MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / DJ-sets

zoeken in:
herman schreef:
Hier staat een hele hoop en het wordt meer en meer...

http://www.mixesdb.com/db/index.php/Main_Page

Bedankt !! , echt vet fijne link, staan vies veel verschillende mixes op

Ben nu net Boys Noize Live @ Pukkelpop 2007 aan het downloaden

herman schreef:
En zo kom je erachter dat James Holden zelfs wel 's in Zoetermeer platen draait...

....en dat Erol Alkan de Dexter-mix van Watskeburt van de Jeugd Van Tegenwoordig remixed

Die Nathan Fake & James Holden BBC Essential Mix smaakt behoorlijk naar meer. Me hier ook maar eens wat meer in verdiepen.

Ik heb sinds gister de Essential Mix van Digitalism, en ik moet zeggen dat hij toch wel heel lekker is

Alleen jammer dat ik het eerste uur al kende van een andere mix van hun

Wel heel veel oud spul in die mix. Volgens mij is maar een kwart van de nummers uit dit decennium. Althans, zo voelt het. Nu is het wel verfrissend om bv. Gang of Four 's langs te horen komen. En herkenbare intro's van bv. Fatboy Slim te gebruiken.

Maar al met al vind ik hem wel een beetje saai worden op den duur. De sound is wel vet, maar heeft voor mij niet zo'n lange houdbaarheidsdatum.

herman schreef:
Wel heel veel oud spul in die mix. Volgens mij is maar een kwart van de nummers uit dit decennium. Althans, zo voelt het. Nu is het wel verfrissend om bv. Gang of Four 's langs te horen komen. En herkenbare intro's van bv. Fatboy Slim te gebruiken.

Maar al met al vind ik hem wel een beetje saai worden op den duur. De sound is wel vet, maar heeft voor mij niet zo'n lange houdbaarheidsdatum.

Jah daar heb je gelijk in, maar ik vindt het niet zo erg die oude nummers, ik bedoel ik kom vet vaak dezelfde nummers tegen in mixes, alleen maar omdat die nummers nu 'in' zijn. Dus daarom vindt ik die oude nummers niet zo erg, zorgt een beetje voor afwisseling

Oh, dat ben ik wel met je eens hoor. Het is ook weer niet zo dat je nummers niet meer moet draaien als ze al een half jaar oud zijn.

De Essential Mix van Justice is echt een aanrader, ik vond hem eerst een beetje tegenvallen, maar sinds een paar weken luister ik er weer volop naar, echt heerlijke stukjes zitten ertussen, met nummers als; The Buggles- Elstree, Chromeo - Tenderoni, Chic - Everybody Dance, Human League - Things That Dreams Are Made Of en Hall And Oates - Private Eyes, en natuurlijk veel nummers van Ed Banger Records.

*5

Ik sla momenteel stijl achterover van een mix die Diplo op Jamaica heeft opgenomen. Veel muziek die daar vandaan komt, maar ook electronische dingen, classics, old school hiphop, etc. Maar heel anders dan je zou verwachten. De sfeer is ook heel laidback.

Tracklisting (door hem zelf zo opgeschreven en niet eens compleet, de meeste nummers komen alleen in samples van nog geen halve minuut terug) :

i like turtles
mr vegas lean wit it
paper planes ft bun b and rich boy
schooly d - gucci time
yyy’s - rockers to swallow
madonna - sidewalks talk
belle stars - iko iko
the knife - heartbeat
diplo & switch ft elephant man - east, west (remix)
nirvana drain you /
baby huey -pop lock and drop it
bay of figs ward 21 mix
dj tamiel bump like this
queen under pressure
eddie money - take me home tonight
souljah - crank dat superman
bat for lashes - whats a girl to do break
organ donar sandrinho remix
solta frango ft beanie man
hot fuk - diplo mix
calabria - enur (2006 mix)
spoon - paper tiger
circle children - zulu
boyz remix ft akon
hi powered boyz get down
boy 8 bit - suspense is killing me
kw griff tonys back
diplo work is never over
m.i.a. - bamboo
sizzla - bamboo dubplate
blaqstarr supastar
shai - if I ever fall in love again - dub
orbital halcyon
LA priest - engine (diplo edit of erol alkin remix)
petter - some polyphony
rihanna - umbrella (vandalism mix)
justice - phantom pt 2 (soulwax mix)
white stripes - little cream soda
ZZT - lower state of consciousness
kia shine crispy
bartman so kripsy mix

even naar beneden scrollen

Ik ben die mix van Diplo nu aan het downloaden van jou 'even naar beneden scrollen' - link, aangezien er mooie namen tussen staan, The Knife, LA Priest (Erol Alkan remix), Justice (Soulwax Remix), Eddie Money (:P), ZZT en Bat For Lashes

