Genres / Electronic / Deep House
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 22:22 uur
Ik ben meer iemand die Deep House van de NuJazz kant benadert. Maar dat maakt niet uit: ik zie hier aardige Deep House nummers staan.
Kennen jullie Aqua Bassino. Klinkt een beetje als St. Germain (om maar een tipje te geven)
Kennen jullie Aqua Bassino. Klinkt een beetje als St. Germain (om maar een tipje te geven)

0
geplaatst: 18 augustus 2008, 18:03 uur
Op onderstaande site zijn ook wel goede dingen te vinden.
Zelf heb ik een zwak voor de Belgische dj Raoul Belmans (helft van Swirl people) die heel funky draait. Een vriend van mij draait zelf ook alleen maar deep house en die raadde me ook Olivier Desmet en Fred Everything aan. Ook van deze dj's zijn sets te vinden op de site. Heb ze zelf nog niet allemaal beluisterd, maar dat gaat niet lang meer duren
. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!
http://www.undergroundhousemusic.info/
Zelf heb ik een zwak voor de Belgische dj Raoul Belmans (helft van Swirl people) die heel funky draait. Een vriend van mij draait zelf ook alleen maar deep house en die raadde me ook Olivier Desmet en Fred Everything aan. Ook van deze dj's zijn sets te vinden op de site. Heb ze zelf nog niet allemaal beluisterd, maar dat gaat niet lang meer duren
. Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!http://www.undergroundhousemusic.info/
0
geplaatst: 14 mei 2009, 21:05 uur
nummer past helaas niet helemaal op youtube, maar wat een geweldige muziek weer
0
geplaatst: 30 mei 2009, 15:28 uur
Weer een paar fijne klassiekertjes uit de scene...
Uit 1991, op het New Yorkse Strictly Rhythm label:
Nummer Uit 1990 van Kerri Chandler (goede producer), ook uit New York:
Uit 1991, op het New Yorkse Strictly Rhythm label:
Nummer Uit 1990 van Kerri Chandler (goede producer), ook uit New York:
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 18:16 uur
Mooie recente 12'':
Motor City Drum Ensemble - Raw Cuts # 5
Motor City Drum Ensemble - Raw Cuts # 6
Leuk Nederlands labeltje ook zoals het eruit ziet: MCDE Discography at Discogs
Motor City Drum Ensemble - Raw Cuts # 5
Motor City Drum Ensemble - Raw Cuts # 6
Leuk Nederlands labeltje ook zoals het eruit ziet: MCDE Discography at Discogs
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 22:59 uur
en als jij nog tips hebt, laat ze maar (ter zijner tijd) komen 

0
geplaatst: 31 oktober 2009, 16:36 uur
lekker/solide, maar wel heel onverassend/ongedurfd
Zoeen DJ Springles (die ik net toevallig ontdek) had je hier zeker mogen noemen, maar verder mijn fout dat ik het niet gezien had via de normale weg.
Zoeen DJ Springles (die ik net toevallig ontdek) had je hier zeker mogen noemen, maar verder mijn fout dat ik het niet gezien had via de normale weg.

0
tuktak
geplaatst: 1 november 2009, 21:46 uur
excuses daarvoor 
het gehele mule label waar die plaat van springles ook op gereleased is kan ik wel aanraden. heeft verschillende sublabels met minimal, techhouse, ambient, bijna alles kwaliteit gegarandeerd. zeker op gebied van ambient deephouse staan ze wat mij betreft aan de top met een aantal geweldige releases.
Koss/ Kuniyuki Takahashi:

het gehele mule label waar die plaat van springles ook op gereleased is kan ik wel aanraden. heeft verschillende sublabels met minimal, techhouse, ambient, bijna alles kwaliteit gegarandeerd. zeker op gebied van ambient deephouse staan ze wat mij betreft aan de top met een aantal geweldige releases.
Koss/ Kuniyuki Takahashi:
0
geplaatst: 3 november 2009, 22:14 uur
Ja ik las al dat het je favoriete label was geworden. Van Mule heb ik DJ Sprinkles in de bestelling. Heb net het album van Kuniyuki Takahashi opgezet genaamd All These Things. Echt prachtige muziek. Deep house die lekker vrij benaderd wordt (allerlei invloeden). Binnenkort maar toevoegen aan de site.
Laatst had ik nog deze klassieke track uit '87ontdekt (het label ervan vind ik trouwens ook tof, maar dit is verder niet toegespitst op deep house). De zang is soms een tikkeltje zeikerig, maar het is in ieder geval een nummer met veel soul. Krijgt ook niet voor niets een teringhoge rating op discogs:
Laatst had ik nog deze klassieke track uit '87ontdekt (het label ervan vind ik trouwens ook tof, maar dit is verder niet toegespitst op deep house). De zang is soms een tikkeltje zeikerig, maar het is in ieder geval een nummer met veel soul. Krijgt ook niet voor niets een teringhoge rating op discogs:
0
geplaatst: 4 november 2009, 00:46 uur
Nou, #3 en #4 van Motor City Drum Ensemble zijn ook niet verkeerd

