menu

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
Wordt dat meestal niet aangeduid met "x B2B y B2B z"?

Ploppesteksel schreef:
Wordt dat meestal niet aangeduid met "x B2B y B2B z"?

Dit.

Plz. take me back !! mooie tijden

Poa
Had van mij essential mix of the year mogen winnen:

Calibre - Essential Mix

Beetje oldschool jungle op zijn tijd is ook best fijn

Heeft iemand aanraders in deze stijl? Deze track is zo ongelooflijk vet.

Wat is dat? Lijkt minimal drum & bass of "halfstep" genoemd te worden. Iemand meer ervaring mee?

bennerd schreef:

(embed)

Wat is dat? Lijkt minimal drum & bass of "halfstep" genoemd te worden. Iemand meer ervaring mee?
Niet meteen, maar het doet me een beetje denken aan het ietwat hardere Frozen (origineel niet meteen te vinden op YT, dus dit is een cut van een mix) van Skeptical.

Ik kan niet echt iets bedenken dat er helemaal op lijkt. Wel wat muziek die stylewise in de buurt komt: Ivy Lab (ook halfstep, wel minder minimalistisch) en Djrum (niet echt dat dnb tempo). Zeker een vet nummer trouwens.

Blijft goed en zijn tijd ver vooruit.

Heerlijk blijft die ja!

En wat dacht je van deze: Psyne "Sly Detector" on Vimeo
Komt van een van LTJ Bukems verzamelalbums, uit hetzelfde jaar. De opbouw van dit nummer is echt van een andere planeet.

LTJ is een van mijn favoriete ontopic artiesten.

bennerd schreef:

(embed)

Zo even fris van de lever - net terug, met koffers nog niet helemaal uitgepakt - een eerste reactie, zeg maar 'disclaimer', niet het hele album is zo spacey als het voorbeeld, een aantal tracks (ook de samples uit een science fiction serie):

Grooverider Mysteries Of Funk Unmixed (1998) - YouTube

Via Bukem (Earth series) zijn ook Blue Mar Ten en Big Bud te vinden. Vanaf 5 loopt het niveau wel sterk terug.

Schitterende nieuwe single van Jubei! Het is het eerste dat ik van deze artiest hoor, maar gezien ik Exit Records wat probeer te volgen, werd het netjes aangekondigd.

bennerd schreef:
Schitterende nieuwe single van Jubei! Het is het eerste dat ik van deze artiest hoor [...]
Dan zal mijn favoriete Jubei je ongetwijfeld ook bevallen.

Die is inderdaad ook wel netjes! Dank.

Klassieker!

Ook een klassieker:

Zag dat deze nog niet gepost was. Helemaal grijsgedraaid in mijn dubstep/dnb fase. Niet voor gevoelige oortjes:

Poa
Indrukwekkende mix van het Rupture label:

Volgens mij alleen te vinden op een mixalbum van Grooverider. Geweldige drum n bass!

Erg goede bootleg mix van Peshay uit 1996.

Sja, eerlijk is eerlijk: drum & bass is dit niet te noemen, maar deze mix is toch wel weer... *chef's kiss*. Het is vooral ambient en het soort rollende, akoestische, bass-heavy downtempo dat je veel op Calibres recente albums hoort. Des te heerlijker als dan die wonderschone remix van Lady Blackbirds Collage (vanaf 51:30) nog een kwartiertje drum & bass inleidt.

En voor wie dit naar meer smaakte:

Eigenlijk van hetzelfde laken een pak, maar volgens mij een studiomix - en dus iets minder knap, maar wel iets beter gemixt. En in plaats van die 'drumstep'-achtige beats hier wat meer 2-step in het middengedeelte.

panjoe schreef:
En voor wie dit naar meer smaakte:
(embed)

Eigenlijk van hetzelfde laken een pak, maar volgens mij een studiomix - en dus iets minder knap, maar wel iets beter gemixt. En in plaats van die 'drumstep'-achtige beats hier wat meer 2-step in het middengedeelte.

De vorige was fijn, maar idd geen D&B - op 't eind wat jazzy, maar zo groot is de stap van jazz naar d&b nou ook weer niet. Als je het eerste album van Nils Petter Molvaer - Khmer (op ECM) kent, hoor je daar ook d&b invloeden in. Hard Wax is trouwens een fijne zaak, maar niet eenvoudig te vinden: op een binnenplaats, tweehoog in wat er zowat uitziet als een kraakpand. Het idee is daar: je pakt platen uit de bak, zet ze zelf op om te luisteren (met koptelefoon) en na beluistering zet je ze terug of neem je ze mee naar de balie en krijg je verse 'van achteren' - tenzij het de laatste is Kompakt in Keulen hanteert hezelfde systeem. Bij beide zaken kom je aardig wat dj's tegen.

Dacht trouwens dat er een apart topic was voor dj-sessies (zoals de boiler room dingen). Dit najaar regelmatig die sessie van die Porugese dj Branco gedraaid (draaiend van een dak in Lissabon), lekker zonnig en die van Ellen Allien, vanaf haar Berlijnse balkon.

geplaatst:
Hard!

2018

Ja en ja op de vorige twee posts.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.