Om nog even terug te komen op die post van Herman met zijn Diplo Mix

Hier een link waar je de Essential Mix van Diplo kan downloaden van september dit jaar

http://fiftyonefiftyone.com/2007/09/diplo-essential-mix-91507.html

thejazzscène
Justice in de mix is echt slecht vind ik. En dan zwijg ik nog over hun optreden op I love Techno en het interview in Outsoon. Belachelijk vond ik zo.

Zet misschien best ook een playlist erbij. Dat is stukken handiger.
Dit is een mix van Brian Chinetti aka Orgue Electronique. Mix van Italo/ Disco en vroege 80's houseklassiekers. Hier zitten toppertjes tussen van de vorige eeuw die je nu een bom geld kunnen kosten (Are you loving?).
http://kassen.mine.nu/creme/chinetti_mix.mp3

01 Throbbin Gristle - Hot on the Heels of Love
02 Brand Image - Are You Loving?
03 IMS - Runaway
04 Vivien Vee - Remember
05 Easy Going - Fear
06 Spoonich - Laserdance
07 Starflight - Dance to the Beat
08 Midnight Star - Freakazoid
09 Freestyle - In Your Face
10 Debbie Deb - When I hear Music
11 Planet Patrol - Play at Your Own Risk
12 Nitro Deluxe - Let's Get Brutal
13 Larry Levan - Do the Flex
14 Expensives - Life With You
15 Latin House Crew feat. Mario 'Smokin' Diaz - Jacking up the Dub
16 Singlesoul - Dance Maison (! meesterlijk )
17 Fresh - Dum Dum
18 Masters at Work (Todd Terry) - Dum Dum Cry
19 MC Shy D - Tearin'it Up part II
20 Twilight 22 - Syberian Nights (dub)
21 Jamie Jupitor - Computer Power
22 S.P. Clan - Get Down on Love (instrumental)

En mijn tweede favoriete mix is er eentje van Dj Diepvries. De man achter het label Flexx en eigenaar van de bekendere online platenwinkel. Een mix diep into italo rechtstreeks vanuit Turnhout:

http://flexx.org/mix/diepvries_tenebre.mp3

1. Goblin - Tenebre
2. Kano - Ikeya Seki
3. Fockewulf 190 - Gitano
4. M&G - when i let you down
5. Klapto - Mr game
6. Some bizare - don't be afraid
7. Travel Sex - Sexiness
8. Night Moves - Transdance nyc mix
9. Alexander Robotnick - problemes d'amour
10. Little caspar & the MX's - ultimate warlord
11. Mirage - Woman
12. IMS - Runaway
13. Whishkey - orient express
14. Camaro's Gang - Fuerza Mayor
15. Sun la shan - Catch
16. Jolly music - Radio jolly (parallax mix)
17. Thanya - Freedom
18. Capricorn - I need love

Freekje schreef:
Om nog even terug te komen op die post van Herman met zijn Diplo Mix

Hier een link waar je de Essential Mix van Diplo kan downloaden van september dit jaar

http://fiftyonefiftyone.com/2007/09/diplo-essential-mix-91507.html

Ook daar mixt ie Shai's If I Ever Fall in Love Again met Orbital's Halcyon. Voor wie beide nummers kent een absurd onwaarschijnlijke combinatie, maar het werkt erg goed.

