MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Een drumcomputer en een synthesizer

zoeken in:
Grappig die Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque te horen. Kende hem niet. Sample is vaak gebruikt is houseplaten o.a. Hiver and Hammer - Step By Step

EP met The Other People Place is erg mooi ook, zeker relaxt met dit weer.

Sietse
John Doe schreef:
lijkt een beetje op de vorige ja, ook een gerelateerde video, maar er zit geen drumcomputer in

Inderdaad is D.A.F. met een echte drummer, maar qua invloed op de ontwikkeling van de electronische dansmuziek zeker niet te vergeten. Meeste geluid komt echter wel uit Synthesizers.

Tevens is het album waar dit nummer vandaan komt zeker aan te raden. Alles ist gut is een legendarisch album met verschillende dans klassiekers.

Meer info

thejazzscène
Renegade Soundwave - Biting My Nails
RSW mag ook gezien worden als een belangrijke groep waarop verschillende groepen zich op gebaseerd hebben. Verschillende invloeden vallen hier goed te filteren en te combineren.

Snowy Red - Euroshima Wardance
Een nummer dat belangrijk was in de New Beat. Heeft al een bijzonder vet elektro gericht karakter vind ik. Drumcomputers & Zintezizers.
Snowy Red komt goed naar boven in het filmpje maar de oorlogsdans is vaak zoek.

thejazzscène
Ensemble Pittoresque - The Art of Being
Electro, Minimal Wave
Schitterend album.

thejazzscène
The West Coast Electro Sound of Holland:

Legowelt - Electro Race Enige ambetante bij dit soort electro nummers is dat er één enkel zinnetje heel het nummer door herhaalt wordt.

Zulke bewerkingen en teksten zijn dan dubbel interessant;
stemmen bewerken tot synthesizergeluiden in Legowelt - Beyond The Congo

klinkt wel leuk allebei

Hoor de vooruitstrevende electro sounds vanaf 1 minuut 30 opkomen in dit spel uit '88: Hostages. Heerlijk. Hier een mp3 van één van de nummers.

Kunnen de electrofreaks even in dit topic koekeloeren, zoek 2 tracks

Help Ik Zoek een Nummer

Leuke docu over Bunker Records uit Den Haag: When I Sold My Soul to the Machine

hdk-nl
Heb niks met de muziek zelf, maar het was wel interessant, gewoon omdat ik het interessant vind hoe andere mensen denken en ergens tegen aan kijken, vooral als dit een 'afwijkend' gedachtegoed is.
Nou moet ik wel bekennen dat Tavares de enige lijkt met wat verstand en zijn visie op muziek in het laatste deel is wel apart. Achterwegen latend of ik het er mee eens ben of niet.

Leuk.

Ja dat vind ik ook een interessante visie. Hier zie je nog meer met Guy Tavares, best hilarisch vind ik deze clip, bijna onwerkelijk. Fans van legowelt moeten trouwens ook part 1 kijken.

Heerlijke docu is dat inderdaad.

"Ik nok er gewoon mee. Mijn oren pleuren van me hoofd"

I-F

En de visie waar jullie het over hebben is van Alden Tyrell, niet Tavares

Ferenc / I-F zegt ook veel leuke dingen vind ik trouwens, maar ik bedoel echt Guy Tavares en ik denk hdk-nl ook, hier in het laatste deel vanaf 1:50 tot het einde.

Goede documentaire over electro: Darkbeat, An Electro World Voyage (2006)

hdk-nl
Ik bedoelde inderdaad ook gewoon Tavares, ja. In dat tweede filmpje wat je plaatste, als ze die kelder inlopen met dat nummer eronder en dan die Tavares met ze baard en piloten bril, onwerkelijk is wel een mooi woord ja.

De andere mensen in de docu vond ik niet zo boeiend vooral die eerste gast die aan het woord is met 'ik hoor gewoon niet bij die club' welke club? bestaat er een club? Maakt een probleem van niets eigenlijk. Beetje gezeik, ik heb ook een hekel aan wat hij portretteert maar ik ga niet gelijk in wij en zij denken.

Hij distantieert zich van gedrag dat als normaal wordt gezien in de samenleving, maar dat voor hem niet normaal of prettig is. Kan ik wel goed begrijpen, bij hem komt het wat meer z'n neus uit dan bij jou waarschijnlijk. Ik vind het wel goed omdat juist teveel mensen denk ik een status quo wel pikken en hun eigen wensen te weinig nastreven.

Verder is deze losgevochtenheid ook wel terug te horen in de muziek van I-F en Bunker en daarom ook wel illustratief in de docu.

