menu

Genres / Electronic / DJ-sets

zoeken in:
tuktak
Eigenlijk zie ik hier nooit zelfgemaakte mixjes van users staan, meestal neem ik ze zelf ook niet op, maar ik heb nu vanavond eens een uitzondering gemaakt.

Ik maak eigenlijk altijd mixjes van een uurtje, zo ook deze. Ik heb er niet al teveel aandacht aan besteed, maar ben er toch eigenlijk wel tevreden mee. Misschien een start voor andere users?

Downloadlink: MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

tuktak Juni 2009 Mix Tracklist:
1. Anthony Collins - Upright Bass (Mule 2009)
2. Kentaro Iwaki - Kinuta (Mule 2009)
3. Mayaan Nidam - Que Te Has Creido (Power Shovel 2009)
4. James Kumo - The Deep (Metamorphic 2009)
5. Jesse Somfay - Hypnogogii (Archipel 2009)
6. Plastikman - Psyk (M_nus 1998)
7. Foog - Kanazawa (Mule 2009)
8. Legowelt - Slompy Jitt (M>O>S 2009)
9. Capracara - King Of The Witches (DFA 2009)
10. Kenny Larkin - Northern Lights (Buzz 1992)
11. Dj Sprinkles - House Music Is Controllable Desire You Can Own (Mule 2009)
12. Plastikman - Consumed (M_nus 1998)
13. Mathew Jonson - Symphony For The Apocalypse (Wagon Repair 2008)

leuk, ik zal 'm luisteren

kende je dit topic al? Muziek >> Algemeen >> DJ-Sets van MuMe-leden

tuktak
ahh ik hem hem daar ook geplaatst, zal geen storm lopen

..hoor nu dat track 4 bij het converteren een beetje erg schel is geworden, denk die overgangen in gedachten maar wat subtieler...

tuktak
instra:mental, gister in mary anne hobbs haar befaamde experimental radio show op bbc1.

Wat ga je verwachten:
diepe drum n bass, electro, dubstep ft marvin gaye?, nog diepere dub n bass (ofzo), en een magistrale afsluiter in 20 minuutjes tijd.

Instra:mental – ‘Forbidden’ (Applepips)
Instra:mental – ‘Vicodin’ (Naked Lunch)
Instra:mental – ‘Voyeur’ (Disfigured Dubz)
Steve Spacek - ‘Ur a Sta’ [DBridge Edit]
Instra:mental – ‘Watching You’ (Nonplus+)
Instra:mental – ‘End Credits’ (Nonplus+)

downloadlink

thejazzscène
Dikke set tukkie. Welk nummer is dat met die vocoder in (9:30)? Is dat Voyeur?

tuktak
dat is voyeur idd.
als je dit goed vind moet je eens googleen op 'autonomic podcast'.
dat is een serie van momenteel 8 van dbridge en instra:mental, met alleen maar kwaliteits vernieuwende dubstep en drum n bass wat bijna nog allemaal gereleased moet gaan worden.

bedankt voor de tips

Ik kan de laatste online geplaatste set van Rob Hall wel aanbevelen:

leisure system - live at Berghain (12/06/2009)
(Berghain schijnt trouwens een zeer goede club te zijn in Berlijn qua sfeer en muziek)

De set staat al een paar maanden online en kan ieder moment vervangen worden door een nieuwe (zo werkt dat op z'n site steeds), dus ik zou aanraden 'm in ieder geval even te downloaden als je van techno / idm houdt. Intense atmosferische en ritmisch complexe shit.