Ik ga de mixen van thejazzscène ook beluisteren. Ben benieuwd.

thejazzscène
Man toch. Nu al een tijd geleden dat ik die laatste gehoord had en ik verschiet weer van dit electronisch wonder. Bij Whishkey: "people dance with me into the magical mystery ..." Hier word ik zo goed gezind van zeg. En dat nummer erna, lijkt wel één van Bella Perez into italo.

thejazzscène
Kan iemand me nummers opnoemen waarvan hij weet dat ze zeker zullen werken on de dancefloor die ook muzikaal veel te bieden hebben? Dus graag geen 90's stuff of Bountyhuntertoestanden a.u.b.
Of heeft er iemand een strategie hoe hij een set opbouwt om iedereen aan het dansen te houden?
Ik slaag er gewoon niet in een briljante set te maken (waarmee ik bedoel geheel goede nummers erin te steken) die rockt als de pest en waar iedereen (niet op kan maar ) blijft dansen.
Ik wring me volgens mij in te moeilijke toestanden/ stijlen waarbij iedereen afhaakt omdat ze het niet kennen.
Is het dan zo moeilijk om gewoon te dansen op goed dansbare muziek waar tevens nog een denkpiste achter zit of moet het allemaal commerciële platte str. zijn?

wat toegankelijkere electro ala Alden Tyrell, mashups van classics, Lindstrom - Another Station (Todd Terje remix), Lindstrom - I Feel Space, Cybotron - Clear, Spektrum - Kinda New (Tiefschwarz remix) etc

Beetje moeilijk te zeggen, wat draai je zelf precies en wat vind je té commercieel?

thejazzscène
Dat is ook al zo moeilijk te zeggen.
Ik draai in feite allerlei stijlen: elektro (geen of probeer zo weinig mogelijk elektrohouse te draaien), techno (minimal, detroit), acidhouse, chicagohouse maar eveneens italodisco (-us) en durf er wel eens richting electronic gaan (maar vooral in intro, maar niet echt veel).
Elektro heb ik al door dat het erg moeilijk is zeker als je 80's gaat en meer underground. Als ik teveel stevige techno draai zoals adam beyer, dj shufflemaster, dave clarke enzo slaat het ook niet aan...
Raar. Maar ik vertik het van die elektrohits te draaien. Maar misschien kan je gewoon niet anders en moet je er af en toe eens iets bekender tussensteken...
Als je dan bijvoorbeeld 'rocker' van Alter Ego of een remix op Mylo draait, slaat het plotseling wel erg aan.

thejazzscène
brooklyn schreef:
wat toegankelijkere electro ala Alden Tyrell, mashups van classics, Lindstrom - Another Station (Todd Terje remix), Lindstrom - I Feel Space, Cybotron - Clear, Spektrum - Kinda New (Tiefschwarz remix) etc

Slaan bootlegs aan? Heb er absoluut geen ervaring mee eigenlijk.

http://www.baltimoreclubtracks.com/club9.mp3

Dj Technics, bmore club mix, veel van de bekendere tracks komen voorbij.

Op zijn site staan nog een shitload aan andere shit, house, bmore club, maar ook hip hop blends etc.

http://www.baltimoreclubtracks.com/free.htm

thejazzscène schreef:
Dat is ook al zo moeilijk te zeggen.
Ik draai in feite allerlei stijlen: elektro (geen of probeer zo weinig mogelijk elektrohouse te draaien), techno (minimal, detroit), acidhouse, chicagohouse maar eveneens italodisco (-us) en durf er wel eens richting electronic gaan (maar vooral in intro, maar niet echt veel).
Elektro heb ik al door dat het erg moeilijk is zeker als je 80's gaat en meer underground. Als ik teveel stevige techno draai zoals adam beyer, dj shufflemaster, dave clarke enzo slaat het ook niet aan...
Raar.