0
tuktak
geplaatst: 4 november 2009, 09:44 uur
toevallig stond/staat ie al in de wachtrij, er zit niet echt een hoog tempo in, maar afentoe voeg ik wat mule-plaatjes toe
0
geplaatst: 4 november 2009, 17:48 uur
Dan staan er twee in de wachtrij 
Die andere van Motor City Drum Ensemble klinken ook goed inderdaad.

Die andere van Motor City Drum Ensemble klinken ook goed inderdaad.
0
tuktak
geplaatst: 15 november 2009, 19:41 uur
nog een sterke aanrader:
Black Jazz Consortium - Structure
Black Jazz Consortium - Structure (CD, Album) at Discogs
0
geplaatst: 20 februari 2010, 11:21 uur
Ik ben op zoek naar Deep House met Jazz-invloeden. Een beetje in de richting van Atjazz (maar dan iets meer jazz). Kan iemand me tips geven? 

0
geplaatst: 2 maart 2010, 06:47 uur
Een hele coole deephouse plaat - die een paar maanden geleden gereleased is - vind ik Kez Ym - Butterfly EP op Yore Records.
Yore Records 20 release page
Yore Records 20 release page
0
Poa
geplaatst: 2 maart 2010, 09:15 uur
Klinkt goed inderdaad. Ken je ook dit album van hetzelfde label? Geweldig spul vind ik.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 13:19 uur
Yep, ken ik. Erg goed album ook, zoals vrijwel elke release op Yore Records erg goed is. De nieuwste is geproduceerd door twee Nederlanders:
Morning Factory - Forgotten...
Alton Miller maakt ook altijd erg vette deephouse-platen imo. Te denken aan:
0
geplaatst: 2 maart 2010, 13:49 uur
Ik mis vaak het scherpe randje bij dit label, het is me een beetje 'neuzelig' en heeft weinig karakter. Veel Amerikaanse deep house klinkt nogal gladjes eigenlijk.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 14:28 uur
T.O. schreef:
Ik mis vaak het scherpe randje bij dit label, het is me een beetje 'neuzelig' en heeft weinig karakter. Veel Amerikaanse deep house klinkt nogal gladjes eigenlijk.
Ik vind de platen van Yore juist erg authentiek klinken; platen van mensen als Rick Wade, .xtrak (Todd Sines), Terrence Dixon en labeleigenaar Andy Vaz. Platen die voor de verandering wat langer meegaan dan 1 zomer en een halve herfst. Gevestigd in Köln overigens.
0
geplaatst: 2 maart 2010, 16:54 uur
Zal eens wat dingen checken die je noemt, lijkt me wel wat tussen te zitten voor mij. Terrence Dixon had ik laatst ontdekt (deze onder de alias Population One o.a.), mooie eigenzinnige rauwe techno en house maakt 'ie.
tuktak schreef:
nog een sterke aanrader:
ben nu eens de tijd voor aan het nemen. Fijne tip.nog een sterke aanrader:
0
geplaatst: 2 maart 2010, 22:13 uur
Had deze al in een ander topic gepost, maar behoort eigenlijk meer hier:
Alan Abrahams (Portable / Bodycode) maakt ook erg fijne platen. Fris en intelligent.
//
Check ook Little White Earbuds Podcast 22 voor info + een liveset:
Little White Earbuds, Podca...
Alan Abrahams (Portable / Bodycode) maakt ook erg fijne platen. Fris en intelligent.
//
Check ook Little White Earbuds Podcast 22 voor info + een liveset:
Little White Earbuds, Podca...
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 00:00 uur
Die van R-Tyme vind ik ook erg goed, ken je die versie van Carl Craig ook? Nog beter vind ik.
* denotes required fields.