. Maar toch, fantastische set! Heel veel Last Resort-werk afgewisseld met Duitse minimal, Scandinavische sounds, ronkende baslijnen, donkere tracks, jazzy trompetten en onheilspellende vocalen.

-Nathan Fake & James Holden BBC Essential Mix 2006: deze had natuurlijk moeten winnen! 2 van de mooiste uren muziek die ik heb mogen horen. Nathan Fake's muziek leent zich veel meer voor dj-sets dan voor losse nummers. De opbouw van de zweverige ambientgeluidjes tot de ware geluidsmuren is echt heel mooi, wat daarna mooi overgaat in Holden's stijl. Stijl zoals je van hem mag verwachten. Prachtige releases van hemzelf, van zijn Border Community-volgelingen en andere grote namen (Apparat, Four Tet, Alex Smoke, Black Dog).

-Extrawelt @ Global Scum: als je nog niet bekend bent met deze absolute grootheid, luister deze! Bestaat enkel uit eigen werk, oftewel minimal dat verder gaat dan minimal.

-Magda @ Time Warp: minimal die niet verder gaat dan minimal. Gewoon fijne klikklakmuziek, maar voor de liefhebber wel heel lekker. Subtiele opbouwen en knap gemixt. Vol met hypnotiserende baslijnen en funky bubbels.

Kos
brooklyn schreef:
Tips:
- K.Cee en André Galuzzi live at SImplon 2003, 6 uur (!) durende set, hele spektrum van techno, electro en house komt voorbij, echt geweldig...
- Aphex Twin & Luke Vibert Live at 626, hoe ze yazoo - don't go mixen hier is fantastisch
- Swayzak at XFM (vier delen), heel matig gemixt, maar dikke platen!
- I-G Autumn Chill mix 05, heerlijk voor de zomeravonden... rustige emotionele electronica. Tracks van The Orb, Boards Of Canada, Drexciya, Max Berlin...

zo dan
Thanks .

Zal die van Holden en Fake nog eens proberen, alhoewel ik weinig heb met Border Community (hoewel de eerste releases redelijk geniaal waren)...

luc011190 schreef:
Tips:

-Trentemoller BBC Essential Mix 2006: uitgeroepen tot de beste Essential Mix van het jaar. Onterecht. Maar toch, fantastische set! Heel veel Last Resort-werk afgewisseld met Duitse minimal, Scandinavische sounds, ronkende baslijnen, donkere tracks, jazzy trompetten en onheilspellende vocalen.

Ik vind het zo mooi hoe hij daar het intro van The Knife bovenop de brug van zijn remix van Moby's Go draait, waardoor de uiteindelijke climax nog een stuk intenser is. 2+2=5, zegmaar. Knap hoe hij de energie van beide platen weet vast te houden en meer.

Ook erg tof is sowieso die remix van The Doors' Break on Through, inclusief de bekende Woodstock-sample ("It's a free party from now on!"). Staat in schil contrast met de foute hotseknotse commerciele dance-remix die een paar maanden geleden uitkwam. Apart ook dat het nummer nog steeds zo heftig is, terwijl het origineel zowat 180BPM is ofzo...

Verder zijn ook Revl9n - Someone Like You (die ik in deze versie nog niet heb kunnen vinden) en Thomas Schumacher's High on You (die climax! die climax!) erg goed.

Iets minder vind ik dat er sommige nummers opstaan die al een paar jaar oud zijn en ik al te vaak gehoord had (bv. Le Tigre in de Junior Senior remix).

-Nathan Fake & James Holden BBC Essential Mix 2006: deze had natuurlijk moeten winnen! 2 van de mooiste uren muziek die ik heb mogen horen. Nathan Fake's muziek leent zich veel meer voor dj-sets dan voor losse nummers. De opbouw van de zweverige ambientgeluidjes tot de ware geluidsmuren is echt heel mooi, wat daarna mooi overgaat in Holden's stijl. Stijl zoals je van hem mag verwachten. Prachtige releases van hemzelf, van zijn Border Community-volgelingen en andere grote namen (Apparat, Four Tet, Alex Smoke, Black Dog).

Erg, erg, erg, erg goed deze inderdaad. De liveset van Nathan Fake klinkt veel organischer dan zijn album waar toch het meeste materiaal vanaf komt. Echt een waanzinnig mooie set, alle mooie woorden die vaak aan zijn helden Boards of Canada worden toegeschreven komen hem toe. Zo heerlijk melodieus en melancholisch. Vooral fijn om 's ochtends te draaien als je net wakker bent. Het is dan alsof de bloemen dan iets harder hun best doen om te stralen.

Die van James Holden ben ik ook erg weg van. Heb ook wel wat reguliere (club)sets gehoord, maar vind dit toch interessanter. Hoe hij ook begint met een krautrockband (Cluster, zijproject van Neu!) en onverwachte, maar sublieme combinaties maakt (Four Tet's A Joy had ik al vaak gehoord, maar krijgt in deze context weer een compleet nieuwe lading).

De andere genoemde mixes ken ik niet, ik zal ze eens opzoeken.

http://www.djerror.nl/Music/Error_March2007.mp3

dit is een mooie set, veel tech-house, erg lekker

Die nieuwe set van Lektroluv op Werchter is ook best wel vet.
Nu ook uit op cd

http://public.eevolute.com/Data_ELMT/2007/20070221_Moderator_LIVE_Bootlegdjcafe.mp3

Heerlijke live-set. John Doe + T.O. dit is helemaal jullie ding I guess, neigt wat richting de Delsin-sound

is binnen, gaat zo op

het label eevolute vind ik ook wel een leuk label voor zover ik het ken

zal m vanavond luisteren

Ik ken EevoLute ook wel ja, toch een beetje de Delsin van de jaren '90 inderdaad. Hoewel ze onlangs weer opnieuw zijn begonnen.

Het is inderdaad een heel lekker setje. Ontspannen techno breakbeats en wat opliftende spacende ambient atmosferen daaromheen.

Alle Essential Mixes zijn stuk voor stuk prachtige DJ sets

(heb ze niet allemaal beluisterd, maar goed )

Ik heb nu net de Essential Mix van Erol Alkan gedownload, helaas duurt hij maar een uur omdat hij bij een Global Gathering 2007 Special hoort (de mix is dus live van Global Gathering 2007), maar ik ben nu het begin aan het luisteren het klinkt echt heerlijk Hij gooit nu net een mix van het nummer 'Phantom Part II' van Justice erdoorheen Heerlijk !

Essential Mix van Erol Alkan echt een aanrader, echt een super mix

*4,5

Hier staat een hele hoop en het wordt meer en meer...

http://www.mixesdb.com/db/index.php/Main_Page

En zo kom je erachter dat James Holden zelfs wel 's in Zoetermeer platen draait...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.