Vreemd, zou toch allemaal moeten werken. Misschien draai je voor een verkeerd publiek of je moet je eigen sets wat bijschaven

thejazzscène
Ok, ik zal eens iets anders proberen. Het publiek is ook al niet erg progressief ingesteld dus dat zal moeilijk worden (maar je hebt er natuurlijk atlijd bij die het briljant vinden. Gelukkig maar. ).

thejazzscène
Goed; dit doe ik niet vaak maar ik heb een oude mix en ben nu op zoek naar een nummer dat in deze mix voorkomt.
De mix blijkt enkel niet op het net te staan, enkel op mijn pc. (hoe kan ik ervoor zorgen dat iedereen die kan beluisteren?) Dat is misschien al niet slecht want de mix (van Lektroluv) vind ik wel vrij sterk. Ken elk nummer van buiten één enkel (het vetste ).
Misschien dat je het nummer kent: het is een nummer met een technobeat gekoppeld aan een baslijn die af en toe eens giert. Het opvallendste aan het nummer beter is de stem die erin voorkomt. Een stem die door een vocoder gehaald wordt. Het nummer moet iets met 'Discothèque' van doen zijn want dat wordt wel vaker geroepen.

Samantha Fu - Theme from Discotheque?

Hier kun je een stukje luisteren: http://www.spankrecords.com.au/stock/vinyl/vinylDetail.asp?id=37040

thejazzscène
Nee het is een ander.
Het gaat over 'sniff cocaine', 'this is the real glue', 'Stop this fucking music, hey dj stop this fucking music I say, stop!, stop this fucking music i said!' en dan stopt de muziek en dan gaat het praten verder. En daarna weer een opbouw.
Erg vet maar geen idee welke artiest, nummer, label( ).

Lastig, ik weet het ook niet.

Als je weet uit welk jaar die set is, kun je andere sets van hem opzoeken. Hij zal dat nummer vast nog wel vaker gedraaid hebben.

hier staan een hoop tracklistings van zijn DJ-sets (sowieso een toffe site, overigens).

edit: staan helemaal geen tracklistings bij. niemand neemt meer de moeite die dingen in te vullen blijkbaar.

thejazzscène
http://www.megaupload.com/nl/?d=V8IH95KC
Ik denk dat dit de mix is. Moet je zeker eens beluisteren want ik vind de nummers die gemixt worden de moeite.
Ik weet althans dat het een switchmix is. Zal even kijken of hij het is...

Edit: nee hij is het niet. Zal de andere eens proberen.
Edit: die andere is het ook niet. Zal de mix eens op het net zetten binnekort.

thejazzscène
http://www.megaupload.com/nl/?d=5S9K7AML

Zo dit is de uploadlink waar ik de mix van Lektroluv heb ingestoken. Moet zeggen dat het de beste is die ik al van hem gehoord heb. Enjoy!

Edit: de naam van de nummer dat ik zoek bevindt zich in het midden van het werk en moet ergens rond 15 minuten beginnen. Het nummer ervoor is eveneens om van te snoepen.

lekkere mix, van Dr. Lektroluv zeg je. Op 17 minuten komt het nummer in waarover je het hebt. De vocoder is wel bijzonder inderdaad. Ook zoals het in stilte nog even doorgaat is heel tof. Het is wel een feestelijk nummer en ik kan me voorstellen dat je de titel wilt weten. Ik kan het helaas niet geven, maar je zult het ongetwijveld wel te weten komen met zoeen soort nummer.

Ik wil wel weten welk nummer op 7 minuten inkomt en het nummer daarna dat vanaf 9m30s inkomt

De Wasserman acid mix van Justus Köhncke´s Was Ist Musik? bevalt me (zit tussen de 15 en 17 minuten). Er is een goed basic acid landschap en daarnaast passen de vocalen waarover is nagedacht. Sterke standaard muziek is een geschikte gelegenheid om bij te analyseren Was Musik Ist. Ook komen er nog even wat aardige (weeral basic) akkoorden kijken, later in het nummer, die in deze mix niet zijn te horen, maar het zou dan ook niet aansluiten bij het nummer erna.

Ik kan m4a dus niet afspelen...welke set is dat, dan kijk ik of ik hem in MP3 vorm kan vinden. De tracks in zijn wat oudere sets ken ik vaak wel

Zijn set van Electronation van 2003 is ook heel mooi, beginnen met Dopplereffekt en dan Parallax Co. erover heen. Heerlijk.

Hier eens setje die je nog wou Jazzscene (en anderen). Heerlijke detroit-uptempo techno, ik heb deze grijsgedraaid.

DJ Bone live at I Love Techno '05

http://rapidshare.de/files/38265186/DjBone_ILT.mp3.html

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.