MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Neo Folk & aanverwante stijlen

zoeken in:
Mordor
Von Thronstahl ja. Op z'n tijd ook wel lekker. Behoorlijk martial en bombastisch. Jij vindt Derniere Volonte toch ook goed Orbit? Die komen dit jaar ook op Summer Darkness optreden.

Oh ja mei dit jaar verschijnt er een nieuwe Ep van de formatie Rome. Ook echt een aanrader!

Dernière Volonté vind ik buitengewoon lekker ja!! Die ga ik dan zeker zien op SD dit jaar

Sietse
Staan ook op ZXZW samen met nog wat andere ongezellige types
Al denk ik dat ik daar wat meer tussen de hippies en stoners dan tussen de vleermuizen zal staan gok ik

Geef mij maar vledermausen ipv hippies ( )

Sietse
orbit schreef:
Geef mij maar vledermausen ipv hippies ( )

Haha, toch maken die hippies leukere muziek wat mij betreft. Vooral als het bos en berg bewoners zijn...

(ik doel dus op de hele nieuwe stroming psych folk, psych rock en drone figuren uit met name de VS)

Mordor
Sietse schreef:
Staan ook op ZXZW samen met nog wat andere ongezellige types
Al denk ik dat ik daar wat meer tussen de hippies en stoners dan tussen de vleermuizen zal staan gok ik

Der Blutharsch staan inderdaad ook op ZXZW. Ik vond Der Blutharsch in het begin wel aardig maar de koers die ze vandaag de dag varen is niet mijn kopje thee (slappe popinvloeden ipv strakke martial uit hun jaren '90/begin '00 periode).

Sietse
ik vind heel dat clubje niet zo boeiend hoor...ik luisterde dit soort muziek toen ik nog op de middelbare school zat, zo'n 10 tot 14 jaar terug. Al lag mijn interesse toen wel meer bij de echte ouderwetse industrial, van acts die op metalen platen meppen en met een drilboor herrie maken....en Cold Meat artiesten zoals Raison d'Etre deden het altijd wel goed (een van de weinige die ik ook nog wel eens luister moet ik zeggen).

Sietse schreef:
(quote)

Haha, toch maken die hippies leukere muziek wat mij betreft. Vooral als het bos en berg bewoners zijn...

(ik doel dus op de hele nieuwe stroming psych folk, psych rock en drone figuren uit met name de VS)

Precies muziek waar ik het liefst een biologisch wapen op loslaat.. kan me niet schelen wat jij vindt

Sietse
meteen weer zo gewelddadig, volgens mij hebben die vleermuizen en oorlogstrommelaars een verkeerde invloed op je hoor

Volgens mij staar jij te diep in de lavalamp en ben je je objectiviteit verloren tijger.. hippiemuziek.. Tmoet niet gekker worden.

Sietse
hahaha, ik ben verder ook niet zo van de hippies hoor, maar de moderne hippie (eigenlijk moet ik volgens mij boeren en bosbewoners zeggen) maken gewoon leuke muziek.

On Topic:
Er is een jaar of 8 terug een erg goede compilatie uitgekomen (3 of4 dubbel) met zo'n beetje al de artiesten die er toe doen in het genre van de Neo-Folk.
Deze compilatie is een goede bloemlezing van de moderne strijdliederen en grafdelving.
Iemand een idee hoe die ook alweer heet.
Volgens mij bij Old Europe Café uitgekomen, maar ben niet zeker.

Mordor
Sietse schreef:
hahaha, ik ben verder ook niet zo van de hippies hoor, maar de moderne hippie (eigenlijk moet ik volgens mij boeren en bosbewoners zeggen) maken gewoon leuke muziek.

On Topic:
Er is een jaar of 8 terug een erg goede compilatie uitgekomen (3 of4 dubbel) met zo'n beetje al de artiesten die er toe doen in het genre van de Neo-Folk.
Deze compilatie is een goede bloemlezing van de moderne strijdliederen en grafdelving.
Iemand een idee hoe die ook alweer heet.
Volgens mij bij Old Europe Café uitgekomen, maar ben niet zeker.

Deze verzamelaar uit 2005 bedoel je denk ik. Er zat ook een Duitstalig boek bij, met prachtige foto's.

http://www.discogs.com/Vari...

Sietse
Ja, dat is hem....ik ga hem eens zoeken

Top, dank je wel.
Toch wat minder lang terug dan ik dacht...heb toen wel getwijfeld of ik hem zou kopen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Elijah's Mantle, of vinden jullie dat geen neo folk?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.