tracklist:
01. aphex twin. > d-scape. /
02. carlos rios. > general failure. /
03. kritical audio. > spandex. /
04. bas mooy. > bloedneus. (dj boss remix). /
05. grovskopa. > atopic. /
06. jeroen liebregts. > hunter/grazer. (christian wunsch mix). /
07. pluge. > duty to work. (cyp remake). /
08. smear. > puch. (avx broadwave mix). /
09. wildplanet. > electron. (eurosync mix). /
10. wavemother. > marathon. /
11. dj hyperactive. > wide open. /
12. hate. > human resources. /
13. exium. > probed in humans. /
14. anstam. > cree - a. /
15. carlos rios and oliver kucera. > sabotage. /
16. hiroaki ilzuka. > gold. /
17. black smith craft. > the end of everything. (rory st john mix). /
18. christian wunsch. > seleccion natural parte 3. (exium remix). /
19. bam bam. > screams from within. /
20. oscar mulero. > seven kinds of sin. /
21. cursor miner. > grime watch. /
22. subjex. > maneken acid. /
23. scan one. > kick it. /
24. inigo kennedy. > terpsichore. /
25. phase. > decode. /
26. fix. > flash. /
27. afx. > vbs.redlof.b. /
28. dj c. > nuttin attall. /
29. radial. > dynamo. /
30. cignol. > leiden ex. //

tuktak
ik ben op de helft, erg vette set idd.
berghain is niet zomaar een berlijnse club, berghain is dé bakermat van de hedendaagse techno. en met mixen zoals deze is dat goed voor te stellen.

Ik wil er graag eens heen. Moritz von Oswald beveelde het ook al aan in een interview.

Mooi dat je 'm kan waarderen, het Instra:mental setje vind ik wel aardig hoewel het me nog niet echt veel doet, maar ik zal eens een 12'' van 'm proberen.

Ik ben daar ooit aan de deur geweigerd helaas

Je schreef al eens op last.fm dat je bij een Berlijnse club geweigerd was, dat was dus die club. Ik lees dat ze extreem selectief zijn, iemand schat dat 30-40% niet wordt toegelaten. Zwaar irritant.

Als ze ook maar een beetje het idee hebben dat je niet uit Berlijn/Duitsland komt, kom je er niet in...

Valt wel mee. Het is oorspronkelijk een gayclub en soms organiseren ze nog specifieke avondjes. Ben er vorig jaar geweest met een Bpitch-avond, maar werd paar maanden eerder geweigerd. Toen ik vroeg waarom, wees de bouncer op de leren gatenbroek van een dude die net naar buiten liep. Was vrij duidelijk

Bij de Watergate kom je soms alleen binnen als je (een deel van) de line-up kan noemen aan de deur, om clubtoeristen te weren en muziekliefhebbers binnen te halen.

Ach, het is inderdaad nogal willekeurig soms. Kunnen ze zich blijkbaar veroorloven omdat ze hip zijn. Vooraf checken wat voor avondje het is en vervolgens, als ze moeilijk doen, het verhaal aan de deur met ''I come all the way from Amsterdam to...'' en het lukt meestal wel gewoon.

De line-up kennen vind ik ook wel redelijk als toelatingseis. Een homo-specifiek feest (voor o.a. de oude club garde) is maar eens per jaar lees ik op wikipedia, het lijkt me toevallig dat je daar toen net was. Ik lees wel dat ze een overwegend homoseksueel publiek hebben in het algemeen en misschien willen ze dat via bouncers een beetje zo proberen te houden (via oppervlakkige selectie dan). Ze hebben verder waarschijnlijk liever Duitsers zodat meer vaste bezoekers komen. Mwa, als ik toch al in Berlijn ben en er een keer een vette line-up is wil ik het misschien wel proberen, evt. zelfs via een kleine Brüno imitatie.

Vond je het tof daar trouwens?

tuktak
het heeft er volgens mij meer mee te maken dat je in de sfeer past. van die houten hollanders die bij de bar gaan staan op afgetrapte nikes in een spijkerbroek en gstar tshirtje zitten ze niet op te wachten, opzich niet vreemd denk ik. als je hip/extravert bent kom je volgens mij altijd wel binnen. en dat zijn homos gemiddeld nou net iets meer...