Ok, duidelijk. Dacht dat jullie meer doelden op Tyrell's stuk over vooruitstrevendheid binnen electronische muziek vs met passie en plezier je ding doen

Dat maatschappijkritische komt er inderdaad niet lekker uit, binnen die scene loop ik me daar ook al langere tijd aan te 'ergeren'. Het mist inhoud en komt daardoor niet echt bij me aan. Ze kunnen zich beter gaan bezighouden met hun eigen geluid want dat hele bunker/denhaag wereldje is muzikaal behoorlijk aan het doodbloeden...

tuktak
ja leuke docu is dat, toevallig aantal weken terug geboeid naar gekeken. wat een henkies. beetje tegenovergestelde van de erick e's van nu, maar daarmee eigenlijk van hetzelfde slag.

nog geen 2 stemmen bij z'n album, maar wel nog steeds een aanrader voor de 'oldskool' electro liefhebber

nog tips wat betreft electro albums mensen?

Hey leuk een electro topic, ik vind vooral de Detroit stijl en aanverwanten mooi. Wat ook mooi is is de wat experimentele kant zoals dit album der zyklus
Calabi yau space van Dopplereffekt vind ik ook te gek.

Nog een paar aanraders die jullie waarschijnlijk al kennen.

Hacker
Ultradyne
En dit is meer electric boogie maar wel een voorloper
The Egyptian Lover

Dopplereffekt/Der Zyklus gaan aardig verder met wat Kraftwerk deed en voegen er een leuke donkere sound aan toe. Ik zal die dingen eens iets meer opzetten. Vond het wel leuk opzich, maar ben vooralsnog meer into Drexciya, dat er een beetje aan gerelateerd is. Helaas bestaat die groep niet meer sinds een lid is overleden. Maar deze gast zat in Drexciya en nu nog in Dopplereffekt/Der Zyklus

Leuke tips ook verder.

Drexciya ben ik ook wel een liefhebber van.

Silicon Scally is trouwens ook een aanrader als je die al niet kende.

Ken 'm een beetje, ook z'n Electrilogy + onder z'n eigen naam. Klinkt zeker als een goede producer, alleen heb (nog) geen tracks gehoord die helemaal mijn ding zijn. Welk album van Silicon Scally zou je het meest aanbevelen (mocht je ze allemaal kennen)?

Deze vind ik erg goed Mr Machine zorg dan wel dat je de versie hebt met The Love Inside, want dat vind ik een van zijn beste nummers.

thejazzscène
trebremmit schreef:
Deze vind ik erg goed Mr Machine zorg dan wel dat je de versie hebt met The Love Inside, want dat vind ik een van zijn beste nummers.

Klopt, die Silicon Scally's zijn coole albums. Drie stevige breinen zitten daar achter die vrij moderne elektro maken. Carl A. Finlow, één daarvan, is trouwens ook goed solo.

Deze Ep van hem moet je gewoonweg eens proberen: Scarletron - Coron Data (2006)

Al is het voor het experiment; heel speciaal. Ik geloof dat dat ook fijne tip zou kunnen zijn voor John Doe.
Die plaat hierboven is ook goed. Maar ik heb een déjà vu met andere elektronummers. Dat vind ik soms wat spijtig aan het genre: namelijk dat veel artiesten niet veel vernieuwing brengen. Drexiya, Arpanet, Legowelt, Urban Tribe en dergelijke zijn er al en ik wil iets anders horen dan die typische afgeleiden daarvan... Het klinkt vaak niet slecht maar naar originaliteit mag toch ook gekeken worden.

Het gaat gewoon erg slecht met electro, en echt goed spul moet je inderdaad uit het verleden halen. Het is niet anders

thejazzscène
brooklyn schreef:
Het gaat gewoon erg slecht met electro.

Al een tijd niet meer in de vinylwinkels geweest maar ik merk dat toch ook wel. Het is wat ter plaatse blijven trappelen. Waar blijft die nieuwe insteek toch...

thejazzscène
Deze reeks is ook heel speciaal. (zou ze en nog eens bij moeten nemen)
Der Krieg, der Wahnsinn. Bis am Ende dieser Welt.
Zo voelt het ook aan: heel primitief en minimalistisch, dreigend en gevaarlijk en bijna hypnotiserend zodat je jezelf er stevig aan mispakt. (de klemtoon verandert namelijk van plaats als je je concentreert vanaf het begin) Broolyn kent die al geloof ik.

Nog wat tips van mijn kant.

The Hasbeens - Make The World Go Away
Freak Electrique - Mr. Psycho
The Hasbeens - Ain't The Same As Before
Circuit 7 - Video Boys (eigenlijk newwave, maar ik moest deze ergens kwijt. Wat een track )
Sem - Area 5
Roboterwerke - Be A Man You Frog
Orgue Electronique - Fashion Statement
Legowelt - Conquestadores Extraterrestriales (Remix)
Drexciya--C To The Power Of X + C To The Power Of X = MM =

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.