Het is heel vet en bizar daar. Kil trouwens ook, niet per se gezellig, maar vooral een ervaring. Berucht om z'n donkere hoekjes waar je niet wil zijn. In alles nog steeds een oude fabriek met brede metalen trappen, hoog plafond, hard geluid, galm, etc. Meer een afterpartyclub ook, er staan om 6 uur 's ochtends bijv. óók rijen En gekkigheid op de dansvloer daardoor ook. Mobieltje moet je bij de ingang afgeven, xtc mag mee, dat soort taferelen. In de kelder een soort Irréversible-achtig clubdeel waar ik niet geweest ben .

Verder wekelijks te vette line-ups.

Maar was onlangs in de Watergate en da's ook best waus ivm absurd on-Nederlandse sluitingstijden, maar allemaal een stuk liever en gezelliger. Ze weren daar trouwens iedereen zonder ID. Had een van ons nog gezeik mee.

Met die bouncers van de Berghain wil je trouwens geen ruzie hebben, er stonden er drie aan de deur toen ik er was: één motorduivel met tatoeages op zijn gezicht, één hypergespierde grote neger vol gouden kettingen en een kerel met kaalgeschoren kop en Lonsdale outfit....toen ze ons de deur wezen heb ik ook maar niets teruggezegd, ondanks een wachttijd van ca. 45 minuten.

Eerder die avond was ik trouwens ook nog geweigerd bij een andere club, de Weekend....dus het was niet bepaald de avond waarop ik had gehoopt. Homo of enorme alto met hanenkam zijn helpt inderdaad, maar als je op zijn ouderwets in een groepje zit met meer vrouwen dan mannen werkt dat ook gewoon.

Ok, mooi beschreven Goodfella. Watergate is ook een idee voor een club om heen te gaan in Berlijn dus.

Zoals tuktak zegt zullen ze inderdaad proberen een bepaalde sfeer te creëeren in Berghain via hun selectie-methoden.

Onlangs zelf ook in de Watergate geweest. Berhain leek me na het lezen van verschillende verhalen toch niet zo heel geschikt voor een gezellige avond samen met de vriendin. Watergate was trouwens wel heel tof, mooi sfeertje ook, De plafond is trouwens wel erg cool... Deurbeleid vond ik wel meevallen. Jong volk werd bedankt voor het wachten en mochten direct naar huis en als je er bij liep als een "boer" mocht je de avond ook erg anders doorbrengen, maar verder viel het wel mee...
Avond begint trouwens wel laat daar, rond 4 uur begint het eigenlijk pas....

Een erg leuk stuk over Berghain van MuMe-lid Luc (voor wie het nog niet gelezen had) : Klik.

wauw, prachtig verslag inderdaad.

Luc kwam in ieder geval makkelijk binnen dan Richie Hawtin, want die werd geweigerd aan de deur...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://2.bp.blogspot.com/_t7g6TL0ZUig/StopkMkFfbI/AAAAAAAABvY/ALFWcCu-HUQ/s1600/Afbeelding+3.png

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Nouja, als je zoals Richie de naam van de club niet eens goed kunt onthouden, valt er misschien wel weer wat voor te zeggen...

Paar fijne mixskills heeft deze man. Zelf maakt hij ook wel lekkere muziek.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=gx2RG01pVew

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Paar weken geleden ging er een dj-contest van start met als inzet een plekje om te draaien voor Omar-S en Mathew Jonson. Nu wil het feit dat ik in de finale zit en jullie stem erg op prijs zou stellen Heb een vrij rechtlijnige, rauwe, trage technoset in één keer opgenomen, uiteindelijk een verre van perfect resultaat maar volgens mij wel vol gave platen. Tracklist kun je vinden door via de info-link naar m'n Soundcloud te gaan.
Dankjulliewel!

Finalisten Het Kabinet mixtape contest bekend | DJBROADCAST

Throbbing Gristle in je set, koning! Al betwijfel ik of je de jury ermee overtuigt. Succes iig!

Succes! Ik heb op je gestemd iig

Dankje! De jury heb ik al overtuigd, die hebben de finalisten gekozen; nu draait het om het stemmen. Kan nog t/m maandag!

Heb gestemd

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.